PDA

View Full Version : Een vraag



marokkaan
22-04-2010, 11:21
Ik ben benieuwd wat de meesten van jullie zeggen op je werk wanneer je weer eens met een blauw oog op kantoor verschijnt. Zeggen jullie dan eerlijk dat je aan kickbox/mma doet, of verzinnen jullie telkens een andere smoes.

Bij mij is het niet zozeer dat ik met een blauwe oog rondloop maar ik heb na het trainen zelden geen rooie plekken of soms zelfs krassen op mijn hoofd/gezicht. Mijn smoesjes waren vorige week al op. Sinds deze week doe ik alsof ik de vraag niet heb gehoord, maar dat is niet lang vol te houden.

Ik was benieuwd of ik de enige ben met dit probleem...

andyhugfan
22-04-2010, 11:25
Ik ben benieuwd wat de meesten van jullie zeggen op je werk wanneer je weer eens met een blauw oog op kantoor verschijnt. Zeggen jullie dan eerlijk dat je aan kickbox/mma doet, of verzinnen jullie telkens een andere smoes.

Bij mij is het niet zozeer dat ik met een blauwe oog rondloop maar ik heb na het trainen zelden geen rooie plekken of soms zelfs krassen op mijn hoofd/gezicht. Mijn smoesjes waren vorige week al op. Sinds deze week doe ik alsof ik de vraag niet heb gehoord, maar dat is niet lang vol te houden.

Ik was benieuwd of ik de enige ben met dit probleem...



Zeg gewoon dat je mma/kickbox doet. Men moet jou beoordelen om je persoonlijkheid en inzet en niet om je hobby's.:)

Kemal
22-04-2010, 11:29
Zeg gewoon dat je mma/kickbox doet. Men moet jou beoordelen om je persoonlijkheid en inzet en niet om je hobby's.:)

klopt idd.

Het wordt waarschijnlijk wel anders als je door de opgelopen blessures "ziek" thuis blijft.

Leventdepevent
22-04-2010, 11:30
gewoon zeggen dat je mishandeld wordt

Lennie
22-04-2010, 11:31
Tegen oudere collega's, ouders van vrienden, klanten zeg ik meestal dat het door judo komt, begrijpen ze wat beter en dan kijken ze meteen niet op een andere manier naar je. Krijg je ook niet van die opmerkingen van: "owh, dan moet ik geen ruzie met je zoeken.","is dat niet gevaarlijk", "wat als..." ect.
of gewoon zeggen dat je door je vriendin inelkaar geslagen ben haha geef je het een humoristische draai en kan je het onderwerp ontwijken als je dat zou willen.

DAWK1D
22-04-2010, 11:31
Zeg dat je vriendin/vrouw/vriend/man/, aan kickboxen doet en losse handjes heeft :pimp:

fjezzefur
22-04-2010, 11:31
Ik zou het gewoon vertellen. Want binnen de kortste keren gaan er verhalen rond.

Verzon eerst ook smoesjes en op een gegeven moment kwam de afdelingsleider naar mij toe of ik thuis mishandeld werd. :P

marokkaan
22-04-2010, 11:58
Tegen oudere collega's, ouders van vrienden, klanten zeg ik meestal dat het door judo komt, begrijpen ze wat beter en dan kijken ze meteen niet op een andere manier naar je. Krijg je ook niet van die opmerkingen van: "owh, dan moet ik geen ruzie met je zoeken.","is dat niet gevaarlijk", "wat als..." ect.
of gewoon zeggen dat je door je vriendin inelkaar geslagen ben haha geef je het een humoristische draai en kan je het onderwerp ontwijken als je dat zou willen.


judo!

geniaal!!

dat ik daar zelf niet op ben gekomen :D

thanks man :thup:

andyhugfan
22-04-2010, 12:04
judo!

geniaal!!

dat ik daar zelf niet op ben gekomen :D

thanks man :thup:

Niet doen, dadelijk kom je een collega tegen die ook judo beoefent en jou wat over vraagt.:lol: Ik denk dat bjj beter is aangezien je echt over de grond worstelt (zo krijg je die krassen en plekken zeker) en niet zoals bij judo alleen takedowns.

MarcDeurloo
22-04-2010, 12:05
gewoon zeggen dat het leuk is en dat je ze een keer mee neemt! Zo heb ik de sportschool vol met collega's gekregen.

Lennie
22-04-2010, 12:15
Niet doen, dadelijk kom je een collega tegen die ook judo beoefent en jou wat over vraagt.:lol: Ik denk dat bjj beter is aangezien je echt over de grond worstelt (zo krijg je die krassen en plekken zeker) en niet zoals bij judo alleen takedowns.

Het probleem van BJJ is dat ze niet weten wat het is, je kan beter iets noemen waar ze bekend mee zijn en een positieve reactie/gevoel bij hun opwekt(veel kinderen doen judo, onschuldig, maatschappelijk geaccepteerd ipv 'enge freefighter' ik haat de term maar uiteindelijk is de kans groot dat het zulke gedachtes naar boven brengt). Stel dat je collega judo beoefent kan je natuurlijk gewoon zeggen dat je aan MMA doet, aangezien hij toch kennis van vechtsport heeft en daarom meer waardering en berip heeft waarom je tegen je andere collega's zegt dat je aan judo doet. Anders kan je altijd zeggen dat je net begonnen bent en de gele band heb.

wrestler_nl
22-04-2010, 12:23
gewoon zeggen ''ik doe aan kooivechten, mot je wat??''

Irishrover
22-04-2010, 12:41
Het probleem van BJJ is dat ze niet weten wat het is, je kan beter iets noemen waar ze bekend mee zijn en een positieve reactie/gevoel bij hun opwekt(veel kinderen doen judo, onschuldig, maatschappelijk geaccepteerd ipv 'enge freefighter' ik haat de term maar uiteindelijk is de kans groot dat het zulke gedachtes naar boven brengt). Stel dat je collega judo beoefent kan je natuurlijk gewoon zeggen dat je aan MMA doet, aangezien hij toch kennis van vechtsport heeft en daarom meer waardering en berip heeft waarom je tegen je andere collega's zegt dat je aan judo doet. Anders kan je altijd zeggen dat je net begonnen bent en de gele band heb.

'Catch me if you can'

GerritTonijn
22-04-2010, 12:48
Kickboxen/mma IS mijn smoes!

HUNTER
22-04-2010, 12:58
tsja

judo als smoes gebruiken is natuurlijk wel een beetje vreemd als je nog nooit judo hebt gedaan....

volgende keer gewoon je dekking hoog, je niet meer in allerlei chokes laten pakken en/of zo goed worden dat mensen nooit meer aan je gezicht zitten. Dan heb je ook geen smoesjes nodig :p

marokkaan
22-04-2010, 13:05
tsja


volgende keer gewoon je dekking hoog, je niet meer in allerlei chokes laten pakken en/of zo goed worden dat mensen nooit meer aan je gezicht zitten. Dan heb je ook geen smoesjes nodig :p

Dat is het m nou juist, volgens mij heb ik de rooie plekken te danken aan mijn dekking. Volgens mij zijn het mijn eigen bokshandschoenen die de rode plekken veroorzaken. Op mijn voorhoofd vooral.

marokkaan
22-04-2010, 13:06
Kickboxen/mma IS mijn smoes!

Dan wil ik niet weten wat jij in je vrije tijd doet ;)

lopez86
22-04-2010, 13:40
Zeg gewoon dat je mma/kickbox doet. Men moet jou beoordelen om je persoonlijkheid en inzet en niet om je hobby's.:)

Ik weet niet wat voor baan TS heeft maar als je bij bijv. een Rabobank werkt of een startende managementfunctie ergens hebt waarmee je met klanten werkt, dat het nogal gevolgen hebben kan voor je carriére als je met regelmaat met een blauw oog of half afgeschraapte bek op de werkvloer verschijnt.
Zeggen dat je MMA of kickboksen doet helpt dan echt niet, bedrijven willen 9 van de 10x niet met "freefight" geassocieerd worden.

Als je lasser, bouwvakker of schilder bent is dit natuurlijk heel wat anders.

B3 lik3 M3
22-04-2010, 13:43
Gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je aan mma doet.. meeste mensen kennen de term niet en dan geef je gewoon aan dat het een mengeling van verschillende martial arts is.

Of je zegt gewoon dat je steeds tegen een keukenkastje aanloopt ;)

edit: @ lopez

Ik heb een goede baan op kantoor en het wordt gewoon geaccepteerd hoor.. En ja, ik heb ook met klanten temaken..
Mensen vragen je zelfs al hoe je aan je bloemkooloor komt :P

Illest
22-04-2010, 14:19
make up doet wonderen:pimp:

ijsblok
22-04-2010, 14:25
ik werk al beleidsmedewerker en mij collega's en leidinggevenden weten niet van mijn hobby. Ik zeg altijd dat ik alleen worstel en judo. MMA wordt hier niet gewaardeerd, brave burgers hier zijn onwetend. Ik heb 1 keer make up gebruikt voor een blauw oog.

marokkaan
22-04-2010, 14:31
ik werk al beleidsmedewerker en mij collega's en leidinggevenden weten niet van mijn hobby. Ik zeg altijd dat ik alleen worstel en judo. MMA wordt hier niet gewaardeerd, brave burgers hier zijn onwetend. Ik heb 1 keer make up gebruikt voor een blauw oog.


Er is al ooit over boksen gesproken en dat werd bestempeld als barbaars.
Sindsdien heb ik mijn mond hierover gehouden. Judo is inderdaad een hele goeie sport (Lees: Smoes)

Ik zit af en toe bij klanten voor een uurtarief van 9 x mijn uurloon.
Judo heeft de directeur maar te accepteren maar ik kan niet rond gaan bazuinen dat ik kickbox.

Slome
22-04-2010, 15:52
de waarheid duurt het langst...

marokkaan
22-04-2010, 16:05
de waarheid duurt het langst...


Met de waarheid zal ik inderdaad het langst werkloos zijn :D

Nee grap.

"de waarheid duurt het langst" is een leuke zin, maar meer ook niet. Ik kan je 20 voorbeelden geven wanneer dit niet opgaat...

GerritTonijn
22-04-2010, 16:14
Begin maar!

Slome
22-04-2010, 16:15
Begin maar!

haha

baraa_a
22-04-2010, 17:12
gewoon zeggen dat je mishandeld wordt

x2

trainer Bv S'burg
22-04-2010, 20:36
blauwe ogen? sparren/spelboksen jullie met elkaar of slopen jullie elkaar? je traint met elkaar niet, tegen elkaar!!!!!!!!!!!!1

Jeru
22-04-2010, 20:43
Gelukkig weten veel van mijn collega's dat ik MMA doe. En ook regelmatig naar K-1 wedstrijden ga. Vinden ze eigenlijk wel leuk. Zelfs bepaalde managers en directeuren komen dan even een praatje maken als ze K-1 op SBS hebben gezien of weten dat ik weer naar Japan ben geweest.
Dat is wel een mazzeltje. Bovendien heb ik ook niet met klanten te maken dus dat scheelt. Oh ja blauwe ogen zijn gelukkig ook nooit echt aan de orde (even afkloppen ;) )

Neemt niet weg dat veel gasten er ook wel grappen over maken.... reageer er maar niet echt op, maar je merkt nog wel de onwetendheid helaas.

martijnG
22-04-2010, 20:57
tsja

judo als smoes gebruiken is natuurlijk wel een beetje vreemd als je nog nooit judo hebt gedaan....

volgende keer gewoon je dekking hoog, je niet meer in allerlei chokes laten pakken en/of zo goed worden dat mensen nooit meer aan je gezicht zitten. Dan heb je ook geen smoesjes nodig :p

Sterker nog, je hebt je werk dan niet meer nodig ;-)

martijnG
22-04-2010, 20:59
blauwe ogen? sparren/spelboksen jullie met elkaar of slopen jullie elkaar? je traint met elkaar niet, tegen elkaar!!!!!!!!!!!!1


Kan altijd weleens gebeuren... Maar inderdaad, zit een kern van waarheid in! Ik moet uit ervaring zeggen dat het makkelijker is om technisch te sparren met boksen dan dat dit is met kickboksen..

ZakKa!
22-04-2010, 21:14
Bij mij op werk zijn ze wel bekend met kickboks en sommigen zelfs met MMA. Vinden ze alleen maar vet om te horen.

GerritTonijn
22-04-2010, 21:19
Bij mij op werk zijn ze wel bekend met kickboks en sommigen zelfs met MMA. Vinden ze alleen maar vet om te horen.

je werkt in een buurtcentrum in overvecht?

Vale Tudo
22-04-2010, 21:32
Ik loop nu toevallig rond met een (licht) blauw oog en een dikke rode vlek (bloeduitstorting) op mijn oogbal... :D Ik werk bij een bedrijf met 600 medewerkers en vanaf de schoonmaker tot aan de directeur wordt er aan mij gevraagd wat is gebeurd, nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik zeg dat het tijdens het boksen is gebeurd i.p.v. tijdens de MMA training.. :whistling:Gelukkig hebben zij er de ballen verstand van, want met met bokshandschoenen is het bijna onmogelijk om zo'n bloeduitstorting als dit op het oog zelf te krijgen... :D

the art of muay thai
22-04-2010, 21:38
Je wil het niet zeggen... mijn vraag is dan: wat zijn in jouw oog de gevolgen als je er wel eerlijk over bent?

Vale Tudo
22-04-2010, 21:47
Het is simpelweg om de reden dat ik het al letterlijk 40 keer per dag moet uitleggen (waar ik al schijtziek van wordt), als ik dan ook nog eens 40 keer moet uitleggen wat MMA inhoudt.. :wacko: Dus houd ik het op normaal boksen, lekker makkelijk!

trainer Bv S'burg
22-04-2010, 22:01
Kan altijd weleens gebeuren... Maar inderdaad, zit een kern van waarheid in! Ik moet uit ervaring zeggen dat het makkelijker is om technisch te sparren met boksen dan dat dit is met kickboksen..

Als je een beetje (meer) kunt kickboksen, mma of boksen kun je altijd technisch sparren, als je maar wat doet (omdat je denkt dat je wat kan) dan komen er idd blauwe ogen en dat soort (stoere) schaafwonden blauwe plekken enz enz ;)

Ronald
22-04-2010, 22:17
Ik weet niet wat voor baan TS heeft maar als je bij bijv. een Rabobank werkt of een startende managementfunctie ergens hebt waarmee je met klanten werkt, dat het nogal gevolgen hebben kan voor je carriére als je met regelmaat met een blauw oog of half afgeschraapte bek op de werkvloer verschijnt.
Zeggen dat je MMA of kickboksen doet helpt dan echt niet, bedrijven willen 9 van de 10x niet met "freefight" geassocieerd worden.

Als je lasser, bouwvakker of schilder bent is dit natuurlijk heel wat anders.
Ik ben unitleider maar op m'n werk geef ik gewoon aan dat het door trainen komt. Geen probleem.

Ironmike.
22-04-2010, 23:11
zeg gewoon dat je in de onderwereld zit, en elk week in elkaar word geslagen omdat je het geld niet hebt.

lopez86
22-04-2010, 23:33
Ik ben unitleider maar op m'n werk geef ik gewoon aan dat het door trainen komt. Geen probleem.

Ja maar met een leidinggevende functie ben je zelf de baas, en kan je gewoon je bek open trekken.
Is IMO dan weer anders dan een startende managementfunctie oid maar dat kan ook erg per onderneming verschillen natuurlijk, als ik de ervaringen zo lees hier.


zeg gewoon dat je in de onderwereld zit, en elk week in elkaar word geslagen omdat je het geld niet hebt.

Hele goeie, die houden we erin :thup: :D

marokkaan
23-04-2010, 09:23
zeg gewoon dat je in de onderwereld zit, en elk week in elkaar word geslagen omdat je het geld niet hebt.

hahahahaha das een hele goeie

Ik word wel eens bij klanten te werk gesteld voor een uurtarief ver in de 130 eurie (het werk zelf stelt niks voor, dan kan ik ook uit laten voeren door mijn broertje van 11 maar we weten allemaal hoe het gaat in de financiele dienstverleningswereld). Ik kan het dus niet maken om elke keer met blauwe plekken, rooie striemen, krassen en blauwe ogen op werk te verschijnen. Eerlijk kan ik hier niet over zijn, dan krijg je weer die vooroordelen (Marokkaan, kickbox, agressief, bla bla)

ben bang dat de directeur van me gaat vragen met 1 van de 2 te kappen (of kickbox, of werk)

ik zit in de pensioenen

GerritTonijn
23-04-2010, 09:31
ruik ik een assistent accountant?

Fr3ddy
23-04-2010, 12:52
Ik voorkom 90% vd krasjes in mijn gezicht (die ALTIJD te wijten zijn aan klitteband van handschoenen :whistling: ) met vaseline. Helpt echt..


Regelmatig dreigen in de kleedkamer met een potje vaseline in je hand helpt ook. Ze zijn meteen een stuk voorzichtiger met je.

marokkaan
23-04-2010, 13:03
ruik ik een assistent accountant?


Nee, volgens mij ruik je tonijn :D

Ben een soort van puinruimer in de pensioenen, wet en regelgeving, software, ed

protput
23-04-2010, 13:07
Op m'n werk vinden ze het net cool als ik met een blauw oog of cut in mijn gezicht kom opdagen. :thup:

BJJrajawali
23-04-2010, 20:44
Wat een gezeik zeg..... uurloon dit uurloon dat.....
fuck it man!

Lijkt wel een thread van de viva ofzo.....

je bent wie je bent! Zeg de volgende keer gewoon:

Beste directeur ik beoefen een vecht/zelfverdedigingssport, hierdoor blijf ik fit en gezond waardoor ik nooit ziek ben en dan kan u mij overal plaatsen lekker stoeien met pensioenen. Dan kan u het uurloon vragen wat 10 x hoger is dan de mijne. Goed he meneer de directeur.:thup:

bigboz
24-04-2010, 11:43
Je bent toch trots op wat je doet :D

Bartju
24-04-2010, 12:04
Ik zeg ook gewoon dat ik Muay thai doe.. krijg je ook al gelijk van die opmerkingen of je dat kan eten enzoo.
Maarja mestal hoor je van leuk hoor je zelf in elkaar laten slaan. HEEEL FRUSTREREND! :P

knift
24-04-2010, 12:04
Op m'n werk vinden ze het net cool als ik met een blauw oog of cut in mijn gezicht kom opdagen. :thup:



hahaha ja mooi ik ben kassenbouwer en werk met wat lomper volk dus een gezicht zonder butsen of krassen is bij ons eerder een uitzondering maar ontopic ik denk idd dat je gewoon eerlijk moet zeggen dat je aan een vechtsport doet en als dat niet werkt zeg je dat je klimwanden beklimt als hobby en dat je wel is naar beneden pleurt ofzo maar het hoort imo geen schande te zijn dat je wat schade oploopt tijdens het sporten toch?

onne1983
24-04-2010, 20:23
Gewoon Kickboksen.. Anders denken ze dadelijk dat ik door mijn vriendin mishandeld word...