PDA

View Full Version : Elco vd Geest verslaat Henk Grol in EK finale!!



ijsblok
24-04-2010, 20:00
Van der Geest verslaat Grol in EK-finale

Uitgegeven: 24 april 2010 18:09 Laatst gewijzigd: 24 april 2010 18:55
WENEN - Elco van der Geest is zaterdag in Wenen Europees kampioen judo geworden. De inwoner van Velserbroek, uitkomend voor België, won in de eindstrijd van de klasse tot 100 kilogram van Henk Grol, de Nederlandse nummer twee van de wereld.

http://media.nu.nl/m/m1czk1jadtgn.jpg © AFP

Van der Geest maakte vorig jaar de overstap naar België omdat hij voor Nederland niet op grote toernooien mocht uitkomen.
De judobond mag meestal slechts één judoka naar een WK, EK of Olympische Spelen afvaardigen. Grol was Van der Geest de laatste jaren voorbij gestreefd. Hij had in de eindstrijd in Wenen echter zichtbaar last van een gescheurde buikspier.


Buikspier

Grol begon ijzersterk en won razendsnel van de Griek Christos Kelletzian en Turk Feyyaz. Hij verdraaide in de derde ronde tegen Artem Blosjenko uit Oekraïne echter zijn rug en scheurde een buikspier.
Hij verbeet de pijn en won opnieuw op ippon. Ook na twee injectiespuiten met verdoving bleef Grol klachten houden.
Hij lag na zijn zege in de halve finale op de Duitser Benjamin Behrla een tijdje kermend van de pijn op de tatami.

Kruisband

Grol wilde van geen opgeven weten. Net als vorig jaar op de WK, toen hij met een gescheurde kruisband zilver won, begon hij met een pijnlijke grimas op het gelaat aan de eindstrijd.
Hij kroop af en toe van de pijn over de tatami maar stond na reguliere speeltijd en golden score, de verlenging bij judo, nog gelijk. All drie de scheidsrechters wezen Van der Geest na afloop als winnaar aan.

Hendy
24-04-2010, 20:02
Jammer voor Grol.. had hem het wel gegund!

ijsblok
24-04-2010, 20:06
ik gun het grol ook na z'n blessure, maar ik vind het wel een stunt van Elco. Elco is ook heel lang geblesseerd geweest en heeft n de halve finale Zeevi verslagen, waar hij geloof ik al 8 ker van verloren had en pas 1x eerder had verslagen.

Kameleon
24-04-2010, 20:12
Grol vind ik in alles een kampioen. Een echte topper zoals Nederland lang niet heeft gehad. Zonder blessure was hij op zeker winnaar geworden..

remco pardoel
24-04-2010, 21:11
Deze keer was de eer voor Elco.
Op de WK mogen ze het weer gaan uitmaken wie nummer een of twee gaat worden

Beiden zijn magnifieke judoka's
Grol is inderdaad ook een topper

HUNTER
24-04-2010, 21:27
Grol is net Manhoef. Als hij zijn tegenstander niet crusht trekt ie zichzelf de vernieling in.

Ik moet de beelden van vandaag nog zien maar ik vind dit echt mega voor Elco. Na zo veel blessures en een min of meer gedwongen nationaliteiten wissel gaf niemand meer een stuiver voor hem. Echt heel netjes dat hij het kunstje nog een keer flinkt en nota bene Grol verslaat!

BiCkOnE
24-04-2010, 22:50
Deze keer was de eer voor Elco.
Op de WK mogen ze het weer gaan uitmaken wie nummer een of twee gaat worden

Beiden zijn magnifieke judoka's
Grol is inderdaad ook een topper

X2

marcelt
25-04-2010, 01:42
Top van Elco.

Slome
25-04-2010, 05:59
Haarlem, the place 2 be... haha. leuk voor Eelco, maar ook zeker weer petje af voor het beest Grol!!

STERKE JERKE
25-04-2010, 08:26
Deze keer was de eer voor Elco.
Op de WK mogen ze het weer gaan uitmaken wie nummer een of twee gaat worden

Beiden zijn magnifieke judoka's
Grol is inderdaad ook een topper

Dan moeten zij eerst de finale bereiken!

Jeru
25-04-2010, 10:10
Jammer voor Grol van die blessure en 2e plaats, maar geweldig dat deze 2 jongens de dienst uit maken in Europa. Nu de wereld nog :)