PDA

View Full Version : Meest alround vechter van nederland.



Joop Ubeda
14-04-2010, 14:26
wie vinden jullie de meest alround vechter van nederland.
ik vind.
nr1 GEGARD MOUSASI.

NR2 MELVIN MANHOEF.

NR3 ALISTAIR OVEREEM.

NR4 SEM SCHILT.

GRT JOOP UBEDA.

GerritTonijn
14-04-2010, 14:28
hoezo is melvin meer allround dan overeem?

mikeymcd
14-04-2010, 14:31
allround manhoef op 2 ? Die blijft imo toch wel achter qua groundgame

Ali en Gegard zijn wat dat betreft een klasse appart in NL.
Schilt, Coenen en Struve volgen op gepaste afstand.

rafi
14-04-2010, 14:31
nm1 melvin manhoef
nm2 alistair overheem
nm3 sem schilt

Wiseguy
14-04-2010, 14:36
De enige 2 vechters die allround zijn zijn Mousasi en Overeem. Rest heeft zwaktes.

Manhoef op de grond
Yvel op de grond
Struve staand
Hardonk worstelen en grond (alhoewel hij wel een paarse band bjj heeft maar is op wereldniveau niet voldoende)

iconian
14-04-2010, 14:38
1. gegard mousasi
2. hans stringer
3. siyar bahadurzada
4. alistair overeem
5. jessie gibbs

dirk5
14-04-2010, 14:38
Mousasi en Overeem

De rest van de toppers is echt te eendimensionaal.

Slome
14-04-2010, 14:41
Mousasi en Overeem

De rest van de toppers is echt te eendimensionaal.

2x

MB667
14-04-2010, 14:48
zijn alle 4 toppers......

Nopain85
14-04-2010, 15:05
De enige 2 vechters die allround zijn zijn Mousasi en Overeem. Rest heeft zwaktes.

Manhoef op de grond
Yvel op de grond
Struve staand
Hardonk worstelen en grond (alhoewel hij wel een paarse band bjj heeft maar is op wereldniveau niet voldoende)

Zijn meerdere gasten met een paarse band in bjj die het wel goed doen in mma , maar hardonk is gewoon veels te sloom en geen natuur talent.

K1power
14-04-2010, 15:13
Ik denk dat Schilt met afstand de nummer 1 is. Hij zou zowel staand als op de grond de vloer aanvegen met alle andere genoemde namen.

Op 2e plaats zou ik Overeem zetten, omdat hij ook in het MMA en K-1 kan presteren.

3 gaat een beetje tussen Mousasi en Manhoef. Mousasi heeft staande dus wel Musashi verslagen, maja dan hebben we het wel over een 38 jarige, ver uit zijn prime zijnde Musashi die denk ik ook Mousasi een beetje heeft onderschat. Mousasi is een goede vechter, maar als we het hebben over allround is hij toch vooral goed op de grond en is het staande werk maar middelmatig IMO. Manhoef beetje omgekeerd verhaal. Hij kan het staand veel mensen moeilijk maken. Dit komt vooral door zijn kracht en snelheid, want laten we eerlijk zijn Melvin's verdediging en incasseringsvermogen zijn vrijwel niet aanwezig. Maja al met al is die dus staand best wel goed, maar op de grond kun je hem eigenlijk wel vergeten.

Leventdepevent
14-04-2010, 15:32
Overeem naar mijn mening

Petrosyan188
14-04-2010, 15:37
mousasi

Omar.
14-04-2010, 15:42
wie vinden jullie de meest alround vechter van nederland.
ik vind.
nr1 GEGARD MOUSASI.

NR2 MELVIN MANHOEF.

NR3 ALISTAIR OVEREEM.

NR4 SEM SCHILT.

GRT JOOP UBEDA.

Dacht even Joop Ubeda op NR5 te zien haha.

MilfhunterMMA
14-04-2010, 15:51
Ik denk dat Schilt met afstand de nummer 1 is. Hij zou zowel staand als op de grond de vloer aanvegen met alle andere genoemde namen.

Op 2e plaats zou ik Overeem zetten, omdat hij ook in het MMA en K-1 kan presteren.

3 gaat een beetje tussen Mousasi en Manhoef. Mousasi heeft staande dus wel Musashi verslagen, maja dan hebben we het wel over een 38 jarige, ver uit zijn prime zijnde Musashi die denk ik ook Mousasi een beetje heeft onderschat. Mousasi is een goede vechter, maar als we het hebben over allround is hij toch vooral goed op de grond en is het staande werk maar middelmatig IMO. Manhoef beetje omgekeerd verhaal. Hij kan het staand veel mensen moeilijk maken. Dit komt vooral door zijn kracht en snelheid, want laten we eerlijk zijn Melvin's verdediging en incasseringsvermogen zijn vrijwel niet aanwezig. Maja al met al is die dus staand best wel goed, maar op de grond kun je hem eigenlijk wel vergeten.

Hmm schilt is op de grond toch best wel zwak hoor. Ik snap niet hoe je mousasi niet op 1 kunt hebben. Goed staand (zeker voor mma), goed worstelen en op de grond goed vanaf zn rug, op top positie en goede GNP en subs.

Slome
14-04-2010, 16:12
poll voor het overzicht zou niet misstaan...

superfreak
14-04-2010, 16:21
Gegard met stip op 1. Daarna overeem. Die heeft veel aan z'n ground game gedaan. Jammer genoeg zien we de laatste tijd niet veel van. Die knietjes ook altijd...
Daarna Schilt. Die is op de grond toch net iets minder. Manhoef is minder op de grond. Hij zou een soort anti BJJ game moeten ontwikkelen. Yvel hetzelfde. Struve moet gewoon aan z'n stand up werken. Hardonk is gewoon wat Nopain zegt. genoeg lessen gehad maar lijkt de logica niet te snappen. Nou meet hij zich wel met grote namen. Dan is het nooit makkelijk.

phranq
14-04-2010, 16:28
wie vinden jullie de meest alround vechter van nederland.
ik vind.
nr1 GEGARD MOUSASI.

NR2 MELVIN MANHOEF.

NR3 ALISTAIR OVEREEM.

NR4 SEM SCHILT.

GRT JOOP UBEDA.

Heb je het alleen over mma vechters Joop?

In dat geval zou ik nr 2 omdraaien met nr 3.

remco pardoel
14-04-2010, 16:29
Alleen in de ring of ook als ze mee gedraaid hebben met Judo / Jiu Jitsu / BJJ / Grappling / Boksen / Thaiboksen erbij.

Dat maakt een atleet compleet....

Hendy
14-04-2010, 16:33
poll voor het overzicht zou niet misstaan... Done;)

Petrosyan188
14-04-2010, 16:45
overHeem....

K1power
14-04-2010, 16:48
Hmm schilt is op de grond toch best wel zwak hoor. Ik snap niet hoe je mousasi niet op 1 kunt hebben. Goed staand (zeker voor mma), goed worstelen en op de grond goed vanaf zn rug, op top positie en goede GNP en subs.

Ik blijf toch vinden dat Schilt absoluut op Nr.1 hoort te staan.

Staand is hij zowiezo veel beter dan Overeem, Mousasi en Manhoef. Als je puur naar het grondwerk kijkt kan het zijn dat Mousasi beter als hem is, maar ik ben ervan overtuigd dat het verschil in standup skills tussen Schilt en Mousasi veel groter is dan het verschil in ground skills.

Daar komt bij dat Schilt in het MMA ook erg succesvol was, Fedor zei ooit zelfs dat Schilt zijn moeilijkste tegenstander is geweest (tenminste tot op dat moment). Dat zal natuurlijk voor een groot deel aan zijn standup skills liggen, maar laten we niet vergeten dat het wel een MMA partij was en geen K-1 partij.

Overeem is op de grond ook niet bepaald een wereldwonder en Manhoef's ground-skills zijn vrijwel niet aanwezig. Ik zie hem alleen maar in dit rijtje staan omdat hij zowel MMA als K-1 vecht. En omdat ie Nederlander is.

dirk5
14-04-2010, 16:53
Overeem is op de grond ook niet bepaald een wereldwonder

Europees ADCC voorronde winnaar dmv 4 guillotine's, is een mijn ogen toch een behoorlijk wonder.

K1power
14-04-2010, 17:01
Toch zou ik hem op de grond niet boven Mousasi of Schilt zetten. All-round zowiezo niet boven Schilt, wel boven Mousasi.

mikeymcd
14-04-2010, 17:04
Ik blijf toch vinden dat Schilt absoluut op Nr.1 hoort te staan.

Staand is hij zowiezo veel beter dan Overeem, Mousasi en Manhoef. Als je puur naar het grondwerk kijkt kan het zijn dat Mousasi beter als hem is, maar ik ben ervan overtuigd dat het verschil in standup skills tussen Schilt en Mousasi veel groter is dan het verschil in ground skills.

Daar komt bij dat Schilt in het MMA ook erg succesvol was, Fedor zei ooit zelfs dat Schilt zijn moeilijkste tegenstander is geweest (tenminste tot op dat moment). Dat zal natuurlijk voor een groot deel aan zijn standup skills liggen, maar laten we niet vergeten dat het wel een MMA partij was en geen K-1 partij.

Overeem is op de grond ook niet bepaald een wereldwonder en Manhoef's ground-skills zijn vrijwel niet aanwezig. Ik zie hem alleen maar in dit rijtje staan omdat hij zowel MMA als K-1 vecht. En omdat ie Nederlander is.

Allemaal leuk en aardig maar we hebben het hier natuurlijk over P4P en P4P is Schilt staand echt niet veel beter dan Manhoef of Mousasi.

Daarbij hebben we het over dit moment en Schilt is op dit moment in MMA bij lange na niet het niveau van Mousasi en Ali.

phranq
14-04-2010, 17:08
overHeem....

http://ahfai.files.wordpress.com/2007/12/noob1.jpg

YoMarK
14-04-2010, 17:08
1) Mousasi en 2) Overeem. De rest is gewoonweg niet allround.

Om allround MMA vechter te zijn moet je de(om het simpel te houden)3 facetten van MMA beheersen, namelijk het staande werk, worstelen(of in afgeslankte vorm: takedown defence) en het grondwerk.

Schilt heeft meerdere keren bewezen niet te kunnen worstelen, iedereen die een beetje kan worstelen en een stoot kan ontwijken krijgt Schilt naar de grond. Schilt submitten valt dan weliswaar niet mee, z'n grondwerk is best aardig, maar hij is ook geen submission wonder vanaf z'n rug.

Manhoef heeft geweldige striking, kan door z'n power en explosiviteit best wat takedowns tegenhouden(wordt een ander verhaal als ie moe is), maar ook dat is op z'n best twijfelachtig te noemen. Over Manhoef z'n groundgame zullen we het maar niet hebben, je hoort verhalen dat ie hier zoveel is vooruit gegaan, en dan geloof ik best...helaas komt het er in de wedstrijden vooralsnog niet uit.

muay kpn
14-04-2010, 17:09
Mousasi op nr 1 natuurlijk.

K1power
14-04-2010, 17:10
De thread zei niets over P4P, maar als je het toch al zo wilt bekijken is Schilt alsnog vele malen completer dan Manhoef en Mousasi. Just my opinion.

phranq
14-04-2010, 17:11
Toch zou ik hem op de grond niet boven Mousasi of Schilt zetten. All-round zowiezo niet boven Schilt, wel boven Mousasi.

Sommige mensen snappen er echt weinig van....

K1power
14-04-2010, 17:13
Wie de schoen past, trekke hem aan. Ik uit mijn mening, ik val jou toch ook niet aan. Met die uitspraak zeg je meer over jezelf dan over iemand anders.

phranq
14-04-2010, 17:15
dude, chill.. ik val je niet aan, jouw mening slaat echter kant nog wal. Als jij vindt dat Schilt beter op de grond is dan Mousasi en Overeem dan snap je het gewoon niet... noem mij 1 vechter die door Schilt gesubmit is in een mma partij. Tevens heeft Schilt een takedown defense van 0,0.

dirk5
14-04-2010, 17:19
dude, chill.. ik val je niet aan, jouw mening slaat echter kant nog wal. Als jij vindt dat Schilt beter op de grond is dan Mousasi en Overeem dan snap je het gewoon niet... noem mij 1 vechter die door Schilt gesubmit is in een mma partij. Tevens heeft Schilt een takedown defense van 0,0.

Mighty Mo dmv triangle ;)

YoMarK
14-04-2010, 17:20
dude, chill.. ik val je niet aan, jouw mening slaat echter kant nog wal. Als jij vindt dat Schilt beter op de grond is dan Mousasi en Overeem dan snap je het gewoon niet... noem mij 1 vechter die door Schilt gesubmit is in een mma partij. Tevens heeft Schilt een takedown defense van 0,0.
2x. Dit is ongeveer hetzelfde als vinden dat groen pimpelpaars is.

phranq
14-04-2010, 17:20
Mighty Mo dmv triangle ;)

Ik zei ook noem er 1... verder kom je niet dirk.. ;)

Briant
14-04-2010, 17:21
Schilt moet het echt hebben van zn staande werk. Maar op de grond was het altijd overleven voor hem. Door zn aparte lijf kon hij zich nog wel redden, maar tegen de goede grondvechters werd hij gesubmitt.

Manhoef geen incasseringsvermogen las ik, dan heeft diegene duidelijk niet de partij tegen Cyborg gezien, wat een incasseren van beide kanten. Hij ging idd KO tegen Lawler, maar dat was iedereen gegaan op die klap.

K1power
14-04-2010, 17:24
dude, chill.. ik val je niet aan, jouw mening slaat echter kant nog wal. Als jij vindt dat Schilt beter op de grond is dan Mousasi en Overeem dan snap je het gewoon niet... noem mij 1 vechter die door Schilt gesubmit is in een mma partij. Tevens heeft Schilt een takedown defense van 0,0.

Dan heb ik mij misschien in mijn post niet helemaal duidelijk verwoord (of heb jij gewoonweg niet al mijn posts gelezen).

Mousasi zal best beter zijn op de grond dan Sem, geen probleem. Toch zie ik Schilt in een MMA partij niet verliezen van Mousasi, Overeem en al helemaal niet van Manhoef. Over K-1 regels zal ik dan maar zwijgen. Voor mij telt wie er zou winnen op MMA regels, het zal mij dan verder worst wezen van welke skills je het meeste gebruik maakt, omdat voor beide vechters alle rulesets zijn toegestaan. Zo zie ik het gewoon, als jij die mening kant nog wal vindt slaan so be it.

phranq
14-04-2010, 17:32
Dan heb ik mij misschien in mijn post niet helemaal duidelijk verwoord (of heb jij gewoonweg niet al mijn posts gelezen).

Mousasi zal best beter zijn op de grond dan Sem, geen probleem. Toch zie ik Schilt in een MMA partij niet verliezen van Mousasi, Overeem en al helemaal niet van Manhoef. Over K-1 regels zal ik dan maar zwijgen. Voor mij telt wie er zou winnen op MMA regels, het zal mij dan verder worst wezen van welke skills je het meeste gebruik maakt, omdat voor beide vechters alle rulesets zijn toegestaan. Zo zie ik het gewoon, als jij die mening kant nog wal vindt slaan so be it.

Als het over K1 regels ging staat Schilt onbetwist op nr 1, maar daar hebben we het niet over.

Daarnaast vergelijk je appelen met peren als je zegt dat Mousasi op mma regels niet van Schilt wint want ze zitten niet in dezelfde gewichtscategorie. Maar ook met het gewichtsverschil wint Mousasi van Schilt, of dacht je dat Mousasi staand het gevecht aan zou gaan?

Kortom, voel je niet aangevallen maar je snapt er echt helemaal niets van.. no offense maar het is zo klaar als een klontje.

Zoek trouwens even op op internet van wie Schilt heeft gewonnen op mma gebied en van wie Overeem heeft gewonnen...

dirk5
14-04-2010, 17:33
Ik zei ook noem er 1... verder kom je niet dirk.. ;)

Schrijber dmv guillotine ;)

nee nu houd het bij mij op, hij heeft nog in het begin van zijn carriere een jap op RNC gepakt maar voor de naam zal ik echt op wiki moeten zijn. Maar ik ben het met je eens Phranq, Mousasi en Overeem zijn gewoon klasses beter op de grond.

phranq
14-04-2010, 17:37
Schrijber dmv guillotine ;)

nee nu houd het bij mij op, hij heeft nog in het begin van zijn carriere een jap op RNC gepakt maar voor de naam zal ik echt op wiki moeten zijn. Maar ik ben het met je eens Phranq, Mousasi en Overeem zijn gewoon klasses beter op de grond.

De poll laat het ook duidelijk zien lijkt me.. K1 power is de enige die die mening is toebedeeld.. Ik reageer misschien een beetje geïrriteerd, maar als iemand er zo weinig kaas van heeft gegeten en niet in wil zien dat ie er compleet naast zit dan vraagt ie er wel een beetje om..

Fasada
14-04-2010, 17:39
Een mening kan iedereen hebben maar voor de kenners is het duidelijk dat Overeem en Mousasi de enige zijn die aansprak kunnen maken op deze titel.

Over Schilt, hij zou nog best wel kunnen winnen van een Mousasi of Overeem maar dan zou dat puur zijn op gewicht en lengte en niet op allround skills....
Wanneer Schilt op zijn rug ligt is het voor een goede worstelaar gewoon controleren op de grond en zorgen dat hij niet op staat....
Denk zelf dat Schilt op MMA regels van Overeem verliest maar goed dat is slechts een mening..

Er wordt gevraagd naar de meest alround vechter van nederland dus het hoeft niet te betekenen of de 1 wint van de ander, het gaat om je skillset/bagage wat je heb.

Zo zal ik Brock Lesnar een minder allround vechter vinden dan Randy Couture maar door zijn superieure kwaliteiten met kracht en worstelen wint hij wel duidelijk van hem...
Maar Brock mag je niet allround noemen in mijn ogen..

K1power
14-04-2010, 17:43
Uiteindelijk wordt deze discussie dus gereduceerd tot een gevecht op de grond, dan gaat het er naar mijn mening niet meer om wie all-round het beste is maar wie de beste grondvechter. En dan moet ik toegeven, komt Schilt niet als nr1 uit de bus.
Maar dan had de vraagstelling ook moeten zijn wie is Nederlands beste grondvechter?

Heeft niets te maken met een tekort aan inzicht/ergens geen verstand van hebben, maar gewoonweg anders tegen de vraagstelling aan kijken.

Hendy
14-04-2010, 17:43
overHeem....
Oh ja.. zie het nu pas, mijn fout;)

Effective
14-04-2010, 18:18
1: Schilt op basis van zijn resultaten en titels in de verschillende diciplines.

Naj85
14-04-2010, 18:37
Overeem op 1, gegard op 2

TOON
14-04-2010, 19:54
Een mening kan iedereen hebben maar voor de kenners is het duidelijk dat Overeem en Mousasi de enige zijn die aansprak kunnen maken op deze titel.

Over Schilt, hij zou nog best wel kunnen winnen van een Mousasi of Overeem maar dan zou dat puur zijn op gewicht en lengte en niet op allround skills....
Wanneer Schilt op zijn rug ligt is het voor een goede worstelaar gewoon controleren op de grond en zorgen dat hij niet op staat....
Denk zelf dat Schilt op MMA regels van Overeem verliest maar goed dat is slechts een mening..

Er wordt gevraagd naar de meest alround vechter van nederland dus het hoeft niet te betekenen of de 1 wint van de ander, het gaat om je skillset/bagage wat je heb.

Zo zal ik Brock Lesnar een minder allround vechter vinden dan Randy Couture maar door zijn superieure kwaliteiten met kracht en worstelen wint hij wel duidelijk van hem...
Maar Brock mag je niet allround noemen in mijn ogen..

x2 mousasi en overeem duidelijk met kop en schouders.....dat maakt ze overigens niet beter of slechter, maar absoluut de meest complete set aan skills voor deze twee mannen!

marcelt
14-04-2010, 20:21
Het gaat om de meest allround vechter en niet wie Schilt aankan of wat hij gepresteerd heeft want dat is erg indrukwekkend .

1 Mousasi die ik toch technischer vind dan Ali O.
2 Alistair
3 Semmy

Manhoef vind ik idd. helemaal niet allround hoewel het wel cool is dat hij in mma en k1 vecht .Maar idd. de grond ....

Katsujinken
14-04-2010, 20:23
Hoort Bas Rutten niet ook in dit rijtje thuis?

Marquis
14-04-2010, 21:10
Gevoelsmatig heb ik gelijk voor Manhoef gekozen in de poll..
Maar nu ik een hoop zinnige dingen hier lees kies ik voor Alistair.

Ondanks zijn matige tegenstanders in de MMA is hij van nature wel een MMA vechter en laat hij op de hoogste podium van kickboksen toch zien dat hij aardig mee kan met de huidige meute. Dus Alistair voor mij op nr1 .

Daarna manhoef ...


Wanneer heeft Gerard voor het laatst tegen een topkickbokser gevochten ?

knift
14-04-2010, 21:15
Laat ik voorop stellen dat het allemaal toppers zijn maar ik denk toch wel dat Sem Schilt er letterlijk en figuurlijk een kop bovenuit steekt.

GerritTonijn
14-04-2010, 21:25
Gevoelsmatig heb ik gelijk voor Manhoef gekozen in de poll..
Maar nu ik een hoop zinnige dingen hier lees kies ik voor Alistair.

Ondanks zijn matige tegenstanders in de MMA is hij van nature wel een MMA vechter en laat hij op de hoogste podium van kickboksen toch zien dat hij aardig mee kan met de huidige meute. Dus Alistair voor mij op nr1 .

Daarna manhoef ...


Wanneer heeft Gerard voor het laatst tegen een topkickbokser gevochten ?

wanneer heeft manhoef voor het laatst tegen een top-bjj'er gevochten?

wrestler_nl
14-04-2010, 21:50
1.Mousasi
2.Overeem
3.Schilt

Marquis
14-04-2010, 21:54
wanneer heeft manhoef voor het laatst tegen een top-bjj'er gevochten?


Een vraag met een vraag beantwoorden?


:fp:

Briant
14-04-2010, 21:55
Een vraag met een vraag beantwoorden?


:fp:

Wat is daar mis mee?

(sorry kon het niet laten)

wrestler_nl
14-04-2010, 21:56
BTW ik snap niet waarom Manhoef in de lijst staat. Melvin Manhoef is verre van all-round.

Marquis
14-04-2010, 21:58
Wat is daar mis mee?

(sorry kon het niet laten)




http://www.youtube.com/watch?v=oL8rkZDWj3I

Marquis
14-04-2010, 21:59
http://www.youtube.com/watch?v=Q9ELMfNAVBQ

Marquis
14-04-2010, 22:02
BTW ik snap niet waarom Manhoef in de lijst staat. Melvin Manhoef is verre van all-round.


Manhoef is van nature een MMA vechter (een staande vechter) maar heeft het wel goed gedaan tegen K1 vechters waardoor je hem niet als eenzijdig kan bestempelen.

Irishrover
14-04-2010, 22:30
1.Mousasi
2.Overeem
3.Schilt

Hier ben ik mee eens, Mousasi heeft in mijn ogen meer te bieden qua Ground.

Sjaak
14-04-2010, 23:50
Ik denk dat er 1 man met kop en schouder boven uit springt hier en dat is SEMMY, heeft in zoveel verschillende disciplines de absolute top gehaald.

Osu !

wrestler_nl
15-04-2010, 00:20
Manhoef is van nature een MMA vechter (een staande vechter) maar heeft het wel goed gedaan tegen K1 vechters waardoor je hem niet als eenzijdig kan bestempelen.
Lool hoe kan je manhoef niet eenzijdig vinden . Hij is naar mijn mening een van den meest one dimensional vechters in de wereld.

Petrosyan188
15-04-2010, 00:42
het heeft toch niet allemaal te maken met k-1 of je goed bent staand, mousasi vind ik zowel grond als staand uitstekend ondanks hij (bijna) nooit een k-1 partij vecht, zo zijn er genoeg mma vechters die ik staand beter vind dan grond maar die vechten ook geen k-1 het is niet dat als je geen k-1 vecht dat je er staand niks van bakt ofzo...

dus met kop en schouders Gegard Mousasi

phranq
15-04-2010, 00:54
Manhoef is van nature een MMA vechter (een staande vechter) maar heeft het wel goed gedaan tegen K1 vechters waardoor je hem niet als eenzijdig kan bestempelen.

Manhoef is van nature een kickbokser, geen mma vechter. dat is hij pas veel later gaan doen..heeft ook meer kickboks partijen gedraaid dan mma partijen.

iconian
15-04-2010, 00:58
mousasi is uitstekend staand, maar hij heeft ook de optie om tegen k1 vechters als hunt en manhoef alle risico te vermijden en het gevecht naar de grond te brengen om ze gelijk af te laten tikken, dat is nog s allround

Marquis
15-04-2010, 09:43
Manhoef is van nature een kickbokser, geen mma vechter. dat is hij pas veel later gaan doen..heeft ook meer kickboks partijen gedraaid dan mma partijen.

Dat zijn enkel statistieken vraag aan MM waar hij beter toch zijn recht komt en wat hij liever uitoefent.

Marquis
15-04-2010, 09:49
Lool hoe kan je manhoef niet eenzijdig vinden . Hij is naar mijn mening een van den meest one dimensional vechters in de wereld.


Het is hoe je het wilt bekijken.. ik zie MMA en Kickboksen als 2 verschillende sporten.. wat enigszins wat raakvlakken heeft met elkaar.

Ik vind MM allround daar in omdat hij op beiden vlakken acteert.

Vraag bv een MMA vechter wat van nature een worstelaar is om ook maar mee te doen in de K1. Om bijvoorbeeld ook tegen Remy Bonjasky te staan..

Dus ja wat bedoelt topicstarter met allround? Je kan het volgens mij op verschillende manieren interpreteren.

phranq
15-04-2010, 10:38
Dat zijn enkel statistieken vraag aan MM waar hij beter toch zijn recht komt en wat hij liever uitoefent.

Dat is een hele andere vraag, je zegt dat hij van nature een mma vechter is, dan neem ik aan -of ik begrijp je verkeerd- dat dat de discipline is waar hij mee is begonnen, en dat is niet het geval.

Marquis
15-04-2010, 10:43
Dat is een hele andere vraag, je zegt dat hij van nature een mma vechter is, dan neem ik aan -of ik begrijp je verkeerd- dat dat de discipline is waar hij mee is begonnen, en dat is niet het geval.


Alistair is ook met Kickboksen begonnen maar is van nature een MMA vechter :whistling:


van nature bedoel ik mee dat hij daar meer feeling voor heeft.

phranq
15-04-2010, 11:16
Alistair is ook met Kickboksen begonnen maar is van nature een MMA vechter :whistling:


van nature bedoel ik mee dat hij daar meer feeling voor heeft.

Dat hij daar meer feeling voor heeft ben ik met je eens. Maar wat Manhoef betreft ben ik het daar niet mee eens, die is dan van nature een kickbokser.

O ja? waar haal je die info vandaan? Allistair heeft voor hij mma ging vechten nooit een kickboks A partij gedraaid omdat ie meer 'feeling' met mma heeft. maar goed, word weer een eindeloze discussie met jou...

Marquis
15-04-2010, 11:33
Dat hij daar meer feeling voor heeft ben ik met je eens. Maar wat Manhoef betreft ben ik het daar niet mee eens, die is dan van nature een kickbokser.

O ja? waar haal je die info vandaan? Allistair heeft voor hij mma ging vechten nooit een kickboks A partij gedraaid omdat ie meer 'feeling' met mma heeft. maar goed, word weer een eindeloze discussie met jou...


Die info heb ik van hem zelf !

En nu niet zo boos worden he Phranq of neg reps geven.. we zijn beiden volwassen kerels. Dus laten we ons daar naar gedragen vind je ook niet Phranq?

phranq
15-04-2010, 11:55
Grappig hoe je probeert me uit de tent te lokken met je cynische ondertoon...

Marquis
15-04-2010, 12:03
Grappig hoe je probeert me uit de tent te lokken met je cynische ondertoon...


Niet zo negatief hé Phranq,.? Ik bedoel het goed :thup:

mikeymcd
15-04-2010, 12:57
Het is hoe je het wilt bekijken.. ik zie MMA en Kickboksen als 2 verschillende sporten.. wat enigszins wat raakvlakken heeft met elkaar.

Ik vind MM allround daar in omdat hij op beiden vlakken acteert.

Vraag bv een MMA vechter wat van nature een worstelaar is om ook maar mee te doen in de K1. Om bijvoorbeeld ook tegen Remy Bonjasky te staan..

Dus ja wat bedoelt topicstarter met allround? Je kan het volgens mij op verschillende manieren interpreteren.

Op hoeveel vlakken je acteert heeft natuurlijk niks te maken met hoe allround je als vechter bent. Of is Bob Sapp nu ook ineens een allround superhero (of Akebono)

Als je een staande vechter bent met een goeie takedown defense kan je een eind komen in verschillende sporten. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je allround ook heel goed bent.

Ik vind Manhoef en ook Schilt een stuk beperkter dan Overeem en Mousasi

Marquis
15-04-2010, 13:12
Op hoeveel vlakken je acteert heeft natuurlijk niks te maken met hoe allround je als vechter bent.


Het is hoe je het interpreteert Mikey .. Jij ziet dat zo en een ander ziet dat anders. Misschien had Joop meer kunnen verduidelijken wat HIJ met allround bedoelt.

Tony
15-04-2010, 13:22
Ik denk dat er 1 man met kop en schouder boven uit springt hier en dat is SEMMY, heeft in zoveel verschillende disciplines de absolute top gehaald.

Osu !

Ben ik het toch niet mee eens. Dat Schilt ooit king of pancrase is geweest betekend voor mij niet automatisch dat ie de top van MMA bereikt heeft. Hij heeft weliswaar geknokt in de UFC en in Pride, maar daar heeft ie toch voornamelijk verloren van de toppers.

Dus topper op het staande vlak... Subtopper in de mma wereld.

Ik wil hiermee niks afdoen aan zijn prestaties. Schilt is een geweldige vechtsporter.. Laat dat duidelijk zijn.

Fasada
15-04-2010, 14:19
Wil niet heel wijs met statistieken gaan smijten maar je ziet duidelijk dat Manhoef t.o.v. de andere 3 geen één partij heeft gewonnen op submission. Wil hier niet mee concluderen dat hij hiermee minder allround is maar je ziet toch duidelijk dat hij het gevecht niet naar de grond brengt als hij een goede mogelijkheid ziet. Dat zie je bij de rest wel, zie vooral het voorbeeld dat Mousasi Babulu naar de grond werkt (Babulu een ervaren grondvechter).
Het is zelf opvallend te noemen dat Alistair zijn partijeb meer op submission heeft gewonnen dan staand...

Daarom vind ik een vechter als Brock Lesnar ook niet allround maar hij is toch zeker één van de beste zwaargewichten op het moment. Hij heeft gewoon te weinig basis staand om hem een allround vechter te noemen. In de zwaargewicht divisie zie je dat je hier nog mee weg kan komen maar hoe lager je gaat in gewicht hoe allrounder de vechters worden en hier hun voordeel uit halen...


Melvin Manhoef
Record 24 - 7 - 1 (Win - Loss - Draw)
23 (T)KOs ( 95.83 %)
1 Decisions ( 4.17 %)

Sem Schilt
Record 26 - 14 - 1 (Win - Loss - Draw)
14 (T)KOs ( 53.85 %)
10 Submissions ( 38.46 %)
2 Decisions ( 7.69 %)

Gegard Mousasi
Record 28 - 2 - 1 (Win - Loss - Draw)
17 (T)KOs ( 60.71 %)
9 Submissions ( 32.14 %)
2 Decisions ( 7.14 %)

Alistair Overeem
Record 32 - 11 - 0 (Win - Loss - Draw) ( 1 NC )
12 (T)KOs ( 37.5 %)
19 Submissions ( 59.38 %)
1 Decisions ( 3.13 %)