PDA

View Full Version : Alistair Overeem talks steroids, Brock Lesnar and Fedor Emelianenko



Harrie Nak
04-05-2010, 10:29
http://img195.imageshack.us/img195/2751/281z.jpg


Heavyweight champion Alistair Overeem will make his first Strikeforce title defense since capturing the title over two years ago when he meets Brett Rogers at "Strikeforce: Heavy Artillery" on May 15th.

Much has been made of Overeem’s immediate exit from the U.S. after capturing the title back in November 2007. Not only has he not been back to defend his crown, but he turned into The Incredible Hulk during the process, which has many, ahem Fedor and Co., questioning the legitimacy behind achieving that kind of natural growth in such a short period of time.

"People will always speculate," Overeem told MMANews.com of his inflated physique. "I will be tested just like anybody else and like I've said before, I weighed 235 pounds in no time when I did not have to cut weight. Gaining 10lbs a year by lifting weights isn't a big problem. Before I would cut between 22lbs-26lbs to get to the 205lbs weight limit.

"It was crazy. Now that [I am a heavyweight], I can eat and do not have to cut anymore. It was easy to put on the extra muscle weight. I feel great."

What confuses the Dutchman is that everyone is singling him out for abusing the juice when he has never tested positive for anything illegal. In fact, he was quick to point the finger at a certain UFC heavyweight champion that used to perform as a former professional wrestler - an industry notorious for steroid abuse.

"I don't see or hear any of these types of accusations towards Brock Lesnar, yet he is even bigger than I am," Overeem said. "They can test me all they want. I'll be in the States soon and I will prove everyone wrong."

One person that he appears to have facialed is Vadim Finkelchtein, Fedor Emelianenko's manager. Vadim bluntly called Overeem a "steroid bully" and insisted on extensive pre-fight testing before they were to even think about pitting him against their meal ticket. However, Overeem claims Vadim is singing a different tune now.

"Vadim has apologized to me for his remarks and stated that M-1 would agree with the athletic commission rules and testing and they do not want me to do all the extra tests," Overeem stated. "Sounds promising (for a Fedor fight)."Bron (http://www.5thround.com/34924/alistair-overeem-talks-steroids-brock-lesnar-and-fedor-emelianenko/).

Kemal
04-05-2010, 10:48
One person that he appears to have facialed is Vadim Finkelchtein, Fedor Emelianenko's manager. Vadim bluntly called Overeem a "steroid bully" and insisted on extensive pre-fight testing before they were to even think about pitting him against their meal ticket. However, Overeem claims Vadim is singing a different tune now.

"Vadim has apologized to me for his remarks and stated that M-1 would agree with the athletic commission rules and testing and they do not want me to do all the extra tests," Overeem stated. "Sounds promising (for a Fedor fight)."

hahah thanks 2 Bas Boon!!!

Harrie Nak
04-05-2010, 10:53
One person that he appears to have facialed is Vadim FinkelchteinVan haat tussen beide partijen lijkt overigens weinig sprake. :rolleyes:

Irishrover
04-05-2010, 11:37
Is Brock altijd zo groot geweest ?
Althans, in de buurt van het gewicht waar hij nu zit.

Vandaar dat hij misschien niet beschuldigd wordt.

dirk5
04-05-2010, 11:42
Is Brock altijd zo groot geweest ?
Althans, in de buurt van het gewicht waar hij nu zit.

Vandaar dat hij misschien niet beschuldigd wordt.

Nee, dat komt vooral omdat hij in de UFC vecht. De meeste mensen zijn namelijk zo naief dat ze denken dat er in de UFC word getest, dus dat ook iedereen helemaal clean is.

Dit is natuurlijk grote onzin....

goro
04-05-2010, 11:54
Brock is altijd zo groot geweest.
http://assets.sbnation.com/assets/260727/reem2.jpghttp://www.themmanews.com/wp-content/uploads/2008/11/youngbrock2.jpg

arabic-sniper
04-05-2010, 12:01
One person that he appears to have facialed is Vadim Finkelchtein, Fedor Emelianenko's manager. Vadim bluntly called Overeem a "steroid bully" and insisted on extensive pre-fight testing before they were to even think about pitting him against their meal ticket. However, Overeem claims Vadim is singing a different tune now.

"Vadim has apologized to me for his remarks and stated that M-1 would agree with the athletic commission rules and testing and they do not want me to do all the extra tests," Overeem stated. "Sounds promising (for a Fedor fight)."

hahah thanks 2 Bas Boon!!!
:wacko: ??????????

lopez86
04-05-2010, 12:09
Is Brock altijd zo groot geweest ?
Althans, in de buurt van het gewicht waar hij nu zit.

Vandaar dat hij misschien niet beschuldigd wordt.

Volgens mij is Brock wel altijd een beer geweest ja, ook in zijn ncaa tijd was ie al huge.
Alistair trouwens ook.
Zijn beide gewoon mesomorphen pur sang.

Leventdepevent
04-05-2010, 12:16
One person that he appears to have facialed is Vadim Finkelchtein
lekker zo'n facialshotje

8701.
04-05-2010, 12:28
Volgens mij is Brock wel altijd een beer geweest ja, ook in zijn ncaa tijd was ie al huge.
Alistair trouwens ook.
Zijn beide gewoon mesomorphen pur sang.

Alistair altijd al een beer geweest?

Djani
04-05-2010, 12:30
Nee, dat komt vooral omdat hij in de UFC vecht. De meeste mensen zijn namelijk zo naief dat ze denken dat er in de UFC word getest, dus dat ook iedereen helemaal clean is.

Dit is natuurlijk grote onzin....

Als er getest wordt, hoe kunnen er dan volgens jou toch nog gebruikers tussen zitten? Ik ben niet zo bekend met steroidtestomzeiltechnieken:(

Slome
04-05-2010, 12:32
haha die foto; lang lang lang geleden... in een spookjesbos hier ver vandaan..

Kameleon
04-05-2010, 12:38
Als er getest wordt, hoe kunnen er dan volgens jou toch nog gebruikers tussen zitten? Ik ben niet zo bekend met steroidtestomzeiltechnieken:(


Kijk naar het wielrennen... het is altijd al een wedloop tussen gebruikers en opspoorders geweesst. De nieuwste technieken etc. etc. Ze spreken al over de 3e generatie epo bij wielrennen. Zolang er topsport is zal er gebruikt worden. Het is alleen de kunst om het te maskeren.

dirk5
04-05-2010, 12:41
Als er getest wordt, hoe kunnen er dan volgens jou toch nog gebruikers tussen zitten? Ik ben niet zo bekend met steroidtestomzeiltechnieken:(

zowiezo zijn er al een hoop gepakt:

Sean Sherk, Josh Barnett, Hermes Franca, Royce Gracie, Tim Sylvia, Stephan Bonnar, Kimo Leopoldo, Chris Leben enz.

Verder kun je gewoon de stof uit je systeem cyclen voor het gevecht, zodat deze wel van invloed is op je training maar dat er een dag na het gevecht niks meer in je lichaam zit.

Bij wielrennen kunnen ze er ook voor zorgen dat het niet gezien word, waarom bij mma niet. (haha, cool, kameleon zegt hetzelfde :) )

Zeggen dat niemand het doet is in mijn ogen je kop in het zand steken.

steftheboxer
04-05-2010, 12:56
ik vindt de foto in de post van Harrie wel heel cool btw!

Overeem, manhoef, Leko?,Aleksander, Yvel, Fedor...mooie rijtje!

Anderson
04-05-2010, 12:58
Alistair trouwens ook


niet

http://www.youtube.com/watch?v=avttZSnNfPg

ArjanV
04-05-2010, 13:02
Clean zijn is niet hetzelfde als niet positief testen...
Clean ben je als je daadwerkelijk nog nooit gebruikt hebt....wanneer je getest wordt en de uitslag is niet positief wil dat niet zeggen dat je ook niets gebruikt hebt...wil alleen maar zeggen dat er op moment van testen geen sporen van AAS in je lichaam zitten... Maar iedereen die ook maar een beetje weet van AAS weet vrijwel precies hoe lang een bepaalde stof in het lichaam terug te vinden is na gebruik...

Harrie Nak
04-05-2010, 13:16
haha die foto; lang lang lang geleden... in een spookjesbos hier ver vandaan..

ik vindt de foto in de post van Harrie wel heel cool btw!

Overeem, manhoef, Leko?,Aleksander, Yvel, Fedor...mooie rijtje!Ik meen dat dat in 2005 was, toen Fedor naar Nederland kwam om zich voor te bereiden op zijn gevecht tegen Cro Cop.

Slome
04-05-2010, 13:25
Ik meen dat dat in 2005 was, toen Fedor naar Nederland kwam om zich voor te bereiden op zijn gevecht tegen Cro Cop.

niet eerder, ivm yvel ook dr nog bij?

Slome
04-05-2010, 13:26
Clean zijn is niet hetzelfde als niet positief testen...
Clean ben je als je daadwerkelijk nog nooit gebruikt hebt....wanneer je getest wordt en de uitslag is niet positief wil dat niet zeggen dat je ook niets gebruikt hebt...wil alleen maar zeggen dat er op moment van testen geen sporen van AAS in je lichaam zitten... Maar iedereen die ook maar een beetje weet van AAS weet vrijwel precies hoe lang een bepaalde stof in het lichaam terug te vinden is na gebruik...

wat is het nou positief of negatief??;)

YoMarK
04-05-2010, 13:43
niet

http://www.youtube.com/watch?v=avttZSnNfPg
Dat is 10 jaar geleden, Alistair was toen 19 en woog al 97.5kg.
Dan ben je toch wel best groot zegmaar.

Slome
04-05-2010, 13:58
Dat is 10 jaar geleden, Alistair was toen 19 en woog al 97.5kg.
Dan ben je toch wel best groot zegmaar.

zit inmiddels zelf op de 120kg,,, maar jah als je mijn post count ziet... hmm.. forumwarrior tot het einde!!!:thup:

Petrosyan188
04-05-2010, 15:46
Alistair trouwens ook.
Zijn beide gewoon mesomorphen pur sang.

fail, lesnar wel ja maar alistair behalve dat

Vinand
04-05-2010, 15:52
fail, lesnar wel ja maar alistair behalve dat

eenmaal een hater, altijd een hater.

makavelli
04-05-2010, 15:56
Dat is 10 jaar geleden, Alistair was toen 19 en woog al 97.5kg.
Dan ben je toch wel best groot zegmaar.

X2

Petrosyan188
04-05-2010, 16:05
eenmaal een hater, altijd een hater.

nou niet echt een hater, maar ik ben zeker geen fan van alistair dat ga ik niet ontkennen, maar je moet toch wel heel naief zijn wil je echt geloven dat alistair zijn hele leven clean is, of niet?

makavelli
04-05-2010, 16:06
nou niet echt een hater, maar ik ben zeker geen fan van alistair dat ga ik niet ontkennen, maar je moet toch wel heel naief zijn wil je echt geloven dat alistair zijn hele leven clean is, of niet?

haha jij geen hater...tuurlijk, ik geloof je!!

Petrosyan188
04-05-2010, 16:09
ik ben blij dat je me gelooft :)

ondiep
04-05-2010, 16:16
Onschuldig totdat het tegendeel is bewezen toch? Zoals bij ieder anders mens/sporter anders is en blijft het pure speculatie.

Lionheart
04-05-2010, 16:20
Ik ken Alistair sinds zijn tijd bij Chris Dolman (11 jaar geleden, toen bepaalde van jullie die Alistair bekritiseren nog niet eens wisten wat MMA inhield) en hij is ALTIJD al huge geweest en zijn "normale" gewicht was altijd rond de 100 kg. En in de loop der tijd kom je natuurlijk aan als je met gewichten traint.

En elke MMA of K1 vechter neemt middelen voor een sneller herstel of wat dan ook vd spieren. Bij de een komt het beter uit dan bij de ander.

En dat hij ooit misschien een kuurtje heeft genomen, so what! Genoeg andere vechters in de K1 met name zitten nu ad kuur of hebben gekuurd, hoor je daar iemand over?!?!

Alistair is en blijft een sloper.

Slome
04-05-2010, 16:47
ja indd. so what. zijn vechtstijl blijft aantrekkelijk!!!

Anderson
04-05-2010, 16:47
Alistair was toen 19 en woog al 97.5kg


Dat is niet veel voor zijn lengte en 20 kg aankomen met spieren kan zelfs Ronny Coleman niet zonder A.S te gebruiken. Als je dat wel gelooft geloof je nog in Sinterklaas en het sprookjesboek Grimm.

Slome
04-05-2010, 16:51
Dat is niet veel voor zijn lengte en 20 kg aankomen met spieren kan zelfs Ronny Coleman niet zonder A.S te gebruiken. Als je dat wel gelooft geloof je nog in Sinterklaas en het sprookjesboek Grimm.

Bullshit...
toen ik 20 was woog ik ook rond de 100kg.. nu 3 jaar later zit ik tegen de 120kg... op voeding letten, sups van De Tuinen en je de tering trainen (al ben ik de laatste maanden niet zo vaak meer geweest..)

lopez86
04-05-2010, 16:54
Dat is niet veel voor zijn lengte en 20 kg aankomen met spieren kan zelfs Ronny Coleman niet zonder A.S te gebruiken. Als je dat wel gelooft geloof je nog in Sinterklaas en het sprookjesboek Grimm.

Als je nou ff beter je huiswerk had gedaan was je er achter gekomen dat dat wel degelijk mogelijk is :fp:

YoMarK
04-05-2010, 17:03
Toen ik nog aan "fitness" deed(ofwel 2-3x in de week aan de gewichten hing) ben ik 1 jaar ook 5kg zwaarder geworden met hetzelfde vetpercentage en een eiwitshake op z'n tijd. Als ik echt goed m'n best had gedaan(ook qua voeding) dan was een paar kg meer ook wel mogelijk geweest volgens mij.

Vinand
04-05-2010, 17:30
Toen ik nog aan "fitness" deed(ofwel 2-3x in de week aan de gewichten hing) ben ik 1 jaar ook 5kg zwaarder geworden met hetzelfde vetpercentage en een eiwitshake op z'n tijd. Als ik echt goed m'n best had gedaan(ook qua voeding) dan was een paar kg meer ook wel mogelijk geweest volgens mij.

ik kan wel 10 kilo aankomen in 1 jaar als ik dat wil
---> http://static.funnyjunk.com/pictures/6a00c225290de28e1d00e398ac47f60003_500pi.jpg

:pimp::pimp::pimp::pimp:

abdel1991
04-05-2010, 17:59
stelletje naievelingen allemaal hier zeg, geloven jullie nu echt dat overeem nog nooit een kuurtje gehad heeft? dan moet je echt goedgelovig zijn :lol:

ICON
04-05-2010, 18:30
fail, lesnar wel ja maar alistair behalve dat


je begint een beetje een zeur te worden....

je loopt altijd micha af te zeiken maar je doet precies hetzelfde alleen omgekeerd...

Dave72
04-05-2010, 18:30
en de rest vd de zwaargewichten:twak:

YoMarK
04-05-2010, 19:19
stelletje naievelingen allemaal hier zeg, geloven jullie nu echt dat overeem nog nooit een kuurtje gehad heeft? dan moet je echt goedgelovig zijn :lol:
Ik zou er m'n hand niet voor in het vuur durven steken hoor, maar ik ga hem niet beschuldigen van iets wat helemaal niet zeker is, heeft niets met naief te maken.

NESCIO
04-05-2010, 20:00
pcies zoals Lionhart aangeeft kijk naar de prestaties, het is waarschijnlijk dat de gehele top wel is heeft gesnoept, zoals in iedere topsport.

Als je nog steeds denkt dat je dit soort volumes (Brock-Overeem) kan krijgen door "goed" eten en fitnessen..... dan geloof je waarschijnlijk ook dat de aarde plat is.

Het ontneemt niets van m'n kijkplezier, en ik hoop dan ook dat Rogers ff wordt gesloopt.

Hendy
04-05-2010, 20:05
pcies zoals Lionhart aangeeft kijk naar de prestaties, het is waarschijnlijk dat de gehele top wel is heeft gesnoept, zoals in iedere topsport.

Als je nog steeds denkt dat je dit soort volumes (Brock-Overeem) kan krijgen door "goed" eten en fitnessen..... dan geloof je waarschijnlijk ook dat de aarde plat is.

Het ontneemt niets van m'n kijkplezier, en ik hoop dan ook dat Rogers ff wordt gesloopt.

Dit dus.

WAR Ali!!

Pepe the Ice-Murderer
04-05-2010, 21:01
Ik denk dat Brock wel heel wat jaartjes vroeger beginnen snoepen is dan Alistair. Die worsteljeugd in de VS is ook gekend voor anabolengebruik.

ijsbier
04-05-2010, 21:31
Bullshit...
toen ik 20 was woog ik ook rond de 100kg.. nu 3 jaar later zit ik tegen de 120kg... op voeding letten, sups van De Tuinen en je de tering trainen (al ben ik de laatste maanden niet zo vaak meer geweest..)

2x

Mensen moeten niet zo makkelijk anderen van doping beschuldigen.

Ik ben zelf ook enige malen zomaar onterecht van doping beschuldigd en dat is echt klote kan ik je zeggen. Sommige mensen zijn nou eenmaal wat explosiever of zwaarder aangelegd dan anderen, dat betekend niet dat ze aan de doping zitten; bepaalde mensen kijken kennelijk naar topsporters en denken dan; 'HE! maar dat kan helemaal niet, want ik kan dat ook niet.' Topsporters hebben nou eenmaal vaak geluk gehad met hun genenpakket, het is oneerlijk, maar zo is t gewoon.

In het geval van Alistair overeem; misschien heeft die jongen voor dat ie zo zwaar werd wel nooit aan krachttraining gedaan of maar een beetje wat aangekloot met krachttrainen. Als die jongen daarna pas een goede krachttrainer heeft gekregen, dan is het echt niet onmogelijk dat ie nu op 120 kilo zit. Toegegeven 20 kilo is veel, maar echt niet onmogelijk.

Kortom; alleen beschuldigen als er bewijs voor is, want op deze manier maak je sporters kapot.

ijsbier
04-05-2010, 21:37
Ik denk dat Brock wel heel wat jaartjes vroeger beginnen snoepen is dan Alistair. Die worsteljeugd in de VS is ook gekend voor anabolengebruik.


Hoe weet jij dat? en hoezo betekent dat dat Brock dat ook heeft gedaan?



pcies zoals Lionhart aangeeft kijk naar de prestaties, het is waarschijnlijk dat de gehele top wel is heeft gesnoept, zoals in iedere topsport.

Als je nog steeds denkt dat je dit soort volumes (Brock-Overeem) kan krijgen door "goed" eten en fitnessen..... dan geloof je waarschijnlijk ook dat de aarde plat is.



Hoezo is het onmogelijk dat Alistair dopingvrij is?



Ik ben niet naief mensen, ik weet dat er nogal all eens doping wordt gebruikt, zoals in iedere topsport. Maar voordat jullie met beschuldigingen gaan aankomen moeten er eerst bewijzen zijn, want op deze manier doen jullie aan karaktermoord en brengen jullie ook nog je eigen sport in diskrediet.

Juul
05-05-2010, 08:58
Brock Lesnar is tijdens zijn WWE tijd na ik dacht een verkeersovertreding gearresteerd, omdat er anabolen in zijn auto zijn gevonden. Iemand op het Sherdog forum linkte naar een site met politiebericht en arrestatiefoto's

Dat gezeur over eventueel dopinggebruik van Overeem ben ik trouwens ook zat. Speciaal daarom heb ik me net op deze site geregitreerd. In zijn tijd als middleweight/light heavyweight moest hij voor elk gevecht 30 à 40 lbs onder zijn natuurlijk gewicht zitten. Afgezien van het gevaar van weightcutting, slechtere conditie en minder hersenvocht (doodsoorzaak nr.1 bij het boksen), betekent dat ongetwijfeld constant lijnen en niet te veel spiermassa opbouwen.

Frank Mir heeft na zijn verlies tegen Brock Lesnar in 3 maanden tijd ongeveer 20 kg aan extra spiermassa er bij gerealiseerd. Daar hoor je niemand over.

Helaas heb ik de link naar een ander topic op Sherdog niet, maar daar vertelt iemand zeer deskundige dingen over doping. Uitgebreid vertelt hij enerzijds over hoe beperkt de dopingcontroles van de atletische commissies in de VS wel niet zijn bij MMA en dus niets voorstellen. Anderzijds dat alleen urine wordt getest. Modernere anabolen e.d. breken niet alleen snel af, maar zijn ook niet via urine te traceren. Je moet dus wel heel dom zijn om tegen de lamp te lopen. Als je al tegen de lamp loopt, is dat meestal door vervuilde supplementen. Jammer dat ik die link met die deskundige niet heb, want hij had meer interessants te melden.

ArjanV
05-05-2010, 09:57
Of anabolen wel/niet terug te vinden zijn in iemand urine/bloed heeft niets te maken met het feit of ze modern zijn...dat heeft te maken met de halfwaardetijd....de esters die bij het product zitten....en vroeger had je al AAS die na zelfs een dag niet meer traceerbaar zijn....en die zijn er nu uiteraard nog...vroeger net als nu zijn er ook nog middelen die verschrikkelijk lang op te sporen zijn....Deca bijvoorbeeld (vraag maar aan de heren de Boer en Davids). Testosteron Enanthate is lang traceerbaar, Testosteron Prop daarentegen weer niet....(maar moet dus ook vaker geinjecteerd worden)

Met urinetesten is dus wel degelijk AAS (resten) terug te vinden,via bloedonderzoek alleen een stuk langer maar dat is ook erg kostbaar....

Wanneer iemand denkt dat Alistair helemaal clean is ben je imo naief maar dat veranderd niets aan het respect dat ik voor de vechter Alistair Overeem heb... maar diezelfde mensen denken waarschijnlijk dat Lance Armstrong altijd dopingvrij de Tour gewonnen heeft (en die werd wel gecontroleerd!)

Verder is het natuurlijk in principe wel zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen...maar ja...als je nooit gecontroleerd wordt???....Ronnie Coleman,Jay Cutler, Kai Green zijn ook nooit betrapt....zijn die dan ook onschuldig?

Dave72
05-05-2010, 10:16
18 maanden
Nandrolone Decanoate (Deca Durabolin)

12 maanden
Nandrolone Phenylpropionate

5 maanden
Boldenone Undecylate (Equipoise),
Methenolone Enanthate (Primobolan),
Trenbolone (Finaject),
Trenbolone Acetate,
Injectable Methandienone (Dianabol)

3 maanden
Testosterone-Mix (Sustanon / Omnadren),
Testosterone Enanthate (Testoviron / Primotestan),
Testosterone Cypionate (Testex)

2 maanden
Oxymetholone (Anadrol / Anapolan),
Fluoxymesterone (Halotestin),
Injectable Stanozolol (Winstrol),
Formebolone,
Drostanolone Propionate (Masteron)

5 weken
Orale Methandienone (Dianabol),
Mesterolone (Proviron),
Ethylestrenole,
Noretadrolone (Nilevar)

3 weken
Oxandrolone (Anavar),
Oral Stanozolol (Winstrol)

2 weken
Testosterone Propionate (Viromone)

1 weken
Testosterone Undecanoate (Andriol)

4 dagen
Clenbuterol,
Ephedrine Hydrochloride

Enkele uren/dagen
Testosterone Suspension

YoMarK
05-05-2010, 10:26
Brock Lesnar is tijdens zijn WWE tijd na ik dacht een verkeersovertreding gearresteerd, omdat er anabolen in zijn auto zijn gevonden. Iemand op het Sherdog forum linkte naar een site met politiebericht en arrestatiefoto's.
Lijkt me sterk dat er in dat zelfde topic niet stond dat het hier ging om legale supplementen. :whistling: Hij is dus gewoon weer vrij gelaten toen duidelijk werd dat het gewoon bij de supermarkt op de hoek verkrijgbaar was.

trainer Bv S'burg
05-05-2010, 10:33
ik zeg Dave de nacht-apotheker! Naar welke gaat de voorkeur?

Justinian
05-05-2010, 10:50
Brock Lesnar is tijdens zijn WWE tijd na ik dacht een verkeersovertreding gearresteerd, omdat er anabolen in zijn auto zijn gevonden. Iemand op het Sherdog forum linkte naar een site met politiebericht en arrestatiefoto's

Dat gezeur over eventueel dopinggebruik van Overeem ben ik trouwens ook zat. Speciaal daarom heb ik me net op deze site geregitreerd. In zijn tijd als middleweight/light heavyweight moest hij voor elk gevecht 30 à 40 lbs onder zijn natuurlijk gewicht zitten. Afgezien van het gevaar van weightcutting, slechtere conditie en minder hersenvocht (doodsoorzaak nr.1 bij het boksen), betekent dat ongetwijfeld constant lijnen en niet te veel spiermassa opbouwen.

Frank Mir heeft na zijn verlies tegen Brock Lesnar in 3 maanden tijd ongeveer 20 kg aan extra spiermassa er bij gerealiseerd. Daar hoor je niemand over.

Helaas heb ik de link naar een ander topic op Sherdog niet, maar daar vertelt iemand zeer deskundige dingen over doping. Uitgebreid vertelt hij enerzijds over hoe beperkt de dopingcontroles van de atletische commissies in de VS wel niet zijn bij MMA en dus niets voorstellen. Anderzijds dat alleen urine wordt getest. Modernere anabolen e.d. breken niet alleen snel af, maar zijn ook niet via urine te traceren. Je moet dus wel heel dom zijn om tegen de lamp te lopen. Als je al tegen de lamp loopt, is dat meestal door vervuilde supplementen. Jammer dat ik die link met die deskundige niet heb, want hij had meer interessants te melden.
Welkom op Mixfight, goede eerste post!

bryan
05-05-2010, 11:21
Brock Lesnar is tijdens zijn WWE tijd na ik dacht een verkeersovertreding gearresteerd, omdat er anabolen in zijn auto zijn gevonden. Iemand op het Sherdog forum linkte naar een site met politiebericht en arrestatiefoto's

Dat gezeur over eventueel dopinggebruik van Overeem ben ik trouwens ook zat. Speciaal daarom heb ik me net op deze site geregitreerd. In zijn tijd als middleweight/light heavyweight moest hij voor elk gevecht 30 à 40 lbs onder zijn natuurlijk gewicht zitten. Afgezien van het gevaar van weightcutting, slechtere conditie en minder hersenvocht (doodsoorzaak nr.1 bij het boksen), betekent dat ongetwijfeld constant lijnen en niet te veel spiermassa opbouwen.

Frank Mir heeft na zijn verlies tegen Brock Lesnar in 3 maanden tijd ongeveer 20 kg aan extra spiermassa er bij gerealiseerd. Daar hoor je niemand over.

Helaas heb ik de link naar een ander topic op Sherdog niet, maar daar vertelt iemand zeer deskundige dingen over doping. Uitgebreid vertelt hij enerzijds over hoe beperkt de dopingcontroles van de atletische commissies in de VS wel niet zijn bij MMA en dus niets voorstellen. Anderzijds dat alleen urine wordt getest. Modernere anabolen e.d. breken niet alleen snel af, maar zijn ook niet via urine te traceren. Je moet dus wel heel dom zijn om tegen de lamp te lopen. Als je al tegen de lamp loopt, is dat meestal door vervuilde supplementen. Jammer dat ik die link met die deskundige niet heb, want hij had meer interessants te melden.

dat beide overeem en brock weleens uit de verkeerde snoeppot hebben gesnoept lijkt me gewoon redelijk duidelijk.. iedereen die wat anders zegt steekt inderdaad zijn kop in het zand.. maar mir kwam 20LBS aan.. en geen 20 kilo.. is nog steeds veel hoor.. maar is toch wel de helft van wat jij zegt.. en denk persoonlijk dat topsport tegenwoordig bijna onmogelijk is zonder stimulerende middelen.. het enige verschil is heb je een goedde dokter die er verstand van heeft.. in de ringsport heeft ooit nog een interview gestaan met een begeleider die duidelijk zegt dat er veel vechtsporters gebruiken.. maar met de usite begeleiding kom je er nooit achter.. zie inderdaad armstrong.. de nummer 40 van het klassement wordt gepakt en loop dik 40 minuten achter de nummer 1... en die zou dan helemaal clean zijn ??? kom op man..

Dave72
05-05-2010, 11:24
is het gebruik van aas dan zo verwerpelijk, ik heb er ook aan toegegeven, en nog steeds. Je traint gewoon beter, herstelt beter.
In de top gerbuiken er meer wel als niet (mijn persoonlijke mening, gebaseerd op ervaringen)

ijsbier
05-05-2010, 12:29
niet verwerpelijk, ik vind persoonlijk dat iedereen het zelf moet weten. Maar voordat iemand met persoonlijke beschuldigingen komt moet ie daarvoor gewoon bewijs hebben.

Sportvision
05-05-2010, 12:58
niet verwerpelijk, ik vind persoonlijk dat iedereen het zelf moet weten. Maar voordat iemand met persoonlijke beschuldigingen komt moet ie daarvoor gewoon bewijs hebben.

X2, Je kan wel zegeen " Volgens mij gebruikt de nederlansche MMA top anabolen "

een ander ding is - Ik weet zeker dat alistair overeem heeft gebruikt. - Dat kun je in mijn ogen niet zeggen, Yomark verwoordt het goed. Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken dat ie NIET heeft gebruikt, maar om met beschuldigingen te komen gaat wel heel ver.

Wat mij overigens verbaasd is dat iedereen die amerikanen zo makkelijk laat wegkomen met alistair bashen. En zelf zitten ze met een opgeblazen HW divisie en trekken ze jaarlijks nog grotere worstelaars ergens uit een schuur. Maar dan gaan ze over een buitenlandse vechter met een goede fysiek vallen. Assholes. en jullie maar meepraten met die gasten.

Worf
05-05-2010, 13:00
Wat mij overigens verbaasd is dat iedereen die amerikanen zo makkelijk laat wegkomen met alistair bashen. En zelf zitten ze met een opgeblazen HW divisie en trekken ze jaarlijks nog grotere worstelaars ergens uit een schuur. Maar dan gaan ze over een buitenlandse vechter met een goede fysiek vallen. Assholes. en jullie maar meepraten met die gasten.

X2. Mooi verwoord.

The Bulldog
05-05-2010, 13:15
in dit filmpje is Alistair nog piep jong.....en was hij al bijna 100 kg......buiten de vraag of er wel een wat gebruikt is...is het haalbaar 15 kg zwaarder te worden in 3 jaar puur door juiste training/rust/voeding balans..... dus dat kan geen reden zijn tot deze jacht op hem...

zijn postuur verandering wekt vragen op....maar laat dat dan bij vragen blijven.... de tests zullen het uitwijzen...klaar dan toch????

ArjanV
05-05-2010, 13:27
Er zal altijd gezeur over blijven....simpelweg omdat zo'n test niets meer is dan een momentopname...test hij negatief heeft hij op dat moment geen sporen van AAS in zijn lichaam....that's all!

Dave72
05-05-2010, 13:31
niet verwerpelijk, ik vind persoonlijk dat iedereen het zelf moet weten. Maar voordat iemand met persoonlijke beschuldigingen komt moet ie daarvoor gewoon bewijs hebben.


klopt als een bus

Slome
05-05-2010, 15:12
dit stuk!?

Why Drug Testing Doesn’t Worry MMA Fighters Much

Can scientists detect hGH (Human Growth Hormone) in a urine test?
Not any time soon.
So is testing the urine of MMA athletes and boxers a complete farce?
Yes, it is…
The California State Athletic Commission only tests urine, and since only the most unsophisticated users of performance-enhancing drugs would fail to understand the testing process, what have you got for your trouble?
Nada. Zip. Zilch. A sham of a mockery of a travesty of a sham.
“Our work has not shown that we are going to be able to detect growth hormone in urine,” said Dr. Don Catlin, President and CEO of Anti-Doping Research, Inc.
“An effective test for human growth hormone has been a key priority for many of us working in the field of sports anti-doping. We now have reached a critical juncture, and I invite sports organizations and unions, anti-doping agencies and other science experts to set a meeting to discuss the issues related to hGH testing.
We need an open discussion with experts from the National Football League, Major League Baseball, World Anti-Doping Agency, United States Anti-Doping Agency and other concerned agencies regarding where the science stands today and where it’s likely to go. I know that all involved parties, including MLB and their players association, WADA, and scientists such as Peter Sonksen and others, are deeply committed to ridding sport of hGH.
Coming together, talking to each other, presenting data, sharing information and pooling resources, we can and will get there. Let’s not hesitate to do so.”
All well and good, but what about right now?
David Mayo, the boxing writer for the Grand Rapids Press and one of the best in the business, interviewed chief executive of the United States Anti-Doping Association, Travis Tygart (http://www.mlive.com/mayweather/index.ssf/2010/01/usadas_travis_tygart_current_d.html), and the answers Tygart came back with underscore the futility of current fighter drug testing policies.
Q: Does anyone slip through the cracks regarding drug testing?
A: “Let me correct that premise for you. The current state of drug testing done by these state commissions is a joke. They don’t test for EPO. They don’t test for designer steroids. They test for a basic, simple menu that anybody with a heartbeat will escape. I just hate to hear that Shane Mosley did something really sophisticated to get around their testing. No, he didn’t. He would’ve been caught dead to rights in our program. But it doesn’t take a whole lot to sidestep the simple kind of drug testing that these state commissions are doing.
“Again, I hope it’s familiarity, I hope it’s knowledge, because part of the growth is for entities, but also athletes, to become knowledgable about these issues. If you’re a clean athlete, or you’re a sport organizer, promoter, state commission, whatever, if you want to protect clean athletes’ rights, you’re going to put in a clean program.”
Q: And that includes both blood and urine testing?
A: “Blood and urine but it’s got to be an effective urine program. Again, just a couple tests here and there that everyone knows about, or 72-hour notice that you’re going to be tested, or 48-hour notice — it has to be true, no-notice testing. And it has to be a broad menu of tests. And they don’t test for EPO. What was reported on Mosley is that he was using EPO. And he could use it without regard for being caught because they weren’t testing it — and there is a urine-based test for most EPO. So you’ve got to start with an effective urine program and an effective blood program. And the reason, to answer your specific question, that you need to do blood is because there are certain, and several, potent performance-enhancers that are not detected in the urine. Of those, human growth hormone being one; HBOC, which is synthetic hemoglobin; certain forms of EPO, like Micera; and then, the transfusions.”
Q: If you blood test, is urine testing necessary at all?
A: “Yes, because there are certain things that you’re not going to find in the blood, that you can only find in urine, like most forms of EPO, steroids, designer steroids, insulin. You have to have a combination of the two. Look, I’d love to have one strand of hair. From a cost and logistical standpoint, the simpler whatever we collect, the better. Not that collecting blood and urine are difficult, but you have to have the proper procedures in place, and account for the shipping, and the state that you need the samples, once collected, to remain in a preserved state where they can be accurately analyzed. You can build those programs. It doesn’t take much. We obviously would prefer the simplest mechanism possible. But just pulling a strand of hair is not effective to protect a clean athlete’s rights because there is so much that can’t be detected in hair, or saliva, or other things.”
Q: What is the difference in cost — because obviously, with most state commissions, you’re dealing with tax-based, governmental agencies — what’s the difference in cost between a urine test and a blood test?
A: “There’s not much. Incremental cost. It’s certainly not cost-prohibitive and if you want to protect clean athletes, you’ll put it in place. Take half of one percent of what these two boxers were going to generate, or make for themselves, and you’ve paid for a couple years of your program. I always hear that is a defense to not wanting it to be done, but it’s really not. It’s frankly a weak excuse not to protect clean athletes’ rights.”
Q: If I had 72 hours, could I mask EPO?
A: “Yeah.”
Q: If I knew it was coming, I could mask it?
A: “Yeah. Same with steroids.”
Q: How quickly could I mask it? What’s the shortest time frame, if I knew it was coming, that I could mask it?
A: “I mean, we do no notice. We literally show up, and knock on a door, and we find them.”
Q: My question is, if I knew 20 hours before the test, would I have time to mask it? Six hours? One hour? What would it be?
A: “Yep, all that.”
Q: If I knew 10 minutes before test, could I mask it?
A: “Yep. If you had some urine and a Whizzinator, 10 minutes before, you could mask it. If you had a catheter, which is not that tough to do, you could do it.”
Q: What about blood testing? Could I mask it then?
A: “For transfusions, the 14 days is not going to give you much concern. The evidence of the transfusion will stay in your system longer than the 14 days. But the human growth hormone, for sure not.”

STATE ATHLETIC COMMISSION
MODIFIED LANGUAGE
Amend Rule 303 of Article 6 of Chapter 1 of Division 2 of Title 4 of the California Code of Regulations to read as follows:
303.
Administration or Use of Drugs.
(a) The administration or use of any drugs, alcohol, or stimulants, or injections in any part of the body, either before or during a match, to or by any boxer is prohibited.
(b) A person who applies for or holds a license as a professional boxer and who has at any time had a positive drug test confirmed by any commission for any substance described in subsection (c) shall be required as a condition of licensure or renewal to provide a urine specimen. In addition, a licensed boxer shall provide a urine specimen for drug testing either before or after the bout, as directed by the commission representative.
(c) A confirmed positive test for any of the following substances shall be conclusive evidence of a violation of subsection (a):
(1) Stimulants
(2) Narcotics
(3) Cannabinoids (marijuana)
(4) Anabolic agents (exogenous and endogenous)
(5) Peptide hormones
(6) Masking agents
(7) Diuretics
(8) Glucocorticosteroids 1
2
(9) Beta-2 agonists (asthma medications)
(10) Anti-estrogenic agents
(11) Alcohol
So how is that fighters ever fail a drug test? Bad labeling if you’re to believe this article: (http://www.taylorhooton.org/_blog/Hoots_Corner/post/Surprised_Black_Market_Steroids_Usually_Mislabeled/Dangers-of-Steroid-Abuse)
Dr. D. Zach Smith, of Boston Medical Center, told Reuters Health by email.
“Many labs in the US refuse to analyze suspected steroids,” he continued, “so users are not able to determine with any degree of certainty if the steroids they are using are labeled or dosed correctly.”
Smith and his colleagues looked at 217 studies that had analyzed the chemical makeup of illegally obtained anabolic steroids.
The researchers found that almost a third – 30 percent — of samples others had analyzed did not contain any of the drugs listed on their labels.
Even when the samples did include an anabolic steroid, nearly half – 44 percent — contained the wrong dosages, either much lower or much higher. One sample had less than one percent of the dosage its label claimed, while another had more than five times as much.

The moral of the story? Don’t believe the label if you want to put one over on The Man when he comes to call with his little plastic cup and asks for your heavily-diluted and doctored piss...