PDA

View Full Version : Editie NL : Over het kooigevecht in Nederland met een bijdrage van Gerard Gordeau.



GilbertYvelFan24
02-04-2010, 19:59
Filmpje staat nog niet online.
Zodra het online staat zal ik hem posten.


Heeft iemand het trouwens net als ik toevallig al gezien, en wat vond je ervan?
Kheb nog altijd medelijden met Teila Tuli :P.

GilbertYvelFan24
02-04-2010, 21:18
http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/miMedia/2010/week13/vr_kooigevecht.avi_plain.xml

Richelieu
02-04-2010, 21:23
Jammer dit! Deze promotor stopt er in ieder geval enorm veel energie in en hij krijgt het wel voor elkaar, mede daarom des te zuur dat deze reportage zo'n negatief geluid laat horen.

Marquis
02-04-2010, 21:33
Reden voor 34 pagina's ?


:thup:

GerritTonijn
02-04-2010, 21:53
God, als ik de naam alleen al hoor 'kooigevecht'....

Ik vind het trouwens ook altijd zo typisch, dat ze insinueren dat het nog steeds een grote benden is waar alles mag tot aan de dood. Tenminste mag nu de ref WEL er tussen he! ....

Nickuraba
02-04-2010, 22:01
hmmz..alle respect voor Gordeau, maar ik vind ook niet dat hetgeen hij zegt echt bijdraagt aan een beter beeld van MMA in een kooi.

BB
02-04-2010, 22:01
Het is allemaal sensatie :twak: Bah

GerritTonijn
02-04-2010, 22:50
hmmz..alle respect voor Gordeau, maar ik vind ook niet dat hetgeen hij zegt echt bijdraagt aan een beter beeld van MMA in een kooi.
x2

Djani
02-04-2010, 22:53
hmmz..alle respect voor Gordeau, maar ik vind ook niet dat hetgeen hij zegt echt bijdraagt aan een beter beeld van MMA in een kooi.

Zijn enige bijdrages waren het 'intimideren' van de presentator en zeggen dat hij die kaak had gebroken en aangeven dat hij dé eerste was. Inplaats van dat hij uitlegt dat het een concept is dat door de jaren heen geëvolueerd is tot een volwaardige en veelzijdige sport die statistisch gezien veiliger is dan boksen maakt hij er iets ongelovelijks doms van. Jammer dat Bas Rutten in USA woont, hij had het een stuk beter gekund.

Marco (scheids)
02-04-2010, 22:56
Zijn enige bijdrages waren het 'intimideren' van de presentator en zeggen dat hij die kaak had gebroken en aangeven dat hij dé eerste was. Inplaats van dat hij uitlegt dat het een concept is dat door de jaren heen geëvolueerd is tot een volwaardige en veelzijdige sport die statistisch gezien veiliger is dan boksen maakt hij er iets ongelovelijks doms van. Jammer dat Bas Rutten in USA woont, hij had het een stuk beter gekund.

Als je Gerard kent bedoelt ie t niet verkeerd, is alleen een echte Hagenees (en dat is niet verkeerd bedoelt) had liever Remco Pardoel in deze gezien.

T15Boxing
02-04-2010, 23:19
Zijn enige bijdrages waren het 'intimideren' van de presentator en zeggen dat hij die kaak had gebroken en aangeven dat hij dé eerste was. Inplaats van dat hij uitlegt dat het een concept is dat door de jaren heen geëvolueerd is tot een volwaardige en veelzijdige sport die statistisch gezien veiliger is dan boksen maakt hij er iets ongelovelijks doms van. Jammer dat Bas Rutten in USA woont, hij had het een stuk beter gekund.

Dus dat is altijd het beste argument van MMA. Boksen compleet neerhalen zodat ze zelf geaccepteerd worden.

Djani
02-04-2010, 23:51
Dus dat is altijd het beste argument van MMA. Boksen compleet neerhalen zodat ze zelf geaccepteerd worden.

Dingen in perspectief zetten is geen neerhalen. Dat is jouw interpretatie. Ik kijk alle topbokswedstrijden en vind het een geweldige sport netzoals ik MMA een geweldige sport vindt. Alleen MMA wordt nog niet als volwaardige sport geaccepteerd, mede door de illusie dat het barbaars zou zijn. Als je er dan harde cijfers bijhaalt waarin je het tegendeel bewijst en de vergelijking met boksen trekt omdat dat ook een vechtsport is dan kan dat ten goede van het acceptatieproces komen. Dus als ik om die (mijns inziens goede) reden zeg dat MMA enigzins(!) veiliger is en dus niet minder 'barbaars' is als boksen, dan zeg ik niet dat boksen afgeschaft moet worden. Snap je die shizzle homey?

TOON
02-04-2010, 23:51
Dus dat is altijd het beste argument van MMA. Boksen compleet neerhalen zodat ze zelf geaccepteerd worden.

boksen neerhalen heeft geen zin in mijn ogen en dat vind ik ook verkeerd. MMA moet van z'n eigen kracht uit gaan als sport en zich niet steeds willen vergelijken met (kick)boksen.

Ik vind het wel goed dat ze een vergelijk trekken qua blessures en gevaar met het boksen, wat toch een maatschappelijk meer geaccepteerde tak van de vechtsport is. Door aan te geven dat MMA in principe 'veiliger' is dan het boksen geef je aan dat het allemaal wel meevalt met die indianenverhalen....

TOON
02-04-2010, 23:52
Dingen in perspectief zetten is geen neerhalen. Dat is jouw interpretatie. Ik kijk alle topbokswedstrijden en vind het een geweldige sport netzoals ik MMA een geweldige sport vindt. Alleen MMA wordt nog niet als volwaardige sport geaccepteerd, mede door de illusie dat het barbaars zou zijn. Als je er dan harde cijfers bijhaalt waarin je het tegendeel bewijst en de vergelijking met boksen trekt omdat dat ook een vechtsport is dan kan dat ten goede van het acceptatieproces komen. Dus als ik om die (mijns inziens goede) reden zeg dat MMA enigzins(!) veiliger is en dus niet minder 'barbaars' is als boksen, dan zeg ik niet dat boksen afgeschaft moet worden. Snap je die shizzle homey?

dit dus idd

remco pardoel
03-04-2010, 00:00
De promoter is helaas niet zo slim.
Reageert niet op mails en weet niet hoe je om moet gaan met media

zo komen we weer terug onder het o punt!
Gemiste kans!!

Richelieu
03-04-2010, 00:03
De promoter is helaas niet zo slim.
Reageert niet op mails en weet niet hoe je om moet gaan met media

zo komen we weer terug onder het o punt!
Gemiste kans!!

Krabbelen kan altijd, misschien leest hij die wel - http://fightclubsandman.hyves.nl/

ijsblok
03-04-2010, 00:08
Als je Gerard kent bedoelt ie t niet verkeerd, is alleen een echte Hagenees (en dat is niet verkeerd bedoelt)

inderdaad. en dan is het ook nog eens zo dat er waarschijnlijk flink in geknipt om er een zo tendentieus mogelijk stuk van te maken.

blackadder
03-04-2010, 00:39
Jammer dit! Deze promotor stopt er in ieder geval enorm veel energie in en hij krijgt het wel voor elkaar, mede daarom des te zuur dat deze reportage zo'n negatief geluid laat horen.
Ik vond deze reportage nou niet bepaald negatief. Het was eerder neutraal. Alleen door de bijdrage van Gordeau klonk het wat negatief. De reportages op de Duitse TV en media over freefight/cage fight en hoe ze het allemaal noemen vorig jaar waren 100x zo negatief. Daar hebben de verslaggevers ook echt gewoon onzin info lopen te verspreiden zodat het nog negatiever en bloederiger en dus ook sensationeler klonk. Nee. Deze reportage valt reuze mee.

FightingDutchman
04-04-2010, 09:49
Ik vind deze reportage toch ook wel naar het negatieven toe trekken hoor. Sowieso iedere reportage waarin ze de term kooigevecht gebruiken en zo veel mogelijk benadrukken heeft een negatieve tint. Het spelletje heet MMA maar dat brengt natuurlijk weer geen sensatie op de buis bij RTL.

blackadder
04-04-2010, 20:31
Ik vind deze reportage toch ook wel naar het negatieven toe trekken hoor. Sowieso iedere reportage waarin ze de term kooigevecht gebruiken en zo veel mogelijk benadrukken heeft een negatieve tint. Het spelletje heet MMA maar dat brengt natuurlijk weer geen sensatie op de buis bij RTL.
Wees liever blij dat RTL niet automatisch de link naar nazi's, maffiosi of jeugdgeweld legt.

marcelt
04-04-2010, 21:38
Topics ff mengen Mods ?

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=103052

warbunny
04-04-2010, 23:35
Dus dat is altijd het beste argument van MMA. Boksen compleet neerhalen zodat ze zelf geaccepteerd worden.
Punt is dat het van de zotte is dat boksen en kickboksen wel kan maar MMA niet. Het argument is dat het te "bloederig" danwel "gevaarlijk is". Dan mag men uitleggen waarom boksen en kickboksen dan wel kan. Zo gek is dat argument niet.

remco pardoel
05-04-2010, 02:43
Ik bedoel het helemaal niet slecht... maar je hebt een aantal leuke pr bureaus die je voor niet al te veel geld kan inhuren om je PR naar buiten te brengen

Denk b.v. aan sprtz uit Haarlem, MMA fan
PR en Marketing is zo verschrikkelijk belangrijk
Zijn gala zal hij zeker wel vol krijgen
Alleen maak er een hele mooie en sterke pr van!

We hebben toch niet voor niets geknokt om het MMA te laten noemen ipv kooi vechten

marcelt
05-04-2010, 12:31
Punt is dat het van de zotte is dat boksen en kickboksen wel kan maar MMA niet. Het argument is dat het te "bloederig" danwel "gevaarlijk is". Dan mag men uitleggen waarom boksen en kickboksen dan wel kan. Zo gek is dat argument niet.


Nou ik zag een heel bloederig gevecht bij TUF 11. Zoiets zie je niet bij boksen of kb. Of kijk naar het gevecht van Struve op UFC 99, een bloedbad. Als het grote publiek dat soort beelden ziet krijg je nooit kooigevechten in NL.

remco pardoel
05-04-2010, 14:49
Het is en blijft natuurlijk een Martial Art
Alleen is het tegenwoordig een sport zoals we het allemaal weten.
In de meeste landen van de wereld is het geaccepteerd en de pers doet wat de pers doet.
Commentaar geven of afbranden als het kan.
MMA zit in Nederland in een makkelijk hoekje.
Dus we moeten met zijn allen gewoon heel voorzichtig zijn met wat we naar buiten brengen.. We willen toch ook binnen nu en een jaar kunnen genieten van een UFC in de Ahoy of de ArenA?

SebasMMA
05-04-2010, 14:50
Bedankt Gerard, weer 10 stappen achteruit. Zo dom.

T15Boxing
05-04-2010, 16:25
Als je alles probeert te verbergen hoe kun je dan eerlijk van je sport genieten? Het is nou eenmaal een feit dat het er barbaars uitziet, en dat partijen met een bloedbad vaker zullen gebeuren in de toekomst. Als een partij als Coleman-Igor zo'n beetje iedereen juist wegschrikt, dan is dat het lot van MMA. Het zal dus waarschijnlijk nooit groter worden dan Boksen of K1 (2 sporten waarvan niets wordt verbergt). Daarom zie je in UFC steeds meer regels komen. En om dit alles te vermijden gaan mmaers dus het boksen afkraken om zelf acceptatie te krijgen.

Pahlavan
05-04-2010, 16:29
Als je alles probeert te verbergen hoe kun je dan eerlijk van je sport genieten? Het is nou eenmaal een feit dat het er barbaars uitziet, en dat partijen met een bloedbad vaker zullen gebeuren in de toekomst. Als een partij als Coleman-Igor zo'n beetje iedereen juist wegschrikt, dan is dat het lot van MMA. Het zal dus waarschijnlijk nooit groter worden dan Boksen of K1 (2 sporten waarvan niets wordt verbergt). Daarom zie je in UFC steeds meer regels komen. En om dit alles te vermijden gaan mmaers dus het boksen afkraken om zelf acceptatie te krijgen.

off topic: ik denk eerlijk gezegd meer dat boksers mma afkraken dan andersom... ook als je naar interviews kijkt van vechters zie je vaak boksers slecht praten over mma dan andersom...

Lennie
05-04-2010, 18:07
Als je alles probeert te verbergen hoe kun je dan eerlijk van je sport genieten? Het is nou eenmaal een feit dat het er barbaars uitziet, en dat partijen met een bloedbad vaker zullen gebeuren in de toekomst. Als een partij als Coleman-Igor zo'n beetje iedereen juist wegschrikt, dan is dat het lot van MMA. Het zal dus waarschijnlijk nooit groter worden dan Boksen of K1 (2 sporten waarvan niets wordt verbergt). Daarom zie je in UFC steeds meer regels komen. En om dit alles te vermijden gaan mmaers dus het boksen afkraken om zelf acceptatie te krijgen.


Het heeft vaak weinig te maken met het afkraken van boksen/kickboksen, maar de vergelijking van de gevaren van boksen/kickboksen t.o.v MMA, geeft alleen aan dat er bij MMA er minder mensen sterven/blesseren tijdens wedstrijden. Terwijl boksen wel een maatschappelijk geaccepteerde sport is, wordt die vergelijking gemaakt. Dit heeft niks met afkraken te maken,het is meer een feitelijke vergelijking, om het overdreven negatieve beeld van MMA onder de bevolking te relativeren.

Budokan
05-04-2010, 18:09
Nou ik zag een heel bloederig gevecht bij TUF 11. Zoiets zie je niet bij boksen of kb. Of kijk naar het gevecht van Struve op UFC 99, een bloedbad. Als het grote publiek dat soort beelden ziet krijg je nooit kooigevechten in NL.

In Japan (Dream, Pride) is het nooit een bloederige bende dus ook dat mag geen reden zijn. Gordeau is niet bepaald het type wat men bij een serieuze sporter zoekt, eerder een plathaagse concierge. Daar gaat je poging om het naar een hoger niveau te trekken.

Benader het vanuit topsporters die hard trainen, niet met criminaliteit in verband worden gebracht en laat ook zien hoe het in andere landen als serieuze sport wordt gezien. In Canada heeft men GSP als sportman van het jaar verkozen, dat zegt wel wat. GSP is overigens ook echt een beschaafde vent en dan verandert het beeld al enorm. Zouden wij hier niet een aantal kandidaten voor hebben?

Daarnaast hangt er hier altijd een beetje een smoezelig beeld op de gala's, er wordt gedacht dat er meer in het publiek wordt gevochten dan in de ring. Is soms nog waar ook maar gelukkig minder dan vroeger.

thrillseekah
05-04-2010, 18:13
In Japan (Dream, Pride) is het nooit een bloederige bende dus ook dat mag geen reden zijn.


moeten ze bij ufc eens stoppen met die ellebogen op de grond, dat scheelt al.

The old man
05-04-2010, 21:10
Dus dat is altijd het beste argument van MMA. Boksen compleet neerhalen zodat ze zelf geaccepteerd worden.

het boksen maakt zich nu toch anders behoorlijk populairder door veel thai en kickboksers te vragen voor hun evenementen....waarom zou dat zijn?

T15Boxing
05-04-2010, 21:31
het boksen maakt zich nu toch anders behoorlijk populairder door veel thai en kickboksers te vragen voor hun evenementen....waarom zou dat zijn?

Volgens mij is dat alleen in Nederland zo.

Die ene gozer
05-04-2010, 21:56
Ik hoop niet dat ze naar de meest gelezen topic op kickbox.nl hebben gezocht want die gaat ook over gerard gordeo

blackadder
05-04-2010, 22:32
het boksen maakt zich nu toch anders behoorlijk populairder door veel thai en kickboksers te vragen voor hun evenementen....waarom zou dat zijn?
Om nou meteen te concluderen dat het boksen weer terug is en zich met de andere ringsporten kan meten in termen van populariteit.