PDA

View Full Version : vraag over thaiboxen in thailand



the art of muay thai
15-04-2010, 17:19
Hoi Forumleden,

Ik ga zaterdag voor een maand naar thailand (vakantie) en ik vroeg me af of jullie tips hebben voor leuke/goede gyms waar je kan trainen? Ik ga iig naar bangkok, chiagmai en naar het zuiden: krabi, eilanden zoals ko phi phi, ko tao en kó phangan.

Verder wil ik natuurlijk ook wedstrijden gaan bekijken, in bangkok heb je het lumpinee en Rachadamnoen stadion? Maar zijn er in andere gebieden ook nog bekende stadions, waar toppers vechten.

Ik kan trouwens sowieso niet echt een overzicht vinden van grote thaiboxgala/wedstrijden in de maanden april/mei. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Alvast bedankt!

steftheboxer
15-04-2010, 17:27
In Bangkok kom je overal thaiboxgala's tegen, ik liep een winkelcentrum in 's avonds en daar was ook van alles aan de gang, gewoon gratis en erg leuk om te zien.

je zal op de eilanden ook niet veel moeite te hoeven doen om iets te vinden, gewoon even rondvragen of rond lopen en je vindt het zo

marcelt
15-04-2010, 18:13
Zou in ieder geval naar Lumpini gaan . Op internet is wel te vinden wanneer de fightnights zijn. In Chiang Mai en op eilanden waar wedstrijden zijn wordt er genoeg reclame voor gemaakt, dmv postertjes en geluidwagens dus dat vind je wel.
In Chiang Mai kan ik Chai Yai Gym aanraden. Op Koh Phagnan heb ik getraind bij Horizon, maar dat vond ik niet geweldig. Wel aardige gasten.

Op Koh Samui heb je Superpro Samui, Nederlands management en je kan er naast muay thai ook mma doen en je hebt beter onderkomen dan elders. ik ga daar begin mei heen. Verder is er op Samui ook nog het WMC-kamp/Lamai Gym waar ik indertijd ook wel goede training heb gekregen en tussen Chaweng en Lamai heb je nog Pynyo Gym, als die nog bestaat en daar kreeg je toendertijd ook veel aandacht.

Ik zou in ieder geval de site muaythailand.com checken .Die site is er voor en gaat over muay thai trainen in Thailand door westerlingen. Er staan erg veel ervaringen op van mensen met de diverse kampen en zo kan je er bijv. ook achter komen wat er allemaal in Bangkok is.

trainer Bv S'burg
16-04-2010, 11:39
bezoekje brengen aan sitsongpeenong in bangkok, dikke gym. super daar!

dennis 1971
16-04-2010, 14:40
Golden Glory Pattaya thappaya road soi 15[soi norway} lekker centraal gelegen en goede begeleiding!

Jeru
16-04-2010, 14:51
Ik kan trouwens sowieso niet echt een overzicht vinden van grote thaiboxgala/wedstrijden in de maanden april/mei. Weet iemand waar ik die kan vinden?


Hier kun je de programma's van Raja en Lumpini vinden....
http://www.muaythai2000.com/muaythai2000/tmatchen.php
Maandag, woensdag, donderdag en zondag Raja
Dinsdag, vrijdag en zaterdag Lumpini.
Zou de weekendgala's links laten liggen, want die worden uitgezonden op tv live en zijn vaak niet de toppers.

De matchmaking is hier te vinden een aantal dagen van tevoren...

http://www.muaythai2000.com/muaythai2000/promatchEn.php#
gewoon op een dag klikken.

jojo
16-04-2010, 17:59
ik zit nu bij superpro samui. Dat zit op het eiland Koh Samui.

Wat een super mooi eiland is dit zeg niet normaal!!!
Erg veel te doen voor toeristen maar je hebt ook de rust als je dat wil helemaal top !!! :thup:

Trainingen zijn goed je hebt tussen de 2 en 5 thaise trainers lopen die je goed en leuk begeleiden! je kan ook MMA trainen dat word gegeven door een man uit zweden ook deze man snapt het spelletje mma erg goed!!
Wat je hier ook hebt is het sparren met elkaar wat ikzelf in andere thaise scholen niet heb meegemaakt.

Dit is echt een aanrader voor iedereen!!

Groetjes Jorina

payap
16-04-2010, 18:20
Wat trainen betreft is de grote vraag wat jezelf wil.

Wil je lekker op vakantie en een paar keer wat trainen dan zou ik een kamp zoeken wat in westerse handen is en goed luxe ingesteld. Kan je beide goed combineren.

Als je echt in de keuken wil kijken van het echte muaythai en hoe dat in Thailand gaat kan je wat kampen bezoeken en meetrainen waar de Thaise toppers ook trainen.

Er zijn kampen die echt helemaal Thais zijn maar ook die wat opengesteld zijn voor buitenalnders. Bv in Kaewsamrit in Bangkok trainen oa Anuwat en Bovy maar hebben ze ook buitenlanders te gast. En zo zijn er meer van dat soort kampen.

jk
16-04-2010, 20:07
check ook;
Mixfight.nl Forum (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=101632)

the art of muay thai
16-04-2010, 20:29
Hey mensen,

Super bedankt voor de handige tips. 1 probleempje echter, mijn vlucht is geannuleerd ivm de aswolk. Ik hoop zo snel mogelijk te gaan.

maar bedankt iig!!!!

Jeru
16-04-2010, 20:32
Hey mensen,

Super bedankt voor de handige tips. 1 probleempje echter, mijn vlucht is geannuleerd ivm de aswolk. Ik hoop zo snel mogelijk te gaan.

maar bedankt iig!!!!

Dat is mooi kut!! Heb er gisteren ook last van gehad, maar dat was gelukkig op de weg terug en ben inmiddels, met enige vertraging, weer thuis. Succes en hoop dat je een aantal mooie trainingsweken tegemoet kan zien!!

payap
16-04-2010, 21:50
Hey mensen,

Super bedankt voor de handige tips. 1 probleempje echter, mijn vlucht is geannuleerd ivm de aswolk. Ik hoop zo snel mogelijk te gaan.

maar bedankt iig!!!!

Dat is balen!

En je kan ff langs Pattaya waar momenteel een grote mixfight.nl gemeenschap zich in het zweet aan het werken is!