PDA

View Full Version : Aerts kondigt afscheid aan



Bossie
05-04-2010, 22:13
Yokohama - Het uitstapje van Peter Aerts naar de gewichtsklasse tot 100 kilogram is op een grote sof uitgelopen. De 39-jarige Nederlander verloor kansloos van de Japanner Kyotaro, die daarmee zijn wereldtitel in het zwaargewicht behield. Al vroeg in de partij kreeg Aerts acht tellen om bij te komen van een serie rake stoten.

Hoewel de ’Dutch Lumberjack’ de eerste ronde overleefde, kwam hij die klappen niet meer te boven. In de tweede ronde ging Aerts zwaar knock-out. „Het was te lastig voor mij om in dit gewicht te vechten. Door het vele afvallen miste ik de agressie, scherpte en concentratie. Conditioneel was ik wel in orde”, verklaarde Aerts zijn verlies. „Ik ben een maand op dieet geweest. Normaal gesproken weeg ik 103 à 104 kilogram als ik zwaar afgetraind ben. Ditmaal woog ik slechts 97 kilo.”
In de aanloop naar het gevecht had de drievoudig wereldkampioen uit Borne te kampen met een elleboogblessure en een ontsteking aan zijn oog, maar deze fysieke ongemakken wilde hij niet als excuus aandragen. Aerts ondergaat binnenkort een operatie aan zijn elleboog. „Dan worden er een paar splintertjes verwijderd. Dat is een vorm van slijtage”, zei Aerts, die van plan is om tot eind 2011 actief te blijven als K-1-vechter. „Ik vecht alleen nog maar in mijn eigen gewicht en wil nog twee keer meedoen aan de World Grand Prix Final. Daarna ben ik klaar.”

Bron : Telegraaf

Harrie Nak
05-04-2010, 22:15
De titel is een beetje misleidend (het wekt wellicht de suggestie dat hij er onmiddelijk mee stopt), maar het was wel enigzins te verwachten na het zien van zijn post-fight interview.

Bossie
05-04-2010, 22:15
Harrie, ik heb het 1 op 1 overgenomen van de telegraaf

Highline
05-04-2010, 22:20
ik schrok me kapot, ben blij dat hij nog even doorvecht

sjaakie'tje
05-04-2010, 22:21
Good luck Peter! Hoop dat Le Banner er dan ook ongeveer mee stopt, maar die lijkt nu nog wel terug goed te draaien.

sjaakie'tje
05-04-2010, 22:57
Maar blijft wel koffiedik kijken. Als hij zijn volgende partijen weer op KO zou verliezen, of als hij een andere blessure oploopt ... zijn allemaal factoren die een pensioen kunnen bespoedigen ...

Sendur
06-04-2010, 00:26
Pff wat een misleidende titel man, dacht dat hij meteen ging stoppen.

Dit is een goed vooruitzicht en vind nog 2 keer wgp wel goed te doen.

WAR PETER!!!

Petrosyan188
06-04-2010, 00:35
wat een K*T titel zeg, schrok me helemaal de pleuris... wat een gladiator die peter, als er een vechter is die ik alles gun is het wel peter

WAR PETER AERTS!!!

Naj85
06-04-2010, 00:59
Idd, dacht ook dat hij er per direct mee ging kappen
zou wel jammer zijn, hoewel hij niks meer te bewijzen heeft, zou ik mr. k1 toch nog een keer het k1 zien winnen. misschien lukt het toch nog.. was hem in 2006 en 2007 bijna gelukt

Irishrover
06-04-2010, 07:26
I.A.W ik stop er voorlopig nog niet mee.
Er is sprake van slijtage, hij gaat er natuurlijk niet op vooruit.

Peter laat weer eens zien dat het een strijder is, maar ik zie hem de titel niet meer winnen.
Verder is het moeilijk om zijn kansen te berekenen.
Het kan zomaar zijn dat hij de subtoppers billenkoek geeft.
Of het kan nu juist alleen tegen gaan vallen.

Ik hoop dat hij nog kan volhouden.

testarossa666
06-04-2010, 09:55
Als iemand een succesvol afscheid moet krijgen is het Peter Aerts wel. Kampioen WGP in 2011 zou niet slecht zijn!

BiCkOnE
06-04-2010, 10:50
Gelukkig kunnen we nog even genieten van deze topvechter!!

Leventdepevent
06-04-2010, 11:18
Gelukkig kunnen we nog even genieten van deze topvechter!!
x2 :thup:

MMAFAN-1122
06-04-2010, 11:59
x2 :thup:

Idd. X3

Koike88
06-04-2010, 13:54
Hij wil ook gewoon z'n geld pakken lijkt me. Een serieuze titelkandidaat is hij toch niet meer? In het verleden zoveel titels gepakt, maar genoeg is genoeg lijkt me.

Irishrover
06-04-2010, 13:56
Hij wil ook gewoon z'n geld pakken lijkt me. Een serieuze titelkandidaat is hij toch niet meer? In het verleden zoveel titels gepakt, maar genoeg is genoeg lijkt me.

Geld speelt zeker een rol, hij verdient er meer dan genoeg mee.

Een titelkandidaat is het zeker niet meer, er zit een te groot gat tussen
Peter & Badr, Sem, Ali.
Dan heb je ook nog de subtoppers die het hem eventueel lastig kan maken.

761217186
06-04-2010, 14:09
Wat een but titel, we zijn de telegraaf toch niet? Maar gelukkig kunnen we nog even van hem genieten en is dit storm in een glas bier.

Viper30
06-04-2010, 14:18
Ik ben er gewoon niet mee eens dat mensen gaan roepen dat Aerts moet stoppen na deze vertoning.
Ik heb net zijn post fight interv gekeken en hij heeft wel idd veel dingen tegen zich gehad, wat wel invloed heeft gehad op deze gevecht.

kijk zelf maar.

http://www.youtube.com/user/k1?blen...u/2/jtPOwle3dqU (http://www.youtube.com/user/k1?blend=1&ob=4#p/u/2/jtPOwle3dqU)

DAWK1D
06-04-2010, 14:24
Peter Aerts ftw!!! Beste kickboxer ooit :cool2:

WAR PETER!!!! :twak:

castro
06-04-2010, 16:18
Ik denk dat het een wijze beslissing zou zijn als peter zijn afscheid (kortlings) voorbereidt. De tol van meer dan 20 jaar knokken op het hoogste niveau, zal hij toch moeten betalen. Peter is een van de grootste kampioenen die de K1 ooit gehad heeft, en ooit zal hebben. Zijn doel om 20 maal in de WGP final te staan is niet meer realistisch, en levensgevaarlijk. Ik denk dat hij dit doel beter kan opbergen om geen (te zware) letsels over te houden aan een prachtige carriere. Deze sport is te intensief om als 40 jarige op het hoogste niveau mee te strijden.
Dit doet echter niets af aan de huidige capaciteiten van Peter. De motor wil nog wel, maar het frame is op. Alle kapioenen hebben hun tijd van gaan en komen. Voor mij mag Peter dan ook aan zijn gezin en post-K1 leven beginnen te denken! Dat heeft hij met verve verdiend!

knift
06-04-2010, 16:57
Pffffff schrok me een tandje ben blij dat peter nog ff door gaat en hij doet het niet alleen voor het geld peter is een knokker een echte warrior ik hoop dat hij een waardig afschijds partij in Nederland zal draaien.

Kemal
06-04-2010, 17:59
Met stoppen moet hij maar effe wachten, maar het zou wel goed zijn voor Peter hij het volgende gevecht zou winnen!

PigDog
06-04-2010, 18:04
Ik had al in een andere eerdere topic mijn vermoedens uitgesproken. Peter heeft het geprobeerd. Nu afbouwen en stoppen terwijl je nog ass kickt.....

Bossie
06-04-2010, 18:52
weet iemand hoe ik een topic kan veranderen, kan het nergens vinden.

Harrie Nak
06-04-2010, 18:56
De titel kan alleen aangepast worden door een moderator (ervan uitgaande dat je dat bedoeld).

makavelli
06-04-2010, 18:59
Ik denk dat het een wijze beslissing zou zijn als peter zijn afscheid (kortlings) voorbereidt. De tol van meer dan 20 jaar knokken op het hoogste niveau, zal hij toch moeten betalen. Peter is een van de grootste kampioenen die de K1 ooit gehad heeft, en ooit zal hebben. Zijn doel om 20 maal in de WGP final te staan is niet meer realistisch, en levensgevaarlijk. Ik denk dat hij dit doel beter kan opbergen om geen (te zware) letsels over te houden aan een prachtige carriere. Deze sport is te intensief om als 40 jarige op het hoogste niveau mee te strijden.
Dit doet echter niets af aan de huidige capaciteiten van Peter. De motor wil nog wel, maar het frame is op. Alle kapioenen hebben hun tijd van gaan en komen. Voor mij mag Peter dan ook aan zijn gezin en post-K1 leven beginnen te denken! Dat heeft hij met verve verdiend!

X2 vooral uit gezondheids oogpunt zou het verstandig zijn dat hij zijn afscheid voorbereid

Bossie
06-04-2010, 19:06
kan een moderator de titel veranderen naar : Aerts kondigt afscheid aan per eind 2011

MJOKKIE
07-04-2010, 08:59
Ik denk dat het een wijze beslissing zou zijn als peter zijn afscheid (kortlings) voorbereidt. De tol van meer dan 20 jaar knokken op het hoogste niveau, zal hij toch moeten betalen. Peter is een van de grootste kampioenen die de K1 ooit gehad heeft, en ooit zal hebben. Zijn doel om 20 maal in de WGP final te staan is niet meer realistisch, en levensgevaarlijk. Ik denk dat hij dit doel beter kan opbergen om geen (te zware) letsels over te houden aan een prachtige carriere. Deze sport is te intensief om als 40 jarige op het hoogste niveau mee te strijden.
Dit doet echter niets af aan de huidige capaciteiten van Peter. De motor wil nog wel, maar het frame is op. Alle kapioenen hebben hun tijd van gaan en komen. Voor mij mag Peter dan ook aan zijn gezin en post-K1 leven beginnen te denken! Dat heeft hij met verve verdiend!

Helemaal mee eens! Geweldige vechter! Dat hoeft ie alleen niet meer te bewijzen. Gezondheid gaat nu voor alles! Wat heb je aan geld als je kinderen je straks niet meer kunnen verstaan..

Marco
07-04-2010, 12:46
uiteraard diep respect voor alles wat aerts heeft laten zien, een boegbeeld voor het k1 en kickboksen.

ik snap niet dat hij op 97 kg uitkomt als hij onder de 100 moet komen, was 99 niet mogelijk ? maar goed zelfs dan had hij nog heel veel last hiervan gehad in zijn partij lijkt me, zoveel afvallen als zwaargewicht op je 40e is gewoon niet te doen zonder krachtsverlies en verlies aan incasseringsvermogen.

uiteraard bepaalt hij zelf de keuze om te stoppen, maar zijn spraak is al verslechterd, de zogeheten "slurring speech", wat dat betreft lijdt zijn gezondheid er dus al onder...

Mark105
07-04-2010, 13:31
Ik snap ook helemaal van zijn beweegredenen om zo veel af te vallen. Die 4 kilo die er af moest kan je toch zo op de weging aan vocht kwijt raken en die heb je er na de weging toch zo weer bij? Manhoef heeft vertelt dat hij in een paar dagen 12 kilo kan afvallen.

SjorsWilms
07-04-2010, 15:20
ik schrok me kapot, ben blij dat hij nog even doorvecht

doet ie toch ook, nog 1,5 jaar. Ik had verwacht dat hij eind dit jaar wel zou stoppen