PDA

View Full Version : Jerome le Banner vecht voor wereldtitel muaythai WPMF



payap
08-05-2010, 16:09
Bron: thescienceof8limbs.com


Op 16 juli zal Jerome le Banner een partij vechten op full muaythai rules. De partij zal zijn tegen de Canadees Thomas Novack.



http://fatsoking.smugmug.com/Other/US-News/lebanner/850734555_vVgiK-O.jpg

I recently received news from Iron Tiger in Ontario, Canada that their protege Tomas Novack will be fighting Jerome LeBanner for the The World Professional Muay Thai Federation (WPMF) heavy weight world champion Muay Thai title. The fight comes to the world on July 16, 2010. LeBanner has been pretty active boxing lately and seems to have renewed vigor training at the famed Chakuriki gym in Holland.

Tomas Novack has been under the guidance of Alin Halmagean at Iron Tiger Muay Thai in Hamilton, Ontario Canada. Iron Tiger has many noted fighters under his wing including Alex Ricci and Shane ‘Shaolin’ Campbell. THis title fight should prove an interesting contrast of styles and an exciting bout.

Kemal
09-05-2010, 12:58
thanks, ben benieuwd!

sjaakie'tje
24-07-2010, 13:23
was gisteren!

blackadder
24-07-2010, 13:47
En hoe' st afgelopen?

sjaakie'tje
24-07-2010, 14:05
En hoe' st afgelopen?

Weigh in;

http://thescienceof8limbs.com/2010/07/23/weigh-ins-for-lebanner-versus-novack-complete/

Preparation vid;

http://www.zideo.nl/index.php?zideo=6c5953546d316f3d&playzideo=6b3465596d317072&action=hd

RedDawn
24-07-2010, 14:25
LeBanner heeft gewonnen dmv een KO in de vijfde ronde!

Peter0711
24-07-2010, 15:21
Is er toevallig al een linkie?

tom69330
24-07-2010, 16:37
Results and photo Jerome Le Banner Vs Tomas Novack - Resultats WPMF Muay thai - FreeFight-Fever (Muay Thai , UFC , MMA , Dream) (http://www.olivier-angelini.org/article-jerome-le-banner-vs-tomas-novack-resultats-wpmf-muay-thai-54385765.html)

RedDawn
24-07-2010, 18:32
Ronde 2 en 4 staan online. Ik ben een hele grote fan van Jerome LeBanner, maar volgens mij is hij gewoon te oud om nog potten te breken in de K-1.

Hopelijk heb ik het mis!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Y55nxNLzv6w

blackadder
24-07-2010, 20:53
Volgens mij was dit het plan van Harinck. Kan het mis hebben. Maar kijk maar hoe Jerome die gast in de hoek probeert vast te zetten. Niet echt de Le Banner manier. De hele manier hoe die hier vecht is overduidelijk niet zijn gebruikelijke stijl. Harinck zei ja al in het interview dat hij zijn vechtstijl heeft aangepast. De oude Le Banner was erop losgestormd om een KO te forceren. In plaats daarvan zien we een Le Banner die rustig blijft en punten scoort en probeert zijn tegenstander vast te zetten. Ik denk dat ook Kraus een nieuwe vechtstijl uitprobeerde in zijn laatste partij tegen een opponent die geen echt gevaar voor hem was en ik denk dat Le Banner dat hier ook deed.

RedDawn
24-07-2010, 21:04
Dat zou kunnen. Laten we het hopen!

Ronde 5 met de KO:

http://www.youtube.com/watch?v=0C9Nqi2NfbA

sjaakie'tje
24-07-2010, 22:46
Volgens mij was dit het plan van Harinck. Kan het mis hebben. Maar kijk maar hoe Jerome die gast in de hoek probeert vast te zetten. Niet echt de Le Banner manier. De hele manier hoe die hier vecht is overduidelijk niet zijn gebruikelijke stijl. Harinck zei ja al in het interview dat hij zijn vechtstijl heeft aangepast. De oude Le Banner was erop losgestormd om een KO te forceren. In plaats daarvan zien we een Le Banner die rustig blijft en punten scoort en probeert zijn tegenstander vast te zetten. Ik denk dat ook Kraus een nieuwe vechtstijl uitprobeerde in zijn laatste partij tegen een opponent die geen echt gevaar voor hem was en ik denk dat Le Banner dat hier ook deed.

Vond hem wel goed vechten, zoals je zei, hij neemt zijn tijd en scoort zijn punten veel betern en heeft meer variatie in zijn aanvallen met harde en goed geplaatste stoten. Misschien had dat ook wel te maken met het feit dat hij 5 ronden moest vechten.

Of het echt in zijn voordeel is weet ik niet. Als ie er gewoon invliegt vanaf ronde één, dan had het misschien al over geweest. Als hij wat meer vermoeid wordt, is hij nl makkelijker te raken.

Leuk gevecht en wat een KO. La Banner zijn stoten zijn nog steeds erg geweldadig, vooral die rechter hoek is echt moordend. Die laatste zal er echt vol op.

Wat Novak betreft, hij ziet er niet echt zo afgetraind uit, maar zijn handsnelheid is toch wel goed en hij staat toch maar even 5 ronden met Le Banner in de ring. Je ziet wel dat hij zich goed heeft voorbereid, dit was voor hem de kans van z'n leven. Mooie eer voor hem te kunnen zeggen dat Le Banner hem KO gemept heeft ;-)

Kemal
24-07-2010, 22:57
goh wat is die Jerome toch nog steeds fysiek sterk zeg..

ArjanV
25-07-2010, 00:38
En dat zou dan een wereldtitel gevecht moeten voorstellen.....

detje
25-07-2010, 00:56
die novak heeft net zo'n bierbuik als mij hahaha ik durf er behoorlijk wat geld op te zetten dat lebanner de 1/2e finale vd k1 niet haalt dit jaar. die man is een legende, maar ook legendes hebben een houdbaarheidsdatum, kijk naar armstrong i.d. tour bijvoorbeeld.

blackadder
25-07-2010, 01:14
Vond hem wel goed vechten, zoals je zei, hij neemt zijn tijd en scoort zijn punten veel betern en heeft meer variatie in zijn aanvallen met harde en goed geplaatste stoten. Misschien had dat ook wel te maken met het feit dat hij 5 ronden moest vechten.

Of het echt in zijn voordeel is weet ik niet. Als ie er gewoon invliegt vanaf ronde één, dan had het misschien al over geweest. Als hij wat meer vermoeid wordt, is hij nl makkelijker te raken.


Wat Novak betreft, hij ziet er niet echt zo afgetraind uit, maar zijn handsnelheid is toch wel goed en hij staat toch maar even 5 ronden met Le Banner in de ring. Je ziet wel dat hij zich goed heeft voorbereid, dit was voor hem de kans van z'n leven. Mooie eer voor hem te kunnen zeggen dat Le Banner hem KO gemept heeft ;-)
En daarom denk ik dat Harinck deze kans wou benutten om Jerome met een nieuwe manier van vechten vertrouwd te laten raken. En ook dat men niet iedereen in de eerste meteen KO slaat maar dat men soms gewoon moet proberen met punten te winnen en een partij over de hele rondes uit te vechten. Wat toch wat meer energie vergt. Echt gevaarlijk was Novak niet, goed die knock down hoorde vast niet bij het plan maar toen werd ie gewoon even te laks, dus een uitgelezen kans eens wat nieuws uit te proberen. Misschien heb ik het ook helemaal mis. Maar dat denk ik dus.

sjaakie'tje
25-07-2010, 07:50
En dat zou dan een wereldtitel gevecht moeten voorstellen.....

Ja kijk die Novak had de titel. Hij ziet er niet echt uit, maar hij is wel efficient en moeilijk te bevechten. Heel de tijd aan het bewegen door de ring, beweegt zijn hoofd ook de hele tijd en komt dan als een duiveltje uit een doosje met snelle counter trappen en punches. Heel unorhodoxe stijl wat hem moeilijk te bevechten maakt. Vond het wel een leuke pot.

sjaakie'tje
25-07-2010, 07:56
En daarom denk ik dat Harinck deze kans wou benutten om Jerome met een nieuwe manier van vechten vertrouwd te laten raken. En ook dat men niet iedereen in de eerste meteen KO slaat maar dat men soms gewoon moet proberen met punten te winnen en een partij over de hele rondes uit te vechten. Wat toch wat meer energie vergt. Echt gevaarlijk was Novak niet, goed die knock down hoorde vast niet bij het plan maar toen werd ie gewoon even te laks, dus een uitgelezen kans eens wat nieuws uit te proberen. Misschien heb ik het ook helemaal mis. Maar dat denk ik dus.

Ja dat is zo, in de video link zie je ook dat Thom zelf zegt dat hij zijn stijl wat veranderd heeft en dat hij teveel op zijn boksen werkte.
Nu trapt hij meer en het was een goede training om 5 ronden te draaien.

Alhoewel na ronde 1 te zien ging hij er toch wel hard in ;-)