PDA

View Full Version : Paul Daley biedt excuses aan



Pahlavan
10-05-2010, 11:19
UFC 113 EXCLUSIVE Paul Daley issues fulsome apology to Koscheck UFC and fans


By Gareth A Davies

British welterweight mixed martial artist Paul Daley has put out an apology to Josh Koscheck, the UFC, and MMA fans after throwing a punch at his opponent after their three-round contest was over on Saturday night in Montreal.

Dana White, the UFC president, had reacted immediately after the event that Daley would be cut from the UFC roster following his actions. Daley flew back to the UK, five hours after the event. After landing in the UK, he put out this statement.

I have also interviewed him. More to follow…

Daley said: “I’ve had a long flight home to consider my actions and regret the mistake I made on Saturday. I would like to apologise to the UFC and the Athletic Commission for what I’ve done as well as all the fans and sponsors that support me.”

“I would also like to offer my sincerest apologies to Josh Koscheck who did not deserve the cheap shot I threw. He did what he needed to do in order to win the fight and get the job done, and I foolishly reacted to the situation.”

“There is no excuse for my actions and I know what I did was very unprofessional. I was immensely frustrated by a collection of things that took place throughout the fight as well as leading up to it, but I’m certainly not trying to condone or excuse my actions.”

“Josh implemented his game plan perfectly taking me down and staying on top of me for the majority of the fight. I was also frustrated about him claiming (and acting like) I knee’d him in the head on the ground when it was clear for all to see in the video replay that I didn’t connect at all with the knee I threw.”

“Then finally, the verbal abuse Josh hit me with in the final 30 seconds of the fight simply pushed me over the edge and my frustrations came out as I knew I’d lost the fight, was unhappy with my own performance and had then been ridiculed by my opponent to top things off.”

“This is certainly no excuse for my actions; I fully deserve to be punished for what I did and hope that everyone I have disappointed can forgive my rash decision. I feel very disappointed in myself for losing my cool and hope that I am able to address my temperament and bounce back from this low point in my career.”

“I feel ashamed and embarrassed by what I did and hope that together my team and I can get through this issue. It will be a long road back from where I am now to earning the trust and respect of the UFC and the MMA fans that have supported me for so long, I know I’ve let you all down but I’m determined to make it up to you all.

http://blogs.telegraph.co.uk/sport/garethadavies/100008035/ufc-113-exclusive-paul-daley-issues-fulsome-apology-to-koscheck-ufc-and-fans/

XanaduNL
10-05-2010, 11:28
Nouja, netjes toch nog.

Pahlavan
10-05-2010, 11:34
hoewel ik het totaal onacceptabel vind wat daley heeft gedaan en ik vind ook dat hij een zware straf verdient.... vind ik het stiekem toch wel jammer dat hij nooit meer in de ufc mag vechten... niet omdat ik een fan ben van zijn grote bek maar omdat hij toch wel een aantrekkelijke vechtstijl heeft

Kemal
10-05-2010, 11:34
tja.. had beter van te voren na kunnen denken over zijn actie en zeker over de eventuele gevolgen daarvan..

Sendur
10-05-2010, 11:48
Dana zegt wel meer, hij komt wel terug.

dirk5
10-05-2010, 11:52
nu Koscheck nog voor zijn schwalbe!

vrane
10-05-2010, 11:57
Tja, dat die excuses komen is ergens logisch.

btw:

Waarschijnlijk één van de weinige momenten om big Dan in de ring te hebben...

http://img340.imageshack.us/img340/5615/bigdan.jpg

ondiep
10-05-2010, 12:06
Dana zegt wel meer, hij komt wel terug.


Denk het niet ik heb een press conf gezien waar hij nadrukelijk zegt that hij NEVER, NEVER meer in de UFC te zien zal zijn hij zij zoiets van ook al word hij de pound for pound beste fighter van de weightclass en champ in andere organisaties dat hij nog niet terug zou komen Dana zou zichtzelf in de vingers snijden en totaal niet meer geloofwaardig overkomen als hij hierop terugkomt.

Harrie Nak
10-05-2010, 12:37
Too little, too late!

Sendur
10-05-2010, 12:39
Denk het niet ik heb een press conf gezien waar hij nadrukelijk zegt that hij NEVER, NEVER meer in de UFC te zien zal zijn hij zij zoiets van ook al word hij de pound for pound beste fighter van de weightclass en champ in andere organisaties dat hij nog niet terug zou komen Dana zou zichtzelf in de vingers snijden en totaal niet meer geloofwaardig overkomen als hij hierop terugkomt.

Dana heeft ook 1000 keer NEVER gezegd dat Kimbo nooit in de UFC komt.
Dana heeft ook 1000 keer NEVER gezegd dat Chuck Liddell nooit meer terug zou komen en voorgoed gestopt was.

bryan
10-05-2010, 12:40
berouw komt na de zonde.... maar wel jammer inderdaad... toch kut dat bijna alle europese top vechters het gewoon op worstelgebied afleggen...

van mousasi , hardy en daly..

reefer
10-05-2010, 12:51
Ach,Dana laat toch ook vechters toe bij de ufc die een scheidsrechter hebben geslagen,dus zie niet in waarom hij nu zo reageerd van "nooit meer deze vechter".

1odin
10-05-2010, 13:49
Volgens mij is Data gewoon op z'n pik getrapt omdat Daley z'n schouders ophaalde toen Dana vroeg of hij wel in de UFC wilde vechten.

marcelt
10-05-2010, 14:09
Nette excuses en idd. jammer maar helaas. Goeie foto van Big Dan en Daley. Reps !

Petrosyan188
10-05-2010, 14:12
Ach,Dana laat toch ook vechters toe bij de ufc die een scheidsrechter hebben geslagen,dus zie niet in waarom hij nu zo reageerd van "nooit meer deze vechter".

x2

MMA4Life
10-05-2010, 14:22
ik vind dat josh ook een straf moet krijgen voor zijn schwalbe dat sloeg echt nergens op,, hoort en past niet in onze sport thuis

Lionheart
10-05-2010, 14:30
Dana is nu echt pissed off, maar ik denk dat hij en Daley er over een paar maanden wel uitkomen.

ondiep
10-05-2010, 14:31
Dana heeft ook 1000 keer NEVER gezegd dat Kimbo nooit in de UFC komt.
Dana heeft ook 1000 keer NEVER gezegd dat Chuck Liddell nooit meer terug zou komen en voorgoed gestopt was.

Misschien moet je dat intervieuw maar eens opzoeken dan begrijp je denk ik beter wat ik bedoel, in het gedachten houden van die duidelijke taal en het dan toch terughalen van Semtex lijkt mee hoogst onwaarschijnlijk ik denk ook niet dat we hem dus ooit in de ufc gaan terugzien.

Garcia
10-05-2010, 14:34
Volgens mij heeft Josh al vaker dit soort acties uitgehaald. Ik vind het terecht dat Paul een straf hoort te krijgen want het kon echt niet wat hij deed, maar ik begrijp best dat Josh het bloed onder de nagels van Paul heeft weten te halen tijdens de partij.

Pindakaas
10-05-2010, 14:35
Wat ik wel heel gek vond (ondanks de schwalbe) is dat Daley omdat hij miste toch geen punten in mindering kreeg. Ik bedoel het bleef een illegale knie gemikt naar het hoofd?

En ach ja die Dana zal hem vast wel vergeven als hij zich in een andere organisatie netjes gedraagd en een aantal mooie partijen laat zien. Volgens mij was BJ Penn ook voor altijd gebanned van de UFC omdat ie toen voor K1 koos.

dirk5
10-05-2010, 14:53
Volgens mij heeft Josh al vaker dit soort acties uitgehaald. Ik vind het terecht dat Paul een straf hoort te krijgen want het kon echt niet wat hij deed, maar ik begrijp best dat Josh het bloed onder de nagels van Paul heeft weten te halen tijdens de partij.

jep, die knie-eyepoke tegen Jonhson....

was ook niks aan de hand.

Sendur
10-05-2010, 15:37
Misschien moet je dat intervieuw maar eens opzoeken dan begrijp je denk ik beter wat ik bedoel, in het gedachten houden van die duidelijke taal en het dan toch terughalen van Semtex lijkt mee hoogst onwaarschijnlijk ik denk ook niet dat we hem dus ooit in de ufc gaan terugzien.

ik weet niet of je kan lezen maar IK heb het topic gestart over Daley waarin ik naar die pers conferentie wijs.

Dus ik weet wat Dana zegt maar Dana zegt wel meer.

Garcia
10-05-2010, 16:29
jep, die knie-eyepoke tegen Jonhson....

was ook niks aan de hand.

Ja precies, dat was de partij die ik bedoelde. Thanks :)

Might Is Right
10-05-2010, 16:30
ik vind dat josh ook een straf moet krijgen voor zijn schwalbe dat sloeg echt nergens op,, hoort en past niet in onze sport thuis

Zeker! Ik heb het veel moeilijker met dat voetbalgedrag van hem! De wonderspons ontbrak er nog aan!

En eigenlijk vond ik de "fuck you" attitude van Dailey best wel cool. iedereen (of laten we zeggen: de meesten amerikanen dan nog eens) wil beesten in de ring en de typische "happy american family picture" erbuiten (bekijk de Coleman pre-fight filmpjes eens...) maar als er dan iemand écht ontploft (en dan heb ik het niet over geacteerde countdowns vol grootspraak) lopen ze te zeiken.

TOON
10-05-2010, 16:43
josh moet sowieso standaard straf krijgen....vind het zo'n kansloze gast....vind het helemaal niks....actie van daley kan natuurlijk echt niet, maar begrijp het wel :)

GerritTonijn
10-05-2010, 18:14
http://i41.tinypic.com/2hqup8i.jpg


josh moet sowieso standaard straf krijgen....vind het zo'n kansloze gast....vind het helemaal niks....actie van daley kan natuurlijk echt niet, maar begrijp het wel :)

josh straf voor WAT?

wrestler_nl
10-05-2010, 18:31
Paul Daley is een idioot!
In plaats van grote praatjes kan hij beter aan zijn takedown defence werken want hij had helemaal niets in te brengen tegen Josh Koscheck.

Irishrover
10-05-2010, 18:45
Onnodige laatste punchje, verpeste meteen z'n carriere.
Althans, geloof ook nog wel dat Dana hem nog een kans geeft na een tijdje.

ondiep
10-05-2010, 19:03
ik weet niet of je kan lezen maar IK heb het topic gestart over Daley waarin ik naar die pers conferentie wijs.

Dus ik weet wat Dana zegt maar Dana zegt wel meer.

Ja ik kan lezen hoor hoezo vraag je dat?

ik heb dat intervieuw op youtube gezien niet via jou post, in ieder geval jij zegt a ik zeg b laten we het er maar op houden dat onze meningen verschillen.

weks
10-05-2010, 19:35
was het gisterenn helemaal me Dana eens
nu een dag later, na daleys statement is dat wel wat genuanceerder geworden
jonge vechter met een hoop druk op z'n schouders
fout valt niet goed te praten maar toch 'heat of the moment' heb ik enigzins begrip voor
ben benieuwd wat de toekomst brengt

Was altijd 1 vd grootste koscheck haters maar sinds een aantal partijen heb ik meer bewondering voor hem gekregen
is een veelzijdige vechter geworden sinds tuf
in deze partij hoopte ik zelfs dat hij zou winnen
niet z'n mooiste partij maar z'n gameplan werkt gewoon

dark
10-05-2010, 19:45
Was altijd 1 vd grootste koscheck haters maar sinds een aantal partijen heb ik meer bewondering voor hem gekregen


Klinkt herkenbaar. Gsp zou het nog wel eens moeilijk kunnen krijgen als Kos zn worstelen naar de next level brengt.

dirk5
11-05-2010, 08:48
http://i42.tinypic.com/r212ts.jpg

Sendur
11-05-2010, 09:45
http://i42.tinypic.com/r212ts.jpg


dit gebeurde ook al in de partij tegen Johnson.
Precies getzelfde.

zielig mannetje die Kos.

Sendur
11-05-2010, 09:47
Ja ik kan lezen hoor hoezo vraag je dat?

ik heb dat intervieuw op youtube gezien niet via jou post, in ieder geval jij zegt a ik zeg b laten we het er maar op houden dat onze meningen verschillen.

Haha oke ik snap je wel.

maar Dana zijn mening verschilt ook, de ene dag zegt hij a de andere dag zegt hij b.

Daley komt echt nog wel terug.

lopez86
11-05-2010, 10:37
Paul Daley is een idioot!
In plaats van grote praatjes kan hij beter aan zijn takedown defence werken want hij had helemaal niets in te brengen tegen Josh Koscheck.

Ergens denk ik dat Daley dat wel gedaan heeft, maar Koschek is een D-1 kampioen, tegen ervaring is gewoon niet op te trainen.

Sendur
11-05-2010, 11:28
Ergens denk ik dat Daley dat wel gedaan heeft, maar Koschek is een D-1 kampioen, tegen ervaring is gewoon niet op te trainen.

inderdaad.

Tehlirian
11-05-2010, 12:36
berouw komt na de zonde.... maar wel jammer inderdaad... toch kut dat bijna alle europese top vechters het gewoon op worstelgebied afleggen...

van mousasi , hardy en daly..
Heeft meer met de regels te maken. Behalve GSP vs Hardy, dat was gewoon een mismatch.

Pride_187
11-05-2010, 12:47
Tsja.. Paul Daley hoopte natuurlijk iets moois te kunnen laten zien. Hij was klaar voor een staande oorlog, die Josh ondanks zijn praatjes, toch niet aanging. Door die laatste opmerkingen in zijn oor de laatste 30 sec werd ie net over het randje heen geduwd.. kan het wel begrijpen

chickenwing
11-05-2010, 12:52
ja die excuses zijn ook door een p.a. of advokaat opgepent dus dat komt egt niet van hemzelf die mooie woordjes dit is puur om zn carriere te redden....

superfreak
11-05-2010, 13:27
Het is gewoon dom van Daley. Neem je verlies als een man en laat je niet gek maken. Hij zou Daley maar verkeerd geraakt hebben en dood geslagen hebben. Dan zou mma een reuze stap terug hebben gedaan. Zo jammer.

Laat Dana hem maar weg doen. Daley heeft een goede linker en produceerd dan wat leuke ko's. Echter doet hij me denken aan Melvin. Gebrek aan ground game doet hun de das om. Hierin vind ik melvin wel de beter omdat hij staand alles beheerst, trappen en al.

Bij Strikeforce kan hij mogelijk nog champ worden door Diaz ko te slaan. Echter heeft die ook een goede ground game maar mogelijk niet de takedown skills van Koscheck om je hem daar te krijgen.

succes verder.

youssef22
12-05-2010, 14:08
over manhoef gesproken wanneer draait die weer een mma partij bij strikforce?

Sendur
12-05-2010, 15:30
Het is gewoon dom van Daley. Neem je verlies als een man en laat je niet gek maken. Hij zou Daley maar verkeerd geraakt hebben en dood geslagen hebben. Dan zou mma een reuze stap terug hebben gedaan. Zo jammer.

Laat Dana hem maar weg doen. Daley heeft een goede linker en produceerd dan wat leuke ko's. Echter doet hij me denken aan Melvin. Gebrek aan ground game doet hun de das om. Hierin vind ik melvin wel de beter omdat hij staand alles beheerst, trappen en al.

Bij Strikeforce kan hij mogelijk nog champ worden door Diaz ko te slaan. Echter heeft die ook een goede ground game maar mogelijk niet de takedown skills van Koscheck om je hem daar te krijgen.

succes verder.

Klopt niet wat je daar typte maar weet wat je bedoeld. (kos)

Daley zijn takedown defence is echt wel beter dan Manhoef.
En zijn Chin is beter.

wel heel jammer maar zie hem op de een of andere manier nog wel terugkomen.

CannieY
12-05-2010, 21:08
het is officieel, Daley is gone with the wind...

"That's it. All over. I got my walking papers [from the UFC] this morning and I am glad that things are now official. It's a shame things went the way they did, but on the brighter side of things it opens up a lot more doors for me," exclaimed the British bruiser, adding that his next venture into combat will be on the other side of the world. I am fighting on a pay-per-view show in Australia on July 3 with a lot of other big names, and I have other offers in the pipeline... My plan is to string a couple of fights together before the end of the summer and hopefully get on one of the grand prix shows. We're currently talking to both Dream and Sengoku about getting a slot on their shows and there are some really good fighters there I can match-up with. They must understand that as a fighter I have to earn a living. This is my livelihood and if I have to serve a suspension before I fight again in North America then I will, I have no qualms about that, but I need to earn a living now... Boxing is still an option. One of my training partners is Rendall Munroe and his trainer is currently speaking to [boxing promoter] Frank Maloney on my behalf. I want to do both, fight MMA and get my boxing up to speed, but I want to do them concurrently... Stranger things have happened, aside from Dan [Hardy], there isn't many exciting fighters there in that weight class. Although a fantastic athlete, George St-Pierre and Josh Koscheck isn't really going to be that exciting as they are both wrestlers. Maybe in the future they will need a striker to come in an shake things up. Until then, there are plenty of guys for me to fight. Where to start? K.J. Noons, Nick Diaz, Jay Hieron, Joe Riggs..."
bron = mmamania.com