PDA

View Full Version : WFCA en MMA ???? KUT!!!!!!



topfighter
28-03-2010, 18:47
Op BOTS hadden we een jongen B kl MMA , eerst was tegenstander 77kg tewijl er - 75 afgesproken werd....we hebben deze partij aangenomen ondanks hij te zwaar was...
begin wedstrijd, jongens gaan naar de grond en krijgen plots te horen dat er geen stoten mogen gegeven worden naar het hoofd????? Is toch B klasse!!!!! Wij riepen dit naar Rik Cocu maar die zei dat het in Nederland anders is terwijl twee scheidsrechters me gelijk gaven.Partij gaat verder en wordt gestopt op 3 min?????? Bkl 2x5 was er afgesproken!!!!! rust werd herleid naar 45 sec en ronde twee werd er eentje van 5 min met soms stoten naar hoofd toegestaan en soms ook niet....
DAT TROK OP GEEN KLOTE!!!!!
MISSCHIEN KUNNEN ZE EENS LES KOMEN VOLGEN IN BELGIE WANT DIT GING ER ECHT OVER EN KOMT HET MMA NIET TE GOEDE!!!

ALS DE BOND HUN EIGEN REGELTJES OP EEN HALF STUKJE PAPIER NOG NIET KENNEN , WAAR ZIJN ZE DAN MEE BEZIG?????

mijn jongen verloor dan deze partij maar dat gelaten ,DAN TROK HET NOG OP NIKS!!!

Kracht en eer!
ROGMANS BENNY
PRESIDENT MMA BKBMO
België

ijsblok
28-03-2010, 20:25
ik wist uberhaupt niet dat er in nederland mma b klasse bestond.. dacht dat wij enkel amateur en pro aanhouden!

Jeru
28-03-2010, 20:28
Shooto heeft wel A, B en C (+) klasses. Gisteren bij het Upcoming Glory gala was er ook een scheidsrechter voor Shooto en apart voor het kickboksen. Ieder zijn eigen discipline...

Marco (scheids)
28-03-2010, 20:45
Jammer weer dit...kan je frustraties begrijpen Benny.

@Jeru ... zo hoort het ook, en bij Shooto nemen ze dat ook serieus !!

The old man
28-03-2010, 20:48
tja , wat is daarop te zeggen bij het voetbal worden elke week verkeerde beslissingen genomen door de arbitrage en dat is zeker jammer ,moet ook zeggen dat het wel raar was maar voor de verdere rest was het wel een supergala daar ...

topfighter
28-03-2010, 20:50
tja , wat is daarop te zeggen bij het voetbal worden elke week verkeerde beslissingen genomen door de arbitrage en dat is zeker jammer ,moet ook zeggen dat het wel raar was maar voor de verdere rest was het wel een supergala daar ...

zeker, knap topgala , dat wel .....maar ben dadelijk vertrokken....was gefrustreerd...maar daar kan de organisatie niet aan doen, die was top!

The old man
28-03-2010, 20:56
misschien kan de promotor de mensen van de wfca hier nog eens op wijzen want die bond werkt dan eigenlijk voor die promotor , toch?

phranq
28-03-2010, 21:41
Ik denk dat Topfighter eerst het WFCA regelement had moeten lezen voordat ze de wedstrijd aangingen, iedere bond heeft zo zijn eigen regels en dit zijn de regels van de WFCA, stoten naar het hoofd alleen in de A klasse, hetzelfde geldt voor 2x5 minuten. Dit is ook alleen in de A klasse. Erg makkelijk om de bond onderuit te halen als je zelf de regels niet hebt gelezen. De regels staan gewoon op de WFCA site. Bij de WFCA is er geen B klasse zoals bij Shooto, dus B klasse is gewoon amateur klasse.

brittje-x
28-03-2010, 22:09
De partij staat duidelijk op de website als een B mma partij... waar gaat het dan fout de bond kijkt niet naar die mm ofwat?
En dan nog als het een C partij zou zijn geweest... waarom laten ze de tweede ronde dan opeens 5 minuten vechten is het dan niet aan de bond om hun zogenaamde regels gewoon te volgen ... of was er hier twijfel in het spel...

phranq
28-03-2010, 23:29
Ik ben er niet bij geweest dus over de 5 minuten in de 2e ronde kan ik niet oordelen. Ook al zet de promotor op de matchmaking dat het een B partij is, er word gevochten onder de regels van de bond en niet onder de regels van de promotor, de coaches en vechters worden geacht de regels te kennen van de bond, en bij de WFCA zijn er alleen amateurs en A klasse in de MMA. Als je zelf de regels van de bond niet vantevoren raadpleegt is dat imo erg amateuristisch.

FightingDutchman
29-03-2010, 08:35
Phranq, de regels die op de WFCA site staan zijn toch niet dat je noemt waterdicht. Ik bedoel er staat 1 set regels op terwijl er over prof en amateur klasse gesproken wordt, voor welke klasse zijn dan de regels. Verder worden stoten naar het hoofd tijdens het grondgevecht niet genoemd en zijn dus toegestaan lijkt me, maar wederom in welke van de twee klasses wel en welke niet!?

Verder echt een super georganiseerd en geregeld gala!

Was trouwens wel een mooie pot om naar de kijken Benny! Jou jongen maakte het op het eind nog bijna heel mooi af met die armbar en later met een triangle!

phranq
29-03-2010, 09:02
@FlyingDutchman.

Check deze (http://www.wfca.info/mmareglement.htm) link, wat staat er helemaal bovenaan?

Amateurs : 2x3 min. Geen stoottechnieken naar het hoofd tijdens grondgevecht
Profs : 2x5 min. Onbeslist : extra ronde van 3 min.


Lijkt mij toch echt duidelijk genoeg. B klasse vechters zijn geen pro vechters, dat lijkt mij niet meer dan logisch, dat is ook bij Shooto het geval.

phranq
29-03-2010, 09:08
Wat mij tevens nogal steekt is dat de klacht komt van Benny Rogmans, president MMA van de BKMBO. Niet de eerste de beste. Juist van hem mag je verwachten dat hij de regels vantevoren raadpleegt want hij is geen onbekende en heeft veel ervaring in de MMA wereld en is zelf scheidsrechter. Benny sluit af met de krachtterm 'Kracht en eer', deze term komt niet echt naar voren in de titel van de topic die hij aanmaakt. Je hoeft het niet niet eens te zijn met wat dan ook, maar er spreekt weinig eer uit de titel van de topic en hoe hij zijn klacht verwoordt.

FightingDutchman
29-03-2010, 09:08
@FlyingDutchman.

Check deze (http://www.wfca.info/mmareglement.htm) link, wat staat er helemaal bovenaan?

Amateurs : 2x3 min. Geen stoottechnieken naar het hoofd tijdens grondgevecht
Profs : 2x5 min. Onbeslist : extra ronde van 3 min.


Lijkt mij toch echt duidelijk genoeg. B klasse vechters zijn geen pro vechters, dat lijkt mij niet meer dan logisch, dat is ook bij Shooto het geval.

Nice, gewoon volledig overheen gelezen op de vroege ochtend :D. Veel duidelijker zal het inderdaad niet gaan worden denk ik. Excuses.

Blijft toch wazig met die B klasse en het prof - amateur verhaal. Waarom heeft de bond dan niet gewoon gezegd dat er geen B klasse bestaat als dat zo is en de partij omgezet in een A of C klasse (prof of amateur) partij? Of is dat de verantwoordelijkheid van de coaches of promoter?

phranq
29-03-2010, 09:17
Als coach is het altijd jouw verantwoordelijkheid naar jouw vechter toe om op de hoogte te zijn van de regels.

Helaas is Benny Rogmans niet de enige die de regels niet raadpleegt alvorens hij een partij afspreekt, ook de promotors zijn vaak niet op de hoogte van de regels van de bond, sterker nog, sommige promotors spreken regels af buiten de bond om wat wij als bond pas merken tijdens de weging of wanneer wij de matchmaking in handen krijgen.

Wat als Dhr Rogmans een partij had aangenomen op een Rings gala, was hij dan gaan protesteren als de partij na 1 minuut op de grond weer staand werd hervat?

topfighter
29-03-2010, 09:27
Ik denk dat Topfighter eerst het WFCA regelement had moeten lezen voordat ze de wedstrijd aangingen, iedere bond heeft zo zijn eigen regels en dit zijn de regels van de WFCA, stoten naar het hoofd alleen in de A klasse, hetzelfde geldt voor 2x5 minuten. Dit is ook alleen in de A klasse. Erg makkelijk om de bond onderuit te halen als je zelf de regels niet hebt gelezen. De regels staan gewoon op de WFCA site. Bij de WFCA is er geen B klasse zoals bij Shooto, dus B klasse is gewoon amateur klasse.

DIE PAAR REGELTJES KEN IK WEL , ENKEL ZE WERDEN NIET TOEGEPAST, ZELFS TWEE SCHEIDSRECHTERS NAAST DE RING GAVEN ME GELIJK , DUS JE MOET LULLEN EN GEWOON DE FOUT TOEGEVEN!
STAAT ZELF OP DE MATCHMAKING B KL 2X5 EN NIET 1X3 EN 1X5
HET REGLEMENT WERD NIET TOEGEPAST EN BASTA
SLOT VAN MIJ !

phranq
29-03-2010, 09:32
DIE PAAR REGELTJES KEN IK WEL , ENKEL ZE WERDEN NIET TOEGEPAST, ZELFS TWEE SCHEIDSRECHTERS NAAST DE RING GAVEN ME GELIJK , DUS JE MOET LULLEN EN GEWOON DE FOUT TOEGEVEN!
STAAT ZELF OP DE MATCHMAKING B KL 2X5 EN NIET 1X3 EN 1X5
HET REGLEMENT WERD NIET TOEGEPAST EN BASTA
SLOT VAN MIJ !

Misschien moet je mijn posts wat beter lezen en niet in caps lock gaan schreeuwen. Wat de promotor op zijn matchmaking zet en met jullie afspreekt is niet van belang, nogmaals: er word gevochten onder de regels van de WFCA en niet de promotor. Wie heeft die matchmaking gemaakt??

Maar ik begrijp dus uit jouw woorden dat als je in België als promotor met beide partijen afspreekt dat je elkaar mag bijten en in het kruis mag trappen jij dat als scheids klakkeloos overneemt.. Goeie zaak!

topfighter
29-03-2010, 09:40
PFFF,
ik ben eindelijk uitgeraast...
ik weet zeer goed het reglement van de WFCA ,ik heb er ook geen probleem mee ,op het vorig gala van Loe hebben we wel een B partij gedraaid met stoten en 2x5 zonder probleem onder WFCA,
er was volgens mij een miscommunicatie tussen de scheids onderling vanwege verschillende regels, K1,boks, MT en verschillende klassen...dat wordt soms weleens vervelend als scheids in de ring maar
ik weet goed op welke regels ik een partij aanneem, ik check het telkens weer voor de partij om zeker niet te klagen tijdens de partij!!!!
dit was een spijtig voorval en ik ben er zeker van de er goede scheids zijn in de WFCA maar misschien het reglement verbeteren kan geen kwaad,ons reglement is wel veel meer uitgebreider http://www.bkbmo.com/Reglementen%20MMA01_07_2009.pdf
als ik scheids ben doe ik steeds voor het gala een rules meeting , ook als het uitloopt ,net om dit te vermijden.

phranq
29-03-2010, 09:48
Benny, de regels zijn een uitgangspunt en daar kunnen als beide partijen er om vragen altijd uitzonderingen op gemaakt worden mits het geen titelgevecht betreft. Dus in dit geval had dat ook gekund als jullie daarom gevraagd hadden, zeker omdat de jongens B vechters zijn en tegen pro aan zitten.

Ik ben er zelf niet bij geweest dus kan over de situatie ter plaatse niet oordelen. Ook bij ons het is het gebruikelijk de regels door te nemen met de vechters, gebeurd dat niet tijdens een rules meeting dan kan dat ook in de ring als je als scheids de vechters spreekt in het midden van de ring.

Ik vind het jammer dat dit zo gelopen is maar laten we vooral kijken hoe we de sport kunnen verbeteren in de toekomst. Ik had de partij graag zelf gescheidst maar zit helaas met een gebroken been thuis, dus ik spring er op dit moment even niet makkelijk tussen.. ;)

Respectvolle groet,
Frank Teiwes

B3 lik3 M3
29-03-2010, 10:07
@FlyingDutchman.

Check deze (http://www.wfca.info/mmareglement.htm) link, wat staat er helemaal bovenaan?

Amateurs : 2x3 min. Geen stoottechnieken naar het hoofd tijdens grondgevecht
Profs : 2x5 min. Onbeslist : extra ronde van 3 min.


Lijkt mij toch echt duidelijk genoeg. B klasse vechters zijn geen pro vechters, dat lijkt mij niet meer dan logisch, dat is ook bij Shooto het geval.

Bij Shooto vecht je, als je B klasse bent wel op pro-regels..

phranq
29-03-2010, 10:21
Bij Shooto vecht je, als je B klasse bent wel op pro-regels..

My bad, heb je inderdaad gelijk in. Ik denk dat daar ook de verwarring is onstaan. Het gebeurd me nu zelf.. ;)

topfighter
29-03-2010, 11:31
Benny, de regels zijn een uitgangspunt en daar kunnen als beide partijen er om vragen altijd uitzonderingen op gemaakt worden mits het geen titelgevecht betreft. Dus in dit geval had dat ook gekund als jullie daarom gevraagd hadden, zeker omdat de jongens B vechters zijn en tegen pro aan zitten.

Ik ben er zelf niet bij geweest dus kan over de situatie ter plaatse niet oordelen. Ook bij ons het is het gebruikelijk de regels door te nemen met de vechters, gebeurd dat niet tijdens een rules meeting dan kan dat ook in de ring als je als scheids de vechters spreekt in het midden van de ring.

Ik vind het jammer dat dit zo gelopen is maar laten we vooral kijken hoe we de sport kunnen verbeteren in de toekomst. Ik had de partij graag zelf gescheidst maar zit helaas met een gebroken been thuis, dus ik spring er op dit moment even niet makkelijk tussen.. ;)

Respectvolle groet,
Frank Teiwes

hoi Frank,

zand erover en inderdaad we moeten blijven werken aan de toekomst van de sport..mijn excuses voor de uitspattingen maar ik ben ook maar een mens zoals elke scheidsrechter.
spoedig herstel!!!

kracht en eer!
benny,