PDA

View Full Version : Mousasi vs KIng Mo @ Strikeforce Nashville (Spoiler)



marcelt
18-04-2010, 05:53
http://k1fighter.blogspot.com/2010/04/strikeforce-gegard-mousasi-vs-mohammed.html

Marquis
18-04-2010, 07:19
:thup::thup: Thank you

Kemal
18-04-2010, 08:19
thanks!

TheCarnage
18-04-2010, 09:30
pijnlijk..... :(

GerritTonijn
18-04-2010, 10:16
Ik wist het al toen ik zag dat het 5 rondes duurde....

wrestler_nl
18-04-2010, 10:17
jammer , maar King Mo heeft terecht gewonnen

knift
18-04-2010, 10:32
K.t zooi erg jammer dit ik vind Mo maar een hele nare man maar ja idd terecht gewonnen Mousasi had imo veeel meer moeten doen en heeft ook veel meer in zijn mars!

The boy
18-04-2010, 10:37
Beetje nonchalant van gegard op het begin en denk daarna dat die geen raad meer wist met die takedowns

Marquis
18-04-2010, 10:43
Kan 1 van de mods spoiler bij de titel zetten. voordat er een paar huilies weer gaan reclameren hier?

Petrosyan188
18-04-2010, 10:56
leuke quote onderin marquis.... maar ja ik moet je gelijk geven eerlijk is eerlijk... ik heb mo onderschat(en niet een beetje) en mousasi overschat jammer maar helaas

el bastardo
18-04-2010, 11:00
Ik heb vooral Mousasi overschat in deze pot denk ik. Mo moest wel doen wat hij gedaan heeft. Ik dacht alleen dat Mousasi daar meer tegenover kon zetten... Dat viel me een beetje tegen moet ik eerlijk zeggen. Mo deed ook niet erg veel, maar was stukken dominanter en wint gewoon door zijn take downs.

Jammer, maar Mousasi zal z'n belt terug willen! Benieuwd naar de post fight interviews.
WAR Gegard!

calyptus
18-04-2010, 11:03
saaie l&p

Bassie
18-04-2010, 11:12
Inderdaad jammer. Mo was wel heel sterk met zijn take down en ik vond hem staand ook niet slecht. Combineerde mooi van staand naar take down. Mousashi slaat trouwens wel erg als hij op zijn rug ligt. Ik denk dat in een rematch Mousashi zal winnen. Vind hem echt een topper!!

Bassie
18-04-2010, 11:13
Inderdaad jammer. Mo was wel heel sterk met zijn take down en ik vond hem staand ook niet slecht. Combineerde mooi van staand naar take down. Mousashi slaat trouwens wel erg hard als hij op zijn rug ligt. Ik denk dat in een rematch Mousashi zal winnen. Vind hem echt een topper!!

marokkaan
18-04-2010, 11:34
Gegard weer met beide benen op de grond.

Hij wordt hier ook verheerlijkt altof het een god is.

We kunnen hieruit concluderen dat King Mo woord heeft gehouden en Gegard niet...

:thup:

rafi
18-04-2010, 11:38
ik heb het hier gister al verteld dat hij zou verliezen.

Hendy
18-04-2010, 11:44
Gegard weer met beide benen op de grond.

Hij wordt hier ook verheerlijkt altof het een god is.

We kunnen hieruit concluderen dat King Mo woord heeft gehouden en Gegard niet...

:thup:

Als iemand met 2 benen op de grond staat is het Gegard wel!

Dus een beetje een overbodige opmerking, en al helemaal voor iemand die regelmatig z'n tijd op offert om hier de leden op de hoogte te houden dmv z'n collum.

iconian
18-04-2010, 11:45
gefeliciteerd king mo, LHW champion

http://www.youtube.com/watch?v=zEdfWs09le8

marokkaan
18-04-2010, 11:49
Als iemand met 2 benen op de grond staat is het Gegard wel!

Hij stond inderdaad van de 25 minuten er 1 op zijn benen.


Dus een beetje een overbodige opmerking, en al helemaal voor iemand die regelmatig z'n tijd op offert om hier de leden op de hoogte te houden dmv z'n collum.

Dat is ook heel aardig van hem. Maar hij, en 99 procent van de mensen hier op deze site heeft Mo onderschat.
Ik ben geen meeloper, ik was voor King MO! en hij heeft verdiend gewonnen. Mijn weekend kan niet meer stuk!

Gegroet :thup:

Djani
18-04-2010, 11:58
Gegard weer met beide benen op de grond.

Hij wordt hier ook verheerlijkt altof het een god is.

We kunnen hieruit concluderen dat King Mo woord heeft gehouden en Gegard niet...

:thup:

Je kan na elk gevocht concluderen dat de verliezer zich niet aan zijn woord heeft gehouden, want niemand zegt vooraf dat hij gaat verliezen. Beetje open deuren intrappen eh:D.

Ondanks het verlies neemt niet weg dat Mousasi een geweldige vechter is met nog een hoop doorgroeimogelijkheden. The best man won gisteren en het was niet Mousasi's avond. Een van zijn minder sterke punten kwam duidelijk aan het licht en uiteindelijk zal hij er alleen maar beter op worden. Hij heeft een realitycheck gekregen.

Djani
18-04-2010, 12:03
gefeliciteerd king mo, LHW champion

http://www.youtube.com/watch?v=zEdfWs09le8

Respect dat hij zo emoties durft te tonen. Dan ben je wel echt man vind ik

marokkaan
18-04-2010, 12:10
King MO is de man!

Hendy
18-04-2010, 12:16
idd een knap filmpje van Mo, respect.

new_world_order
18-04-2010, 12:17
Respect dat hij zo emoties durft te tonen. Dan ben je wel echt man vind ik

in Amsterdam hebben we daar een woord voor...

HOMOSEXUALITEIT!!

;)

http://www.dumpert.nl/mediabase/34063/1c337a0e/theo_maassen_over_huilende_sporters.html

rafi
18-04-2010, 12:21
King MO is de man!

x2 met zijn 7 partijen en dan al mousasi verslaan. mousasi is ook een topper alleen is king moh beter. die jongen gaat ver komen.

Djani
18-04-2010, 12:24
King MO is de man!

Omdat hij MO heet:D?

rafi
18-04-2010, 12:27
volgens mij om dat hij mousasi kick asst.

Djani
18-04-2010, 12:28
volgens mij om dat hij mousasi kick asst.

hap hap hap

Sendur
18-04-2010, 12:32
Mousasi en Mo naaqr de UFC, daar de rematch dan maar :P

Pahlavan
18-04-2010, 12:44
damn ey dit verneukt toch wel ff mijn zondag :(
tjaa hoewel ik een hekel heb aan mo lawal... props dat hij heeft gewonnen... eerlijk is eerlijk

ik had gedacht dat mousasi meer te bieden had tegen die takedowns maarja... guess i was wrong :(

Splinta
18-04-2010, 12:45
Wat baal ik hiervan man, eerst GSP met zo een kut match, dan BJ die verliest, Anderson met een kut match en nu verliest Mousassi ook nog. Wat gebeurd er man, ben al mn vCash nu ook kwijt.

Props voor Mo hij heeft het goed gedaan, al vind ik het gewoon echt jammer!

Guile
18-04-2010, 12:46
Terecht gewonnen, maar op enkele momenten na was het pure L&P. Komt ook door Mousasi natuurlijk, maar heb het gevoel dat Mousasi lang niet alles er uit heeft gehaald.

Benieuwd naar de rematch.

remco pardoel
18-04-2010, 12:52
Ik vindt dat "king" Mo te brutaal in de aanloop was.
Theater maken is leuk maar toon wel respect voor je tegenstander

Wel goed dat hij ook zijn andere, menselijke, kant toont

Marquis
18-04-2010, 12:54
leuke quote onderin marquis.... maar ja ik moet je gelijk geven eerlijk is eerlijk... ik heb mo onderschat(en niet een beetje) en mousasi overschat jammer maar helaas


Thanks ..

Respect !

Marquis
18-04-2010, 12:55
Hij wordt hier ook verheerlijkt alsof het een god is.

We kunnen hieruit concluderen dat King Mo woord heeft gehouden en Gegard niet...

:thup:


x 2

marokkaan
18-04-2010, 13:12
Kan niet wachten tot Mo z'n mond (en ego) gesnoerd wordt. :box:




serieus wat denkt die gast wel?? als mousasi met een been vecht, alleen zijn linkerarm en ogen dicht wint mousasi... hij zal dit toch niet menen of wel? hij zal toch ook wel weten dat hij een pak slaag gaat krijgen ik hoop het wel voor hem of anders gaat hij een onaangenaame verassing tegemoet krijgen



pfff kan niet wachten totdat Mousasi die gast KO slaat... probleem is vaak dat dat soort types nadehand dan zelfs nog een grote bek hebben...



ik denk niet dat King Mo het te lang zal volhouden tegen Gegard Mousasi!


He talk the talk... can he walk te walk?


Vermoeiende gast die Mo, hoop dat ie goed zn mond gesnoerd krijgt


ik wou effe voorstellen wat mijn reactie zou zijn, maar het lukt maar steeds niet kan met geen enkele hersencel denken dat mo echt wint van mousasi :confused:



de UFC wil Mousasi fucking graag, maarja hij moet nog 3 gevechten bij SF.

En wat Mo betreft...die gaat eraan.

Fyodor
18-04-2010, 13:12
Ik ben geen meeloper, ik was voor King MO! en hij heeft verdiend gewonnen.


Dat heeft toch niet met meeloper zijn te maken...
Ik en met mij nog 99% van dit forum is grote fan van Mousasi omdat hij op zeer dominante wijze z'n tegenstanders versloeg. Daarom dachten wij allemaal dat Mousasi zou winnen. Aangezien hij dit al zeer lange tijd doet is het onzin om het woord meeloper te gebruiken.

Gister heeft King Mo inderdaad verdiend gewonnen, reps voor hem. Voor de rest is Mousasi een veel meer completere MMA vechter. De dag dat King Mo mensen verslaat met triangle chokes, upkick KO's, armklemmen en andere verwurgingen zal denk ik nooit komen. Mousasi weet waar hij aan moet werken en zal hopelijk sterker door deze verliespartij worden.

Djani
18-04-2010, 13:16
Dat heeft toch niet met meeloper zijn te maken...
Ik en met mij nog 99% van dit forum is grote fan van Mousasi omdat hij op zeer dominante wijze z'n tegenstanders versloeg. Daarom dachten wij allemaal dat Mousasi zou winnen. Aangezien hij dit al zeer lange tijd doet is het onzin om het woord meeloper te gebruiken.

Gister heeft King Mo inderdaad verdiend gewonnen, reps voor hem. Voor de rest is Mousasi een veel meer completere MMA vechter. De dag dat King Mo mensen verslaat met triangle chokes, upkick KO's, armklemmen en andere verwurgingen zal denk ik nooit komen. Mousasi weet waar hij aan moet werken en zal hopelijk sterker door deze verliespartij worden.

Daarnaast represent hij ook Nederland als vechtsport/MMA-land en dat doet hij zowel binnen als buiten de kooi/ring goed. Alistair Overeem bijv. is niet mijn lievelingsvechter maar ik hoop wel dat hij wint, simpelweg omdat dat goed is voor ons en de populariteit van MMA in Nederland.

marokkaan
18-04-2010, 13:18
Probleem is ook dat het een lastige kerel is om tegen te vechten.



Mo op KO

Je zat er niet ver naast...


Typisch weer hoor. Wij hollanders hebben een potje zwaaroverschatting.
Oranje wordt elke EK of WK kampioen, Melvin Manhoef was een topper tordat ie tegen d echte top kwam te staan, Ali Overeem gaat de wereld veroveren, nog niks gezien op zwaar gewicht??
Gegard is een goede talent en hopelijk wordt het een topper in de toekeomst, echter hij moet het nog alleemaal waarmaken en King mo is geen pannenkoek :whistling:



Deze partij kan beide kanten opgaan!

Mousasi is een topper, maar vlak Mo niet uit, hij kan erg onberekenbaar uit de hoek komen.

Irishrover
18-04-2010, 13:56
Heb net even gekeken.

Mousasi vond ik passief vechten, op 1 van de manier wilde hij TE lang op z'n rug liggen.
Wist niet echt antwoord op de take downs van Mo.
Mo hield hem 5 rondes langs constant bezig & verstoorde het spelletje van Mousasi.

Staand deden beide heel weinig, het moest gewoon op de grond gedaan worden.

In de beginrondes wist Mousasi wel een aantal hamerstoten te lossen, maar daarna wist Mo hier wel antwoord op.

Denk dat Mousasi de kracht van Mo heeft onderschat & hier niet mee wist omgaan.

Maar ben wel zwaar impressed van Mousasi's guard.
Zowel staand als op de grond, is toch een grote zekerheid wanneer je een gevecht aangaat.

Hier kun je echt wat van leren.

Marco
18-04-2010, 15:37
jammer voor mousasi.

jammer dat ook in deze topic weer verschrikkelijk kinderachtig wordt gereageerd door bep. lieden. zeer vermoeiend...

marokkaan
18-04-2010, 15:43
jammer voor mousasi.

jammer dat ook in deze topic weer verschrikkelijk kinderachtig wordt gereageerd door bep. lieden. zeer vermoeiend...

Mousasi was ook zeer vermoeid. Hij lag 5 ronden op z'n rug :thup:

phranq
18-04-2010, 15:45
Mousasi was ook zeer vermoeid. Hij lag 5 ronden op z'n rug :thup:

Makkelijk he, open deuren intrappen. Beetje respect kan geen kwaad. Mo heeft terecht gewonnen, kan niet anders zeggen. Mousasi had geen enkele takedown defense, volgende keer beter Gegard! Je ben pas een kampioen als je een keer verliest.

marokkaan
18-04-2010, 15:56
Even wat rechttrekken hier...

Mousasi is in mijn ogen een Held met een hoofdletter H.

Heb veel van zijn partijen gezien en ik heb echt bewondering voor hem. Sterker nog, ik ben door hem (toegegeven; en door Rampage) het MMA gaan volgen.
Heb ook een partij van hem gezien waarop hij al had gewonnen op KO (dat zag hij al ruim van tevoren, de Pro die hij is) en ook ophield met slaan. 99,9 procent van alle andere MMA'ers had er nog op doorgeslagen totdat de scheids tussenbeide kwam.

Dit siert hem als vechter en als mens.

Ik lees heel graag zijn collumns. Ik vind hem echt geweldig als vechter en hoop en weet zeker dat er een gouden toekomst op hem te wachten staat.

De reden dat ik blij ben met dit resultaat is niet omdat ik hem niet mag, want ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik fan ben van Mo. Ik ben gewoon blij met dit resulaat zodat ik kan zeggen; Geen mens is god.

Ben ook echt superfan van Petrosyan. hij is goed, de beste in zijn gewicht. Maar zodra mensen hem gaan vereren, dan wil ik m zien vallen.

nu Alistair nog... Jammer dat Badr niet doorging met die TKO.

Fightfan
18-04-2010, 16:07
Makkelijk he, open deuren intrappen. Beetje respect kan geen kwaad. Mo heeft terecht gewonnen, kan niet anders zeggen. Mousasi had geen enkele takedown defense, volgende keer beter Gegard! Je ben pas een kampioen als je een keer verliest.

2x, Mo kreeg ook te weinig respect.
Mo speelde gewoon een spel, kijk maar naar wat hij zegt na de partij.....In je 7e partij winnen van Mousasi is erg erg goed en hij won ook zwaar verdient alle ronden!

Bumaye
18-04-2010, 16:14
Ik kan niet begrijpen dat men hier het mee eens is dat King Mo verdiend heeft gewonnen!!!

Ik vind dat een no contest op zijn plaats was geweest of mousasi had de winst moeten krijgen. Heb jullie die foking face van Mo na de partij wel gezien ?

Zelfs op zijn rug scoorde mousasi meer dan Mo en de 1ste 2de en 3de ronde waren volgens mij echt voor mousasi. Ik snap ook nog steeds niet waarom mousasi een straf punt kreeg volgens mij gebeurde helemaal niks wat niet toegestaan was.

Ik ben zwaar ontgoogeld en ik eis me vcash terug.. :boos:

GerritTonijn
18-04-2010, 16:19
lol ^^ ik hoop dat je een grapje maakt.

appelsap
18-04-2010, 16:20
Ik kan niet begrijpen dat men hier het mee eens is dat King Mo verdiend heeft gewonnen!!!

Ik vind dat een no contest op zijn plaats was geweest of mousasi had de winst moeten krijgen. Heb jullie die foking face van Mo na de partij wel gezien ?

Zelfs op zijn rug scoorde mousasi meer dan Mo en de 1ste 2de en 3de ronde waren volgens mij echt voor mousasi. Ik snap ook nog steeds niet waarom mousasi een straf punt kreeg volgens mij gebeurde helemaal niks wat niet toegestaan was.

Ik ben zwaar ontgoogeld en ik eis me vcash terug.. :boos:

Weltrusten........zet effe je roze Mousasi bril af svp........

Tony Galento
18-04-2010, 16:22
Ik kan niet begrijpen dat men hier het mee eens is dat King Mo verdiend heeft gewonnen!!!

Ik vind dat een no contest op zijn plaats was geweest of mousasi had de winst moeten krijgen. Heb jullie die foking face van Mo na de partij wel gezien ?

Zelfs op zijn rug scoorde mousasi meer dan Mo en de 1ste 2de en 3de ronde waren volgens mij echt voor mousasi. Ik snap ook nog steeds niet waarom mousasi een straf punt kreeg volgens mij gebeurde helemaal niks wat niet toegestaan was.

Ik ben zwaar ontgoogeld en ik eis me vcash terug.. :boos:


Veel takedowns en er bovenop gaan liggen en je wint. Dat je kop in elkaar getiimmerd wordt doet er niet toe.

Bumaye
18-04-2010, 16:28
Weltrusten........zet effe je roze Mousasi bril af svp........

Ik ben eigenlijk helemaal geen mma fan. En zeker geen mousasi fan.

Ik heb die partij 2x goed bekeken behalve die takedowns van Mo gebeurde volgens mij echt weinig.. en ondanks dat mousasi op z´n rug lag scoorde hij toch veel meer dan Mo dacht ik.

Bumaye
18-04-2010, 16:32
Veel takedowns en er bovenop gaan liggen en je wint. Dat je kop in elkaar getiimmerd wordt doet er niet toe.


En die schade die mousasi bij mo op de grond heeft aangericht telt niet mee?

Tony Galento
18-04-2010, 16:36
En die schade die mousasi bij mo op de grond heeft aangericht telt niet mee?


Blijkbaar niet.

Irishrover
18-04-2010, 16:57
Weet niet hoe de Punten telling bij MMA precies werkt.
Mo was eigenlijk bezig om het spelletje van Mousasi te ontregelen, ik weet niet hoe de jury dit bekijkt.

Mousasi scoorde redelijk veel toen hij op z'n rug lag, met name met de rechtervuist.

Maar Mo had wel behoorlijke take downs te pakken, dit zal vast een rol spelen.

Sadix
18-04-2010, 16:59
ik ben er nog steeds kapot van.

MO heeft gewoon gewonnen, ik zou niet willen dat mousasi op zo een manier wint, heb liever dat hij dan met eer verliest dan winnen terwijl je niemand overtuigd hebt.

echt jammer dit man, maar maakt niet uit mousasi was geen bitch of iets, hij heeft gestreden en MO zijn kop verbouwd.

Next time winnen we zeker.

Irishrover
18-04-2010, 16:59
Even wat rechttrekken hier...

Mousasi is in mijn ogen een Held met een hoofdletter H.

Heb veel van zijn partijen gezien en ik heb echt bewondering voor hem. Sterker nog, ik ben door hem (toegegeven; en door Rampage) het MMA gaan volgen.
Heb ook een partij van hem gezien waarop hij al had gewonnen op KO (dat zag hij al ruim van tevoren, de Pro die hij is) en ook ophield met slaan. 99,9 procent van alle andere MMA'ers had er nog op doorgeslagen totdat de scheids tussenbeide kwam.

Dit siert hem als vechter en als mens.

Ik lees heel graag zijn collumns. Ik vind hem echt geweldig als vechter en hoop en weet zeker dat er een gouden toekomst op hem te wachten staat.

De reden dat ik blij ben met dit resultaat is niet omdat ik hem niet mag, want ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik fan ben van Mo. Ik ben gewoon blij met dit resulaat zodat ik kan zeggen; Geen mens is god.

Ben ook echt superfan van Petrosyan. hij is goed, de beste in zijn gewicht. Maar zodra mensen hem gaan vereren, dan wil ik m zien vallen.

nu Alistair nog... Jammer dat Badr niet doorging met die TKO.

Mee eens, je ziet nu al bij Fedor dat mensen hem bijna als een god vereren.
Sommige mensen noemen hem zelfs god, hetzelfde begon een beetje bij Mousasi te komen inderdaad.

Hou er ook niet zo van, het zijn gewoon normale mensen van vlees & bloed.

Tony Galento
18-04-2010, 17:00
Weet niet hoe de Punten telling bij MMA precies werkt.
Mo was eigenlijk bezig om het spelletje van Mousasi te ontregelen, ik weet niet hoe de jury dit bekijkt.

Mousasi scoorde redelijk veel toen hij op z'n rug lag, met name met de rechtervuist.

Maar Mo had wel behoorlijke take downs te pakken, dit zal vast een rol spelen.

Zo kun je als worstelaar dus mooi je partijen winnen.

Irishrover
18-04-2010, 17:02
Zo kun je als worstelaar dus mooi je partijen winnen.

Ja ik denk het ook, want Mo heeft bijna geen rake klap uitgedeeld.
Buiten dat, vind ik het een goede & knappe overwinning

Alfa1984
18-04-2010, 18:17
Als afsluiter van deze ellende straks fedor die moet tappen in eerste ronde :P

Sendur
18-04-2010, 18:35
Respect dat hij zo emoties durft te tonen. Dan ben je wel echt man vind ik

x2 zeker respect voor Mo.

gegard heeft het echt laten hangen echt jammer maar ook stom :(

Naj85
18-04-2010, 18:39
Omdat hij MO heet:D?
lol dacht ik ook al aan :lol:


en jammer voor Gegard, had hem graag zien winnen
Mo was gewoon de betere vechter vannacht, terechte winnaar. ik hoop snel op een rematch

El Bambino
18-04-2010, 19:23
Er lopen op deze forum zogenaamde kenners, King zou er niks van kunnen en zou niet eenns i ronde vol houden, kortom weer typisch hollands:D
Uuurg jammer voor Gegard, die King is een beest en hopelijk is dit een lesje voor Gegard zijn arrogantie. Gegard ik zal je een gratis tip geven, ga met echte worstelaars trainen zoals GSP in plaats met je vrienden!!

phranq
18-04-2010, 19:36
Uuurg jammer voor Gegard, die King is een beest en hopelijk is dit een lesje voor Gegard zijn arrogantie. Gegard ik zal je een gratis tip geven, ga met echte worstelaars trainen zoals GSP in plaats met je vrienden!!

Dit gaat echt nergens over, geef 1 voorbeeld wanneer Gegard arrogant is geweest! Of haal je Mo met Gegard door elkaar?

iconian
18-04-2010, 19:38
Er lopen op deze forum zogenaamde kenners, King zou er niks van kunnen en zou niet eenns i ronde vol houden, kortom weer typisch hollands:D
Uuurg jammer voor Gegard, die King is een beest en hopelijk is dit een lesje voor Gegard zijn arrogantie. Gegard ik zal je een gratis tip geven, ga met echte worstelaars trainen zoals GSP in plaats met je vrienden!!

pff

ooit van chris dolman gehoord? bert kops? sambo kampioen, europees kampioen en 8x NK worstelen? mousasi traint met de beste, alleen kun je niet verwachten dat hij op het niveau van mo zit, die krijgt iedereen neer.

Hij had het slimmer moeten spelen, zijn tactiek was verkeerd niet zijn kwaliteiten

el bastardo
18-04-2010, 19:44
Er lopen op deze forum zogenaamde kenners, King zou er niks van kunnen en zou niet eenns i ronde vol houden, kortom weer typisch hollands:D
Uuurg jammer voor Gegard, die King is een beest en hopelijk is dit een lesje voor Gegard zijn arrogantie. Gegard ik zal je een gratis tip geven, ga met echte worstelaars trainen zoals GSP in plaats met je vrienden!!

Wat een bullshit zeg. Gegard en arrogant? Wanneer!? Die vent is de rust zelve en een voorbeeld voor de sport imo.
Wel lief dat je hem wat tips geeft. Denk dat hij ze meteen zal opvolgen. Weet je wat Hollands is? Je eigen vechters afzeiken als ze een keer niet winnen.

ReZp
18-04-2010, 19:47
jammer mischien soon ff een rematch!

GerritTonijn
18-04-2010, 19:54
jammer mischien soon ff een rematch!

wat denk je dat er anders gaat gebeuren dan? Ik heb een beetje zelfde gevoel bij deze rematch als Hardy die zegt dat hij een GSP-rematch wilt.

kooivechter
18-04-2010, 20:33
vindt gegard een topvechter, alleen in deze partij is wel duidelijk geworden waar hij aan moet gaan werken. Z'n take down defence, hij heeft maar een tegen gehouden. Terwijl de take downs vanaf ronde 2 al minder explosief waren van king Mo. En wat me opviel is dat Gegard ook niet scrambelde of een epi maakte om weer op z'n benen te staan. Je kon ook zien dat de top v/d ufc een hoger niveau heeft. King Mo gaat het niet redden tegen een Shogun of een Machida. Gegard is nog jong en zal hier beter uitkomen. GSP is ook binnen 3 jaar de beste mma worstelaar geworden.

Marquis
18-04-2010, 20:51
Er lopen op deze forum zogenaamde kenners, King zou er niks van kunnen en zou niet eenns i ronde vol houden, kortom weer typisch hollands:D
Uuurg jammer voor Gegard, die King is een beest en hopelijk is dit een lesje voor Gegard zijn arrogantie. Gegard ik zal je een gratis tip geven, ga met echte worstelaars trainen zoals GSP in plaats met je vrienden!!

Ik ben het deels met je eens maar Gegard is verre van arrogant, hij is eerder timide dan uitgesproken.

Maar dat men hier inderdaad MO geen enkele kans gaf verbaaste mij ook heel erg. Grootste gedeelte hier van de forumbroeders kunnen niet meer objectief een gevecht bekijken of inschatten als het om hun idool gaat.

Dat is zo Idols/X factor... :thup: Volwassen mannen die dan helemaal in gaan op hun held dat ze rare dingen gaan zeggen hier.

Wel schattig hoor daar niet van. :confused:

Simsonkdodenhaag
18-04-2010, 20:51
Ik wist wel dat KingMo

Mo Lawal veel in zijn mars had.

Hij heeft bij het vrije stijle worstelen een topper: Chamsulvara Chamsulvaraev verslagen in de 84 kg.

Geen enkele Amerikaan was in zijn klasse de afgelopen tijd zo dominant in het worstelen als Mo Lawal.

Hij heeft in Russia USA duels als enige Amerikaan tegen een Rus toen gewonnen ook vrije stijl worstelen.
En de wedstrijden waren in
55 60 66 74 84 96 en 120 kg.

De Amerikanen verloren alles behalve de 96 kg met Mo Lawal


Hij heeft ook jaren getraind in de colorade olympic centre was van mening dat ze te weinig techniek kregen.
Eigenlijk is hij een beetje weggepest uit het worstelen omdat hij zn eigen koers vaarde wat hem als enige succesvol maakte.

Marquis
18-04-2010, 20:52
vindt gegard een topvechter, alleen in deze partij is wel duidelijk geworden waar hij aan moet gaan werken. Z'n take down defence, hij heeft maar een tegen gehouden. Terwijl de take downs vanaf ronde 2 al minder explosief waren van king Mo. En wat me opviel is dat Gegard ook niet scrambelde of een epi maakte om weer op z'n benen te staan. Je kon ook zien dat de top v/d ufc een hoger niveau heeft. King Mo gaat het niet redden tegen een Shogun of een Machida. Gegard is nog jong en zal hier beter uitkomen. GSP is ook binnen 3 jaar de beste mma worstelaar geworden.

Mo is toch ook een jonge vent denk je dat hij zich niet gaat ontwikkelen?

martijn2
18-04-2010, 20:59
Verliezen is niet slecht voor mousashi ,

maar wel jammer voor ons .

kooivechter
18-04-2010, 21:03
Mo is toch ook een jonge vent denk je dat hij zich niet gaat ontwikkelen?

ja

Kerberos
18-04-2010, 21:05
En ik Hunter maar smeken of ik m'n foute bet (te snel geklikt want ik wilde Mousasi en klikte per ongeluk op king mo) ongedaan te maken. Dat was niet mogelijk begrijpelijkerwijze. Was liever m'n VCash dik kwijt geweest!

iconian
18-04-2010, 21:07
Ik wist wel dat KingMo

Mo Lawal veel in zijn mars had.

Hij heeft bij het vrije stijle worstelen een topper: Chamsulvara Chamsulvaraev verslagen in de 84 kg.

Geen enkele Amerikaan was in zijn klasse de afgelopen tijd zo dominant in het worstelen als Mo Lawal.

Hij heeft in Russia USA duels als enige Amerikaan tegen een Rus toen gewonnen ook vrije stijl worstelen.
En de wedstrijden waren in
55 60 66 74 84 96 en 120 kg.

De Amerikanen verloren alles behalve de 96 kg met Mo Lawal


Hij heeft ook jaren getraind in de colorade olympic centre was van mening dat ze te weinig techniek kregen.
Eigenlijk is hij een beetje weggepest uit het worstelen omdat hij zn eigen koers vaarde wat hem als enige succesvol maakte.

goede post! thanks

marcelt
18-04-2010, 21:07
Ik ben eigenlijk helemaal geen mma fan. En zeker geen mousasi fan.

Ik heb die partij 2x goed bekeken behalve die takedowns van Mo gebeurde volgens mij echt weinig.. en ondanks dat mousasi op z´n rug lag scoorde hij toch veel meer dan Mo dacht ik.

Takedowns tellen zwaar in het (Amerrikaanse) MMA, waar veel vechters een worstelachtergrond hebben .

Irishrover
18-04-2010, 21:10
Takedowns tellen zwaar in het (Amerrikaanse) MMA, waar veel vechters een worstelachtergrond hebben .

Ok bedankt, want ik vroeg me dit namelijk af.

GerritTonijn
18-04-2010, 21:51
Ok bedankt, want ik vroeg me dit namelijk af.

Is voornamelijk een kwestie van wie 'controled' wie, en als je een takedown maakt, en daarna bovenop beland, ben jij dus in controle. En als King MO dan 5 rondes lang bovenop ligt, 'controleert' hij letterlijk het hele gevecht. Je kan wel subs PROBEREN, maar zolang ze echt gevaarlijk dicht bij 'tappen' komen zullen ze weinig uitmaken. Zelfde verhaal met rabbit punches.

CannieY
18-04-2010, 22:55
heb na de pot van mousasi heel de show doorgespoeld... wat een baal actie zeg, en kost me ook nog geld (zowel vcash als unibet).

Irishrover
18-04-2010, 22:58
in Amsterdam hebben we daar een woord voor...

HOMOSEXUALITEIT!!

;)

http://www.dumpert.nl/mediabase/34063/1c337a0e/theo_maassen_over_huilende_sporters.html

Nee joh, jij hebt nooit een traan laten vallen omdat je emotioneel was?

GerritTonijn
18-04-2010, 22:59
Ik haat THeoMAssensz

Irishrover
18-04-2010, 23:00
Is voornamelijk een kwestie van wie 'controled' wie, en als je een takedown maakt, en daarna bovenop beland, ben jij dus in controle. En als King MO dan 5 rondes lang bovenop ligt, 'controleert' hij letterlijk het hele gevecht. Je kan wel subs PROBEREN, maar zolang ze echt gevaarlijk dicht bij 'tappen' komen zullen ze weinig uitmaken. Zelfde verhaal met rabbit punches.

Ok, bedankt. Nog duidelijker.
Dit was dus een bewuste gameplan van Mo, de wedstrijd 'bovenop' domineren.

Hij weet dat Mousasi anders gevaarlijk wordt in zo een match

GerritTonijn
18-04-2010, 23:07
Ok, bedankt. Nog duidelijker.
Dit was dus een bewuste gameplan van Mo, de wedstrijd 'bovenop' domineren.

Hij weet dat Mousasi anders gevaarlijk wordt in zo een match

juist, daarom wist ik al dat Mo gewonnen had, als het 5 rondes duurt. Als de jury moet gaan kiezen heeft de worstelaar (bijna) altijd overhand.

Irishrover
18-04-2010, 23:27
juist, daarom wist ik al dat Mo gewonnen had, als het 5 rondes duurt. Als de jury moet gaan kiezen heeft de worstelaar (bijna) altijd overhand.

Ok, Toen ik Mo zo zag worstelen, dacht ik: Mousasi, Word in je stand up dan wat agressiever.
Misschien punch je hem eruit.

Lichtjes risico's nemen, want had ik ook al door na 2 ronden dat Mousasi het op de grond niet kon handelen.

Wat vind/vond jij?

Simsonkdodenhaag
19-04-2010, 00:39
Fila Wrestling : site de la Fédération Internationale des Luttes Associées (http://www.fila-wrestling.com/index.php?option=com_database&act=ficheLutteur&Itemid=174&id_lutteur=9563702CBBA840109BA2CF80B52E7E88&filtre_pays=United%20States%20of%20America&lettre=L&recherche_lutteur=)

zn worstelstats
eigenlijk heeft hij internationaal vrijwel niet geworsteld, opvallend.

ook verloren van Andy Hrovat, 84 kg die tijdens een training verliest van kavkaz worstelaars uit de 74kg. Zo zie je de verschillen maar weer.

MMA blijft een hele andere ballgame.

Men moet ook door zn show heen kijken,hij is geen kwaaie.
Soms moeten we een beetje af van het Nederlands Calvinistisch denken.

je kan niet alleen de stille niet lachende, slaat iedereen knockout vechter hebben.
je moet een king Mo hebben een voorheen Tito Ortiz die altijd maar aan het gallen is. Uiteindelijk kijken we allemaal om vervolgens commentaar te geven.


zn partij tegen Chamsulvaraev

http://www.youtube.com/watch?v=P6fSeRsKCn8&feature=PlayList&p=E37BC67EF41C5237&playnext_from=PL&playnext=1&index=66

ff een kanttekening i=bij deze partij.

Chama kwam uit de 74 kg en woog onder de 80 kg dus die is een gewichtsklasse kortstondig omhoog gegaan, zie je ook wel aan zn fysiek.
en Mo was van 96 kg naar 84 kg gekomen voor de partij.

in de 96 kg zou hij nu natuurlijk afgeslacht worden door toppers als

Gatcalov (rusland) en Gazyumov (azerbaijan

http://ossetians.com/pictures/gatsalov_2004.jpghttp://farm4.static.flickr.com/3090/3151331960_2709aa5b34.jpg?v=0

Irishrover
19-04-2010, 00:45
Fila Wrestling : site de la Fédération Internationale des Luttes Associées (http://www.fila-wrestling.com/index.php?option=com_database&act=ficheLutteur&Itemid=174&id_lutteur=9563702CBBA840109BA2CF80B52E7E88&filtre_pays=United%20States%20of%20America&lettre=L&recherche_lutteur=)

zn worstelstats
eigenlijk heeft hij internationaal vrijwel niet geworsteld, opvallend.

ook verloren van Andy Hrovat, 84 kg die tijdens een training verliest van kavkaz worstelaars uit de 74kg. Zo zie je de verschillen maar weer.

MMA blijft een hele andere ballgame.

Men moet ook door zn show heen kijken,hij is geen kwaaie.
Soms moeten we een beetje af van het Nederlands Calvinistisch denken.

je kan niet alleen de stille niet lachende, slaat iedereen knockout vechter hebben.
je moet een king Mo hebben een voorheen Tito Ortiz die altijd maar aan het gallen is. Uiteindelijk kijken we allemaal om vervolgens commentaar te geven.

Op het begin vond ik hem een grote mond hebben, wat eigenlijk vaker voorkomt bij vechters & niet zo erg is.

Hypen & promoten hoort er eenmaal bij.

Maar al gauw liet hij merken dat het meer een 'grappenmaker' was.

Hij gaf zelf ook aan dat hij fun wilde hebben, tijdens de persconferentie riep hij naar Mousasi om wat fun te maken.

CannieY
19-04-2010, 00:47
godver, ben er (3 uur na het zien van de pot) nog steeds geirriteerd over... mousasi kan veel beter :x

Simsonkdodenhaag
19-04-2010, 00:52
Lees nu pas dat Mo Lwal is begonnen met worstelen om zn American Football te ondersteunen.
in d us zie je meestal andersom, als je niet kan worstelen folkstyle dan, dan ga je american football doen.




Last Workout at the Springs | June 11, 2009 on Flowrestling (http://www.flowrestling.org/videos/speaker/1912-mo-lawal/4761-last-workout-at-the-springs)

trainingsfilmpje van toen hij nog worstelde.

Guillermo
19-04-2010, 01:07
Ik miste de lowkicks van Gregard! Waarom ging die now show doen en highkicks geven? :twak:
Lowkicks om Mo wat af te remmen imo. Maarja dat is achteraf gezegd wel makkelijk. Reps voor MO.

remco pardoel
19-04-2010, 01:28
Mo was gewoon de betere man.
Het sierde hem niet dat hij TE brutaal was tegen over Gegard.
Zoals hij het ook in de persconferentie naar voren bracht wilde hij gewoon wat lol hebben.

Gegard is niet de persoon daarvoor. Sommigen onder ons zijn introvert.

We zullen zien hoe Lawal om gaat met de druk dat hij nu de gejaagde wordt ipv de jager is. Het wordt een mooi jaartje MMA zo met deze twee heren aan de top in LHW

Harrie Nak
19-04-2010, 08:44
Er lopen op deze forum zogenaamde kenners, King zou er niks van kunnen en zou niet eenns i ronde vol houden, kortom weer typisch hollands:D
Uuurg jammer voor Gegard, die King is een beest en hopelijk is dit een lesje voor Gegard zijn arrogantie. Gegard ik zal je een gratis tip geven, ga met echte worstelaars trainen zoals GSP in plaats met je vrienden!!Uh meneer de kenner, Mousasi heeft een tijd met GSP getrained ter voorbereiding op deze pot.


Ik miste de lowkicks van Gregard! Waarom ging die now show doen en highkicks geven? :twak:
Lowkicks om Mo wat af te remmen imo. Maarja dat is achteraf gezegd wel makkelijk. Reps voor MO.Lijkt me niet heel verstandig tegen een top worstelaar, denk je niet?

Harrie Nak
19-04-2010, 09:33
Hier (http://www.fightmetric.com/fights/Lawal-Mousasi.html) en hier (http://www.compustrike.com/stats_files/strikeforce_4_17_10/lawal_mousasi.php) overigens nog de fight metrics van zowel FightMetric als CompuStrike. Mo won overduidelijk puur op takedowns en dominante posities.

Sjaak
19-04-2010, 10:03
Jammer dit maar volgende x beter en snap btw trouwens niet de respectloze reactie's richting Gerard ........... waarom ??

Ivo C.
19-04-2010, 10:14
Such a dissapointing performance from Gegard.
First given take down was so unneccessary!

dirk5
19-04-2010, 10:19
helaas helaas....

Jammer dat we een worstelmatch te zien hebben gekregen inplaats van een mma match, maar kudo's voor Mo voor het neutraliseren van Mousasi.

klotezooi :(

testarossa666
19-04-2010, 10:39
Zonde, had echt gehoopt dat Mousasi die grote bek van Mo eens flink dicht zou timmeren.

el bastardo
19-04-2010, 11:31
Ik ben gewoon niet van de grote bek vechters. Het hoort erbij en kan zeker leuk zijn om een gevecht op scherp te krijgen, maar ik heb meer met vechters als Fedor en Mousasi die met hun handen praten. Mo zegt tenminste nog dat het voor de lol is en om het gevecht te hypen. Er zijn er genoeg die gewoon zo'n grote bek hebben. Weinigen maken het waar. Ik stond meer te kijken van Gegard en hoe weinig hij kon inbrengen t.o.v. Mo. Dat Mo dit ging doen leek me duidelijk, daar ligt zijn kracht. Hij heeft dit zeer goed gebruikt tegen Mousasi, die er geen weerwoord tegen had.

Ben een groot Mousasi fan en zie hem natuurlijk (in mijn beleving is het redelijk natuurlijk om te willen zien dat een landgenoot wint) winnen. Mo zou ik nu graag tegen Babalu zien. Verder is het jammer dat de LHW devision bij Strikeforce nog niet zo sterk bezet is. Hopelijk tekenen ze nog een paar leuke vechters bij dit jaar tegen wie Mousasi nog een paar leuke potjes kan knokken.

XanaduNL
19-04-2010, 12:16
Ik denk dat we het steeds meer zullen zien, dan spelen op safe, aka lay and prey, aka worstelen.

Maarja, mixed = mixed.

wrestler_nl
19-04-2010, 12:25
King Mo had gewoon een zeer goede gameplan. Takedowns en controleren op de grond. Ookal doe je geen damage maar je wint wel de punten voor het controleren van de partij. Ik denk ook dat Mousasi de groundgame van King Mo had onderschat, het leek wel alsof hij helemaal geen moeite deed om de takedowns tegen te houden.

Irishrover
19-04-2010, 12:36
King Mo had gewoon een zeer goede gameplan. Takedowns en controleren op de grond. Ookal doe je geen damage maar je wint wel de punten voor het controleren van de partij. Ik denk ook dat Mousasi de groundgame van King Mo had onderschat, het leek wel alsof hij helemaal geen moeite deed om de takedowns tegen te houden.

Zeker slimme gameplan die Mousasi ook doorhad maar verder niets aan deed.
Nou zei Mo na het gevecht dat je de takedowns niet kunt verdedigen, ook al zegt men van wel.

Zou niet weten hoe je dat moet doen inderdaad.

dirk5
19-04-2010, 12:41
Nou zei Mo na het gevecht dat je de takedowns niet kunt verdedigen, ook al zegt men van wel.

Zou niet weten hoe je dat moet doen inderdaad.

dan ga maar eens wat oude mma partijen van Crocop bekijken, takedowns zijn natuurlijk gewoon te verdedigen. Maar niet als je je dekking hoog houd in afwachting van een klap, zxoals ik Mousasi dit weekend heb zien doen.

Tony Galento
19-04-2010, 12:44
dan ga maar eens wat oude mma partijen van Crocop bekijken, takedowns zijn natuurlijk gewoon te verdedigen. Maar niet als je je dekking hoog houd in afwachting van een klap, zxoals ik Mousasi dit weekend heb zien doen.


Als je ziet hoeveel schade Mo oploopt met bovenop liggen vraag ik me af waarom je z'n takedowns zou moeten blokkeren. Ik heb nog nooit een vechter zo comfortabel op z'n rug zien liggen.

Irishrover
19-04-2010, 12:47
dan ga maar eens wat oude mma partijen van Crocop bekijken, takedowns zijn natuurlijk gewoon te verdedigen. Maar niet als je je dekking hoog houd in afwachting van een klap, zxoals ik Mousasi dit weekend heb zien doen.

Heb net even een wedstrijd bekeken van Crocop.

Ik heb niet alle verstand van MMA, meer een Boks/Kickbox fanaat.
Maar je kunt inderdaad zien dat Crocop zich met zijn armen zichzelf wat kleiner maakt & de armen van de tegenstander pakt waardoor hij hem niet down krijgt.

Interessant om te zien.

Irishrover
19-04-2010, 12:50
Als je ziet hoeveel schade Mo oploopt met bovenop liggen vraag ik me af waarom je z'n takedowns zou moeten blokkeren. Ik heb nog nooit een vechter zo comfortabel op z'n rug zien liggen.

Maar op z'n rug heeft Mousasi niet veel kunnen doen.
Hij gaf wel een aantal klappen & trappen, maar duidelijk niet genoeg.
Ik heb begrepen dat de actieve worstelaar dus wint.

Mousasi probeerde Mo soms ook te choken met z'n benen, misschien hoorde dat ook bij z'n gameplan.
Een plan B misschien.

Tony Galento
19-04-2010, 12:53
Maar op z'n rug heeft Mousasi niet veel kunnen doen.
Hij gaf wel een aantal klappen & trappen, maar duidelijk niet genoeg.
Ik heb begrepen dat de actieve worstelaar dus wint.


Dat vind ik dus belachelijk. De worstelaars zijn al in het voordeel doordat je geen footstomps mag maken zoals vroeger in Pride. De kooi is ook in het voordeel van worstelaars omdat je je tegenstander tegen de wand kan klemzetten. En nu gaan ze ook nog punten geven voor worstelen zonder schade te berokkenen.

Ik wil niks wegnemen van Mo's prestatie want hij heeft z'n kaarten goed uitgespeeld. Ik heb vraagtekens bij de puntentelling en de regelgeving.

dirk5
19-04-2010, 12:55
Maar op z'n rug heeft Mousasi niet veel kunnen doen.
Hij gaf wel een aantal klappen & trappen, maar duidelijk niet genoeg.
Ik heb begrepen dat de actieve worstelaar dus wint.

Mousasi probeerde Mo soms ook te choken met z'n benen, misschien hoorde dat ook bij z'n gameplan.
Een plan B misschien.

tsja, je kunt er over dubben...

je kunt ook zeggen dat Mo geen enkele gaurdpass heeft kunnen maken, en dat daarom Mousasi gewoon een ijzersterke def heeft... het is gewoon moeilijk.

ik vond het wel zwaar jammer dat hij een ogenschijnlijke makkelijke triangle liet lopen om meer schade te doen met pucnhes... Maar dit is zoals ik het zag en kan natuurlijk weer helemaal fout zijn.

Irishrover
19-04-2010, 13:05
tsja, je kunt er over dubben...

je kunt ook zeggen dat Mo geen enkele gaurdpass heeft kunnen maken, en dat daarom Mousasi gewoon een ijzersterke def heeft... het is gewoon moeilijk.

ik vond het wel zwaar jammer dat hij een ogenschijnlijke makkelijke triangle liet lopen om meer schade te doen met pucnhes... Maar dit is zoals ik het zag en kan natuurlijk weer helemaal fout zijn.

Ja ik gaf ook al aan dat Mo niet door de guard van Mousasi kon komen.
Hij houdt alles zo slim dicht, zelfs op de grond is hij moeilijk te raken met punches.

Dan is worstelen dus de enige manier om te winnen van Mousasi.

Irishrover
19-04-2010, 13:08
Dat vind ik dus belachelijk. De worstelaars zijn al in het voordeel doordat je geen footstomps mag maken zoals vroeger in Pride. De kooi is ook in het voordeel van worstelaars omdat je je tegenstander tegen de wand kan klemzetten. En nu gaan ze ook nog punten geven voor worstelen zonder schade te berokkenen.

Ik wil niks wegnemen van Mo's prestatie want hij heeft z'n kaarten goed uitgespeeld. Ik heb vraagtekens bij de puntentelling en de regelgeving.


Dat zijn dus de regels eenmaal, ik kijk ook liever naar de klappen die er worden uitgedeeld dan dat iemand 5 rondes lang worstelt en verder geen schade toebrengt ( bedoel dus rake klappen )

Slim van Mo hoor, want Mousasi kon verder niet veel.
Maar het was wel aan Mousasi om staand wat te proberen, aangezien hij af en toe de kans voor had.

TOON
19-04-2010, 13:13
Dat vind ik dus belachelijk. De worstelaars zijn al in het voordeel doordat je geen footstomps mag maken zoals vroeger in Pride. De kooi is ook in het voordeel van worstelaars omdat je je tegenstander tegen de wand kan klemzetten. En nu gaan ze ook nog punten geven voor worstelen zonder schade te berokkenen.

Ik wil niks wegnemen van Mo's prestatie want hij heeft z'n kaarten goed uitgespeeld. Ik heb vraagtekens bij de puntentelling en de regelgeving.

ja maar dat is toch allang bekend....het is gewoon een feit in de USA....helaas....hij maakt de takedowns en doet vervolgens op ronde 1 na niet echt heel veel ermee, maar ja die takedowns scoor je vet punten mee....

daar kun je het dan niet mee eens zijn, maar als vechter weet je dit, dus moet je er alles aan doen om die takedowns te vermijden, of iig veel submission pogingen doen....

dan kun je wel zeggen, hij heeft meer damage gedaan en hij (king mo) deed geen reet met de controlerende positie die hij heeft gecreeerd maar daar kun je helemaal niks mee in de USA....en daar moet je ook rekening mee houden als vechter, je MOET weten waar de jury op let en wat zwaarder meetelt....en daar moet je wat mee doen....das een gameplan...

Irishrover
19-04-2010, 13:16
ja maar dat is toch allang bekend....het is gewoon een feit in de USA....helaas....hij maakt de takedowns en doet vervolgens op ronde 1 na niet echt heel veel ermee, maar ja die takedowns scoor je vet punten mee....

daar kun je het dan niet mee eens zijn, maar als vechter weet je dit, dus moet je er alles aan doen om die takedowns te vermijden, of iig veel submission pogingen doen....

dan kun je wel zeggen, hij heeft meer damage gedaan en hij (king mo) deed geen reet met de controlerende positie die hij heeft gecreeerd maar daar kun je helemaal niks mee in de USA....en daar moet je ook rekening mee houden als vechter, je MOET weten waar de jury op let en wat zwaarder meetelt....en daar moet je wat mee doen....das een gameplan...


Klopt, Mousasi wist dit natuurlijk allang, hij deed een aantal pogingen om Mo te choken/submitten.
Tevergeefs, want het werkte niet.

Mousasi kon niet switchen van gameplan & kon de takedowns dus niet verdedigen.
Als dat niet lukt, heb je 5 ronden lang een probleem.

GerritTonijn
19-04-2010, 13:54
mousasi gokte gewoon op een sub vanaf zn rug, daarom probeerde die ook nauwelijks weer terug overeind te komen....en die gok heeft die verloren.

Ivo C.
19-04-2010, 16:14
The unanswerable question: does position trump damage?

Kevin Randleman (http://www.sherdog.com/fighter/Kevin-Randleman-162)’s corner nearly razed the Octagon when Bas Rutten (http://www.sherdog.com/fighter/Bas-Rutten-214) was announced the winner in a 1999 title fight: Randleman had spent the majority of the fight on top, but it was Rutten who was busier with strikes from the bottom.

That dynamic replayed itself during the Lawal/Mousasi fight, with Mousasi delivering sharp, stinging blows to Lawal from off his back. Lawal, one eye swollen shut, was awarded the victory and the light heavyweight title.

Cumulative strikes delivered from the bottom are pestering, damaging and score-worthy, but --with the exception of a well-timed upkick to the jaw -- cannot end a fight. It must be acknowledged that the man on the bottom does not want to be there: his opponent has imposed his will, and that’s a significant accomplishment.

8701.
19-04-2010, 16:17
vraag me af wanneer er een postfight interview van Mousasi komt

nlthaboss
19-04-2010, 16:55
Jammer dat ie de takedowns niet kon stoppen. Mousasi had het over 2 of 3 keer misschien, maar het was de hele tijd. Hij had zelf ook wel door dat hij achter stond, dat zag je aan het eind van het gevecht doordat hij nog probeerde door te drukken, en ook toen hij zat te wachten op de uitslag.
Jammer, hoopt dat hij wat betere takedown defense heeft volgende keer.

Petrosyan188
19-04-2010, 17:01
kijk dat mo deze partij verdiend heeft gewonnen daar hoeven we niet aan te twijfelen, waar ik me wel aan erg is dat die takedowns zo zwaar tellen snap echt niet waarom, we zagen een paar maanden terug die lul van een rashad evans net 2 TD plegen bij ik meen thiago silva en gelijk won hij daar de partij door, het slaat nergens op als kickbokser wordt je daar zwaar door benadeeld, wil nog wel eens zien als rampage geen ko kan veroorzaken bij rashad of hij die wint, ik vrees van niet

GerritTonijn
19-04-2010, 17:03
kijk dat mo deze partij verdiend heeft gewonnen daar hoeven we niet aan te twijfelen, waar ik me wel aan erg is dat die takedowns zo zwaar tellen snap echt niet waarom, we zagen een paar maanden terug die lul van een rashad evans net 2 TD plegen bij ik meen thiago silva en gelijk won hij daar de partij door, het slaat nergens op als kickbokser wordt je daar zwaar door benadeeld, wil nog wel eens zien als rampage geen ko kan veroorzaken bij rashad of hij die wint, ik vrees van niet

rampage is een betere worstelaar dan rashad

Tony Galento
19-04-2010, 18:08
The unanswerable question: does position trump damage?

Kevin Randleman (http://www.sherdog.com/fighter/Kevin-Randleman-162)’s corner nearly razed the Octagon when Bas Rutten (http://www.sherdog.com/fighter/Bas-Rutten-214) was announced the winner in a 1999 title fight: Randleman had spent the majority of the fight on top, but it was Rutten who was busier with strikes from the bottom.

That dynamic replayed itself during the Lawal/Mousasi fight, with Mousasi delivering sharp, stinging blows to Lawal from off his back. Lawal, one eye swollen shut, was awarded the victory and the light heavyweight title.

Cumulative strikes delivered from the bottom are pestering, damaging and score-worthy, but --with the exception of a well-timed upkick to the jaw -- cannot end a fight. It must be acknowledged that the man on the bottom does not want to be there: his opponent has imposed his will, and that’s a significant accomplishment.

Dan kan je de filosofie achter BJJ ook wel door de plee trekken.

Het gaat om de dominante positie! Ofwel als je de hele wedstrijd lekker er bovenop gaat liggen zonder schade te berokkenen win je het gevecht.

Ik had trouwens niet de indruk dat mousasi niet onderop wilde liggen.
:D

kooivechter
19-04-2010, 19:04
heb na de pot van mousasi heel de show doorgespoeld... wat een baal actie zeg, en kost me ook nog geld (zowel vcash als unibet).

waar heb je de hele show gedownload dan?

GerritTonijn
19-04-2010, 19:06
waar heb je de hele show gedownload dan?

usenet

kooivechter
19-04-2010, 19:24
usenet

ok bedankt. partij deed me idd wel een beetje denken aan rutten- randelman en ortiz- f. shamrock. Alleen ik vind wel dat Mo ook nog staand niet onderdeed voor Gegard. gegard ging ook in de dubbele dekking als bij kickboksen, alleen je ziet dat dat niet werkt in mma, mo ging gelijk voor de shoot en had daar ale ruimte door de hoge dekking van Gegard. Mo heeft terecht gewonnen, denk dat Gegard alleen maar sterker hieruit komt hij is een groot talent. Tís duidelijk geworden waar hij nog aan kan werken.