PDA

View Full Version : Mousasi Thoughts (Spoiler SF)



GerritTonijn
18-04-2010, 13:51
Dus

- Heeft zojuist blueprint gegeven hoe hij te verslaan is
- Deed me denken aan Hardy VS GSP
- Zoals Mo al zei, his punches dont hurt....nuff said
- Hele Hype train ontspoort
- Market value mega gedropt, vooral als die ooit nog naar de UFC wilt

Had natuurlijk liever gezien dat hij gewonnen had, maarja....als hij nu niet verloor naar Mo was het wel door Rashad Evans in de UFC

Fyodor
18-04-2010, 14:00
Dus

- Heeft zojuist blueprint gegeven hoe hij te verslaan is
- Deed me denken aan Hardy VS GSP
- Zoals Mo al zei, his punches dont hurt....nuff said
- Hele Hype train ontspoort
- Market value mega gedropt, vooral als die ooit nog naar de UFC wilt

Had natuurlijk liever gezien dat hij gewonnen had, maarja....als hij nu niet verloor naar Mo was het wel door Rashad Evans in de UFC

Heeft Mo gewonnen? Ja. Heeft hij schade aangericht? Nee.

'His punches don't hurt'... hoe kan het dan dat z'n linkeroog helemaal dicht zat?

iconian
18-04-2010, 14:01
hij bewoog nauwelijks als king mo voor hem stond zijn TD op te zetten. Anderson silva staat ook tegen worstelaars maar die beweegt continue, en bestookt ze van de buitenkant met jabs en frustreert ze terwijl die continue zoekt naar de opening, zeer verstandig in de kooi en gecontroleerd.

Ik hoop dat mousasi er erg van leert, met 24 heeft hij nog een hele weg voor zich.

en respect voor king mo natuurlijk, met z'n 6 partijen wint hij zomaar de LHW titel.

MilfhunterMMA
18-04-2010, 14:03
tijdens de standup werd mo een paar keer goed geraakt en stond hij te wankelen dus ik denk dat die klappen wel degelijk schade aanrichtten. Zoals gezegd, mousasi richtte veel meer schade aan. ik vond dit gevecht vergelijkbaar met rashad vs silva alleen deed mousasi meer vanaf zn rug.

iconian
18-04-2010, 14:03
al krijg ik wel een kater van ons optreden in Amerika: manhoef, yvel, struve, hardonk, mousasi

laatste 5 nederlanders die in amerika vochten verloren doordat ze totaal uit hun spel werden gebracht door de amerikanen, die over het algemeen betere gameplanners zijn

iconian
18-04-2010, 14:06
tijdens de standup werd mo een paar keer goed geraakt en stond hij te wankelen dus ik denk dat die klappen wel degelijk schade aanrichtten. Zoals gezegd, mousasi richtte veel meer schade aan. ik vond dit gevecht vergelijkbaar met rashad vs silva alleen deed mousasi meer vanaf zn rug.

daarom moest hij blijven bewegen en van de buitenkant zoeken naar de opening, zodra Mo shoot had hij de afstand groot moeten houden. ala anderson silva, die is daar een genie in

bladetrinity
18-04-2010, 14:07
al krijg ik wel een kater van ons optreden in Amerika: manhoef, yvel, struve, hardonk, mousasi

laatste 5 nederlanders die in amerika vochten verloren doordat ze totaal uit hun spel werden gebracht door de amerikanen, die over het algemeen betere gameplanners zijn

Ook missen we toch de nodige worstel kennis. In Japan kun je hier mee weg komen door andere reglementen en minder goede worstelaars. In Amerika is dit toch anders. Respect voor Mo maar Gegard komt zeker terug !!!

Marquis
18-04-2010, 14:10
Dus

- Heeft zojuist blueprint gegeven hoe hij te verslaan is
- Deed me denken aan Hardy VS GSP
- Zoals Mo al zei, his punches dont hurt....nuff said
- Hele Hype train ontspoort
- Market value mega gedropt, vooral als die ooit nog naar de UFC wilt

Had natuurlijk liever gezien dat hij gewonnen had, maarja....als hij nu niet verloor naar Mo was het wel door Rashad Evans in de UFC

Het is vooral kut voor hem dat hij voor 2 jaar heeft getekend bij SF.
Ik zie Gegard ook beter tot zijn recht komen in de UFC.. klote SF.

Djani
18-04-2010, 14:10
hij bewoog nauwelijks als king mo voor hem stond zijn TD op te zetten. Anderson silva staat ook tegen worstelaars maar die beweegt continue, en bestookt ze van de buitenkant met jabs en frustreert ze terwijl die continue zoekt naar de opening, zeer verstandig in de kooi en gecontroleerd.

Ik hoop dat mousasi er erg van leert, met 24 heeft hij nog een hele weg voor zich.

en respect voor king mo natuurlijk, met z'n 6 partijen wint hij zomaar de LHW titel.

Gezien zijn leeftijd heeft hij zeker nog een hele weg voor zich. Ik weet wel zeker dat hij zich door blijft ontwikkelen, vooral na dit verlies. Want als er iemand teleurgesteld is dan is hij het zelf wel.
Hij traint ook pas sindskort in de USA dus hij zal daar ongetwijfeld aan zijn worstelskills gaan werken.
Het zal voor hem ook niet onverstandig zijn om idd aan zijn bewegelijkheid en explosiviteit te werken. Ondanks dat hij LHW is, is Fedor bijv. veel explosiever. En dat is gewoon trainbaar.

Tony Galento
18-04-2010, 14:11
Zo'n overtuigende overwinning vind ik het niet.

Mo had veel meer schade.

Djani
18-04-2010, 14:11
Het is vooral kut voor hem dat hij voor 2 jaar heeft getekend bij SF.
Ik zie Gegard ook beter tot zijn recht komen in de UFC.. klote SF.

Waarom denk je dat Gegard beter tot zijn recht komt in de UFC?

bladetrinity
18-04-2010, 14:24
Het is vooral kut voor hem dat hij voor 2 jaar heeft getekend bij SF.
Ik zie Gegard ook beter tot zijn recht komen in de UFC.. klote SF.

Ik denk zelf van niet. Daar lopen veel meer worstelaars rond.

Marquis
18-04-2010, 14:26
Waarom denk je dat Gegard beter tot zijn recht komt in de UFC?

Voor zijn ontwikkeling o.a.

Marquis
18-04-2010, 14:26
Ik denk zelf van niet. Daar lopen veel meer worstelaars rond.


Is alleen maar goed voor zijn ontwikkeling.

Marquis
18-04-2010, 14:27
Zo'n overtuigende overwinning vind ik het niet.

Mo had veel meer schade.


Is toch niet relevant de schade ?

TOON
18-04-2010, 14:33
Is toch niet relevant de schade ?

nee denk ook niet dat Mo daar 'mee zit dat z'n oog dichtgeslagen is, met dat andere oog kan ie die belt ook wel zien....schade is idd niet relevant nee....alleen als je door die schade een partij verliest en dat was nu totaal niet het geval helaas :)

Tony Galento
18-04-2010, 14:34
Is toch niet relevant de schade ?

Het is toch geen worstelwedstrijd?

Tony Galento
18-04-2010, 14:35
nee denk ook niet dat Mo daar 'mee zit dat z'n oog dichtgeslagen is, met dat andere oog kan ie die belt ook wel zien....schade is idd niet relevant nee....alleen als je door die schade een partij verliest en dat was nu totaal niet het geval helaas :)


Ik vraag me af wat de waarde is van al die takedowns als je kop in elkaar getimmerd wordt.

bladetrinity
18-04-2010, 14:45
Is alleen maar goed voor zijn ontwikkeling.

Das waar maar hij kan in strikeforce ook nog groeien en dan naar de ufc. Hij heeft i.i.g. geleerd waar die aan moet werken.

Gegard blijft in mijn ogen samen met King Mo en Jones die toekomst van de Divisie.

Mark105
18-04-2010, 14:47
Is alleen maar goed voor zijn ontwikkeling.

Ik denk juist van niet. Als Gegard het niet red van een worstelaar niveau Mo dan denk ik dat hij het zeker niet red tegen een Evans. Terwijl hij bij Strikeforce kan werken aan zijn verbeterpunten die tegen de mindere tegenstanders bij Strikeforce niet meteen een verlies betekent maar bij de UFC wel. Zodoende leert hij en kan hij het niveau van de UFC als hij zich goed ontwikkelt over een paar jaar misschien wel aan.

Pahlavan
18-04-2010, 14:54
Ik denk juist van niet. Als Gegard het niet red van een worstelaar niveau Mo dan denk ik dat hij het zeker niet red tegen een Evans. Terwijl hij bij Strikeforce kan werken aan zijn verbeterpunten die tegen de mindere tegenstanders bij Strikeforce niet meteen een verlies betekent maar bij de UFC wel. Zodoende leert hij en kan hij het niveau van de UFC als hij zich goed ontwikkelt over een paar jaar misschien wel aan.

mo is een veeeeeeeeel betere worstelaar dan evans hoor dus daar ben ik het niet zo zeer mee eens.

maar ik vraag me af hoeveel goede matchups er nog voor mousasi zijn bij strikeforce?! misschien een partij tegen hendo in LHW... en misschien later nog een rematch tegen mo... maar kan me voor de rest niet echt veel andere tegenstanders bedenken...

Irishrover
18-04-2010, 14:58
Heeft Mo gewonnen? Ja. Heeft hij schade aangericht? Nee.

'His punches don't hurt'... hoe kan het dan dat z'n linkeroog helemaal dicht zat?

Als je lang genoeg op z'n oog slaat, gaat hij vanzelf dicht.
Hard of niet hard.

TOON
18-04-2010, 15:00
Ik vraag me af wat de waarde is van al die takedowns als je kop in elkaar getimmerd wordt.

de waarde van die takedowns is dat ie deze partij daardoor gewonnen heeft, of ie nou meer schade opgelopen heeft of niet....das in deze partij dus idd niet relevant....

de waarde van die takedowns is dus de SF LHW-belt....

Pindakaas
18-04-2010, 15:00
Ik begreep gewoon totaal niets van de strategie van Mousasi. Geen idee of Mousasi een takedown defense heeft maar leek erop dat hij de takedowns bewust toe liet. hij gokte volgens mij totaal op een KO of Submission vanaf zijn rug.
Maar hij had toch wel kunnen bedenken dat al die takedowns van Mo ongelofelijk meetellen in de puntentelling en dat je zelf ook behoorlijk moe wordt als je dat gewicht van Mo constant op je hebt liggen.

Ik geloof dat hij een keer een goede lowkick gaf waar Mo zichtbaar meteen last van had, begreep niet dat hij daar meer op door ging. Vond de standup sowieso erg slordig overkomen.

Zowel Mo als Mousasi zagen trouwens er beiden naar mijn mening niet echt uit als top-10 LHW's.

Irishrover
18-04-2010, 15:03
Mousasi deed het nier verkeerd, ik zag hele mooie dingen terug zoals zijn Guard &
afstand & 'schade' richten met zn voet/been.

Hij was niet agressief genoeg om Mo te beschadigen.

Al met al hield Mo Mousasi erg goed bezig.

Tony Galento
18-04-2010, 15:05
de waarde van die takedowns is dat ie deze partij daardoor gewonnen heeft, of ie nou meer schade opgelopen heeft of niet....das in deze partij dus idd niet relevant....

de waarde van die takedowns is dus de SF LHW-belt....


Mousasi is geen moment in gevaar geweest. Dat Mo beter kan worstelen had ik je vantevoren ook wel kunnen vertellen.

Feit blijft dat z'n kop in elkaar ligt. Mooie titel dan.

Pindakaas
18-04-2010, 15:07
Ja inderdaad de rust die Mousasi tijdens een gevecht bewaard is normaal een van zijn sterkste punten maar nu had iets meer agressiviteit wellicht meer geholpen.

Irishrover
18-04-2010, 15:09
Mousasi is geen moment in gevaar geweest. Dat Mo beter kan worstelen had ik je vantevoren ook wel kunnen vertellen.

Feit blijft dat z'n kop in elkaar ligt. Mooie titel dan.

Mousasi kan haast niet in gevaar komen door zijn fantastische guard, maar hij mocht wel wat meer doen.

Mousasi nam geen risico's wat in wezen logisch is, maar hij mocht van mij wel wat meer doen voor de overwinning.

remco pardoel
18-04-2010, 15:27
Voor beide waren en kansen om het af te maken.
Beide kunnen ze nog groeien in hun stijl en ontwikkeling.

Gegard heeft nog een hele mooie toekomst tegemoet, evenals Melvin die ook een meerjarig contract heeft.

Struve moet gewoon weer werken aan een of meer winstpartijen.
Enorm veel talent alleen net tekort nog dit jaar voor de top 4

Het is te hopen dat we Antoni nog terug zien voor de zomer in de UFC
Ik had wel vernomen dat hij is begonnen met lesgeven of een eigen club in LA

blackadder
18-04-2010, 16:05
Mousasi heeft eigenlijk niet verloren omdat Mo nou zo goed was maar omdat hijzelf zo weinig heeft gedaan.

universele
18-04-2010, 16:23
Vond mo ook niet zo eigenlijk, zoals in het begin van het gevecht werd nog gezegd dat mo moest uitkijken omdat hij te veel werd geraakt en zelf te weinig deed op de grond.
Dat heeft hij gedaan en gewonnen, hou zelf niet zo van het niet afmaken.
Jammer dat gegard hem niet heeft kunnen laten tappen of zijn oog open heeft kunnen slaan dat hij niet meer mocht vechten.

Hopen dat hij veel op zijn worstel skillz gaat trainen.

Nu nog 3 gevechten strikeforce waarvan hopelijk hendo een rematch tegen mo en een nieuwe challenger.
Waarbij hij laat zien van worstelaars te winnen.
Op naar de ufc!

Marquis
18-04-2010, 16:23
Mousasi is geen moment in gevaar geweest. Dat Mo beter kan worstelen had ik je vantevoren ook wel kunnen vertellen.

Feit blijft dat z'n kop in elkaar ligt. Mooie titel dan.


Doel van dit gevecht was toch om die riem te winnen of te behouden.. en niet wie de meeste klappen heeft gehad :fp:

Slome
18-04-2010, 17:17
had ook het idee dat mousasi meer had kunnen doen... heb er echt de pest in; en ook nog eens.. zooitje vcash weg....

Tony Galento
18-04-2010, 17:20
Doel van dit gevecht was toch om die riem te winnen of te behouden.. en niet wie de meeste klappen heeft gehad :fp:

Zijn die klappen geen punten dan?

T15Boxing
18-04-2010, 17:26
Is er al een post fight interview van Mousasi? Op youtube zie ik er al een paar van Mo en Shields etc maar ik wil graag horen wat Gegard te zeggen heeft.

Marquis
18-04-2010, 18:17
Zijn die klappen geen punten dan?


Kan je alleen punten pakken door klappen te geven dan?

Irishrover
18-04-2010, 18:18
Is er al een post fight interview van Mousasi? Op youtube zie ik er al een paar van Mo en Shields etc maar ik wil graag horen wat Gegard te zeggen heeft.

Net gezocht, niks kunnen vinden.

Tony Galento
18-04-2010, 18:37
Kan je alleen punten pakken door klappen te geven dan?

Nee ook met takedowns en controle. Dat wordt blijkbaar heel zwaar gewogen in de worstel-minded VS.

Kop in elkaar en toch winnen terwijl je vrijwel geen schade aan je tegenstander toebrengt.

mikeymcd
19-04-2010, 01:17
Kan je alleen punten pakken door klappen te geven dan?

Een vraag met een vraag beantwoorden. Heb ik jou daar niet een paar dagen geleden iets over horen zeggen......:whistling:

Lionheart
19-04-2010, 01:17
Nee ook met takedowns en controle. Dat wordt blijkbaar heel zwaar gewogen in de worstel-minded VS.

Kop in elkaar en toch winnen terwijl je vrijwel geen schade aan je tegenstander toebrengt.

Yep, hij heeft klappen gehad, maar wel de titel.

Ongeschonden de strijd uit komen met geen moer om je middel of met een dik geslagen oog en de belt om je waist?

Nou ik weet waar elke echte vechter voor kiest, het 2e dus..

Tony Galento
19-04-2010, 01:30
Yep, hij heeft klappen gehad, maar wel de titel.

Ongeschonden de strijd uit komen met geen moer om je middel of met een dik geslagen oog en de belt om je waist?

Nou ik weet waar elke echte vechter voor kiest, het 2e dus..


Er is weinig te kiezen. Sinds Pride worden worstelaars bevoordeeld.

Sendur
19-04-2010, 01:31
Zeer pijnlijk gewoon en een beetje teleustellend van Gegard.

Hoop dat hij sterker terug komt!

remco pardoel
19-04-2010, 02:19
Blackadder heeft gelijk in zijn beredenering over de partij.

Gegard moet aan de overgang eerste naar tweede fase werken
Of dat nu worstelen, Judo of wat dan ook is... Dat maakt niet uit.

Lawal is uit zijn spel te brengen, en nog heel simpel ook.
Ik heb het zien gebeuren op trainingen.

MrLoverrr
19-04-2010, 02:32
al krijg ik wel een kater van ons optreden in Amerika: manhoef, yvel, struve, hardonk, mousasi

laatste 5 nederlanders die in amerika vochten verloren doordat ze totaal uit hun spel werden gebracht door de amerikanen, die over het algemeen betere gameplanners zijn

pfff ik krijg er ook een kater van! Als Overeem straks ook verliest word ik HELEMAAAAAL GEK! Dan durf ik niet meer te kijken hoor!~

Dus Overeem please KICK SOME ASS voor NL

blackadder
19-04-2010, 04:16
al krijg ik wel een kater van ons optreden in Amerika: manhoef, yvel, struve, hardonk, mousasi

laatste 5 nederlanders die in amerika vochten verloren doordat ze totaal uit hun spel werden gebracht door de amerikanen, die over het algemeen betere gameplanners zijn
Je kunt van Manhoef's partij zeggen wat je wilt. Maar hij heeft er wel keihard voor geknokt en, IMHO, op een haar na gewonnen. Was het niet voor die, voor hem, ongelukkige stoot geweest. En dat is meer dan wat men van Mousasi's pot kan zeggen. Mousasi leek het zelfs niet te proberen en stond bijna te wachten op de takedown zonder zelfs maar een poging te doen om zich te verdedigen.

Tony
19-04-2010, 09:53
Het is te hopen dat we Antoni nog terug zien voor de zomer in de UFC
Ik had wel vernomen dat hij is begonnen met lesgeven of een eigen club in LA

Antoni heeft officieel een pauze aangevraagd vwb vechten voor de ufc. Dana White heeft deze pauze goedgekeurd.
Reden van pauze is het opzetten van de gym.

dirk5
19-04-2010, 11:37
- Hele Hype train ontspoort


Wat een kansloze sherdog quote....

De partijen die hij heeft gewonnen heeft hij toch gewoon gewonnen? Omdat iemand 1 keer verliest is het niet ineens dat hij niks kan....

Tony
19-04-2010, 11:47
Welkom in Nederland...

Gegard, de geweldige 24 jarige knokker, verliest ook eens een partij... Dat hoort erbij. Wellicht had ie gewoon een offday ofzo. Kan gebeuren.

Nu trainen en er beter van worden. Van alleen maar winnen wordt je niet beter. Verliezen moet je ook eens doen.

Emilio
19-04-2010, 11:52
Mousasi is geen moment in gevaar geweest. Dat Mo beter kan worstelen had ik je vantevoren ook wel kunnen vertellen.

Feit blijft dat z'n kop in elkaar ligt. Mooie titel dan.

je gaat toch niet menen dat je serieus dacht dat Mousasi dit gevecht gewonnen had?

Ik geef hem alleen ronde 2 omdat hij daar veel actiever was vanaf the bottom.

Voor de rest was alles in het voordeel van Mo.

TOON
19-04-2010, 11:52
is er eigenlijk al een post-fight interview van gegard??

Tony Galento
19-04-2010, 11:56
je gaat toch niet menen dat je serieus dacht dat Mousasi dit gevecht gewonnen had?

Ik geef hem alleen ronde 2 omdat hij daar veel actiever was vanaf the bottom.

Voor de rest was alles in het voordeel van Mo.

Omdat deze bovenop lag? Als je dus je gevecht maakt vanaf je rug verlies je sowieso?

remco pardoel
19-04-2010, 12:11
tony = correct

Emilio
19-04-2010, 13:46
Omdat deze bovenop lag? Als je dus je gevecht maakt vanaf je rug verlies je sowieso?

Door wie lag Mousasi op zn rug? Mo bepaalde waar het gevecht zich afspeelde. Hij bracht hem naar de grond wanneer hij dat wilde.

MO : Octagon control
MO: aggression
Gegard: zichtbare schade.

Het wordt tijd dat je je Mousasigekleurde brilletje afzet en gewoon objectief concludeert dat MO dit terecht gewonnen heeft.

Maar Mousasi komt wel weer terug hoor. Denk dat hij een offday had want hij leek totaal niet gretig.

Tony Galento
19-04-2010, 13:50
Door wie lag Mousasi op zn rug? Mo bepaalde waar het gevecht zich afspeelde. Hij bracht hem naar de grond wanneer hij dat wilde.

MO : Octagon control
MO: aggression
Gegard: zichtbare schade.

Het wordt tijd dat je je Mousasigekleurde brilletje afzet en gewoon objectief concludeert dat MO dit terecht gewonnen heeft.

Maar Mousasi komt wel weer terug hoor. Denk dat hij een offday had want hij leek totaal niet gretig.


Wie had nu de meeste schade?

Bij het BJJ geldt de guard als een goede positie, dan vraag ik me af waarom je punten krijgt voor bovenop liggen zonder schade te berokkenen. Mo kon bijna niks doen vanuit die positie, sterker z'n hele kop lag in elkaar. Het is toch geen worstelwedstrijd?

GerritTonijn
19-04-2010, 14:01
gaat toch niet om schade in MMA, dat mag toch wel duidelijk zijn, anders kan je door 1 goede cut (en dan bedoel ik geen doctor stoppage) al meteen verliezen omdat je hele face bebloed is.

wrestler_nl
19-04-2010, 14:05
Wie had nu de meeste schade?

Bij het BJJ geldt de guard als een goede positie, dan vraag ik me af waarom je punten krijgt voor bovenop liggen zonder schade te berokkenen. Mo kon bijna niks doen vanuit die positie, sterker z'n hele kop lag in elkaar. Het is toch geen worstelwedstrijd?

Mousasi had idd de meeste schade aangericht maar King Mo controleerde de partij mede door zijn takedowns en controle op de grond. Het klopt dat hij weinig schade aanrichtte maar hij bepaalde waar de partij zich afspeelde. King Mo had de takedowns, controle en agressie. Als je het mij vraagt een eerlijke beslissing, maar ik weet zeker dat Mousasi hier van leert.

Emilio
19-04-2010, 14:10
Mousasi had idd de meeste schade aangericht maar King Mo controleerde de partij mede door zijn takedowns en controle op de grond. Het klopt dat hij weinig schade aanrichtte maar hij bepaalde waar de partij zich afspeelde. King Mo had de takedowns, controle en agressie. Als je het mij vraagt een eerlijke beslissing, maar ik weet zeker dat Mousasi hier van leert.

Amen.

KB.Arnhem
19-04-2010, 14:53
Mousasi deed het nier verkeerd, ik zag hele mooie dingen terug zoals zijn Guard &
afstand & 'schade' richten met zn voet/been.

Hij was niet agressief genoeg om Mo te beschadigen.

Al met al hield Mo Mousasi erg goed bezig.


x2

Joris
19-04-2010, 15:35
http://www.fightmetric.com/fights/Lawal-Mousasi.html

wrestler_nl
19-04-2010, 15:41
http://www.fightmetric.com/fights/Lawal-Mousasi.html


Thanks Joris:thup:

a.s.c.
21-04-2010, 20:50
Mousasi had idd de meeste schade aangericht maar King Mo controleerde de partij mede door zijn takedowns en controle op de grond. Het klopt dat hij weinig schade aanrichtte maar hij bepaalde waar de partij zich afspeelde. King Mo had de takedowns, controle en agressie. Als je het mij vraagt een eerlijke beslissing, maar ik weet zeker dat Mousasi hier van leert.

Hoewel ik begrijp dat MO de partij heeft gewonnen. Ben ik het niet helemaal eens met deze redenatie. Tuurlijk is MO de betere worstelaar en bepaalde hij waar het gevecht zich afspeelde deze partij. Maar als je gaat praten over daadwerkelijke controle en agressie vond ik hem tekort schieten; ik denk dat je moet kijken naar de intentie van een vechter wanneer hij kan besluiten waar het gevecht zich afspeelt. Nu leek het voor mij meer of hij de schade staand wilde beperken en tot een lay and pray offensief besloot. Als hij alles op alles had gezet om Mousasi te GnP' en of subben ok, maar nu gebruikte hij zijn worstelkunde om het gevecht zowel staand als op de grond (daar deed ie ook niet zoveel) uit de weg te gaan. Dat Mousasi daar geen antwoord op had was jammer en dat heeft hem zijn band gekost. Maar ik vond Mo niet de betere vechter, alleen een handige (punten-)worstelaar.

GerritTonijn
21-04-2010, 20:54
Heb het gevecht nog een x gekeken in betere kwaliteit, en voel me op dat er redelijk wat momenten waren dat Mo echt totaal gassed erbij stond/liep, waarop mousasi ook geen acties ondernam....dus ja....de kansen waren er zeker.

bazooka
21-04-2010, 21:05
Mo was niet gevaarlijk vanuit zijn top positite, maar hij scoorde wel punten met zijn takedowns en Mousasi vond ik staand ook niet echt gevaarlijk op een paar momenten in het begin na. In plaats van een slagenwisseling aan te gaan ging hij telkens in zijn dekking en was daardoor makkelijk doelwit voor de takedowns van Mo.

wrestler_nl
21-04-2010, 21:49
Hoewel ik begrijp dat MO de partij heeft gewonnen. Ben ik het niet helemaal eens met deze redenatie. Tuurlijk is MO de betere worstelaar en bepaalde hij waar het gevecht zich afspeelde deze partij. Maar als je gaat praten over daadwerkelijke controle en agressie vond ik hem tekort schieten; ik denk dat je moet kijken naar de intentie van een vechter wanneer hij kan besluiten waar het gevecht zich afspeelt. Nu leek het voor mij meer of hij de schade staand wilde beperken en tot een lay and pray offensief besloot. Als hij alles op alles had gezet om Mousasi te GnP' en of subben ok, maar nu gebruikte hij zijn worstelkunde om het gevecht zowel staand als op de grond (daar deed ie ook niet zoveel) uit de weg te gaan. Dat Mousasi daar geen antwoord op had was jammer en dat heeft hem zijn band gekost. Maar ik vond Mo niet de betere vechter, alleen een handige (punten-)worstelaar.

Tuurlijk is een lay and pray niet altijd aantrekelijk voor de fans maar het wint wel punten.,vooral omdat hij o een betere positie is. En je moet ook niet vergeten dat king mo 11 takedowns had gescoord. Dat zijn ook allemaal punten

T15Boxing
21-04-2010, 22:00
Mo was slim bezig want stiekempjes heeft hij Mousasi ook uitgeput terwijl hij in de betere posities bleef. Mousasi moest steeds vechten en energie gebruiken toen hij King MO in zijn guard had waardoor hij staand niets meer in te brengen had.

Marquis
21-04-2010, 23:06
Hoewel ik begrijp dat MO de partij heeft gewonnen. Ben ik het niet helemaal eens met deze redenatie. Tuurlijk is MO de betere worstelaar en bepaalde hij waar het gevecht zich afspeelde deze partij. Maar als je gaat praten over daadwerkelijke controle en agressie vond ik hem tekort schieten; ik denk dat je moet kijken naar de intentie van een vechter wanneer hij kan besluiten waar het gevecht zich afspeelt. Nu leek het voor mij meer of hij de schade staand wilde beperken en tot een lay and pray offensief besloot. Als hij alles op alles had gezet om Mousasi te GnP' en of subben ok, maar nu gebruikte hij zijn worstelkunde om het gevecht zowel staand als op de grond (daar deed ie ook niet zoveel) uit de weg te gaan. Dat Mousasi daar geen antwoord op had was jammer en dat heeft hem zijn band gekost. Maar ik vond Mo niet de betere vechter, alleen een handige (punten-)worstelaar.


Als een pot niet op KO word beslist dan gaan ze dat op punten beslissen... wat begrijp je niet precies los van je gevoelens ?

kooivechter
22-04-2010, 00:25
ja idd Marquis. je hoeft daar niet over te discussieren om te vertellen dat Mo heeft gewonnen. Dat je zijn manier van vechten niet mooi vindt is een ander verhaal. En vond het ook niet een worstelwedtsrijd.

Irishrover
22-04-2010, 00:30
Heb het gevecht nog een x gekeken in betere kwaliteit, en voel me op dat er redelijk wat momenten waren dat Mo echt totaal gassed erbij stond/liep, waarop mousasi ook geen acties ondernam....dus ja....de kansen waren er zeker.

Precies, Mousasi kreeg staand ook genoeg kansen, het is gewoon zo dat Mousasi te weinig deed.
Mo die gewoon zakelijk worstelde, die weet dat hij hier genoeg punten voor krijgt.

Mousasi die achterover hing alsof hij op het strand was.
Dat 5 ronden lang. Hoe verklaar je dat dan?
Dan ben je toch passief bezig ?

( Vragen zijn niet persoonlijk naar jou gericht hoor )

In andere woorden, Mo deed z'n plicht & Mousasi vocht niet zoals we van hem gewend waren.

Chane
22-04-2010, 09:38
Heeft Mousasi ondertussen al een reactie gegeven trouwens?

superfreak
22-04-2010, 11:24
Hate to say i told you so.

Had Mousasi echt graag zien winnen. Echter was ik al bang dat Mo het met z'n worstelen zou controleren. Mousasi was ook Mousasi niet. Ging mee in de trashtalk. Niet z'n normale rust en kalmte zelf. Snel moe en deed bijzonder weinig. Weet niet wat er aan de hand was joh. Er waren zeker kansen. Hij is nog jong en volgende keer beter. Had wel verwacht dat hij door z'n training met GSP wat beter met de takedowns om zou kunnen gaan.

a.s.c.
22-04-2010, 12:11
Als een pot niet op KO word beslist dan gaan ze dat op punten beslissen... wat begrijp je niet precies los van je gevoelens ?

Bedankt voor deze zeer, zeer zeer verhelderende opmerking...

Het is niet dat ik niet begrijp dat Mo gewonnen heeft.. het is meer dat ik geen agressie of controle (anders dan lay and pray) heb gezien zoals eerder werd beweert. De takedowns waren inderdaad voor Mo maar hij wist er niets mee te doen ook al domineerde hij waar het gevecht zich afspeelde. Ik vind dat je een takedown pas moet waarderen als er een (voor het gevecht) functioneel doeleinde aan zit. Nu was het om het gevecht te remmen. Ik vraag me gewoon af of dit in Japan hetzelfde gescoord was.

Marquis
22-04-2010, 12:13
Bedankt voor deze zeer, zeer zeer verhelderende opmerking...

Het is niet dat ik niet begrijp dat Mo gewonnen heeft.. het is meer dat ik geen agressie of controle (anders dan lay and pray) heb gezien zoals eerder werd beweert. De takedowns waren inderdaad voor Mo maar hij wist er niets mee te doen ook al domineerde hij waar het gevecht zich afspeelde. Ik vind dat je een takedown pas moet waarderen als er een (voor het gevecht) functioneel doeleinde aan zit. Nu was het om het gevecht te remmen. Ik vraag me gewoon af of dit in Japan hetzelfde gescoord was.


Misschien vraag jij jezelf te veel af.

Tony
22-04-2010, 16:04
Misschien vraag jij jezelf te veel af.

En misschien geef jij teveel onnodig commentaar op andere forumleden.

martijnG
22-04-2010, 22:05
Wat heeft iedereen hier toch een hard-on voor Evans?? Mousasi moet bij een sterk amerikaans kamp gana trainen. Misschien met Cain V. en de worstelwelters van AKA of bij Greg Jackson, hoewel ik niet zo'n fan ben van de stijl van zijn vechters (wel uiterst effectief).