PDA

View Full Version : Rothwell vs Yvel promoted to UFC 115 main card



Slome
09-05-2010, 16:24
Rothwell vs Yvel promoted to UFC 115 main card

http://assets.sbnation.com/assets/302967/rothwell-yvel.jpg

A heavyweight bout between sluggers Ben Rothwell and Gilbert Yvel has been moved from the unaired preliminary portion of UFC 115 to take a vacated spot on the televised main card portion of the card.
A spot on the main card was vacated after the lightweight bout between Tyson Griffin and Evan Dunham was bumped off the PPV main card and demoted to the event's prelims.

However, its not all disappointing news as the Griffin vs. Dunham bout will now headline the Spike TV prelims special for UFC 115. Another lightweight match up in Mac Danzig vs. Matt Wiman is the second bout that will also appear on the one-hour broadcast.

Rothwell (30-7) was originally supposed to fight earlier this year at February's UFC 110 event in Australia, however, he was forced out of his main card bout against Mirko "Cro Cop" Filipovic after he came down with a nasty bout of the traveler's flu.
In his last fight, Rothwell suffered a controversial second-round TKO loss in his UFC debut against Cain Velasquez at UFC 104 on October 24. The fight was stopped after Rothwell was taking several unanswered blows from Velasquez against the cage, however, many felt it was stopped prematurely as Rothwell was still coherent and seemed to be transitioning back to his feet.
Prior to joining the UFC, Rothwell put together a impressive 14-1 streak, which saw him go 9-0 in the now-defunct IFL promotion. The eight year veteran of the sport has competed for other notable promotions such as Extreme Challenge, King of the Cage, Adrenaline MMA and Affliction.
Rothwell wasn't the first opponent being considered for Yvel (36-14-1) at UFC 115, as he the Dutchman was originally set to face Pat Barry, however, Barry was pulled from the bout in favor of a match up with "Cro Cop" on the same card, which is now the night's co-main event.
Yvel is 1-2 in his last three bouts, most recently suffering a first-round TKO loss to Junior dos Santos in his UFC debut earlier this year at UFC 108.

The Dutch fighter has competed for other prominent organizations during his nearly 13-year career such as Rings, M-1, Fight Festival, Cage Rage and Pride. He has finished all of his 36 career wins, including 31 by TKO or KO and holds notable career wins over the likes of Semmy Schilt, Fabiano Scherner and Cheick Kongo.

UFC 115 takes place on June 12 at GM Place in Vancouver, British Columbia, Canada and is headlined by a light-heavyweight bout between former UFC champions Chuck Liddell and Rich Franklin.

micha
09-05-2010, 16:33
war Gilbert!!

Vinand
09-05-2010, 16:46
Warrrrrrrrrr Gilberrt!!!!!!!!!

Het is en blijft mijn favo mma vechter, maakt niet uit wat voor verleden hij heeft!!!!!

Mark105
09-05-2010, 19:27
Warrrrrrrrrr Gilberrt!!!!!!!!!

Het is en blijft mijn favo mma vechter, maakt niet uit wat voor verleden hij heeft!!!!!

Wat bedoel je met zijn verleden?

Vinand
09-05-2010, 20:10
3x gedisqualificeerd geweest vanwege het slopen van een scheidsrechter, iemands oog kapot maken tijdens wedstrijden, en bijten aka mike tyson stijl?? Nooit iets over gehoord Mark??

Hendy
09-05-2010, 20:16
Hoop dat Gilbert een knal partij gaat neerzetten, na een toch wel teleurstellend debuut.

bananenplukster
09-05-2010, 20:48
Wat bedoel je met zijn verleden?

Hier ko'd hij een scheids, zat er wel goed op moet ik zeggen:

http://video.google.com/videoplay?docid=220964006501530800#

TOON
09-05-2010, 20:57
toch jammer dat het in veel topics over Yvel iedere keer weer terug komt...

maar ontopic: hoop op Yvel!! maar is geen makkie!

Vinand
09-05-2010, 21:00
toch jammer dat het in veel topics over Yvel iedere keer weer terug komt...

maar ontopic: hoop op Yvel!! maar is geen makkie!

ja ik snap wat je bedoelt, het is gewoon een van de beste nederlandse mma vechters die we ooit hebben gehad in mijn ogen,, was niet mijn bedoeling om dit aan te halen maar dacht dat het wel voor zich sprak ;)

punch
09-05-2010, 21:03
Ik hoop dat Yvel weer eens gaat winnen
Ik vrees dat hij anders gecut wordt en het UFC avontuur voorbij is

Mark105
09-05-2010, 21:04
3x gedisqualificeerd geweest vanwege het slopen van een scheidsrechter, iemands oog kapot maken tijdens wedstrijden, en bijten aka mike tyson stijl?? Nooit iets over gehoord Mark??

Jawel maar verleden is nogal een ruim begrip en kan je in vele contexten plaatsen en aangezien ik de relevantie er niet van snap om het type verleden te vermelden die jij bedoel in een topic die gaat over een partij in het jaar 2010 in de UFC tegen Rothwell snapte ik de link die jij bedoelde niet.

wrestler_nl
10-05-2010, 00:01
Ik hoop dat Yvel wint via een VETTE KO!

Kemal
10-05-2010, 00:02
ik hoop dat Gilbert helemaal losgaat! WAR Gilbert!

ondiep
10-05-2010, 10:49
WAR Gilberttttt!!!!

Hoop dat de nederlanders het een stuk beter gaan doen, laten we hopen dat Alistair as zaterdag begint en Gilbert hierna :D

dirk5
10-05-2010, 11:07
tsja, met een co-main event van CC-Barry verdient dit gevecht natuurlijk wel gewoon om de main card te staan.

Ik zeg WAR Gilbert!

superfreak
10-05-2010, 11:50
WAR Gilber!!

Hoop het zo want verliest hij deze dan is het op zeker over voor hem.

Pahlavan
10-05-2010, 12:15
Degene die deze partij verliest wordt waarschijnlijk ge-cut door de ufc..

hoe dan ook, war gilbert

Petrosyan188
10-05-2010, 15:29
het is toch wel jammer dat er geen enkele nl is die meedoet aan de top van de ufc, SF allemaal wel leuk en aardig maar UFC blijft de baas en ik ben zeker geen fan van hem maar zou goed zijn als die opgepompte overeem snel naar de ufc gaat om wat daar te huishouden net als gegard om jongens hier te motiveren want als we afhankelijk zijn met alle respect voor jongens als yvel,struve en hardonk dan zal het niet lang meer duren dat er in de UFC geen enkele nl'er vecht

dirk5
10-05-2010, 15:44
het is toch wel jammer dat er geen enkele nl is die meedoet aan de top van de ufc, SF allemaal wel leuk en aardig maar UFC blijft de baas en ik ben zeker geen fan van hem maar zou goed zijn als die opgepompte overeem snel naar de ufc gaat om wat daar te huishouden net als gegard om jongens hier te motiveren want als we afhankelijk zijn met alle respect voor jongens als yvel,struve en hardonk dan zal het niet lang meer duren dat er in de UFC geen enkele nl'er vecht

De kommas heb je onder de knie. nu de punten nog....

superfreak
10-05-2010, 16:52
De kommas heb je onder de knie. nu de punten nog....

LOL low blow dirk.

Snap zijn gedachte gang wel maar een Mousasi is ook geen garantie voor succus. We hebben gezien wat King mo met hem heeft gedaan en in de UFC zitten nog veel meer worstelaars. Voor wat betreft Overeem daarvan gaan we nu kijken waar hij staat. Hij vecht nu al een tijdje tegen no names met alle respect voor zijn tegenstanders.

dirk5
10-05-2010, 16:55
LOL low blow dirk.


hehe, nee er zit zeker een kern van waarheid in zijn verhaal, het is zo alleen een beetje lastig lezen. :)

Sendur
10-05-2010, 16:56
tsja, met een co-main event van CC-Barry verdient dit gevecht natuurlijk wel gewoon om de main card te staan.

Ik zeg WAR Gilbert!

x2