PDA

View Full Version : Foto Cage op Semi Fights Evenement Drachten



Mickey
17-04-2010, 17:53
Vandaag hebben we een primeurtje op Mixfight.nl. Zoals jullie ongetwijfeld weten wordt er vandaag in Drachten een MMA evenement georganiseerd met een nieuwe regelset onder de vlag Semi Fights.

Wat dit gala naast zijn opmerkelijke regels zo bijzonder maakt, is dat er voor het eerst sinds de eerste kooivecht evenementen in Nederland weer in een cage zal worden gestreden!

Broeder The Underdog is op locatie om forumbroeder Bartje te begeleiden bij zijn eerste Semi Fight partij. En hij MMSte me onderstaande foto van de kooi die vandaag wordt gebruikt.

http://img72.imageshack.us/img72/4638/img0033m.jpg

Check hier de regelementen:
SEMIFIGHTSDE REGLEMENTEN (http://www.semifights.nl/pages/de-reglementen.php)

Mickey
17-04-2010, 17:57
Wat me overigens direct opvalt is dat de kooi ivm bijvoorbeeld die van Strikeforce en de UFC redelijk klein is. Volgens mij een goeie zaak omdat je op die manier veel actie krijgt omdat de vechters elkaar niet echt eenvoudig kunnen ontwijken..

Jeru
17-04-2010, 17:58
Wat zijn de afmetingen eigenlijk van deze kooi?

Mickey
17-04-2010, 18:02
Ik kon het zo niet op de site vinden..
Wat ik op de site nog wel even tegenkwam was dit..
Dat was inderdaad op dit gala ja! Hahah

http://i77.photobucket.com/albums/j47/fightclubsandman/MISSMMA_BANNER.jpg

Ik heb The Underdog gevraagd om met name daar fotos van te sturen......

Jeru
17-04-2010, 18:04
Mmmmh Miss MMA verkiezing is dan wel weer leuk :D
Kooi ziet er idd wat klein uit. Vooral in vergelijking met de kooien die we gewend zijn uit de Amerikaanse gala's.

Mickey
17-04-2010, 19:17
En nog een paar fotos van de kooi..
Ralf, bedankt! Ik waardeer dat je deze fotos MMSt!


http://img441.imageshack.us/img441/7076/img0040mo.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/9048/img0039ke.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/5536/img0038lr.jpg
http://img519.imageshack.us/img519/1171/img0037da.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/8244/img0036lt.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/4713/img0035raw.jpg
http://img405.imageshack.us/img405/9097/img0033r.jpg

Worf
17-04-2010, 19:25
Vind het een leuk initiatief, het enige wat ik echt jammer vind is dat er tijdens het staande gevecht niet op het hoofd geraakt mag worden. Ik bedoel, zelfs bij beginnende boksers mag dit..? Op de grond kan ik het begrijpen, maargoed..

Ik hoop dat de cage op deze manier geaccepteerd in NL word. Een leuk initiatief!

Jeru
17-04-2010, 20:47
Door de regels denk ik dat er veel grondgevechten zullen zijn en dan is deze kooi misschien toch niet helemaal de juiste optie. Veel barrières voor goed uitzicht. Een scherm is noodzakelijk lijkt me.

761217186
17-04-2010, 20:48
mooi man.. mooie kooi, ziet er wel pro uit daar... Succes Bart..:D

Might Is Right
17-04-2010, 21:14
Laat het maar een grote flop worden. Ik blijf er bij: liever geen kooi ipv dit gezeik.

Bende fetisjisten.

Hendy
17-04-2010, 21:23
Thanks Mickey & Ralf!!

Wel makkelijk dat je je auto in de zaal kunt parkeren:lol:

Mickey
17-04-2010, 21:41
The Underdog blijft wat bij tijd en wijlen wat fotos sturen..

http://img151.imageshack.us/img151/2706/img0044xsz.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/5503/img0043oy.jpg
http://img405.imageshack.us/img405/4374/img0042n.jpg

Wat betreft de aangepaste regels:
Ik denk dat dit de manier is om een cage terug te krijgen in Nederland. Je moet zulke dingen niet spontaan herintroduceren. Het is beter om het geleidelijk aan te doen en mensen aan het idee te laten wennen. Ik denk dat Joop hier met iets goeds bezig is.

Stel je voor dat dit over een poosje geaccepteerd wordt en de UFC naar Nederland kan komen oid.. Geef het tijd..

Mickey
17-04-2010, 21:44
Ik verneem zojuist dat Bartje helaas verloren heeft. Hij werd gediskwalificeerd voor stoten naar het gelaat.
Ralf liet ook weten dat de partijen vol actie zitten. Het schijnt echt leuk zijn om naar te kijken..

Jeru
17-04-2010, 21:49
Hij werd gediskwalificeerd voor stoten naar het gelaat.

LOL.... dat is toch wel sneu ;)

Might Is Right
17-04-2010, 22:17
Ik verneem zojuist dat Bartje helaas verloren heeft. Hij werd gediskwalificeerd voor stoten naar het gelaat.


:whistling:

Jeru
17-04-2010, 22:20
http://junloayza.wordpress.com/files/2009/09/punch-in-the-face.png

Groundwork
17-04-2010, 22:29
Ik heb al eerder gezegd dat ik het nogal vreemd vind om zo zonder slaan naar het gelaat te vechten, maar aan de andere kant als dit een soort introductie zou zijn van de kooi in Nederland dan kan ik het beter begrijpen!

In ieder geval hoop ik dat het een tof event wordt voor de organisatoren!

Mickey
17-04-2010, 22:38
En nog ff een laatste paar fotos van Ralf. Hij is erg enthousiast over het gala! Veel leuke acties.

http://img386.imageshack.us/img386/9094/img0048t.jpg
http://img697.imageshack.us/img697/8506/img0047z.jpg

Jeru
17-04-2010, 22:41
Topsporters dat zie je meteen ;)

Hendy
17-04-2010, 22:49
De heren hebben het gezellig zo te zien:lol:

Kemal
17-04-2010, 23:28
volle bak daaro ;)

Hendy
17-04-2010, 23:38
Ben nu toch wel benieuwd naar de pics van:

http://i77.photobucket.com/albums/j47/fightclubsandman/MISSMMA_BANNER.jpg

The Bulldog
18-04-2010, 00:09
Geintje op zijn tijd moet kunnen toch heren......

we zijn terug....

Bartje idd jammer om zo te verliezen, maar.....echt goed gevochten...kooi goed gebruikt en game plan redelijk goed gehouden....


opvallend vond ik van de partijen die ik zag dat er veel acties waren...veel staande verassingen draai trap achterwaarts zo op het levertje van een pupil van godeaux...

leuke vegen alles....

en super opstelling wat betrft de zaal....

volgende keer zijn we er zeker bij en forum broeder evert gaf aan volgende keer ook wel eens een partij te willen draaien zo....

organisatie bedankt en tot de volgende keer

OSU!!

bart1980
18-04-2010, 00:33
helaas gediskwalifiseerd.
Respect naar de organisatie...leuk gala.Heb deze partij gevochten voor oom ben..
Het gezicht van muay boran gym.
Hij had dit geweldig gevonden,helaas heeft hij het niet kunnen meemaken.
Rust zacht oom ben.

Osu

FightstarTV
18-04-2010, 04:49
Het was een mooi gala, met een goede sfeer en zeer goed georganiseerd en vandaag de eerste gevechten en backstage beelden online op KickboxTV.nl: KickboxTV is de nieuwe internetzender voor iedereen die helemaal idolaat is van kickboxing en alles wat met deze sport te maken heeft. Home (http://www.kickboxtv.nl)

Damashiii
18-04-2010, 09:16
Het was een mooi gala, met een goede sfeer en zeer goed georganiseerd en vandaag de eerste gevechten en backstage beelden online op KickboxTV.nl: KickboxTV is de nieuwe internetzender voor iedereen die helemaal idolaat is van kickboxing en alles wat met deze sport te maken heeft. Home (http://www.kickboxtv.nl)


Is hier een directe link van? Ik zie nog niets op de site erover..of moeten deze in de loop van de dag nog online komen?

FightstarTV
18-04-2010, 09:55
Is hier een directe link van? Ik zie nog niets op de site erover..of moeten deze in de loop van de dag nog online komen?

In de namiddag zo rond een uur of 17.00 zullen de eerste video's online staan op KickboxTV

Joop Kasteel
18-04-2010, 11:04
helaas gediskwalifiseerd.
Respect naar de organisatie...leuk gala.Heb deze partij gevochten voor oom ben..
Het gezicht van muay boran gym.
Hij had dit geweldig gevonden,helaas heeft hij het niet kunnen meemaken.
Rust zacht oom ben.

OsuTop Bart. Goed dat je er was en leuk je te ontmoeten.

JK.

Marco (scheids)
18-04-2010, 13:54
Ik had van te voren niet verwacht dat het zoveel leuke partijen op zou leveren.

Ik moet zeggen dat het een heel goed initiatief is geweest voor de acceptatie van vechtsporten in een octagon in Nederland. Nu misschien nog (in vele ogen van de hardcore mma fans) soft, maar de regels moet je langzaam laten ontwikkelen.

Ik heb media gezien BNN, Holland Sport, TV Friesland, Kickbox TV, AD, Volkskrant, lokale kranten ..... benieuwd hoe die hun verslagen gaan geven.

Ik heb geen wanklank gehoort, terwijl er toch hier en daar een bloedneus was, een ko viel, en iemand out ging die niet willen tikken op RnC.

Benieuwd naar de foto's zijn er voldoende gemaakt.

Valt me een klein beetje tegen dat Mixfight geen verslaggever had gestuurd...volgende keer zeker doen !!!

Marco
18-04-2010, 15:25
Valt me een klein beetje tegen dat Mixfight geen verslaggever had gestuurd...volgende keer zeker doen !!!

x2 !

remco pardoel
18-04-2010, 15:28
x3

BB
18-04-2010, 17:16
x3

ik vind het terecht dat er geen verslaggever was. Sinds wanneer is mixfight een podium voor semi-fights? Daarnaast ben ik nog steeds van mening, dat het allemaal sensatie is: semi-fights in een octagon. Het is een tegenstrijdigheid, als basketballen op een voetbalveld en dan zeggen het is voetbal. Op omroep friesland werd nota bene een hardcore mma gevecht in een kooi besproken als represenstatief voorbeeld van het toernooi in Drachten. Ik vind de insteek verkeerd: het is pronken met andermans veren. Het toernooi in Drachten is prima, maar het is verkeerd om dit op te hangen aan de term Kooi of Octagon.

jopke
18-04-2010, 17:32
ik vind het terecht dat er geen verslaggever was. Sinds wanneer is mixfight een podium voor semi-fights? Daarnaast ben ik nog steeds van mening, dat het allemaal sensatie is: semi-fights in een octagon. Het is een tegenstrijdigheid, als basketballen op een voetbalveld en dan zeggen het is voetbal. Op omroep friesland werd nota bene een hardcore mma gevecht in een kooi besproken als represenstatief voorbeeld van het toernooi in Drachten. Ik vind de insteek verkeerd: het is pronken met andermans veren. Het toernooi in Drachten is prima, maar het is verkeerd om dit op te hangen aan de term Kooi of Octagon.


en wie ben jij dan?
als mensen met namen als Joop Kasteel, Remco Pardoel,Ralf Wonnink het allemaal een goed inniatief vinden. wie ben jij dan om te zeggen dat de insteek verkeerd is? wat heb jij voor ervaring in het mma? was je er gisteren bij? kortom: welk recht heb je van spreken?

ik was eerst ook sceptisch over dit evenement, maar toen ik gevraagd werd mee te doen besloot ik mijn vooroordelen aan de kant te zetten, en het gewoon een kans te geven. en ja mijn conclusie is: vechten in een kooi heeft wel degelijk toegevoegde waarde!

ik heb gister meegedaan, en het is me goed bevallen! het was een leuk evenement en er heeft zich niet negatief ten nadele van de sport voortgedaan gister! van mijn kant een dik compliment voor de organisatie! dit is misschien toch echt WEL de manier om MMA weer op de kaart te zetten in nederland!

jopke
18-04-2010, 17:34
bovendien is mixfight.nl een podium voor alle vechtsporten (shotokan)karate is ook een semi-contact sport, en ja ook dit mag op mixfight worden geplaatst! bovendien dient mixfight.nl toch ook om een brede kijk te krijgen op (vecht)sporten?!

Richelieu
18-04-2010, 17:39
Valt me een klein beetje tegen dat Mixfight geen verslaggever had gestuurd...volgende keer zeker doen !!!

Denk dat de organisatie meer drukker was met allerlei andere landelijke media Marco, want ik heb in ieder geval van de initiatiefnemer geen uitnodiging cq mail gezien. Misschien dat iemand anders het wel heeft gehad, maar dan is het aan die ander om te bepalen om men daar heen gaat. Wel zijn we als één van de weinige vechtsportfora die er uberhaupt, geheel kostenloos meer dan voldoende aandacht aan het evenement hebben besteed.

Slome
18-04-2010, 18:29
plastic tuinstoeltjes in de vip:thup:

The old man
18-04-2010, 19:20
en wie ben jij dan?
als mensen met namen als Joop Kasteel, Remco Pardoel,Ralf Wonnink het allemaal een goed inniatief vinden. wie ben jij dan om te zeggen dat de insteek verkeerd is? wat heb jij voor ervaring in het mma? was je er gisteren bij? kortom: welk recht heb je van spreken?

ik was eerst ook sceptisch over dit evenement, maar toen ik gevraagd werd mee te doen besloot ik mijn vooroordelen aan de kant te zetten, en het gewoon een kans te geven. en ja mijn conclusie is: vechten in een kooi heeft wel degelijk toegevoegde waarde!

ik heb gister meegedaan, en het is me goed bevallen! het was een leuk evenement en er heeft zich niet negatief ten nadele van de sport voortgedaan gister! van mijn kant een dik compliment voor de organisatie! dit is misschien toch echt WEL de manier om MMA weer op de kaart te zetten in nederland!

Ben je gisteren wakker geworden in die kooi want volgens mij is het mma toch al aardig op kaart gezet , gaan deze semi fights echt geen bijdrage aan leveren, zijn al genoeg gala's met goede mma partijen ook zonder die octagon

Might Is Right
18-04-2010, 19:47
ik vind het terecht dat er geen verslaggever was. Sinds wanneer is mixfight een podium voor semi-fights? Daarnaast ben ik nog steeds van mening, dat het allemaal sensatie is: semi-fights in een octagon. Het is een tegenstrijdigheid, als basketballen op een voetbalveld en dan zeggen het is voetbal. Op omroep friesland werd nota bene een hardcore mma gevecht in een kooi besproken als represenstatief voorbeeld van het toernooi in Drachten. Ik vind de insteek verkeerd: het is pronken met andermans veren. Het toernooi in Drachten is prima, maar het is verkeerd om dit op te hangen aan de term Kooi of Octagon.

x2!

als mensen met namen als Joop Kasteel, Remco Pardoel,Ralf Wonnink het allemaal een goed inniatief vinden. wie ben jij dan om te zeggen dat de insteek verkeerd is? wat heb jij voor ervaring in het mma? was je er gisteren bij? kortom: welk recht heb je van spreken?

Ik ben er van overtuigd dat de portemonee hier heeft meegespeeld. JK is een zakenman én een product dat verkoopt. Ik zal hierdoor waarschijnlijk veel kattepis over me heen krijgen but I don't care, het is gewoon hoe het is.

Marco (scheids)
18-04-2010, 20:19
Spijt me heel erg, ik verdien er helemaal niets mee, doe dit immers voor de sport.

Om het met voetbal en basketbal te vergelijken is bull, vergelijk het meer met voetbal maar dan zonder tackles!

Het gaat om de acceptatie van een contactsport in een octagon, dat dit voor de echte mma kenners niet vol overkomt kan ik begrijpen, ik was ook scepties, maar nu ik het heb meegemaakt vond ik het allemaal meevallen. Ik heb echt leuke partijen gezien, natuurlijk heb ik ook de stoten naar het hoofd hemist etc etc, ik zou liegen als ik die niet zou hebben gemist, maakt t immers compleet. Maar als de acceptatie van een octagon er is kunnen natuurlijk ook de regels geevalueerd worden.

@ Richelieu geen aanval op MF hoor, maar ik miste het wel ... lol ... je hoeft niet altijd uitgenodigd te worden om ergens een verslag van te maken. Als de # 1 site van Nederland had ik jullie wel verwacht, maar er zijn genoeg foto's gemaakt, ook door fotograven die ook op MF plaatsen, dus die zullen nog wel volgen. Maar een vakkundig verslag had ik graag gelezen.

The Bulldog
18-04-2010, 20:47
Het was een leuk enerverend sport evenement met goede show eromheen(waar menig gala van kan leren) goede opstelling...... leuke partijen....

wat kan dat daar nu niet ok aan zijn....

vind het zo raar,,,,,ja het is geen MMA..... maar bij Kk karate zijn de regels niet anders..... ook niet zulk gezeik over.....

citygym
18-04-2010, 21:08
Het was een leuk enerverend sport evenement met goede show eromheen(waar menig gala van kan leren) goede opstelling...... leuke partijen....

wat kan dat daar nu niet ok aan zijn....

vind het zo raar,,,,,ja het is geen MMA..... maar bij Kk karate zijn de regels niet anders..... ook niet zulk gezeik over.....

Dus wat ze gister in DR8ten hebben gedaan was eigenlijk KK Karate (Kyokushin Karate)?
De opzet was best ok, maar noem het dan geen MMA. Door het MMA te noemen komen er een boel mensen in opstand en misschien wel terecht!

jopke
18-04-2010, 21:22
Dus wat ze gister in DR8ten hebben gedaan was eigenlijk KK Karate (Kyokushin Karate)?
De opzet was best ok, maar noem het dan geen MMA. Door het MMA te noemen komen er een boel mensen in opstand en misschien wel terecht!

x2, geef het gewoon een andere naam en klaar!

citygym
18-04-2010, 21:46
x2, geef het gewoon een andere naam en klaar!
Hoe heb je het gedaan Jopke?

Osu Dennis

BB
18-04-2010, 21:51
Dus wat ze gister in DR8ten hebben gedaan was eigenlijk KK Karate (Kyokushin Karate)?
De opzet was best ok, maar noem het dan geen MMA. Door het MMA te noemen komen er een boel mensen in opstand en misschien wel terecht!

Dat bedoel ik dus. Alle publiciteit is opgehangen aan de woorden Kooi en Octagon. Terwijl het spelletje dat gespeeld is, niks met full mma te maken heeft.
En voor Jopke:
Wie ben jij om mij te vertellen wat ik moet doen of vinden? Ga jij maar lekker tikkertje spelen in een octagon en ga maar roepen bij je vriendjes dat je in een kooi hebt gevochten.
Dat jij van mening bent veranderd is prima. Ik doe dat niet. Want het argument dat een aantal bekende mensen achter het verhaal staan, vind ik niet steekhoudend. Immers er zijn er ook te vinden die het niks vinden. En waarom mag ik geen eigen mening hebben. Nogmaals: Ik heb geen problemen met de wedstrijden zoals in Drachten. Maar ik vind de publiciteit sensatie gericht. Maar uit reclame oogpunt heeft de promotor het knap gedaan.

gimgamgommetje
18-04-2010, 22:09
Ik heb gister samen met mijn vriendin genoten van een gezellige avond uit.
Het is voor zover ik weet de eerste keer dat Cristian en Leo een gala organiseren.
Desondanks zag het er strak uit en was het goed geregeld.

De meeste partijen zagen er goed uit. Ik vond dat er strak opgetreden werd door de scheidsrechter.

Ik miste uiteraard ook de stoten naar het hoofd, maar ik vind dit wel een veilige manier om nieuwe jongens en meiden ervaring op te laten doen met partijen.
Maar als we zo geleidelijk naar echte mma gevechten in een octagon toe kunnen werken zou dat heel mooi zijn.

Khanom Thom
18-04-2010, 22:09
helaas gediskwalifiseerd.
Respect naar de organisatie...leuk gala.Heb deze partij gevochten voor oom ben..
Het gezicht van muay boran gym.
Hij had dit geweldig gevonden,helaas heeft hij het niet kunnen meemaken.
Rust zacht oom ben.

Osu

Ben trots op je maatje! Weet zeker dat mijn vader dat ook is...

FightstarTV
19-04-2010, 01:00
En de eerste partij staat online op KickboxTV

Might Is Right
19-04-2010, 09:11
En de eerste partij staat online op KickboxTV

Driewerf hoera! Moeten we nu plots onze mening herzien door dit filmpje? Het blijft NEP.

Dit soort kumite/sparring hoort thuis op een tatami.

The Bulldog
19-04-2010, 11:34
Een persoon die het woord Kumite/atami gebruikt zou wat betreft uitting zich beter respectvoller kunnen opstellen...

ik zei hierboven niet dat het kk karate is, maar wel dat staand de regels overeen komen...en dat ik het opvallend vind dat er zo enthousiast word geroepen dat het NEP is....

terwijl als je de partijen ziet het leuke partijen zijn....
als ik dan lees"Moeten we nu plots onze mening herzien door dit filmpje?" nee je moet niks...maar ......

op het moment dat je iets hebt gezien op een filmpje en je wilt alsnog zo krampachtig vasthouden aan een mening , gebaseerd op invullingen en vooroordelen en zonder enig verder denken wat deze opzet voor de sport in de komende jaren kan betekenen .....dan zegt dat meer over jou....

Might is right , ik zeg probeer zelf eens deze regels en je zult zien dat het meer meebrengt dan dat jij nu probeert af te schilderen....

Might Is Right
19-04-2010, 12:02
Might is right , ik zeg probeer zelf eens deze regels en je zult zien dat het meer meebrengt dan dat jij nu probeert af te schilderen....

Ik ben meer beofenaar dan fan dus ik heb recht van spreken als ik kritiek geef op de regels.

Op zich zou ik er mij allemaal niet aan storen het blijft een doorn in mijn oog dat het in een kooi plaats vind. Sjah, voor de ene is het een cool dingetje, voor de andere een ultieme test.

Ik ben fier bij die laatsten te horen en zal mijn mening blijven verdedigen en zelfs pushen.

Glen
19-04-2010, 12:21
Ik ben meer beofenaar dan fan dus ik heb recht van spreken als ik kritiek geef op de regels.

Op zich zou ik er mij allemaal niet aan storen het blijft een doorn in mijn oog dat het in een kooi plaats vind. Sjah, voor de ene is het een cool dingetje, voor de andere een ultieme test.

Ik ben fier bij die laatsten te horen en zal mijn mening blijven verdedigen en zelfs pushen.
Ik krijg bij jou manier van reageren alleen maar het idee dat het een persoonlijk iets is...

Damashiii
19-04-2010, 12:36
Top kickboxtv.nl voor het plaatsen van het filmpje, ben benieuwd naar de rest :D.

Leventdepevent
19-04-2010, 12:37
miss MMA in een kooi graag

Effective
19-04-2010, 13:08
ik zei hierboven niet dat het kk karate is, maar wel dat staand de regels overeen komen.

Nou niet helemaal waar, bij Kyokushin mag je op het hoofd trappen en knieen natuurlijk. Zou mooi zijn als de regels in dat opzicht worden geoptimaliseerd.

Ik was zelf ook behoorlijk sceptisch in het begin, moet zeggen het verrast me positief nu. In een vorig topic vroeg ik me af in hoeverre het nou werkelijk semi is. Eerder werd er van gemaakt dat het semi contact zou zijn, dit deed de naam vermoeden denk ik. Dit filmpje was echter niet semicontact want de technieken op het lichaam hoefden niet ingehouden te worden. Klopt dit?

Anders is het wel degelijk fullcontact, maar dan nog iets beperkter staand dan Kyokushin.

Glen
19-04-2010, 13:29
Nou niet helemaal waar, bij Kyokushin mag je op het hoofd trappen en knieen natuurlijk. Zou mooi zijn als de regels in dat opzicht worden geoptimaliseerd.

Ik was zelf ook behoorlijk sceptisch in het begin, moet zeggen het verrast me positief nu. In een vorig topic vroeg ik me af in hoeverre het nou werkelijk semi is. Eerder werd er van gemaakt dat het semi contact zou zijn, dit deed de naam vermoeden denk ik. Dit filmpje was echter niet semicontact want de technieken op het lichaam hoefden niet ingehouden te worden. Klopt dit?

Anders is het wel degelijk fullcontact, maar dan nog iets beperkter staand dan Kyokushin.

Het was echt top!
Gewoon full contact, alleen technieken naar het gezicht niet toegestaan.
Daarentegen ellebogen naar het lichaam wel toegestaan en daar werd dankbaar gebruik van gemaakt. Wat een knallen zaten daarbij.

Ik heb een superavond gehad als scheidsrechter van dit evenement.
(Maar ik had dan ook de beste MMA scheids van Nederland, Marco Broersen, achter me staan!)

Might Is Right
19-04-2010, 13:34
Ik krijg bij jou manier van reageren alleen maar het idee dat het een persoonlijk iets is...

Nee het is echt niets persoonlijk. Ik word er gewoon ziek van dat alle vormen van extreme sporten moeten worden "afgestoft" om het toegankelijk te willen maken voor het grote publiek dat op zoek is naar "fun workouts". Allemaal geen probleem maar de mensen die dan nog steeds hard willen gaan kunnen op de duur haast nergens meer terecht. (2 voorbeelden: krachthonken werden fitness & welness centra, (veel) traditionele vechtsport clubs zijn eerder bewegingsclubs geworden). Het is simpel: ben je niet klaar voor de kooi blijf er dan uit. Zie het als een tempel waar geen afbraak aan mag gebeuren.

En semifights in een kooi is een stap om ook het cagefighten naar de klote te helpen. Net zoals UFC de MMA naar de vaantjes zal helpen met hun UFC gyms en diabolische bezetenheid om MMA overal ter wereld mainstream te maken.

Kwaliteit moet altijd inboeten voor kwantiteit.

Het is simpel: ben je niet klaar voor de kooi blijf er dan uit en train verder. Doe je ervaring op op matten en in de ring maar laat de kooi AUB hoe ze is. Zie het als een tempel waar geen afbraak aan mag gebeuren.

Glen
19-04-2010, 13:56
Het is simpel: ben je niet klaar voor de kooi blijf er dan uit en train verder.

Maar dat was hier helemaal niet de issue...klaar of niet klaar.
Ik zal niet bestrijden dat het de drempel om deel te nemen voor sommige vechters zal hebben verlaagd.
Het ging hier om wat de gemeente Drachten regelementair toestond.
Ik heb echt wel wat mannetjes in de octagon gehad die er echt wel klaar voor waren.

Het complete pakket gaat heus wel gebeuren, kwestie van tijd (hoop ik).

Dragon Tail
19-04-2010, 14:30
Het was echt top!
Gewoon full contact, alleen technieken naar het gezicht niet toegestaan.
Daarentegen ellebogen naar het lichaam wel toegestaan en daar werd dankbaar gebruik van gemaakt. Wat een knallen zaten daarbij.

Ik heb een superavond gehad als scheidsrechter van dit evenement.
(Maar ik had dan ook de beste MMA scheids van Nederland, Marco Broersen, achter me staan!)

Was dit ellebogen naar het lichaam als de tegenstander op de grond ligt bij MMA?
Want staand is dat al normaal toegestaan bij het MT.

Glen
19-04-2010, 14:38
Was dit ellebogen naar het lichaam als de tegenstander op de grond ligt bij MMA?
Want staand is dat al normaal toegestaan bij het MT.
Ja, vanaf de schouders naar beneden, ellebogen staand en op de grond.

FightstarTV
19-04-2010, 14:48
Driewerf hoera! Moeten we nu plots onze mening herzien door dit filmpje? Het blijft NEP.

Dit soort kumite/sparring hoort thuis op een tatami.


Driewerf hoera op je handen staan aplausje of er van in je broek schijten.....het boeit me niet zo.

Dit was een post voor de liefhebbers en voor wie het zien wil en ieder zijn eigen mening erover en wat jij er van vind .....prima met respect !

Misch een kleine tip voor je......We hebben ook Pancrase op de site staan......onder de button video's en dan naar MMA of gewoon Pancrase in de searchbalk in typen ......voor ieder wat wils en ondertussen staat het gevecht van Bart ook online...met Respect.....mooie actie waar we niet van op de hoogte waren, anders waren we hier zeker dieper op in gegaaan.

The Bulldog
19-04-2010, 16:29
osu bedankt...ga weer gelijk kijken

edit. bart die hier post is Bart Bougonje

Joop Kasteel
19-04-2010, 18:36
Nee het is echt niets persoonlijk. Ik word er gewoon ziek van dat alle vormen van extreme sporten moeten worden "afgestoft" om het toegankelijk te willen maken voor het grote publiek dat op zoek is naar "fun workouts". Allemaal geen probleem maar de mensen die dan nog steeds hard willen gaan kunnen op de duur haast nergens meer terecht. (2 voorbeelden: krachthonken werden fitness & welness centra, (veel) traditionele vechtsport clubs zijn eerder bewegingsclubs geworden). Het is simpel: ben je niet klaar voor de kooi blijf er dan uit. Zie het als een tempel waar geen afbraak aan mag gebeuren.

En semifights in een kooi is een stap om ook het cagefighten naar de klote te helpen. Net zoals UFC de MMA naar de vaantjes zal helpen met hun UFC gyms en diabolische bezetenheid om MMA overal ter wereld mainstream te maken.

Kwaliteit moet altijd inboeten voor kwantiteit.

Het is simpel: ben je niet klaar voor de kooi blijf er dan uit en train verder. Doe je ervaring op op matten en in de ring maar laat de kooi AUB hoe ze is. Zie het als een tempel waar geen afbraak aan mag gebeuren.Yo MiR,

Ik ga niet in discussie met je over Semifights, dat is gewoon jouw mening.

Alleen ben ik wel benieuwd met wat je bedoeld met "UFC helpt MMA naar de vaantjes"?!!

JK.

Might Is Right
19-04-2010, 18:42
Yo MiR,

Ik ga niet in discussie met je over Semifights, dat is gewoon jouw mening.

Alleen ben ik wel benieuwd met wat je bedoeld met "UFC helpt MMA naar de vaantjes"?!!

JK.

Dat ze er alles aan gaan doen om het product te blijven laten verkopen. Als je tegen iemand praat over worstelen en ze denken meteen aan WWE dan heb je dat aan hetzelfde soort zakenmensen te danken als diegenen die de UFC/MMA beheren. Dus houd ik mijn hart vast voor wat het met MMA gaat worden...

Damashiii
19-04-2010, 18:53
Komen alle partijen op kickboxtv?

Joop Kasteel
19-04-2010, 18:54
Duidelijk.

Ik ben met je eens dat er een enorme marketing-machine achter staat. Ben echter niet bang dat 't MMA naar de, hoe zei jij dat nou...?, brengt.

JK.

FightstarTV
19-04-2010, 18:59
Komen alle partijen op kickboxtv?

Ja hoor, ieder gala waar we zijn en ook van de gala's die we aangeleverd krijgen zetten we alle partijen online van de nieuwkomers t/m de A klasse

Damashiii
19-04-2010, 19:06
TOPPPP!!!

BB
19-04-2010, 20:08
Ik ben meer beofenaar dan fan dus ik heb recht van spreken als ik kritiek geef op de regels.

Op zich zou ik er mij allemaal niet aan storen het blijft een doorn in mijn oog dat het in een kooi plaats vind. Sjah, voor de ene is het een cool dingetje, voor de andere een ultieme test.

Ik ben fier bij die laatsten te horen en zal mijn mening blijven verdedigen en zelfs pushen.

x2

SebasMMA
19-04-2010, 20:52
Was leuk gala, beetje jammer dat we er om 4u waren voor de weging, om half 12 aan de beurt waren, en dat die vechter van ons t nodig vindt om in 15 seconden te winnen hahahaha :D

Karel
19-04-2010, 20:53
dit soort dingen scheppen alleen maar meer verwarring. En mocht dit al toegestaan worden op andere plaatsen, zodra je dan wel de regels weer wilt aanpassen over een paar jaar wordt dat heus niet geaccepteerd door de instanties dus met acceptatie heeft dit weinig te maken. Een bloedneus en het wordt wel weer verboden.
Het enige wat je hiermee laat zien aan niet-liefhebbers is dat je van alles kan doen in een kooi, maar niet dat je het mma wilt beoefenen.
De meestgehoorde klacht van niet-liefhebbers is toch nog juist gericht op het grondwerk dus als je die wilt werven moet je juist niet het staande beperken.
En dat zijn nog niet eens de 'mainstream' mensen die overtuigd moeten worden maar mensen die al iets met vechtsport hebben.

Nou heb ik ook niks met dat aanpassen aan de mainstream maar als je dat al van plan bent, doe dat dan liever vanuit de sport zoals het is en niet met dit soort sensatiedingen.
Gelukkig zijn genoeg mensen daarmee bezig op die manier door te laten dat het beoefenen van de sport niet onveilig is enz.
Die promoten de sport zoals het is, daarna kan je altijd nog over een kooi praten.

afijn, was het dus wel met might eens.



Behalve over het filmpje trouwens, thx, toch nog wat bewegend beeld gezien. Geef toe dat het er wel mooi uitzag zo'n kooi, wie weet zal het ooit nog eens lukken in NL.

citygym
19-04-2010, 21:15
Wat ik nou niet zo goed begrijp is dat de MMA partijen staand niet naar het hoofd mogen van de instanties, maar er mag wel een muay thai gevecht met notabene MMA handschoenen plaatsvinden! Daar had een hele zware KO kunnen vallen, of 1 met het hele gezicht kapot!

BB
19-04-2010, 21:24
Wat ik nou niet zo goed begrijp is dat de MMA partijen staand niet naar het hoofd mogen van de instanties, maar er mag wel een muay thai gevecht met notabene MMA handschoenen plaatsvinden! Daar had een hele zware KO kunnen vallen, of 1 met het hele gezicht kapot!

Let maar op: dit is de laatste keer geweest in Drachten. De promotor heeft zich niet aan de afspraken gehouden. Deze partij was zelfs zonder goedkeuring/medeweten van de jury/bond, onder wiens auspiciën dit gala plaats vond. Althans: dat stond in de Leeuwarder Courant. Er stond letterlijk:
"hier is het laatste woord niet over gezegd". Nou dan weet je het wel. De gemeente geeft niet weer toestemming, want de promotor heeft het vertrouwen beschaamd. En dat is knulligheid ten top! En voor degenen die nog geloven in een eerste stap naar full MMA in de Octagon: op deze manier kunnen we dat de komende 10 jaar weer vergeten.

Kalikula
19-04-2010, 21:36
Ik heb geen recht tot spreken als fan zijnde en niet als beoefenaar (terwijl het voor hen weer een stap is), maar vind de beelden op kickboxtv best aardig.

Mesut
19-04-2010, 21:40
Waar kan ik de uitslagen vinden van het gala?

Kalikula
19-04-2010, 21:44
Waar ik ook aan wil toevoegen dat het zeer onnatuurlijk oogt dat vechters niet naar het hoofd slaan. Zal voor hen toch automatisme zijn. Ik zag i.i.g. niet tegelijk diskwalificatie maar een gele kaart.

Glen
19-04-2010, 22:06
Deze partij was zelfs zonder goedkeuring/medeweten van de jury/bond, onder wiens auspiciën dit gala plaats vond. Althans: dat stond in de Leeuwarder Courant.

Waar haal je deze onzin in hemelsnaam vandaan man.
Er is zelfs mee geadverteerd op de site's!!
De WMTA, ik dus onder andere, waren gewoon op de hoogte van deze aangepaste regels.Dacht je dat we de partij hadden laten doorgaan als we dit niet hadden geweten?

FightstarTV
19-04-2010, 22:11
Deze partij staat inmiddels online Wereldtitel gevecht Lena Buijtendijk vs Rachida Hitali

bart1980
19-04-2010, 22:35
gewoon een top gala!!!!

dietrik
19-04-2010, 22:40
Waar kan ik de uitslagen vinden van het gala?

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Qtie-Pie
19-04-2010, 23:07
Kijk hier (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=103591) 's!
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Damashiii
19-04-2010, 23:33
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/article6009693.ece

Meer foto's

BB
19-04-2010, 23:41
Waar haal je deze onzin in hemelsnaam vandaan man.
Er is zelfs mee geadverteerd op de site's!!
De WMTA, ik dus onder andere, waren gewoon op de hoogte van deze aangepaste regels.Dacht je dat we de partij hadden laten doorgaan als we dit niet hadden geweten?

ik zal het artikel voor je scannen. Ik kan alleen vertellen wat er in de krant stond. Don't shoot the messenger.:(. zal het morgen plaatsen.

detje
20-04-2010, 01:53
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/article6009693.ece

Meer foto's

foto 1: woutte zielstra(wout zijlstra idd), held! met zijn record vergelijkbaar met die van sergei boubka, welke nog jaren en jaren zal blijven staan hoogstwaarschijnlijk

lopez86
20-04-2010, 09:42
gewoon een top gala!!!!

Jammer dat je geDQ'd werd man, je was die partij gewoon aan het winnen.

Dragon Tail
20-04-2010, 10:09
......... maar er mag wel een muay thai gevecht met notabene MMA handschoenen plaatsvinden! Daar had een hele zware KO kunnen vallen, of 1 met het hele gezicht kapot!

Was er een MT gevecht met handschoenen?
Wat is het doel hiervan? Eenmalig of een nieuwe discipline?

Glen
20-04-2010, 10:12
Was er een MT gevecht met handschoenen?
Wat is het doel hiervan? Eenmalig of een nieuwe discipline?
In feite gewoon eenmalig.

Dragon Tail
20-04-2010, 10:16
dit soort dingen scheppen alleen maar meer verwarring. ............
Het enige wat je hiermee laat zien aan niet-liefhebbers is dat je van alles kan doen in een kooi, maar niet dat je het mma wilt beoefenen.................

De meestgehoorde klacht van niet-liefhebbers is toch nog juist gericht op het grondwerk dus als je die wilt werven moet je juist niet het staande beperken. ..........

............. Geef toe dat het er wel mooi uitzag zo'n kooi, wie weet zal het ooit nog eens lukken in NL.

Ik denk dat een kooi niet beperkt hoeft te blijven voor MMA, maar dat muaythai daar ook tot zijn recht kan komen. Je kunt in ieder geval niet meer over de touwen vallen en je benen blijven niet hangen in de touwen na een gemiste kick.

knift
20-04-2010, 13:07
Ik denk dat een kooi niet beperkt hoeft te blijven voor MMA, maar dat muaythai daar ook tot zijn recht kan komen. Je kunt in ieder geval niet meer over de touwen vallen en je benen blijven niet hangen in de touwen na een gemiste kick.


Ja kan ik het eigenlijk wel in vinden vooral Muaythai met mma handschoenen lijkt me er kicken om te doen vooral in de gage ik denk ook dat volledige gala's met muaythai met mma handschoenen erg spectaculair zullen zijn.

lopez86
20-04-2010, 13:09
Ja kan ik het eigenlijk wel in vinden vooral Muaythai met mma handschoenen lijkt me er kicken om te doen vooral in de gage ik denk ook dat volledige gala's met muaythai met mma handschoenen erg spectaculair zullen zijn.

Beter nog, laten we die handschoenen gewoon weglaten en weer bareknuckle gaan vechten.
Nóg veel spectaculairder en net zoals vroegâh!