PDA

View Full Version : Melvin Manhoef vs Gokhan Saki



Mike's Gym
09-04-2010, 19:50
Tyrone Spong definitief afgemeld voor de Amsterdam ArenA!


Vandaag is Tyrone spong bij ons defintief afgemeld voor zijn gevecht op 29 mei in de Amsterdam ArenA tegen Melvin Manhoef. De eindconclusie was dat het voor Tyrone een race tegen de klok zou worden en indien hij het gehaald zou hebben dan zou hij nooit zijn normale niveau hebben kunnen etaleren. Wij vinden het voor Tyrone heel erg en wensen hem een goed herstel toe. De vervanger van Tyrone is zoals al eerder openbaar gemaakt: Gohkan Saki. Met de wedstrijd Melvin Manhoef vs Gohkan Saki denken wij een zeer waardige vervangende partij te hebben neergezet. Deze partij is afgesloten in de open gewichtsklasse.



bron: www.fight.nl (http://www.fight.nl)

Petrosyan188
09-04-2010, 20:10
easy win dus voor manhoef... saki samen met zimmerman de meeste overschatte k-1 vechters op deze wereld

PD_EC
09-04-2010, 20:15
saki is een goeie vervanger voor spong . manhoef vs saki wordt een mooie partij

Hendy
09-04-2010, 20:17
Ik zeg, een mooie vervanger voor Spong!

Maar ga wel m'n v-cash op Manhoef zetten..;)

8701.
09-04-2010, 20:19
nog meer reden om Manhoef te supporten :fight:

Marquis
09-04-2010, 20:19
Saki op TKO sorry boys.

DAWK1D
09-04-2010, 20:35
Saki op TKO sorry boys.

Agree, Saki gaat winnen op TKO

Tony Galento
09-04-2010, 20:43
Saki op KO.

payap
09-04-2010, 20:46
Jammer, Manhoef VS Spong was een partij die ik graag had gezien.

Saki is een andere vechter dan Spong. Maar geef Saki VS Manhoef zeker een 50/50 als uitslag.

Met Nieky Holzken vs Giorgio Petrosyan en Leroy Kaestner vs Drago de spannendste partijen.

Vecht Andy Souwer ook niet meer in de Arena?

Zie nu Sato vs Pajonsuk op fight.nl

MATCHMAKINGEN (http://www.itsshowtime.nl/fight/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=54&Itemid=57)

BNP
09-04-2010, 20:50
easy win dus voor manhoef... saki samen met zimmerman de meeste overschatte k-1 vechters op deze wereld


en jij praat de meeste onzin van heel dit forum

JeMalleMoer
09-04-2010, 20:52
Gok op Saki met een TKO. (lowkicks). Herhaling van vorig jaar maar Saki maakt het wel af.

Payback
09-04-2010, 21:14
Denk echt dat dit een spetter van een partij gaat worden.

Denk ook dat Manhoef het een stuk zwaarder tegen Saki krijgt als tegen Spong.
Spong is meer een bokser en daar schat ik Manhoef toch beter in,Saki daar in tegen is bloedsnel en heeft geweldige lowkicks en ik vind Manhoef niet de beste in het blocken van lowkicks kijk bijvoorbeeld naar de partij Manhoef vs Leko daar had Manhoef het echt zwaar met de lowkicks van Leko.
Ik ben echt een liefhebber van Manhoef en hoop dan ook dat ie het met een vernietigende stoten regen gaat winnen.
Dit is denk ik de partij waar ik het meest naar uit kijk 2 mensen die er altijd vol voor gaan.


WARRRRR MANHOEF!!!!!

micha
09-04-2010, 21:18
Saki gaat dit winnen. Hij is zo snel zo scherp zo gemotiveerd. die gaat gewoon winnnen

Justinian
09-04-2010, 21:26
Voor de mensen die denk dat Manhoef nu een makkelijkere tegenstander heeft; vergeet niet dat Saki Spong vorig jaar nog versloeg op (t)ko. Weliswaar in de verlenging, maar toch.

Als ik moet gokken dan gok ik op Manhoef, maar ik zou er geen geld op durven zetten.

simtekf1
09-04-2010, 21:40
Ik durf ook geen voorspelling te doen, maar ik heb wel duidelijk een favoriet, en dat is Manhoef. :D

Pindakaas
09-04-2010, 21:49
Jammer van Spong ik keek erg uit naar die partij.

Manhoef - Saki, kunnen ze er niet meteen MMA regels van maken :D

Irishrover
09-04-2010, 22:08
Ok, heel jammer voor Spong, Maar leuk voor Saki.
Net als Saki bezit Manhoef ook snoeiharde lowkicks.

Denk dat het boksend wordt beslist, tenzij Saki een onverwachte highkick uitdeelt waardoor Manhoef neergaat.

We zullen zien.

Wens ze beide succes.

gieloe
09-04-2010, 22:13
Waar baseert iedereen toch op dat Manhoef dit makkelijk gaat winnen? Denk toch echt dat Saki de betere papieren heeft om deze pot te winnen. Manhoef kan goed staand vechten voor een MMA-er. Maar op K-1 gebied is hij gewoon tegen elke K-1 finalist van de afgelopen twee jaar een underdog imo.

Vale Tudo
09-04-2010, 22:19
Ik denk dat Manhoef wint, maar als Saki wint gebeurt het door een KO d.m.v. een linkerhoek (vraag me niet waarom ik dat denk :D).

Tony Galento
09-04-2010, 22:29
Voor de mensen die denk dat Manhoef nu een makkelijkere tegenstander heeft; vergeet niet dat Saki Spong vorig jaar nog versloeg op (t)ko. Weliswaar in de verlenging, maar toch.

Als ik moet gokken dan gok ik op Manhoef, maar ik zou er geen geld op durven zetten.


Saki en Manhoef hebben beide van Kyotaro verloren. En daar heeft Spong van gewonnen. Dat zegt dus weinig.

Ik vind Saki de slimmere vechter. Manhoef maakt hooguit kans in de eerste ronde, dan moet ie over Saki heen proberen te walsen. Als het op techniek aankomt is Saki gewoon de betere en conditioneel schat ik hem ook hoger in. Bovendien is de kin van Manhoef niet zo best en z'n dekking als hij begint te maaien al helemaal niet.

Saki gaat winnen.

R.D.N
09-04-2010, 23:00
Saki en Manhoef hebben beide van Kyotaro verloren. En daar heeft Spong van gewonnen. Dat zegt dus weinig.

Ik vind Saki de slimmere vechter. Manhoef maakt hooguit kans in de eerste ronde, dan moet ie over Saki heen proberen te walsen. Als het op techniek aankomt is Saki gewoon de betere en conditioneel schat ik hem ook hoger in. Bovendien is de kin van Manhoef niet zo best en z'n dekking als hij begint te maaien al helemaal niet.

Saki gaat winnen.


hier zit wat in....

Justinian
09-04-2010, 23:17
Saki en Manhoef hebben beide van Kyotaro verloren. En daar heeft Spong van gewonnen. Dat zegt dus weinig.

Ik vind Saki de slimmere vechter. Manhoef maakt hooguit kans in de eerste ronde, dan moet ie over Saki heen proberen te walsen. Als het op techniek aankomt is Saki gewoon de betere en conditioneel schat ik hem ook hoger in. Bovendien is de kin van Manhoef niet zo best en z'n dekking als hij begint te maaien al helemaal niet.

Saki gaat winnen.
Je hebt gelijk, het voorbeeld was slechts bedoeld om aan te geven dat Saki in beginsel een goede vervanger is voor Spong. Niets meer, niets minder ;)

Jouw redenering vind ik trouwens goed en ik denk dat ik mijn inschatting bijstel: 50/50.

the art of muay thai
09-04-2010, 23:40
Saki is een goede vervanger, ik vind het een gevaarlijke vechter; hij is snel, combineert en hij heeft ko power. Deze partij kan alle kanten op!

makavelli
10-04-2010, 03:14
easy win dus voor manhoef... saki samen met zimmerman de meeste overschatte k-1 vechters op deze wereld

LOL wat ben je ook een clown... als het maar anti gg is he ;-)

Marquis
10-04-2010, 07:39
Saki en Manhoef hebben beide van Kyotaro verloren. En daar heeft Spong van gewonnen. Dat zegt dus weinig.

Ik vind Saki de slimmere vechter. Manhoef maakt hooguit kans in de eerste ronde, dan moet ie over Saki heen proberen te walsen. Als het op techniek aankomt is Saki gewoon de betere en conditioneel schat ik hem ook hoger in. Bovendien is de kin van Manhoef niet zo best en z'n dekking als hij begint te maaien al helemaal niet.

Saki gaat winnen.


Een losse partij draaien is wat anders dan een toernooi draaien.
Saki moest tegen een frisse Kyotaro vechten.

In een losse partij zou Saki ook kunnen winnen van Kyotaro.

Wilt dat trouwens ook zeggen dat Spong ook makkelijk van Peter Aerts zou winnen ?

STERKE JERKE
10-04-2010, 08:55
NU MAAR AFWACHTEN HOEVEEL VAN DE IN 1E INSTANTIE GEPLANDE PARTIJEN OVER BLIJVEN. IK GOK OP 3!

adenane
10-04-2010, 10:33
Waar baseert iedereen toch op dat Manhoef dit makkelijk gaat winnen? Denk toch echt dat Saki de betere papieren heeft om deze pot te winnen. Manhoef kan goed staand vechten voor een MMA-er. Maar op K-1 gebied is hij gewoon tegen elke K-1 finalist van de afgelopen twee jaar een underdog imo.

Daar ben ik het niet mee eens. Manhoef heeft het uitstekend gedaan tegen Karaev, Slowinsky en 2x tegen Bonjasky. Dus om hem gelijk tegen iedereen een underdog te noemen, daar doe je Manhoef te kort mee. Waar baseer jij op dat Saki de betere papieren heeft? Daar ben ik wel benieuwd naar.


Saki en Manhoef hebben beide van Kyotaro verloren. En daar heeft Spong van gewonnen. Dat zegt dus weinig.

Ik vind Saki de slimmere vechter. Manhoef maakt hooguit kans in de eerste ronde, dan moet ie over Saki heen proberen te walsen. Als het op techniek aankomt is Saki gewoon de betere en conditioneel schat ik hem ook hoger in. Bovendien is de kin van Manhoef niet zo best en z'n dekking als hij begint te maaien al helemaal niet.

Saki gaat winnen.

Als je meteen in het begin Saki's grootste wapens neutraliseert dan wordt het lastig voor hem om de wedstrijd te winnen. Een korte blok van Manhoef komt hard aan (zie Leko vs Manhoef in de ArenA 2009). En dicht bij Saki blijven staan zodat hij niet kan uitkomen met zijn trappen, Manhoef is geen type vechter die je makkelijk in zijn achteruit zet en dan moet je het boksend oplossen. Maar dan denk ik dat Manhoef hardere stoten in huis heeft dan Saki. Al met al, een 65/35 kans voor Manhoef...


Saki is een goede vervanger, ik vind het een gevaarlijke vechter; hij is snel, combineert en hij heeft ko power. Deze partij kan alle kanten op!

Manhoef is ook een gevaarlijke vechter, snel, combineert goed en heeft een hogere KO-ratio dan Saki. Maar denk wel dat deze partij op KO beslist gaat worden!

micha
10-04-2010, 10:35
Manhoef is levensgevaarlijk dat maakt deze partij zo mooi. ko power van melvin tegen de supersnelheid van Saki.

marcelt
10-04-2010, 10:40
Saki is een slimme vechter die heel goed beweegt. Ik denk dat hij wint.

Petrosyan188
10-04-2010, 10:42
zowiezo met adenane, maar hoe moet saki in godsnaam winnen?? punching power is manhoef zo veel sterker in, low kicks zijn van saki beter(maar niet veel) maar die blok van manhoef is gewoon levensgevaarlijk voor saki... al bij al kom ik op 80% manhoef en maybe een lucky punch 20% saki. in japan was het 70-30 vanwege het toegestane spinning-backvist

micha
10-04-2010, 10:45
o mag dat niet? wat dat nou ookal weer vorige keer?

marcelt
10-04-2010, 10:45
Wat is een vist ?

Petrosyan188
10-04-2010, 10:47
fist dan je weet wat ik bedoel ;)

micha
10-04-2010, 10:48
zweedse backfist

Marquis
10-04-2010, 10:49
Wat is een vist ?


Achter het net vissen betekent backvist ;)

Marquis
10-04-2010, 10:53
zowiezo met adenane, maar hoe moet saki in godsnaam winnen?? punching power is manhoef zo veel sterker in, low kicks zijn van saki beter(maar niet veel) maar die blok van manhoef is gewoon levensgevaarlijk voor saki... al bij al kom ik op 80% manhoef en maybe een lucky punch 20% saki. in japan was het 70-30 vanwege het toegestane spinning-backvist


Staand heeft Saki veel meer ervaring dan Manhoef..
En betreft die block van Manhoef .. ik denk dat men onderschat
hoe snel die lowkicks van Saki gaan... daar zit zo een snelheid achter.
Vaak merken vechters achteraf dat ze weer 1 hebben gehad :D

Manhoef is iemand die in ring zijn tegenstander wilt verschuren en er dwars door heen wilt gaan .. en daar gaat de sluwe vos Saki van profiteren. Mark my words !!

The Bear vs The Fox :lol:

BNP
10-04-2010, 11:00
Achter het net vissen betekent backvist ;)

lol:D

gieloe
10-04-2010, 11:20
[QUOTE=adenane;902226]Daar ben ik het niet mee eens. Manhoef heeft het uitstekend gedaan tegen Karaev, Slowinsky en 2x tegen Bonjasky. Dus om hem gelijk tegen iedereen een underdog te noemen, daar doe je Manhoef te kort mee. Waar baseer jij op dat Saki de betere papieren heeft? Daar ben ik wel benieuwd naar.


Saki is een K-1 vechter. Manhoef een MMA vechter die voor MMA begrippen staand goed uit de voeten kan komen. Karaev en Slowinsky stellen beiden niet veel voor met alle respect. En al zet je ze 10 keer tegen over Manhoef wint ie ze nog niet alle 10.

Ook ik vind het leuk om naar Manhoef te kijken met dat alles of niets geros. Zelfs hoop ik dat hij wint van Saki. Maar als Manhoef hem niet eruit weet te slaan dan kan hij never nooit niet op punten winnen van een allround K-1 vechter. Daar is ie gewoon niet goed genoeg voor. Dat heeft ook met zijn lengte en gewicht te maken. Niet met zijn hart want die heeft hij zeker wel.

Tony Galento
10-04-2010, 15:21
Een losse partij draaien is wat anders dan een toernooi draaien.
Saki moest tegen een frisse Kyotaro vechten.

In een losse partij zou Saki ook kunnen winnen van Kyotaro.

Wilt dat trouwens ook zeggen dat Spong ook makkelijk van Peter Aerts zou winnen ?

Zoals Aerts tegen Kyotaro stond wel. Je ziet dat Aerts handelingssnelheid tekort komt. Als Aerts weer aankomt tot zijn oude gewicht wordt het een ander verhaal. Dan kan hij gebruik maken van z'n massa.

Laten we wel wezen, Aerts is door Kyotaro volkomen gedeclasseerd.

Marquis
10-04-2010, 16:16
Zoals Aerts tegen Kyotaro stond wel. Je ziet dat Aerts handelingssnelheid tekort komt. Als Aerts weer aankomt tot zijn oude gewicht wordt het een ander verhaal. Dan kan hij gebruik maken van z'n massa.

Laten we wel wezen, Aerts is door Kyotaro volkomen gedeclasseerd.


Hij komt handelingssnelheid te kort maar als hij weer aankomt dat word het een ander verhaal ?!? Betekent dat hij dan nog langzamer word?

Hoe zwaarder hoe minder snelheid toch? :lol:

Tony Galento
10-04-2010, 16:23
Hij komt handelingssnelheid te kort maar als hij weer aankomt dat word het een ander verhaal ?!? Betekent dat hij dan nog langzamer word?

Hoe zwaarder hoe minder snelheid toch? :lol:

Sinds wanneer moet Aerts het van zijn snelheid hebben? Op dit gewicht kon hij Kyotaro gewoon geen pijn doen. Met 10 kg extra maak je meer impact. Dan zal een Kyotaro niet zo happig meer zijn om eens lekker te gaan combineren.

Lijkt me vrij logisch hoor.

Marquis
10-04-2010, 16:25
Sinds wanneer moet Aerts het van zijn snelheid hebben? Op dit gewicht kon hij Kyotaro gewoon geen pijn doen. Met 10 kg extra maak je meer impact. Dan zal een Kyotaro niet zo happig meer zijn om eens lekker te gaan combineren.

Lijkt me vrij logisch hoor.



Je geeft zelf aan dat hij handelingsnelheid mist... ik borduur daar op verder om de strekking van jouw visie te begrijpen.

Blijkbaar niet zo logisch.. :whistling:

Mbolt
10-04-2010, 16:32
[quote=adenane;902226]Daar ben ik het niet mee eens. Manhoef heeft het uitstekend gedaan tegen Karaev, Slowinsky en 2x tegen Bonjasky. Dus om hem gelijk tegen iedereen een underdog te noemen, daar doe je Manhoef te kort mee. Waar baseer jij op dat Saki de betere papieren heeft? Daar ben ik wel benieuwd naar.


Saki is een K-1 vechter. Manhoef een MMA vechter die voor MMA begrippen staand goed uit de voeten kan komen. Karaev en Slowinsky stellen beiden niet veel voor met alle respect. En al zet je ze 10 keer tegen over Manhoef wint ie ze nog niet alle 10.

Ook ik vind het leuk om naar Manhoef te kijken met dat alles of niets geros. Zelfs hoop ik dat hij wint van Saki. Maar als Manhoef hem niet eruit weet te slaan dan kan hij never nooit niet op punten winnen van een allround K-1 vechter. Daar is ie gewoon niet goed genoeg voor. Dat heeft ook met zijn lengte en gewicht te maken. Niet met zijn hart want die heeft hij zeker wel.

Mee eens

Mark105
10-04-2010, 16:34
Ik denk dat Saki gaat winnen op een counter. In Manhoef ze dekking zitten nog wel eens wat gaten wat natuurlijk ook te maken heeft met ze aanvallende vechtstijl en ik denk dat Saki daar gebruik van gaat maken. Saki op K.O

Tony Galento
10-04-2010, 16:52
Je geeft zelf aan dat hij handelingsnelheid mist... ik borduur daar op verder om de strekking van jouw visie te begrijpen.

Blijkbaar niet zo logisch.. :whistling:


Als je op hetzelfde gewicht aantreedt als Kyotaro is dat een probleem. Aerts met 10 kg extra aan z'n botten wordt een ander verhaal. De massa en kracht elimineert dan het snelheidsvoordeel. Anders was Aussie wel wereldkampioen K1 geweest. Dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld.

Als je ooit hebt gekickbokst weet je dat 10 kg een groot verschil maakt.

Marquis
10-04-2010, 17:51
Als je op hetzelfde gewicht aantreedt als Kyotaro is dat een probleem. Aerts met 10 kg extra aan z'n botten wordt een ander verhaal. De massa en kracht elimineert dan het snelheidsvoordeel. Anders was Aussie wel wereldkampioen K1 geweest. Dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld.

Als je ooit hebt gekickbokst weet je dat 10 kg een groot verschil maakt.


Je gaat mij toch niet vertellen omdat Peter 10 kg is afgevallen dat hij vechten is verleerd? Hij en Kyotaro verschilde niet eens zoveel qua gewicht.

Dus het gewichtsverhaal gaat betreft deze tegenstander (Kyotaro) niet op. Daar zou je de kwaliteiten van Peter mee te kort doen.


Als Peter met dit gewicht tegenover Sem staat dan zou jouw uitleg als een huis staan... maar ja helaas.

Sendur
10-04-2010, 18:30
Saki is een goede vervanger, ik vind het een gevaarlijke vechter; hij is snel, combineert en hij heeft ko power. Deze partij kan alle kanten op!

Dat denk ik ook.

Al denk ik wel dat Manhoef Saki gaat overpoweren.

Tony Galento
10-04-2010, 18:58
Je gaat mij toch niet vertellen omdat Peter 10 kg is afgevallen dat hij vechten is verleerd? Hij en Kyotaro verschilde niet eens zoveel qua gewicht.

Dus het gewichtsverhaal gaat betreft deze tegenstander (Kyotaro) niet op. Daar zou je de kwaliteiten van Peter mee te kort doen.


Als Peter met dit gewicht tegenover Sem staat dan zou jouw uitleg als een huis staan... maar ja helaas.


Denk jij dat er geen verschil is tussen een Aerts van 97kg en een Aerts van 107kg? Dat maakt qua impact een heleboel uit.

Marquis
10-04-2010, 19:23
Denk jij dat er geen verschil is tussen een Aerts van 97kg en een Aerts van 107kg? Dat maakt qua impact een heleboel uit.


Hangt van de tegenstander af lees: zijn laatste tegenstander.

Tuurlijk heeft een Peter Aerts met 107 Kilo meer impact dan een Peter Aerts met 97 kilo.

Zelfde geld precies voor een Kyotaro... Een Kyotaro op 107 kilo zal ook wel harder slaan vind je niet ?!?

In mijn ogen miste Peter scherpte en niet meer dan dat..

Peter is qua gewicht wel afgevallen maar zijn tegenstander was ook niet zoveel zwaarder dan Peter. Dus het gevecht heeft op gelijkwaardig gewicht plaats gevonden. Peter had het van zijn skills moeten hebben maar zijn skills lieten hem in de steek.

En zoals ik het zie,.. zie ik hem voorlopig niet meer winnen van een bepaalde garde in Japan. Misschien van een Spong,Saki,Kyotora of een Jaideep,Jerome.. (Saki zie ik trouwens ook niet meer verliezen van Peter)

En tegen Badr,Alistair,Remy,Errol heeft hij niets meer te zoeken in de ring ondanks dat hij van de laatste heeft gewonnen.

Peter word oud daar ken men niets tegen doen helaas... en de toekomst zal het uitwijzen of ik gelijk heb of niet.

Illest
10-04-2010, 19:27
Manhoef heeft 3x gestaan tegen Remy

Saki nog geen hele partij;)

ik zou mijn geld op Manhoef zetten

Marquis
10-04-2010, 19:32
Manhoef heeft 3x gestaan tegen Remy

Saki nog geen hele partij;)

ik zou mijn geld op Manhoef zetten


Saki heeft zich dan ook niet ontwikkeld na zijn partij tegen Remy ;)

Omar.
10-04-2010, 19:39
Ik kijk meer uit naar deze partij dan Melvin tegen Tyrone!

Voor mij is dit echt een 50-50 ! Ben benieuwd!

Illest
10-04-2010, 19:50
Ik kijk meer uit naar deze partij dan Melvin tegen Tyrone!

Voor mij is dit echt een 50-50 ! Ben benieuwd!


hoewel ik naar Manhoef neig, moet ik zeggen dat Saki ook heel erg explosief is...

Naj85
11-04-2010, 14:26
Ik denk dat Saki deze wint
wat marquis al zei, the bear vs the fox