PDA

View Full Version : Je eerste keer



Bartju
08-05-2010, 14:50
Na een tijdje trainen en overwegen of ik het wel zou willen uit proberen in de ring
Ga ik volgende maand mijn eerste partij draaien. Hoogst waarschijnlijk in Utrecht.
Nou was mijn vraag: Wat weet jij nog van je eerste partij!?

wrestler_nl
08-05-2010, 14:52
Veel Plezeri & Veel Succes.
Ga je MMA partij draaien of kickboksen of iets anders? (boksen,MT)?

Sendur
08-05-2010, 14:52
Ik vecht geen partijen doe alleen training wel heel jammer overweeg het wel om het een keer te doen.

Ik wens je iig heel veel succes Bartju en hoop dat je de overwinning pakt!

Bartju
08-05-2010, 15:01
Bedankt!
Het wordt eerst een gewone kickboks partij om ervaring op te doen. ik train muay thai dus als het goed bevalt in het vervolg een muay thai of full muay partij draaien maaar dat isvoor de toekomst.

Justinian
08-05-2010, 15:02
Ik deed al een jaar of 15 aan judo en sinds een jaar BJJ bij Remco Pardoel. Het staande gevecht - lees striking - trainde ik niet fanatiek. Op een vrijdagavond kreeg ik een telefoontje van m'n vader die Remco had gesproken. Remco had het goede nieuws dat we een demo BJJ konden geven in Japan. Fantastisch nieuws, dus daar hoefde ik niet lang over na te denken. Wat later werd een pancrase wedstrijd en uiteindelijk bleek het om een vale-tudo partij te gaan ;) Partij aangenomen en ik meen dat we 6 weken later zijn vertrokken naar Tokyo, Japan met een groep.

Van de partij zelf weet ik nog het volgende. Ik was als vierde aan de beurt en toen ik me aan het opwarmen was kreeg ik te horen dat er eerst een pauze was. Na de pauze was ik dan aan de beurt. Geen idee wat me te wachten stond, weet alleen dat ik er zin in had. De muziek van Biohazard (Punishment) werd gestart en ik wilde al naar de ring lopen. Remco hield me tegen want pas na een goede minuut was het tijd om die kant op te gaan.

Eenmaal in de ring nog even wachten tot mijn tegenstander (die ruim 20kg zwaarder was dan ik) opkwam. We staan in het midden van de ring en de scheidsrechter vertelt nog wat. Het gaat aan mij voorbij. Terug in de hoek en de partij begint met een 110kg zware Japanner die op me afstormt. Hij wil naar de grond. Dat wilde ik in eerste instantie ook, maar aangezien hij daar naar toe wil besluit ik te blijven staan. De hele eerste ronde hangen we in de clinch en geven we wat knieën.

De tweede ronde stormt hij weer op me af en ik draai hem om, geef wat stoten en knieën, waarna ik hem bijna gooi. Ik ga volledig op de automatische piloot. Hij geeft me een lowkick en ik geef hem er een terug. Een paar jabs en hij komt met een kroeghoek die mist. Dan hoor ik Remco roepen 'opstoot, opstoot'. Zonder er echt bij na te denken volg ik zijn aanwijzing op waarna de Japanner naar het canvas gaat. Hij blijft liggen en ik hef mijn armen in de veronderstelling te hebben gewonnen. Dat blijkt niet het geval want ik moet doorgaan. Ik maakt het af met een nekklem en wanneer hij afklopt volgt een giga ontlading! Wat een fantastisch gevoel, hier heb je keihard voor getraind.

Dat is het wel zo'n beetje, ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

steftheboxer
08-05-2010, 15:08
op het strand van een spaanse badplaats...of bedoel je dat niet?

wrestler_nl
08-05-2010, 15:17
Ik heb jammer genoeg nog nooit een MMA of (kick)boks partij gedraaid maar mijn eerste partij was worstelen in een toernooi'tje in Belgie. We reden er met de hele team er naartoe in een aantal auto's. Ik had er zin in maar ik was ook erg nerveus om eerlijk te zijn. Toen we aankwamen moesten we eerst wegen, dat was in orde. En dan wachten tot dat je opgeroepen wordt in de microfoon. Ik werd dus eindelijk opgeroepen , nerveus de mat op...
Maar de seconde dat de scheids de start signaal geeft dan focus ik me op de partij en heb ik totaal geen last van zenuwen. Ik had uiteindelijk de partij verloren op punten, maar ik had me wel vermaakt.
Dus ik zeg: Veel Plezier Bartju

edit: hopelijk zal ik ook ooit een mma partij of een kickboks partij draaien.

Slome
08-05-2010, 15:22
Ik deed al een jaar of 15 aan judo en sinds een jaar BJJ bij Remco Pardoel. Het staande gevecht - lees striking - trainde ik niet fanatiek. Op een vrijdagavond kreeg ik een telefoontje van m'n vader die Remco had gesproken. Remco had het goede nieuws dat we een demo BJJ konden geven in Japan. Fantastisch nieuws, dus daar hoefde ik niet lang over na te denken. Wat later werd een pancrase wedstrijd en uiteindelijk bleek het om een vale-tudo partij te gaan ;) Partij aangenomen en ik meen dat we 6 weken later zijn vertrokken naar Tokyo, Japan met een groep.

Van de partij zelf weet ik nog het volgende. Ik was als vierde aan de beurt en toen ik me aan het opwarmen was kreeg ik te horen dat er eerst een pauze was. Na de pauze was ik dan aan de beurt. Geen idee wat me te wachten stond, weet alleen dat ik er zin in had. De muziek van Biohazard (Punishment) werd gestart en ik wilde al naar de ring lopen. Remco hield me tegen want pas na een goede minuut was het tijd om die kant op te gaan.

Eenmaal in de ring nog even wachten tot mijn tegenstander (die ruim 20kg zwaarder was dan ik) opkwam. We staan in het midden van de ring en de scheidsrechter vertelt nog wat. Het gaat aan mij voorbij. Terug in de hoek en de partij begint met een 110kg zware Japanner die op me afstormt. Hij wil naar de grond. Dat wilde ik in eerste instantie ook, maar aangezien hij daar naar toe wil besluit ik te blijven staan. De hele eerste ronde hangen we in de clinch en geven we wat knieën.

De tweede ronde stormt hij weer op me af en ik draai hem om, geef wat stoten en knieën, waarna ik hem bijna gooi. Ik ga volledig op de automatische piloot. Hij geeft me een lowkick en ik geef hem er een terug. Een paar jabs en hij komt met een kroeghoek die mist. Dan hoor ik Remco roepen 'opstoot, opstoot'. Zonder er echt bij na te denken volg ik zijn aanwijzing op waarna de Japanner naar het canvas gaat. Hij blijft liggen en ik hef mijn armen in de veronderstelling te hebben gewonnen. Dat blijkt niet het geval want ik moet doorgaan. Ik maakt het af met een nekklem en wanneer hij afklopt volgt een giga ontlading! Wat een fantastisch gevoel, hier heb je keihard voor getraind.

Dat is het wel zo'n beetje, ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

heb je eigenlijk beelden?!? - behalve je avatar dan?!;)

CannieY
08-05-2010, 15:28
heb je eigenlijk beelden?!? - behalve je avatar dan?!;)

hah! ik heb me al afgevraagd wat zijn avatar precies was... ben jij dat justinian?

Justinian
08-05-2010, 16:04
@Canny; komt idd uit dat filmpje ;)


heb je eigenlijk beelden?!? - behalve je avatar dan?!;)
Ik heb er wel beelden van idd. Hier een youtube filmpje van een paar jaar geleden met wat judopartijen en deze partij staat er ook op. Even scrollen naar 3:50

http://www.youtube.com/watch?v=_KUi-uCxMtc

wrestler_nl
08-05-2010, 16:08
Mooie uppercut Justi

ReZp
08-05-2010, 16:22
nice man!

HUNTER
08-05-2010, 16:26
pffff mijn eerste wedstrijd was een amateur shooto partij, ergens in 2004. Ik was echt doodnerveus....

Ik had veel gekickbokst, want bij het judo en bjj voelde ik me al wel redelijk veilig. Maar toch had ik iedere training weer moeite met het omzetten van kickboksen naar MMA. Op een gegeven moment alsnog de partij aangenomen, en maar hopen dat het een jongen was die net als ik graag op de grond vocht.

Het bleek Moien Takalou te zijn van Tatsujin Dojo, een jongen die net als ik debuteerde en ik had dus geen idee wat zijn achtergrond was. De week voor de wedstrijd had ik nog even getraind met Dave Kaplan (later zat hij nog in TUF9), en ik had een enorm zere elleboog omdat ik nog even uit een armklem wilde draaien. Maar eenmaal opgewarmd had ik echt nergens last van en wilde ik alleen maar knallen.

In de ring weet ik nog dat Moien behoorlijk hard op me af kwam. Hij zette veel druk en wilde staand behoorlijk wat schade aanbrengen. Help! Ik dacht nog... damn maar goed dat we die hoofdkappen ophebben. Maar al snel kon ik een clinch pakken en had ik underhooks. Ik voelde me nu beter en had voor het eerst weer aandacht voor mijn hoek, het publiek en waar ik uberhaupt was. Ik kon na de takedown vrij snel mount pakken, maar hier ontstond een beetje aan patstelling. Moien had mijn nek redelijk strak vast en hierdoor kon ik weinig. Hij deed echter ook geen poging om uit de mount te komen, dus ik werd al weer bang dat we moest gaan staan. Dit wilde ik erg graag vermijden, dus ik switchte uit een soort wanhoop maar naar een cross side, waar Moien gelukkig op reageerde door mij (nog steeds aan mijn nek) over zich heen te willen trekken. Ik had hierop geoefend, en kon mijn been ertussen krijgen, waardoor ik in een soort halve backmount kwam en me liet doorrollen naar een juji gatame positie. Hoewel ik met mijn benen in de touwen lag en het een beetje verwarrend werd, kon ik na even wrikken toch de juji gatame armklem maken. Moien klopte af en ik had dus mijn eerst partij weten te winnen! Al met al had het geloof ik maar iets 2 minuten geduurd, maar gezien alle details die ik nog weet leek het wel een eeuwigheid.

Djani
08-05-2010, 16:54
Mijn eerst thaibokspartij was zo'n wilde maaipartij. Was zo dom om me daarin te laten meeslepen, is erg verleidelijk om als n idioot te gaan brawlen. Nu weet ik beter, was leuk iig. Wel verloren door scheidsrechterlijke interventie. Mn dekking hing naast mn ballen van vermoeidheid. M'n ademhaling controleerde ik slecht

Slome
08-05-2010, 17:12
@Canny; komt idd uit dat filmpje ;)


Ik heb er wel beelden van idd. Hier een youtube filmpje van een paar jaar geleden met wat judopartijen en deze partij staat er ook op. Even scrollen naar 3:50

http://www.youtube.com/watch?v=_KUi-uCxMtc

thanks, leuk om te zien,, wist btw niet dan pendekar ray ook aan judo heeft gedaan;)

biggz
08-05-2010, 17:19
03-02-08

Mijn eerste partij was op Spartan Fights in Groningen.
Ik vocht toen nog op -79. Zodra de bel ging kwam mijn tegenstander wild in, zwaaiend zonder enige techniek.
Hij kreeg hiervoor een waarschuwing vanwege het herhaaldelijke slaan met de binnenkant van de handschoen.
Vanaf dat punt ging ik vol erin en ging ik voornamelijk boksen (wel dom achteraf gezien) en wist ik hem vlak daarna hoek te geven op zijn kaak waardoor zijn 1e 8 tellen een feit waren. Aan het einde van de 1e ronde wist ik hem een high kick met links te geven die vol op zijn neus kwam.
Hij wankelde maar de bel ging al. 2e ronde was gewoon weer vol erop en mijn voorsprong behouden. Hij wist me 1x goed te raken maar ik zat zo vol met adrenalin dat ik er niks vanvoelde. Uitslag WOP

Op de foto links ben ik de linker
http://94.100.122.105/182000001-182050000/182017601-182017700/182017672_5_1Z2b.jpeg

Tegenstander halverwege 2e ronde
http://94.100.122.153/436800001-436850000/436833301-436833400/436833332_6_1hst.jpeg

ICON
08-05-2010, 18:16
geniet ervan!

ik was zo ontzettend zenuwachtig voor mn eerste partij. ik dacht nergens meer aan 0 techniek maar gewoon maaien!!! :D
blijf rustig en denk aan je training dan komt het alemaal goed.

Daalen
08-05-2010, 18:25
22-11-2008

Ik heb mijn eerste partij in Sydney, Australie gevochten. Dat was op 70kg en mijn tegenstander was een Nieuw-Zeelander. Hij was een stukkie groter dan ik maar niet echt intimiderend. Tot 5 minuten voor de partij was ik heel rustig, daarna kwam er geen zinnig woord meer uit. In het begin nam mijn tegenstander het meeste initiatief maar hij kwam niet door met zijn stoten. Bij de eerste combinatie (links-rechtse stoot-linker trap) die ik maakte, raakte ik mijn tegenstander vol op de lever. Hij greep meteen naar zijn lever, met 2 stoten werkte ik hem toen naar het canvas. Na 8 tellen (die in mijn beleving ongeveer een uur in beslag nam) werd hij uitgeteld. Winst op TKO. Echt een hele mooie ervaring, succes met je eerste partij!

Slome
08-05-2010, 18:32
Offtopic: Ik vraag me af hoe deze topic het in de Dungeon zou doen? :D

ICON
08-05-2010, 18:34
slome heb je weer gezopen? :D




edit:aaaah zie nu de titel pas, lol :D

Jeroenwm
08-05-2010, 18:47
Mijn eerste partij was vorig jaar april.
3 maandjes redelijk fanatiek getraind (3-5x in de week) en daarvoor heel onregelmatig voor een jaar of 3.
Op mijn 28ste mijn eerste en tot nu toe enige partij.

Ik moest tegen een jonge vechter die nog eens 6kg zwaarder was, maar als het boven de 90kg is maakt het niet uit.
Ik moest als 1 na laatste die avond, dus lang wachten. Beetje mijn teamgenoten helpen met opwarmen e.d. Ik weet nog dat ik behoorlijk gespannen was, vooral met het opwarmen met mijn trainer kreeg ik weinig lucht binnen en was ik toen al snel moe.
Toen ik in de ring stapte voelde het alsof ik al 3 rondes erop had zitten!! Dat doet dus de spanning met je (als je er last van hebt).
In ronde 3 (3x 1,5 min) zat ik er al helemaal door, gewoon geen lucht, heel raar is dat. Mijn tegenstander had er ook geen last van, want hij had geen dekking meer en ik kon het eigenlijk zo af maken.
Helaas ben ik na die partij gestopt met trainen doordat ik een deeltijdstudie erbij ben gaan doen. Dus geen tijd. Maar na de zomer ga ik weer trainen en misschien MMA trainen en dat ook een keer in de ring proberen.
Kijk hieronder voor de beelden van mijn eerste kickbokspartij (helaas met bescherming):
Geluid ontbreekt helaas.

http://www.youtube.com/watch?v=6L_iqHQhiVY

Slome
08-05-2010, 18:50
slome heb je weer gezopen? :D




edit:aaaah zie nu de titel pas, lol :D

JATOGJEWEETOG

dietrik
08-05-2010, 19:21
In 2004 stond ik voor de eerste en enigste keer in de ring in Purmerend. Aangezien ik vind dat je als kickboxer toch een keertje ervoor moet ( ik was toen al 29), ben ik snoeihard gaan trainen en ben ik zo binnen 6 maanden van 86 naar 72 kilo gegaan. Behoorlijke spanning en bij het inslaan was ik binnen no time al moe. Naar de ring lopen was al een ervaring op zich, en toen ik in de ring stond onder die felle lampen had ik het idee dat ik op een andere planeet stond. De scheids praatte maar ik had geen idee waar ie het overhad. Ik had maar een idee in mijn hoofd en dat was naar voren!
Ik was te wild en had mijn kop er duidelijk niet bij. Mijn tegenstander was een stuk rustiger en trok de partij eigenlijk simpel naar zich toe. Conditioneel zat ik er finaal doorheen, en blijkt maar weer hoe belangrijk de controle over je ademhaling is.

Al met al een rare maar te gekke ervaring. Succes!

R_D
08-05-2010, 19:30
eerste partij vocht ik op instinct, sommige dingen gingen heel slecht en sommige dingen weer heel goed
je krijgt zelf niet zoveel mee wat er in de partij gebeurt, het gebeurt gewoon.. naderhand herinner je ook niet alles.. misschien maar 40% :P
je voelt ook totaal niks door de adrenaline.. maar dat neemt af na mate je meer vecht. bij mn tweede partij was mn adrenaline al minimaal. Ze zeggen dat je bij de 2e gevecht nog zenuwachtiger bent maar dat had ik dan weer niet.

ik had helaas verloren, maar die jongen had heel wat ervaring.. het was mijn zwaarste pot tot nu toe en een nipt, nipt wedstrijd

remco pardoel
08-05-2010, 22:06
MMA?
Dat was de UFC in 1994

Sport?
Judo toen ik 5 jaar was of zo...

Slome
08-05-2010, 22:12
MMA?
Dat was de UFC in 1994

Sport?
Judo toen ik 5 jaar was of zo...

check dit:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?103193-Slome-amp-Tony-s-MMA-Classic-IX-Orlando-Wiet-vs.-Remco-Pardoel&highlight=

madmax
08-05-2010, 22:30
Jaren geleden deed ik mijn eerste bokspartij in Nieuw Amsterdam bij Emmen.
Het was gewoon in een cafe, waar de rook van de sigaren laag in het gebouw hingen.
Omkleden gebeurde in de keuken en douchen was er na de tijd niet bij.
Ik moest tegen een plaatselijke jongen die gigantisch veel supporters had meegenomen.
Bij het in het midden komen van de ring om te groeten en naar de scheidsrechter te luisteren werdt er geroepen "sla hem dood die tering tukker"
Ik kreeg vrij snel een stoot op mijn neus en moest naar achteren, mijn tegenstander werdt gedragen door het geroep van zijn supporters.
Tegen het einde van de ronde raakte hij "leeg"en kon ik in het spel komen.
Weet nog goed dat ik na een ronde al kapot in de hoek stond, maar de trainer zei," hij is helemaal kapot en nu druk zetten".
De tweede en derde ronde deed ik wat ik doen moest en won de partij op punten (3-0)
Kon die nacht niet slapen van de adrenaline en van het idee dat ik niet genoeg getraind had.
Mijn rug zat onder de brandplekken van het wegdraaien tegen de touwen.
Ben daarna nog meer gaan trainen en harder gaan trainen.
Bij mijn tweede partij was ik in top conditie en kon de hele wereld aan.
Na het groeten kwam ik als eerste door en zag ik dat hij beide handen naar voren deed als ik sloeg.
Dus een directe doen en volgen met een hoek, toen ik de hoek uitdeelde zag ik hem ter aarde storten.
Het heeft heel lang geduurd voordat ze hem weer bijkregen.
En daar stond ik dan. vol adrenaline en met een bere conditie en na 40 seconden was het al over.
dan kun je toch beter op punten winnen en leeg zijn.

trainer Bv S'burg
08-05-2010, 22:44
mijn eerste kickboks partij was in Amersfoort in 1993, ik had voor die tijd aardig wat bokspartijtjes gedraaid, maar had al bijna een jaar niet meer in de ring gestaan. Na een ruime punten voorsprong (vooral met stoten) ontving ik in de laatste ronde een blindgier op me oor, waardoor me trommelvlies gescheurd was en het bloed uit me oor kwam. De scheidsrechter moest me uittellen! Met die scheidsrechter runnen we nu samen (www)coolgym(.nl) in spakenburg.

Bartju
09-05-2010, 15:16
Mooie verhalen jongens ik ga jullie zeker op de hoogte houden hoe het is verlopen!
Ik heb er zin in maar ben stiekem als ik er over na ga denken een beetje zenuwachtig..
maar dat zullen wel normale zenuwen zijn;)

Irishrover
10-05-2010, 00:16
Ik herinner me eerste partij nog goed, omdat het een wedstrijd was vol drama & slechte mentaliteit was van mijn kant.

Mijn eerste partij was dus in Ierland ( County Mayo) waarin ik bokste tegen een hele harde kerel ( zoon van een whiskey brouwer )
Een eerste klas boer die niet echt kon boksen maar wel enorm hard kon slaan zoals je meer had van deze jongens.
Het plan was om constant in beweging te blijven & blijven wegdraaien van die kerel & vooral niet in de hoeken blijven staan.
Op het begin wilde ik niet luisteren, ik dacht: smeer em, ik wil gewoon een gevecht aangaan.
Waarom wegrennen van deze boer die traag & niet technisch is.
Ikke onderschatte deze kerel & al gauw ving ik een aantal harde punches.
Kon het niet uitstaan dat ik werd geslagen door iemand & wilde een straatgevecht aangaan.
Terwijl ik nog wazig was begon ik als een bezetene lange combo's te maken & bleef doorgaan met hoeken totdat hij begon te clinchen.
Slim van hem eigenlijk, want ik kon meteen niets meer, door dat geclinch iedere keer werd ik nog gekker haha.

De coaches ( o.a me oom ) schreeuwde dat ik me moest inhouden & vooral niet agressief moest worden.
Op het begin had ik zo iets van: Jaaaa! laat me nou maar, ik pak hem wel binnen nu en 30 seconden.

Maar daarna merkte ik dat je toch moe gaat worden, vooral doordat je agressief & er zoveel adrenaline door je lichaam stroomt.
Na een minuut dacht ik: Ik mag natuurlijk niet verliezen! & al ik zo doorga val ik vanzelf om van vermoeiheid.


Ik besloot om zelf in te houden & ademde diep in & zei tegen mezelf: Daniel, you need to get you're shit together!
Besloot om me aan de game plan te houden, hield goed afstand & bleef vooral in beweging, af en toe gooide ik een jab of een snelle korte combo & terug in m'n houding.

Het werkte want de man werd al gauw moe & begon ongecontroleerd te vechten, zijn harde zwaaihoeken werden langzamer & hoorde hem zwaarder ademen.
Dus greep me kans in ronde 3 waarin hij heel moe & ongemotiveerd begon te kijken.
Die blik zei: Pfff, ik kan niet meer.

De coaches hadden dat ook door & zeiden dat ik keihard in z'n maag of lever moest punchen, na 4 of 5 keer slaan ging hij inderdaad neer en won ik de wedstrijd.


Maar leuk dat je gaat beginnen met vechten.
Muay Thai was het toch ?

Jeroen
10-05-2010, 02:58
In 2005 vocht ik mijn eerste partij op het 1e Fighting Nordin Memorial in Purmerend. Dit was een nieuwelingen MMA partij over 2x3 minuten. Ik vocht tegen Younes Radi Hemdi van Mike's Gym die toendertijd geloof ik 4 partijen MMA had gevochten. Mijn voorbereiding bestond uit 2 jaar pencak silat, 3 jaar boksen en een paar lessen BJJ. Op de grond wist ik nog niet precies wat ik deed, maar ik voelde me zeker over m'n stoten. En op kracht en conditie zou hij me niet kunnen pakken, want ik was in topvorm... dacht ik.

Voor de wedstrijd was ik rustig, heel rustig. Maar toen de muziek begon te spelen en ik tussen het publiek door richting de ring holde, schoot m'n hartslag omhoog. Bob Schreiber was de scheidsrechter en wat hij ons voor de bel allemaal vertelde ging volledig langs me heen. De partij begon en het was gelijk wild. M'n stoten kwamen er totaal niet uit en ik was maar een beetje aan het trekken en smijten met m'n tegenstander. Het was ineens 100x lastiger om technisch goed te blijven werken. Alles wat ik deed zoog de energie uit m'n lijf. Het gevecht belandde een paar keer op de grond, waar ik helemaal los ging met stoten naar het lichaam (naar het hoofd mocht niet onder nieuwelingen regels). Ook dit kostte vreselijk veel energie.

Toen de tweede ronde begon, voelde alles loodzwaar. Ik hield m'n handen niet meer hoog en staand was ik gewoon een wandelende stootzak. Ik moest wat lowkicks incasseren en kwam in een muaythai clinch terecht waar ik behoorlijk wat knieën met m'n hoofd blokte. Werd op een gegeven moment nog tegen de touwen aangezet, waar ik de ene hoek na de andere te verwerken kreeg. Na afloop van de partij kwamen er verschillende mensen naar me toe die zich verwonderden over het feit dat ik niet neer was gegaan... Het gevecht eindigde na een trip op de grond, waar ik mount pakte maar er niks mee wist te doen.

Uitslag onbeslist, maar voor mijn gevoel had ik dik verloren. In de tweede ronde kreeg ik alle hoeken van de ring te zien, kon ik staand niks meer tegen m'n tegenstander inbrengen en op de grond wist ik niet wat ik moest doen. Het was een gigantische eye-opener want tijdens de training was ik praktisch niet moe te krijgen, maar in de ring was ik in no-time helemaal afgefikt. Maar zoals je leest, heb ik er wel gigantisch veel van geleerd. M'n zwakke punten werden me pijnlijk duidelijk en hierop ben ik vervolgens wel meer gaan trainen. In die ene wedstrijd heb ik meer geleerd dan ik geleerd had in die jaren dat ik trainde.

Rechts ben ik:
http://i1013.photobucket.com/albums/af259/Julietwhiskey/fnm.jpg

ondiep
10-05-2010, 09:37
Leuke verhalen jongens ;) en succes met je 1ste partij Bartjuh!

BiCkOnE
10-05-2010, 10:16
Offtopic: Ik vraag me af hoe deze topic het in de Dungeon zou doen? :D
....inclusief beeld- en foto-materiaal..;)

Bartju
10-05-2010, 11:50
Ik denk maak er een spannende titel van kijken extra veel mensen haha en t blijkt

Slome
10-05-2010, 12:14
Ik herinner me eerste partij nog goed, omdat het een wedstrijd was vol drama & slechte mentaliteit was van mijn kant.

Mijn eerste partij was dus in Ierland ( County Mayo) waarin ik bokste tegen een hele harde kerel ( zoon van een whiskey brouwer )
Een eerste klas boer die niet echt kon boksen maar wel enorm hard kon slaan zoals je meer had van deze jongens.
Het plan was om constant in beweging te blijven & blijven wegdraaien van die kerel & vooral niet in de hoeken blijven staan.
Op het begin wilde ik niet luisteren, ik dacht: smeer em, ik wil gewoon een gevecht aangaan.
Waarom wegrennen van deze boer die traag & niet technisch is.
Ikke onderschatte deze kerel & al gauw ving ik een aantal harde punches.
Kon het niet uitstaan dat ik werd geslagen door iemand & wilde een straatgevecht aangaan.
Terwijl ik nog wazig was begon ik als een bezetene lange combo's te maken & bleef doorgaan met hoeken totdat hij begon te clinchen.
Slim van hem eigenlijk, want ik kon meteen niets meer, door dat geclinch iedere keer werd ik nog gekker haha.

De coaches ( o.a me oom ) schreeuwde dat ik me moest inhouden & vooral niet agressief moest worden.
Op het begin had ik zo iets van: Jaaaa! laat me nou maar, ik pak hem wel binnen nu en 30 seconden.

Maar daarna merkte ik dat je toch moe gaat worden, vooral doordat je agressief & er zoveel adrenaline door je lichaam stroomt.
Na een minuut dacht ik: Ik mag natuurlijk niet verliezen! & al ik zo doorga val ik vanzelf om van vermoeiheid.


Ik besloot om zelf in te houden & ademde diep in & zei tegen mezelf: Daniel, you need to get you're shit together!
Besloot om me aan de game plan te houden, hield goed afstand & bleef vooral in beweging, af en toe gooide ik een jab of een snelle korte combo & terug in m'n houding.

Het werkte want de man werd al gauw moe & begon ongecontroleerd te vechten, zijn harde zwaaihoeken werden langzamer & hoorde hem zwaarder ademen.
Dus greep me kans in ronde 3 waarin hij heel moe & ongemotiveerd begon te kijken.
Die blik zei: Pfff, ik kan niet meer.

De coaches hadden dat ook door & zeiden dat ik keihard in z'n maag of lever moest punchen, na 4 of 5 keer slaan ging hij inderdaad neer en won ik de wedstrijd.


Maar leuk dat je gaat beginnen met vechten.
Muay Thai was het toch ?

Klinkt als een goed jongensboek....

goro
10-05-2010, 13:07
Mijn eerste partij veel redbull gedronken! 1996! Voor de match overgegeven van zenuwen. De partij zelf mezelf opgelazen toch na verlenging beslissing gewonnen. Luisteren naar de coach zat er niet in. Gewoon in een tunnel met jij en jou tegenstander en wat geroep op de achtergrond n een scheids die ons af en toe uit elkaar haalde. Maar wel down to earth... Ik kon hem helemaal niet na 10 seconden KO slaan/ trappen... En conditie heb je echt nodig!

RMND
10-05-2010, 13:34
mijn 1e partij was op 26-01-2008 dat was 3x 1.5!
ik was toen 15 en trainde toen ongeveer 2 jaar,
2 dagen van te voren was ik al zo zenuwachtig dat ik gewoon moest spugen...:confused::lol:

op de dag van de wedstrijd zelf, vol met zenuwen en spanning.
verder alles rustig aan gedaan en in de avond had ik het 6e partij geloof ik, dus bij het 4e/5e partij al warmstoten en begon het steeds meer te komen met die zenuwen..
opkomen is een van de dingen wat mij een super gevoel geeft en het officieel maakt dat het jouw feestje is, doe het dus naar jou eigen smaak wat jou het lekkerste gevoel geeft!

1e ronde:
gelijk bij aftikken beginnen met trappen, toen doorgegaan met stoten en trappen gemixt.
op ong de helft gaf ik een lowkick terwijl hij ook een gaf toen kwamen we knie-knie en dat deed auwie..
ronde uitgevochten met meer punten aan zijn kant!

2e ronde:
weer hetzelfde verhaal bij aftikken en gewoon lekker stoten, je ding doen zoals het je geleerd is!
deze ronde ging ik er lekker fel in maar omdat ik geen ervaring had in de ring en veelste enthousiast
ging ik zo hard als ik kon maar had niet gedacht dat ik zo snel moe was, tegenstander een beetje aangeslagen maar deze ronde was zeker voor mij..

3e ronde:
ging het allebij niet meer zo super, allebij moe en geen puf meer!
maar ik had tog nog ergens een beetje puf weggehaald en begon weer lekker in een ritme te komen!
tegenstander had meer ervaring en niemand wist ook waar die wegkwam en kwam duidelijk met meer ervaring over hij was zowiezo ouder dan mij! maar deze ronde ging een beetje gelijk op!

uitslag - Verloren, maar dat is ook maar beter anders dacht ik er mischien wel te makkelijk over en had ik geen uitdagingen meer!

nog een tip wat voor mij de andere 3 partijen ook hebben gewerkt:
wees niet zenuwachtig, je kiest er zelf voor en hebt er hard voor getraind!
doe je best en denk gewoon dat je ze koppie eraf trapt!

osu!

Irishrover
10-05-2010, 14:12
Klinkt als een goed jongensboek....

Haha thanks, tijdens het typen kon je spreken van een herbeleving.

Bartju
10-05-2010, 14:19
Deze thread is te vinden op de portal;)

trainer Bv S'burg
10-05-2010, 17:23
Mijn eerste partij veel redbull gedronken! 1996! Voor de match overgegeven van zenuwen. De partij zelf mezelf opgelazen toch na verlenging beslissing gewonnen. Luisteren naar de coach zat er niet in. Gewoon in een tunnel met jij en jou tegenstander en wat geroep op de achtergrond n een scheids die ons af en toe uit elkaar haalde. Maar wel down to earth... Ik kon hem helemaal niet na 10 seconden KO slaan/ trappen... En conditie heb je echt nodig!

goro jij spuugt nog voor de partij! Mijn 1ste profboks-pupil kotste de ring (Amersfoort, glory event) in ronde 2 onder. In aller eil veegde ik het op een dame aan de ring!

Bartju
18-05-2010, 23:55
27juni zou ik mijn eerste partij draaien in utrecht maar dat is gewijzigd!
Ik vecht 27 juni in almere op een thailand beurs.
http://www.groetjesuitthailand.nl/html/thai_boxing.html

en er staat misschien wel een echte wedstrjid die komt er dus:P

bladetrinity
19-05-2010, 08:34
Laat ik ook een keer een verslag posten :d.

Mijn eerste partij is ook al weer een jaar of 3 gelden. Ik zou toen vechten op het gala The battle of Flevoland en stond stijf van de zenuwen. Ik zou die dag tot 80 kilo vechten en was van te voren erg bang dat ik te zwaar zou zijn. Ik woog uiteindelijk 76 kilo en was dus eigenlijk veel te ligt(vecht nu op 85 kilo en ga waarschijnlijk richting de 90).

Toen kwam het in tappen en warm draaien. Voor mijn gevoel ging het lekker en ik dacht klaar te zijn voor de wedstrijd. Uiteindelijk kwam het moment over de cat-walk richting de ring en gaan met die banaan. Het ging alleen anders dan gepland. Mijn tegenstander begon met stoten en ik wou hem een low-kick geven. Voor dat ik het wist lag ik echter op de grond te kijken. Het waren geen 8 tellen maar het was toch heel anders dan trainen. Hier moest niet technies vechten maar die ander echt pijn doen. De rest van de partij kwam het er ook niet echt uit en ik verloor dus ook dik op punten. Na de partij heb ik een half uur misselijk gezeten en heb ik nog overgegeven. Toch zou ik deze ervaring niet hebben willen missen en heeft het mij een betere vechter gemaakt.

Bobson
19-05-2010, 10:29
Mijn eerst partij is al 25 jaar geleden. Maar staat me nog vers in het geheugen. De periode ervoor had ik er erg veel zin in en kon ik bijna niet wachten tot het moment daar was. Want ik had mijn plan al lang klaar en zou wel even indruk maken in de vechtsportwereld. Maar toen het eenmaal zover was vroeg ik me af waar ik eigenlijk aan begonnen was. Vanaf 's ochtends opstaan tot het moment dat ik naar de ring toe liep kreeg ik steeds grotere bedenkingen en wilde ik zelfs dat ik er nooit aan begonnen was. Eenmaal in de ring ging het wel weer. Maar niets van wat ik allemaal van plan was lukte, en het werd een wilde rommelpartij, die eindigde in onbeslist. Mijn trainer was tevreden omdat het volgens hem een goede tegenstander was. Dus wellicht was het niet eens slecht zoals ik het gedaan had. Maar ik heb altijd met een rotgevoel op die partij teruggekeken. Waarschijnlijk vooral omdat die gewoon niet gebracht heeft wat ik me ervan had voorgesteld. Het gekke is dat toen mijn zoon zijn eerste partij vocht, bij mij dat gevoel van vroeger weer duidelijk naar boven kwam. Gelukkig ging het hem een stuk beter af en kijkt hij wel met plezier terug op zijn eerste partij.

lopez86
19-05-2010, 10:34
Mijn eerste partij was in 2007, op een gala van Van Os Gym.
Ik vocht een kickboxpartij tegen een turkse jongen die bekant 5kg zwaarder dan me was en dat vond ik geen prettig idee.
M'n trainer was er ook niet en ik had een jongen bij me die ik totaal niet kende.
Naja ik zie t wel dacht ik.
Ik had echt het gevoel alsof ik na de eerste ronde helemaal leeg was, op de 1 of andere manier zuigt die spanning energie uit je.
Verder uitgevochten maar verloren op punten maar al met al een onvergetelijke ervaring :)


@Canny; komt idd uit dat filmpje ;)


Ik heb er wel beelden van idd. Hier een youtube filmpje van een paar jaar geleden met wat judopartijen en deze partij staat er ook op. Even scrollen naar 3:50

http://www.youtube.com/watch?v=_KUi-uCxMtc

LOL die voetbalschop tegen dat bitje, EPIC haha.
Vette partij hoor.

Bartju
19-05-2010, 17:10
dus als ik het goed begrijp is het heel vaak zo dat je eerste partij dekking hoog techniek vergeten en kroeghoeken is?:p

Bobson
19-05-2010, 17:14
Welke dekking? :lol:

Bartju
19-05-2010, 17:16
Haha ordinaire vechtpartij dus?:p

Mickey
19-05-2010, 17:35
Mijn eerste partij vocht ik in 1998 in Deventer op het eerste Shooto-evenement georganiseerd door Martijn "The Specialist" de Jong. Ik had toen 1,5 jaar (oid) BJJ training onder de gordel. Compleet afgetuigd. Kon met geluk een rear naked aanzetten nadat mijn opponent een Tobias Krone Kroeghoek TM miste. Hele ervaring dat wel, maar het enige wat ik echt nog herinner is dat Martijn de Jong, die toen zelf nog referee was, me een 8 count gaf en later dat hij mn tegenstander uit mn choke probeerde te bevrijden omdat ik niet meer wilde loslaten. Had er geen trek meer in.. ;) Ow.. en er staat me iets bij van Jan Lomulder die me uitlachte (op sportieve wijze uiteraard) omdat ik er echt gehavend uitzag.

Hendy
19-05-2010, 19:31
Mijn eerste partij vocht ik in 1998 in Deventer op het eerste Shooto-evenement georganiseerd door Martijn "The Specialist" de Jong. Ik had toen 1,5 jaar (oid) BJJ training onder de gordel. Compleet afgetuigd. Kon met geluk een rear naked aanzetten nadat mijn opponent een Tobias Krone Kroeghoek TM miste. Hele ervaring dat wel, maar het enige wat ik echt nog herinner is dat Martijn de Jong, die toen zelf nog referee was, me een 8 count gaf en later dat hij mn tegenstander uit mn choke probeerde te bevrijden omdat ik niet meer wilde loslaten. Had er geen trek meer in.. ;) Ow.. en er staat me iets bij van Jan Lomulder die me uitlachte (op sportieve wijze uiteraard) omdat ik er echt gehavend uitzag.

Ben toch wel benieuwd naar dat verhaal van de Tobias Krone Kroeghoek:lol:

arabic-sniper
19-05-2010, 23:50
gaan met die banaan, sla hem ko en je bent heel blij!!

Bartju
20-05-2010, 17:12
gaan met die banaan, sla hem ko en je bent heel blij!!

Die tip neem ik graag van je aan! bedankt haha..

Mickey
21-05-2010, 08:47
Ben toch wel benieuwd naar dat verhaal van de Tobias Krone Kroeghoek:lol:

Toen onze B3 nog redelijk vooraan in zijn vechtcarriere stond had ie nog wel eens de neiging "To come in swinging for the fences"...
Kroeghoeken dus! Hahaha!