PDA

View Full Version : Hammerkick 25 jaar in het kickboksen !



Hammerkick
23-04-2010, 12:33
http://img405.imageshack.us/img405/7703/img024wi.jpg (http://img405.imageshack.us/i/img024wi.jpg/)


Het is 25 jaar geleden, dat ik voor het eerst naar een kickboksgala ging. Op 21 april 1985 ging ik, in mijn woonplaats Dordrecht, naar een gala, dat werd georganiseerd door Jan Vleesenbeek. Het gala was al weken van tevoren uitverkocht !! Er vochten veel vechters van Budokai Vleesenbeek en de vechters van toen weet ik nog precies, Arnold Goossens, Robbie Kroonen, Ali en Mustafa Himmit en natuurlijk Peter Smit, de allereerste kickbokser van de stad Dordrecht. Peter vocht de hoofdpartij in een interland tussen B-klasse teams van Nederland en Frankrijk. De andere leden van de Nederlandse ploeg waren Leo de Snoo en Louis Kok van Mejiro Gym. Voor het gala begon werden de grote kampioenen van het kickboksen, Rob Kaman en Fred Royers, voorgesteld aan het publiek. En bij de partijen waren ook al bekende vechters als André Mannaart. De hoofdpartij tussen Peter Smit en de Fransman Michel Korpac was een revanchepartij, want een aantal maanden daarvoor hadden ze elkaar ook al bevochten en toen was de partij, in onbeslist geëindigd. In de eerste ronden ging het nog gelijk op, maar daarna deed Peter zijn bijnaam Hurricane alle eer aan en bezorgde hij de Fransman 8 tellen rust en won hij de partij dik op punten. Die dag veranderde mijn leven en werd ik een hele grote kickboksfan. 25 jaar zijn omgevlogen en dat allereerste gala van toen, was het begin.

M3
23-04-2010, 12:37
feli man! krijgen wij nou taart?!

Effective
23-04-2010, 19:18
En die flyer ook gewoon bewaard, hahha geweldig!

Kemal
23-04-2010, 22:30
Congrats!!

Sadix
23-04-2010, 22:35
haha echt mooi om te lezen.

Mixfight zou mixfight niet zijn zonder jouw verhalen, ervaringen en al je fight goodies waarmee je ons iedere x verwend.

Bedankt broeder.

Hendy
23-04-2010, 22:43
haha echt mooi om te lezen.

Mixfight zou mixfight niet zijn zonder jouw verhalen, ervaringen en al je fight goodies waarmee je ons iedere x verwend.

Bedankt broeder.

Zeker mee eens! top Dirk:thup:

Mickey
24-04-2010, 00:00
haha echt mooi om te lezen.

Mixfight zou mixfight niet zijn zonder jouw verhalen, ervaringen en al je fight goodies waarmee je ons iedere x verwend.

Bedankt broeder.

x3 dude! x3!

Jeru
24-04-2010, 00:09
Mooi dat je er nog steeds veel plezier aan beleeft! Voor jezelf en ook voor ons ;)

BiCkOnE
24-04-2010, 00:10
haha echt mooi om te lezen.

Mixfight zou mixfight niet zijn zonder jouw verhalen, ervaringen en al je fight goodies waarmee je ons iedere x verwend.

Bedankt broeder.

Tja, Sadix heeft alles al gezegt, maar je weet hoe blij ik altijd ben met jouw posts....
Dirk gefeliciteerd en bedankt!

Hammerkick
24-04-2010, 09:45
Bedankt allemaal !! Voor de mooie reakties. Ik heb in die 25 jaar echt veel meegemaakt en ik ben een bevoorrecht mens, dat ik alle grote die we hebben live heb mogen zien vechten. Rob Kaman, Ramon Dekkers, Ernesto Hoost, Peter Aerts, Peter Smit, Ivan Hippolyte, ik heb ze allemaal heel veel zien vechten. Het mooiste is, ik heb ze ook allemaal, persoonlijk leren kennen. Dat zou het zelfde zijn als, je voetbalfan zou zijn en je zou, Johan Cruyff, Pelé, Maradona, Platini en Marco van Basten persoonlijk kennen. Ja, als ik daar over nadenkt, dan ben ik echt heel bevoorrecht !!