PDA

View Full Version : Rousimar Palhares suspended



Slome
28-03-2010, 21:53
"Really Sorry’ Rousimar Palhares Suspended 90 Days"


Shortly after Rousimar Palhares (http://www.mmafighting.com/tag/Rousimar+Palhares/) defeated Tomasz Drwal (http://www.mmafighting.com/tag/Tomasz+Drwal/) with a first-round submission, Palhares apologized for injuring Drwal's knee -- and learned he had been suspended for failing to let go of the heel hook submission in a timely manner.

http://www.blogcdn.com/www.mmafighting.com/media/2010/03/rousimar111.jpg


"I didn't feel that he was tapping," Palhares said afterward, in an interview at UFC.com (http://www.ufc.com/index.cfm?fa=VideoPlayer.home&gid=79778). "I felt that he was pushing my leg. And I held on until the referee stopped the fight because I didn't want to misunderstand. I didn't want to hurt him. I was very excited about the fight. I'm really sorry if I hurt him."

The apology was nice, but it was too little too late for the New Jersey State Athletic Control Board, which suspended Palhares for 90 days (http://mmajunkie.com/news/18482/ufc-111-suspensions-palhares-receives-disciplinary-action-riddle-out-indefinitely.mma).

The fight lasted just 45 seconds, as Drwal slipped while throwing a kick and landed on his back, and Palhares secured the heel hook and forced him to tap quickly. But Palhares didn't let go and even seemed to be cranking Drwal's leg harder until the referee finally got him to stop. By then, the damage to Drwal's knee was done.

A 90-day suspension isn't much -- fighters almost always take 90 days off between fights anyway -- but it was a statement by the New Jersey Board that it thinks Palhares hurt Drwal intentionally. That's a black mark on Palhares' career

Briant
28-03-2010, 22:19
Ja ik zag die heelhook hij zag er echt pijnlijk uit. Dit is nog een stapje erger dan een choke te lang vast houden, het kan het eind zijn van de cariere van Drwal.

bigboz
28-03-2010, 22:24
ja echt schandalig, had het gezien ! tikte to erg snel maar ja dat leek niet eens op weg duwen van een been !

Christophe
28-03-2010, 22:28
Ik vond het ook helemaal niet kunnen. Daar mag volgens min
echt wel een stevigere straf tegenover staan.

GerritTonijn
28-03-2010, 22:29
die gast spoort niet, zit volgens mij echt een steekje los....doet wel meer retarded dingen

ICON
28-03-2010, 22:34
vinden julllie dat echt? heb het net bekeken en hij lliet inderdaad pas laat na de tap los, maar wel snel nadat de scheidsrechter ertussen kwam. het is niet zoals babalu bijvoorbeeld die nog lang vasthoudt terwijl de scheids hem van de tegenstander pobeert af te trekken/

het is een linkere sub dan een choke maar ik vond het opzich nog wel meevallen.
wat als hij los had gelaten en de scheids had de tap niet gezien?

GerritTonijn
28-03-2010, 22:36
http://i40.tinypic.com/2ahfcja.jpg

CannieY
28-03-2010, 22:36
wat een onzin, toen de ref kwam liet hij binnen een seconde los... vond er niks schandaligs aan.

btw 90 dagen is meer symbolisch, hij zou toch niet op een van de volgende ufc cards vechten probably

GerritTonijn
28-03-2010, 22:39
wat een onzin, toen de ref kwam liet hij binnen een seconde los... vond er niks schandaligs aan.

btw 90 dagen is meer symbolisch, hij zou toch niet op een van de volgende ufc cards vechten probably

Die ref moet duidelijk paar x aan Hoesimar zn armen 'rukken' voordat hij loslaat, en DAT is al behoorlijke tijd na het begin vh tappen. Dus sportsmanship is sowieso ver te zoeken. Vooral met dit soort locks, is 'een seconde' wachten met loslaten al verkeerde boel.

Slome
28-03-2010, 22:42
1 ding is zeker; de sub zat erg vast!!!

wrestler_nl
28-03-2010, 23:01
90 days zal niet zo erg zijn voor Palhares....wel een vette sub

gymalkmaar1
28-03-2010, 23:20
die gast spoort niet, zit volgens mij echt een steekje los....doet wel meer retarded dingen

zoals?

Biiyen
28-03-2010, 23:21
Ik vond het in ieder geval niet normaal, had echt met die gast te doen! Doet al pijn alleen als je ernaar kijkt. Dat commentaar slaat nergens op van hem, imo is het wel duidelijk genoeg als iemand moord en brand schreeuwt en 5 seconde lang als een malle ligt te tappen.

Respectloos om dan ook nog uitgebreid te gaan zitten hulken op de octagon... Ezel imo.

phranq
28-03-2010, 23:33
Ik vond het een schandalige actie, hij zegt dat hij hem niet voelde tappen maar alleen dat hij zijn been weg duwde, terwijl hij afklopte op de schouder, ook toen de scheids er tussen kwam hield hij hem nog ruim een seconde vast. Iedereen die dit normaal vind is óf blind óf te dom voor woorden

HUNTER
28-03-2010, 23:38
Wat een paniek weer om een subje...

come on, Drwal is een atleet en die komt er heus wel weer bovenop. Ik snap heus wel dat als je gebrand bent om te winnen dat je niet zo maar ff loslaat. En ik heb ook meerdere keren gezien dat mensen tapten en de scheids het niet zag. Laat je los dan ben je fucked want dan moet je door omdat er dan een verhaal komt van 'ik tapte niet, ik duwde hem weg..' Tsja. Jammer, maar je stopt pas als de scheids ingrijpt.

En als je niet wil dat je ligamenten afgescheurd worden... prevent subs. period

phranq
28-03-2010, 23:45
Wat een paniek weer om een subje...

come on, Drwal is een atleet en die komt er heus wel weer bovenop. Ik snap heus wel dat als je gebrand bent om te winnen dat je niet zo maar ff loslaat. En ik heb ook meerdere keren gezien dat mensen tapten en de scheids het niet zag. Laat je los dan ben je fucked want dan moet je door omdat er dan een verhaal komt van 'ik tapte niet, ik duwde hem weg..' Tsja. Jammer, maar je stopt pas als de scheids ingrijpt.

En als je niet wil dat je ligamenten afgescheurd worden... prevent subs. period

Kijk nog ff opnieuw Sebas, hij liet ook niet los toen de scheids er tussen kwam.

MilfhunterMMA
28-03-2010, 23:48
Wat een paniek weer om een subje...

come on, Drwal is een atleet en die komt er heus wel weer bovenop. Ik snap heus wel dat als je gebrand bent om te winnen dat je niet zo maar ff loslaat. En ik heb ook meerdere keren gezien dat mensen tapten en de scheids het niet zag. Laat je los dan ben je fucked want dan moet je door omdat er dan een verhaal komt van 'ik tapte niet, ik duwde hem weg..' Tsja. Jammer, maar je stopt pas als de scheids ingrijpt.

En als je niet wil dat je ligamenten afgescheurd worden... prevent subs. period

Ik vind dit nogal een zwak argument. Juist omdat hij een atleet is en zijn brood ermee verdiend zijn dit soort zaken uitermate vervelend. Ik vond de tap in deze situatie dusdanig duidelijk dat hij wel had moeten loslaten, zeker gezien de aard van de submission (ligamenten etc.). Jij suggereert dus dat je bij elke mma partij of grappling partij een tapout mag negeren en moet wachten op het ingrijpen van de scheids? Als elke mma'er zo zou redeneren zouden er vaker botten breken en kruisbanden scheuren. Overigens moet je submissions altijd voorkomen, aard van het beestje he. Wel vond ik dat Palhares zich nadien goed opstelde.

Fyodor
28-03-2010, 23:52
Even iets anders, heeft wel met de gebeurtenis van dat gevecht te maken.

Hier één van de grootste fail threads van sherdog. Ik quote:


Originally Posted by 4faces http://www.cdn.sherdog.net/forums/images/darkinferno/buttons/viewpost.gif (http://www.sherdog.net/forums/f2/rogan-commenting-skills-palhares-tore-drwals-knee-1175812-post37326169/#post37326169)
Rogan was saying that Rousimar Palhares tore out Tomasz Drwal's knee.
In fact it was heel hook, no impact on the knee what so ever. Even a grandmother could see that. Rogan must have been high or something. He kept repeting "That´s how you tear a knee" throughout the replay.

I think that Rogan comes across as very savy because he sounds so sure when he says stuff, but in fact he sometimes needs to just shut the hell up when he does not know what the hell is up....


Edit after reading dumbass commnets below:
1. A heel hook is a heel hook. It hooks the heel not the knee
2. In tonights fight, there was no impact on the knee at all. It was never twisted it was never torn it was never in danger. Watch the fight, there is even a good gif of it somewhere on sherdog.

3. Spit out Rogans balls, he wants to go to piss.
Klik hier (http://www.sherdog.net/forums/f2/rogan-commenting-skills-palhares-tore-drwals-knee-1175812/)de volledige thread inclusief > 175 reacties waarin hij geflamed wordt. Vraag me af of het nou een troll is of gewoon een zeer dom iemand :lol:

Slome
28-03-2010, 23:54
gevalletje aoki, in het heetst van de strijd kan dit voorkomen...

ps. praat het niet goed..

Sendur
29-03-2010, 00:06
Ja het gaat zoals het gaat.
Zo gaat dat met vechten.

Maarja hij was wel echt snel en hij zat ook perfect! :P

Omar.
29-03-2010, 01:45
Ik twijfel echt of het was om hem pijn te doen of niet.

Als je zit met adrenaline kan het zyn dat je het afkloppen niet eens voelt.

Toen de ref er tussen kwam duurde het idd nog evenetjes.

I dunnow maar het zag er wel verdomd pijnlijk uit.

CannieY
29-03-2010, 02:12
gevalletje aoki, in het heetst van de strijd kan dit voorkomen...

ps. praat het niet goed..

Ja ik denk er precies hetzelfde over, goed verwoord. T was iets te laat losgelaten maar kan voorkomen.

CannieY
29-03-2010, 02:34
Ok jongens ik heb dus wat research gedaan en mijn mening is eigenlijk omgeslagen, deze gast heeft vaker van dit soort capriolen. Zie:

skip naar 2:05
http://www.youtube.com/watch?v=zOoiobUwnTw

skip naar 4:45
http://www.youtube.com/watch?v=nG8crRAgd-o

Christophe
29-03-2010, 03:53
Roid rage?!

FightingDutchman
29-03-2010, 08:26
Ben het helemaal eens met de straf, al is die door de lengte van 90 dagen meer symbolisch dan wat anders. Vond ook dat Palhares (te) lang vasthield.

Opzich al vreemd dat je de Tap niet voelt maargoed dat kan ik me nog voorstellen. Maar dat je daarnaast ook niet hoort dat je tegenstander het uit schreeuwt van de pijn (ook een verbal tapout trouwens!) en dat de scheidsrechter ook nog 2 of 3 keer aan je arm moet trekken is wel wat laat imo. Wel een super strakke sub btw :thup:!

YoMarK
29-03-2010, 09:53
Vond hem ook veel te lang vasthouden, dat je dat met een choke doet zoals Sobral: boeiend, dat is na een paar minuutjes over. Iemands knie kapot draaien terwijl ie al heeft afgeklopt is gewoon not done. Die tap voelt ie echt wel.

Van mij mag ie best een half jaar-jaar buitenspel gezet worden.

Tony
29-03-2010, 10:35
Sobral kicken ze eruit vanwege die anaconda.... Dit is veel erger qua schade...

ondiep
29-03-2010, 10:43
Sobral kicken ze eruit vanwege die anaconda.... Dit is veel erger qua schade...

Sobral ging toch nog door nadat de ref er physiek tussen kwam?

volgens mij had hij ook toegegeven die choke expres langer door te zetten en geen spijt hiervan te hebben na die fight.

Tony
29-03-2010, 10:50
mja ok... Sobral deed het er wel echt om....

Ach.. ik mag die palhares gewoon niet :p

mikeymcd
29-03-2010, 10:58
Vond het ook niet kunnen. Ondanks dat het logisch is dat je iets langer vast houdt doet hij het nu wel meerdere kerel al veel te lang.

Van mij mag hij ook wel wat langer geschorst worden, tappen is stoppen, wat is er zo moeilijk aan die regel als iemand 35x tapt voor je neus.

Sendur
29-03-2010, 11:03
Dat eerste filmpje is welo te erg, hij laat die choke echt veel te lang zitten.

Hmm wat een klootzak zeg.

GerritTonijn
29-03-2010, 11:34
Ok jongens ik heb dus wat research gedaan en mijn mening is eigenlijk omgeslagen, deze gast heeft vaker van dit soort capriolen. Zie:

dat zeg ik, wel meer 'gebroken' beentjes veroorzaakt door te laat loslaten

Slome
29-03-2010, 12:34
UFC 111's Rousimar Palhares believes suspension unfair, explains actions

http://blogs.chron.com/fighting/palhares%20vs%20salaverry.jpg


Depending on whom you talk to, middleweight Rousimar Palhares was either cheated out of UFC 111's "Submission of the Night" for his textbook heel-hook victory over Tomasz Drwal or should be thankful that he still has a job after cranking the move for what seemed like far too long.

But Palhares, who apologized in the cage immediately after the fight-ending submission, told MMAjunkie.com (http://mmajunkie.com) (UFC blog for UFC news, UFC rumors, fighter interviews and event previews/recaps | MMAjunkie.com
(http://www.mmajunkie.com)) that he never enters a fight with the intention of injuring a foe.

Instead, his Brazilian Top Team camp teaches to hold on to the move until instructed by the referee to let go – perhaps an understandable position if you consider the long history of the camp in the UFC.

"I had no intention to hurt Tomasz," Palhares told MMAjunkie.com through his interpreter and manager, Alex Davis. "I never have; I am not like that.

"Unfortunately, there have been cases in the past where guys have tapped and then said they hadn't tapped. This happened in a match in the UFC between my trainer, Murilo Bustamante, and Matt Lindland. Our attitude is to hold the position until the ref interrupts to avoid this happening to us again."

In May 2002, Bustamante, a co-founder of Brazilian Top Team, successfully defended the UFC's middleweight title against Lindland with a third-round submission victory at UFC 37. However, the bout was marred by one of the biggest gaffes of famed official "Big" John McCarthy's career when the fight was waved off due to an apparent Lindland tap before the referee elected to restart the action.

It's a fight-tested lesson that shapes the strategies of Brazilian Top Team's fighters, and Palhares believes the 90-day suspension issued by the New Jersey State Athletic Control Board was unjust.

"I did not think the suspension was fair," Palhares said. "I did not have any intent of hurting Drwal. It was in the heat of battle, and I wanted to make sure I did not lose the position.

"I was just waiting for the ref to interrupt the match."

Some have argued that with a lock as dangerous as a heel hook, Palhares may have torqued the maneuver unnecessarily hard. But Palhares, a leg-lock master who had difficulty holding on to Dan Henderson's limbs in their UFC 88 matchup, said it was necessary to explode into the submission to ensure that he would secure the win.

"I just wanted to make 100 percent sure I had it," Palhares said. "I have been through similar situations where I have lost positions due to oil and Vaseline that my opponents had applied to their legs."

For his part, Davis believes that perhaps his client should have released the hold a moment or two sooner. But Davis, a former top grappler himself, said that the intensity of MMA competition makes Palhares' actions understandable.

"Rousimar is a humble, simple guy," Davis said. "There's not an ounce of maliciousness in him. That was the first minute of the fight, the adrenaline was high, he got the position, and wanted to make sure he finished. Maybe he held on a tad longer than he needed to, but, like I said, that's an intense moment. This is MMA – the most intense form of fighting on the planet, and the other guy wants to punch your face in. I think the referee was just a little too far away.

"In MMA, things like this happen. Sometimes it has nothing to do with bad intentions, it's just heat of the moment. I feel sorry for Drwal, and although I haven't spoken to Rousimar or Murilo, I am sure that the first thing that Rousimar did was look Drwal up and apologize."

While the UFC was unlikely to utilize Palhares in the next 90 days anyway, the suspension from the NJSACB certainly was intended to send a message. Palhares and his camp believe the warning was hardly necessary, and they insist the grappling ace will be back in the cage again soon.

"Rousimar is freakish strong, and he had that position locked in," Davis said. "To make Rousimar into a dirty fighter over this is totally unfair; he is not.

"Rousimar will be back subbing guys shortly."

phranq
29-03-2010, 13:58
Ik vind het onzin, ook toen de scheids er tussen kwam hield hij de lock nog ruim een seconde vast.

Fasada
29-03-2010, 15:34
Palhares is gewoon een hond...

A) Drwal tapte zou vaak dat ik niet kan geloven dat hij dit niet heeft gemerkt.
B) Zelfs toen de scheids er tussen kwam zette hij nog extra druk
C) Als iemand moord en brand roept dan weet je toch dat ie zit, ipv daarvan gaat ie hem nog harder aantrekken..

Ontslaan zo'n gozer, zeker ook omdat hij in het verleden dit vaker heeft gedaan!

Sendur
29-03-2010, 15:46
Palhares is gewoon een hond...

A) Drwal tapte zou vaak dat ik niet kan geloven dat hij dit niet heeft gemerkt.
B) Zelfs toen de scheids er tussen kwam zette hij nog extra druk
C) Als iemand moord en brand roept dan weet je toch dat ie zit, ipv daarvan gaat ie hem nog harder aantrekken..

Ontslaan zo'n gozer, zeker ook omdat hij in het verleden dit vaker heeft gedaan!

ja zo denk ik er ook over, wel jammer want hij zat goed en hij was snel.

Maar ik kan ook slecht tegen dit gedrag, die gast tapte echt vaak en hij ging steeds strakker.

Fyodor
29-03-2010, 16:24
Sobral ging toch nog door nadat de ref er physiek tussen kwam?

volgens mij had hij ook toegegeven die choke expres langer door te zetten en geen spijt hiervan te hebben na die fight.


Nee hoor, volgens mij gaf hij aan dat hij toen helemaal geen 'taps' voelde... Zeker niet dat hij het expres deed, maar het was wel einde UFC voor hem.

GerritTonijn
29-03-2010, 16:31
Nee hoor, volgens mij gaf hij aan dat hij toen helemaal geen 'taps' voelde... Zeker niet dat hij het expres deed, maar het was wel einde UFC voor hem.

http://www.youtube.com/watch?v=TfFyn_C9KiE

dirk5
29-03-2010, 16:33
Nee hoor, volgens mij gaf hij aan dat hij toen helemaal geen 'taps' voelde... Zeker niet dat hij het expres deed, maar het was wel einde UFC voor hem.

en dat de scheidsrechter aan zijn arm aan het trekken was voelde hij zeker ook niet? :)

Nee, hier zijn geen excuses voor en zou moeten resulteren in een ontslag, vooral gezien dit niet de eerste keer was.

Zag hier eerder in het topic ook de naam van Aoki voorbij komen, was iets heel anders, zijn tegenstander tikte niet en de scheids greep niet in, dan moet je gewoon door gaan.

Verder is er geen onderscheid te maken tussen een choke of een arm/been klem, beide dienen los gelaten te worden na instructie scheids!

Slome
29-03-2010, 16:38
en dat de scheidsrechter aan zijn arm aan het trekken was voelde hij zeker ook niet? :)

Nee, hier zijn geen excuses voor en zou moeten resulteren in een ontslag, vooral gezien dit niet de eerste keer was.

Zag hier eerder in het topic ook de naam van Aoki voorbij komen, was iets heel anders, zijn tegenstander tikte niet en de scheids greep niet in, dan moet je gewoon door gaan.

Verder is er geen onderscheid te maken tussen een choke of een arm/been klem, beide dienen los gelaten te worden na instructie scheids!

Klopt je hebt gelijk; ik riep aoki's naam. en dat was niet ivm de sub maar met de reactie.. zoiets doe je vol spanning.. wat palhares deed kan indd niet. maar ze reactie van op de octagon klimmen en juichen dan weer wel! Je wint wel, je vecht ervoor ; het is ontlading.. en dat was het bij aoki ook.. Jij niet tikken...:finger: dan maar doortrekken.. (k zou t niet doen.. maar heb er ergens wel begrip voor...)

GerritTonijn
29-03-2010, 20:49
Nee hoor, volgens mij gaf hij aan dat hij toen helemaal geen 'taps' voelde... Zeker niet dat hij het expres deed, maar het was wel einde UFC voor hem.

Trouwens, ondanks dat je dit YT filmpje hierboven ziet waarin hij zegt dat hij van niks wist. Zit nu UFC 74 te kijken, en na zn fight zegt hij duidelijk tegen Rogan dat hij expres zn choke vasthield, en hem to sleep bracht, omdat hij (d. Heat) respect moest leren....gezien hij Sobral een motherfucker noemde.

Slome
22-04-2010, 16:37
Tomas Dwarl:

“Sh** happens to everyone, and it’s part of my job to deal with accidents. I’m not going to complain. This time around was good for him and bad for me. I think I was under an overall dark cloud anyway because I also lost my wallet with important documents while in Newark. So I am really looking forward to better days.”

“I felt a slow and weird crack in my ankle, so I tapped and screamed. I think when someone taps and screams it means that he’s done, that he concedes the win to the other guy and that the guy should stop the hold without fearing any misunderstandings with the ref. But truthfully, I have no idea what went though his head. I will not judge him and simply leave it to the fans to make up their own mind.”

“[My] knee and ankle does not need surgery and it was just a strong stretch. I do have fluids in my knee and my ankle creating some swelling but it’s getting better everyday. I think I’ll be able to come back to 100% and be able to train in two weeks time.”

“As quickly as possible I hope. I really want to turn the page on that unfortunate ordeal. Once I’m good to go, I hope to receive my next assignment from the UFC.”

Mule-Kick
22-04-2010, 16:59
Palhares is gewoon een hond...

A) Drwal tapte zou vaak dat ik niet kan geloven dat hij dit niet heeft gemerkt.
B) Zelfs toen de scheids er tussen kwam zette hij nog extra druk
C) Als iemand moord en brand roept dan weet je toch dat ie zit, ipv daarvan gaat ie hem nog harder aantrekken..

Ontslaan zo'n gozer, zeker ook omdat hij in het verleden dit vaker heeft gedaan!

x2 niets aan toe te voegen

lopez86
22-04-2010, 17:13
Ik had me twijfels, maar na het zien van die andere filmpjes lijkt het me vrij duidelijk dat Palhares een steekje los heeft zitten.