PDA

View Full Version : DE JOYA DUTCH OPEN EN WAT IK EVEN KWIJT WIL



Hans Vos
10-05-2010, 12:02
zoals iedereen wel weet ben ik 5 maanden geleden begonnen met het organiseren van de jeugd kampioenschappen .
ik vond het nodig dat de jeugd een keer mocht vechten op een groot podium en heb er maanden aan gewerkt om dit zo goed mogelijk neer te zetten .
tot op de laatste dag zijn er machtmaking opdates gestuurt naar alle deelnemers met het verzoek om op de gewichten van hun vechters te letten zodat ze mij optijd kunnen mailen als er veranderingen zijn die ik dan weer kan schuiven in de matchmaking
dit allemaal om de eerste dag op tijd te kunnen beginnen .
wat scherts mijn verbazing ?? 90 van de 220 vechters komen veel te zwaar op de weging wat resulteerd in een 2 uur latere start van het gala omdat we samen met de wfca de hele matchmaking moesten overdoen .
trainers trainers toch , ook dat hoort bij het werk van een coach .

RESPECT ??????????????????

jeugd vechters die spugen en dreigen naar de scheidsrechters en de organisatie !!!! trainers die de hele boel te lopen te manupuleren en agressief gedrag tonen naar scheidsrechters en organisatie !!!!! SCHANDALIG !!!!!!!!!

1 sportschool wil ik hier wel even uit lichten omdat die het helemaal bont gemaakt hebben en zelfs hun eigen jeugdvechters hebben bedreigd.

M en R SPORTS uit ROTTERDAM staat vanaf nu bij onze organisatie op de zwarte lijst wegens het door de trainers bedreigen van de organisatie en de wfca .
als je vechter door het maken van verboden handelingen tot verliezer word uit gemaakt heb je je daar als trainer bij neer te leggen .
respect begint op de sportschool en bij de leiding van deze school .
als je dan niet je zin krijgt bij de bond en je gaat als trainers de boel bedreigen en je bedreigd je inmiddels geplaatste vechters dat als ze de finale vechten ze geroyeerd worden bij jullie gym ben je geen knip voor de neus waard .
het gala verlaten met de spullen van jullie vechters zodat ze de volgende dag niet kunnen vechten om als een klein kind je zin door te willen drijven hoort niet bij een volwassene .
gelukkig heeft joya spullen voor beide vechters beschikbaar gesteld zodat beide jongens hun finale konden vechten met de organisatie in hun hoek .
ik heb beide jongens geadviseerd om te gaan trainen bij jan oosterbaan waar respect wel hoog in het vaandel staat .
gelukkig was de vader van beide heren erg begripvol en verstandig en laat zijn zoons vanavond meteen uit schrijven bij deze erg slechte school .

dan het stelen van elkaars spullen uit de kleedkamers .
ik wil hier niet te veel woorden over vuilmaken maar er zijn jassen laarzen en zelfs hele hoekkoffers gejat . waar zijn we in hemelsnaam mee bezig ?????

wel wil ik de rest van de trainers die onder alle omstandigheden rustig bleven en niet aan dit gedrag mee deden mijn complimenten geven .

als je als organisator zo,n groot evenement neerzet reken je op alles maar niet niet op dit soort misstanden .

WE HEBBEN DIT GALA OP GEZET VOOR JEUGD , JE WEET WEL ....... KINDEREN .

beste trainers RESPECT begint op de sportschool .

het positieve van het gala ga ik vanmiddag schrijven maar dit moest ik even kwijt .
groet hans

B3 lik3 M3
10-05-2010, 12:21
Waar gaat het heen man.. echt te triest voor woorden dit..

Sendur
10-05-2010, 12:34
schandalig.

Jammer dat je er zoveel tijd in steekt en mensen er zo mee om gaan.

Harrie Nak
10-05-2010, 12:34
Tja, zo gaat dat tegenwoordig. Treurig, maar waar. Wederom "goed" voor de sport...

bryan
10-05-2010, 12:36
ik heb beide jongens geadviseerd om te gaan trainen bij jan oosterbaan waar respect wel hoog in het vaandel staat .
gelukkig was de vader van beide heren erg begripvol en verstandig en laat zijn zoons vanavond meteen uit schrijven bij deze erg slechte school .


Dat vind ik zoizo een goed punt ! beide heren zullen welkom zijn denk ik !

en heb nog nooit van die sportschool gehoord maar wat een idioten man...

ramona
10-05-2010, 12:37
We stonden erbij en keken ernaar , kinderen die de beker niet aan wilden pakken , omdat ze het niet eens waren met de scheidsrechter en hem verrot scholden.Als trainer hoor je m te corrigeren ...
Nog geen 10 minuten later een jongentje die verloren had en het daar niet mee eens was. Eerst wilde hij de microfoon van de ringspeaker pakken om zn ongenoegen te uiten , die niet kreeg , daarna maar naar de scheidsrechter spuugt ...........SCHANDALIG , RESPECTLOOS......

Jan Lomulder begon de zondag met een speech over RESPECT , het leek wel of ze m vergeten waren????? !!!!!

Het was een leuk gala , volgend jaar weer !!!!!!!!

grim reaper
10-05-2010, 12:54
Het was in 1 woord schandalig wat er die zondag gebeurde 1 jongen van mij die wou ook uit de maat lopen en schopte omdat hij boos was dat hij verloren had tegen de touwen.
Ik greep hem direct in zijn nekvel en vertelde hem mooi dat wij dat nooit meer doen anders hoeft hij niet meer op de sportschool te komen en ik heb hem gelijk zijn excuses laten aanbieden.
Het is niet goed te praten maar zo kan het ook bij het merendeels van de jeugd die zich aan het misdragen was heeft de trainer de verantwoordelijk om gelijk in te grijpen als dat dan al niet gebeurt is het hek van de dam.

wrestler_nl
10-05-2010, 12:57
Triest!

Bobson
10-05-2010, 14:04
Erg triest, maar helaas wel een beetje een 'trend'. Jarenlang ging het eigenlijk vrij goed, en dat geldt ook voor het gedrag van het publiek. Maar de laatste tijd gaat het erg vaak mis op diverse fronten. In een vechtsport zou respect hoog in het vaandel moeten staan. Maar helaas lijken de straatratten en de bijbehorende mentaliteit een beetje de overhand te krijgen. Daarmee verzieken ze een sport waarin veel mensen veel energie hebben gestoken om deze bij het grotere publiek een beetje geaccepteerd te krijgen. Daar komt bij dat er geen bond is die de touwtjes strak in handen heeft, maar een totale anarchie aan losgeslagen clubjes die meer met zichzelf bezig zijn dan met een juiste promotie van de sport. En er is geen 'norm' of kwaliteitseis. Iedereen mag een school beginnen en er bestaat geen toetsing van kwaliteit of deskundigheid.
Erg triest voor de goedwillenden. Ik hoop dat er ooit een verbetering komt. Maar vrees het ergste.

Hans, ik hoop dat je de moed niet verliest, en de ervaringen gebruikt om bij een volgende gelegenheid je voordeel mee te doen. Misschien is een open kampioenschap alleen nog mogelijk wanneer je toch bepaalde scholen kunt uitsluiten die je vanwege gedrag op een zwarte lijst kunt plaatsen.

hendriks
10-05-2010, 16:55
belachelijk, echt belachelijk.. totaal boycotten de sportscholen die zich op deze manier gedragen.. Hans ik vind het goed dat je dit hier meld.
ook dat je deze sportschool eruit ligt.Onze sport krijgt vaak al negativiteit over zich heen, en de rotte appels moeten eruit.. ik hoop dat we met zn alle het blijven melden welke sportscholen zulk gedrag vertonen,, zodat promoters dat tuig niet uitnodigen.Moet je nagaan dat er vele projecten zijn waar kinderen kennis krijgen van vechtsport. Met zulke trainers maak je er nog groter tuig van.. En van de vechters die niet op gewicht zijn,, je bent hier als trainer verantwoordelijk voor. Hou hier rekening mee! andere vechters wachten doordit soort gein uren op de matchmaking.. Hbe een beetje respect voor elkaar.

STERKE JERKE
10-05-2010, 17:03
Dit is te gek voor woorden!
Alle RESPECT voor jou HANS!

Bartju
10-05-2010, 17:22
Schandalig!
Als trainer coch dien je een voorbeeld te zijn voor je leerlingen dit is wel lager dan laag!

trainer Bv S'burg
10-05-2010, 17:33
en dat krijg je als elke koekebakker met nul komma nul ring ervaring, drie hoog achter een gym kan beginnen. dit gebeurd ook wel eens op anderen gala's, dat ze spullen (tape, scharen, olie) uit me koffer jatten. goede reclame voor de kickboksjeugd, maar vooral voor de sport in het algemeen! Verre doelen, bereik je samen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

marcelt
10-05-2010, 18:19
Dit schetst een triest beeld van ons wereldje.............

Slome
10-05-2010, 18:25
allemaal kleine badr'tjes.....

Christophe
10-05-2010, 18:27
:eek:

Wow, ik kan het bijna niet geloven?! Misschien moet die zwarte lijst uitgebreid worden naar meerdere eventen, want dit kan gewoon niet!!!

Harrie Nak
10-05-2010, 18:46
allemaal kleine badr'tjes.....Verrassend, het zal eens niet. :nuke:

Pahlavan
10-05-2010, 19:24
te triest voor woorden dit! mede dankzij dit soort mensen in de vechtsportwereld hebben vechtsporten in het oog van velen een slechte reputatie

family-sports
10-05-2010, 20:28
Normen en Waarden zijn ver te zoeken, ''Respect Hans" volgend jaar weer.
Jongens diefstal,waar gaat het heen spullen van kinderen , zoek een baan!!!

Hans osu.

Slome
10-05-2010, 20:40
Verrassend, het zal eens niet. :nuke:

stel je niet aan,, haha,, ik zit maar te muiten....

Jeru
10-05-2010, 21:30
Triest verhaal....

Harrie Nak
10-05-2010, 21:32
stel je niet aan,, haha,, ik zit maar te muiten....Maar ik niet.

bart1980
11-05-2010, 14:51
Hans wij vonden het een super gala bedankt dat je dit voor de kids hebt kunnen realiseren.
Respect
Jammer dat sommige mensen zich niet in de hand kunnen houden...erg triest.

22 mei houden wij een jeugd gala in wijchen en ik zal vrij kort zijn met onsportief gedrag.
hopelijk zien we iedereen de 22 mei te Wijchen Olimpichal weging 13.00 tot 14.00 en vrijdag van 18.00 tot 19.00
Aanvang gala 15.00.

leffert
11-05-2010, 15:10
echt diep triest dit jammer

lopez86
11-05-2010, 15:18
M&R sports he?
Goed dat je de naam noemt Hans, aan de schandpaal ermee.
Ik stel voor dat iedereen deze gym boycot.

BiCkOnE
11-05-2010, 15:18
Ik heb met ongeloof dit stukje zitten lezen, in threads waar je de jeugd leest en ziet knokken zeg ik de jeugd heeft de toekomst, goed dat ze zo lekker bezig zijn.......maar ik vind het ongelovelijk dat dit gebeurt, en dan met name de trainers en coaches die blijkbaar hun pupillen niet onder controle hebben, of nog erger, er gewoon aan meedoen.....TRIEST!
Hans respect dat je dit kampioenschap hebt georganiseerd en hopelijk blijf je dat voor de welwillende jeugd doen!
OSU!

BiCkOnE
11-05-2010, 15:32
Ik kom net deze (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?103103-Muay-Thai-Event-1-mei-2010-Rotterdam%21%21) thread tegen, dus misschien reageren de heren in kwestie zelf ook nog even op dit bericht...

Sadix
11-05-2010, 16:06
erg triest dit.

Hoop dat er maatregelen worden genomen.

Jetli
11-05-2010, 17:09
Hoi,

Dit alles kan natuurllijk niet door de beugel.
Wat ik hoorde heeft de organisatie wel wat veel hooi op hun vork genomen.

jeugdvechtertjes die om 22:00 nog in een hal zichten te wachten op een partijtje vanaf 10 in de ochtend.
Horeca en beveiliging was onder de maat voor zn event.
etc etc des al niet te min wel een super initiatief en hoop dat de organisatie volgend jaar op al die knelpunten voorbereid zal zijn.

peace

Garcia
11-05-2010, 17:13
Slechte zaak dit.

Hans Vos
11-05-2010, 17:34
ik wil hier wel even op reargeren , ook wij hebben als organisatie veel van het evenement geleerd , dat het een lange dag zou worden wisten we van te voren maar de bedoeling was rond 20.00 uur klaar te zijn .
we zouden om 12 uur beginnen maar doordat er van de meer als 200 vechters er 90 te zwaar waren hebben we de hele matchmaking opnieuw moeten maken waardoor we weer 2 uur te laat begonnen .
ik heb van te voeren al aan gegeven dat we volgend jaar medio april met voorronden gaan werken . dat betekend dat we 4 zaterdagen voorronden draaien in hotel gemeentehuis en daarna weer een finale dag in de sporthal met alle toeters en bellen .
hoe we dit gaan uitwerken word later bekent gemaakt .
ook voor de horeca in de hal was het de eerste keer dat ze zo,n groot evenement gedraaid hebben dus vind ik dat ze zich er kranig door heen hebben geslagen . natuurlijk moeten er dingen anders maar ook wij hebben niet alle wijsheid in pacht .
dan wat betreft de beveiliging , er was meer beveiliging op de achtergrond dan iedereen heeft mee gekregen .
wij gingen er alleen van uit dat een paar grote getatoeerde binken geen garantie is voor rust in de zaak dus hebben wij de dingen zo veel mogelijk zelf opgelost .
het stelen er roven had ook met 10 kleerkasten niet voorkomen kunnen worden want dat gebeurd in het geniep .
alles bij elkaar was het een goede leerschool voor de volgende keer .
emotie uit sportieve frustratie is geen probleem , aso gedrag is bijna niet te voorkomen . groet hans

Ronald
11-05-2010, 22:58
Horeca en beveiliging was onder de maat voor zn event.
Beveiliging? Voor een jeugdtoernooi? Wow... dat dat nodig is voor een dagje sporten voor en met kinderen! :wacko:

Kemal
11-05-2010, 23:18
Onvoorstelbaar dat dit gebeurd zeg..een kindergala.
Je zou daar maar met je kinderen zitten om te kijken of het wat voor hun is en dan dat soort tafarelen, nou dat verbeterd het imago van de sport niet.

Hans goed dat je dit hebt gedaan voor de jeugd en hopelijk komt er een vervolg wat een stuk positiever zal zijn!!

OSU