PDA

View Full Version : M-1: Open to fight Overeem



Slome
17-05-2010, 11:42
M-1 Global: Fedor not looking past Werdum, but open to fight with Overeem

http://www.mmaignition.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/fedor-emelianenko.jpg

Mere hours after Strikeforce CEO Scott Coker said he would need to sit down with M-1 Global officials to determine if a potential blockbuster fight between Strikeforce heavyweight champion Alistair Overeem (33-11 MMA, 3-0 SF) and perennial top-ranked fighter Fedor Emelianenko (31-1 MMA, 1-0 SF) might be possible for later this year, those officials have answered the call.

And according to M-1 Global executive Evgeni Kogan, Fabricio Werdum is all that's standing in the way.

"As we've mentioned in the past, Fedor fights whoever is put in front of him," Kogan today told MMAjunkie.com (UFC blog for UFC news, UFC rumors, fighter interviews and event previews/recaps | MMAjunkie.com
(http://www.mmajunkie.com)). "If Overeem is presented by the Strikeforce matchmakers as Fedor's next opponent, then that is who Fedor is going to fight."

After defeating Brett Rogers at Saturday night's "Strikeforce St. Louis: Heavy Artillery" event, Overeem made it a point to call-out the Russian heavyweight in his post-fight speech, as well as again in the evening's post-event press conference.

Coker was quick to point out that such a bout could only be arranged with the blessings of his business partners at M-1 Global, who own Emelianenko's promotional contract.

M-1 Global now seems receptive to that possibility, though Kogan said Emelianenko simply can't focus on that opportunity at this time with a June 26 matchup with Werdum in San Jose, Calif., on the horizon.

"At this point Fedor is choosing not to look past Fabricio," Kogan said. "He is in the most intense part of his training camp in Stary Oskol right now and would like for it to be known that he is focused 100 percent on Werdum.

"The camp considers Werdum a very strong and dangerous opponent – as Fedor's brother found out a few years ago – and all attention is currently on June 26 and San Jose."

So it appears, as least for now, that Emelianenko's Showtime-broadcast bout with Werdum is all that stands in the way of a matchup with Overeem. It's a bout that makes sense for the organization, makes sense for the fans, and apparently now makes sense for M-1 Global.

"I thought [Overeem] won in very impressive fashion," Kogan said. "We respect Alistair as an opponent and think that this would be a great potential matchup."

Mule-Kick
17-05-2010, 11:45
Tja we zullen zien of ze deze woorden waar maken. Only time will tell..

Petrosyan188
17-05-2010, 11:56
het is iniedergeval een stap in de goede richting

Wheelie
17-05-2010, 11:57
Ik zeg Fedor vs Alistair i.p.v. Fedor vs Werdum ;)

Petrosyan188
17-05-2010, 11:59
kunnen ze niet maken, en hate it or love it werdum won ooit van ali dus theoritisch verdient hij die partij, voordat ik een hele wederopstanding krijg van alle overeem-fans, ja ik heb die partij gezien ali was veel en veel beter en werdum had mazzel maar hoe je wendt of keert werdum won, en laat trouwens fedor maar eerst lekker tegen werdum vechten...

remco pardoel
17-05-2010, 12:27
Werdum was toen de betere man.
Als de wedstrijd nu zou plaats vinden zou het een compleet andere wedstrijd worden
Overeem zou op zeker winnen van Fabricio in de conditie die hij gisteren had.

Het zou mooi zijn als de wedstrijd in oktober zou plaats vinden tussen Reem en Emalienko.

BiCkOnE
17-05-2010, 12:29
kunnen ze niet maken, en hate it or love it werdum won ooit van ali dus theoritisch verdient hij die partij, voordat ik een hele wederopstanding krijg van alle overeem-fans, ja ik heb die partij gezien ali was veel en veel beter en werdum had mazzel maar hoe je wendt of keert werdum won, en laat trouwens fedor maar eerst lekker tegen werdum vechten...
X2

Collina
17-05-2010, 12:39
kunnen ze niet maken, en hate it or love it werdum won ooit van ali dus theoritisch verdient hij die partij, voordat ik een hele wederopstanding krijg van alle overeem-fans, ja ik heb die partij gezien ali was veel en veel beter en werdum had mazzel maar hoe je wendt of keert werdum won, en laat trouwens fedor maar eerst lekker tegen werdum vechten...

En wat was jouw eerste mening toen je hoorde dat Rogers voor de HW titel mocht vechten terwijl hij had verloren van Fedor? Als zij iets niet konden maken was dat het wel, Fedor had er moeten staan en niet Brett Rogers.

Love it or hate it: Alistair is champ, Fedor op papier de aller grootste MMA vechter van de wereld, theoretisch én feitelijk gezien horen deze twee grootheden tegenover elkaar te staan.

En laten we welwezen: Werdrum heeft nu niets meer te zoeken tegen Alistair. (Waar zou jij je geld op zetten, en dan heb ik het niet over Vcash)

Collina

Harrie Nak
17-05-2010, 12:41
Edit: nevermind.

YoMarK
17-05-2010, 12:57
En laten we welwezen: Werdrum heeft nu niets meer te zoeken tegen Alistair. (Waar zou jij je geld op zetten, en dan heb ik het niet over Vcash)

Collina
Werdum is ook niet meer de Werdum van een paar jaar geleden, z'n striking is echt veel beter geworden. Ik zou m'n geld wel op Alistair zetten, maar om nu te zeggen "Werdum heeft niets te zoeken tegen Alistair" is wel erg kort door de bocht. Werdum is wat mij betreft achter Fedor en Alistair gewoon de 3e HW van strikeforce.

phranq
17-05-2010, 13:03
kunnen ze niet maken, en hate it or love it werdum won ooit van ali dus theoritisch verdient hij die partij, voordat ik een hele wederopstanding krijg van alle overeem-fans, ja ik heb die partij gezien ali was veel en veel beter en werdum had mazzel maar hoe je wendt of keert werdum won, en laat trouwens fedor maar eerst lekker tegen werdum vechten...


En wat was jouw eerste mening toen je hoorde dat Rogers voor de HW titel mocht vechten terwijl hij had verloren van Fedor? Als zij iets niet konden maken was dat het wel, Fedor had er moeten staan en niet Brett Rogers.

Love it or hate it: Alistair is champ, Fedor op papier de aller grootste MMA vechter van de wereld, theoretisch én feitelijk gezien horen deze twee grootheden tegenover elkaar te staan.

En laten we welwezen: Werdrum heeft nu niets meer te zoeken tegen Alistair. (Waar zou jij je geld op zetten, en dan heb ik het niet over Vcash)

Collina

Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, verder sluit ik me bij Collina aan. Je spreekt jezelf nogal tegen petrosyan...

univers1l
17-05-2010, 13:23
wat als deze wedstrijd er komt in het najaar, zal overeem dus niet in k1 final 16 of final 8 te zien zijn?

Irishrover
17-05-2010, 13:34
Eigenlijk is het simpel.
Ali is de kampioen en mag uitdagen wie hij wilt op dit moment.

Omdat Fedor de beste MMA vechter is daagt hij hem uit.

Dus dit gevecht verdient Ali gewoon.

Fyodor
17-05-2010, 13:35
wat als deze wedstrijd er komt in het najaar, zal overeem dus niet in k1 final 16 of final 8 te zien zijn?

Als ik het goed heb dan kan Alistair in juli in Dream vechten voor de HW title (mogelijk tegen Barnett), in september zich kwalificeren voor de K-1 WGP2010, in oktober in Strikeforce dan tegen de winnaar van Fedor vs Werdum en begin december weer hoge ogen gooien in de K-1 WGP. Als hij blessurevrij blijft moet dit mogelijk zijn.

Collina
17-05-2010, 13:38
Eigenlijk is het simpel.
Ali is de kampioen en mag uitdagen wie hij wilt op dit moment.

Omdat Fedor de beste MMA vechter is daagt hij hem uit.

Dus dit gevecht verdient Ali gewoon.

Precies!

Eigenlijk is het best vreemd dat een Champ iemand moet uitdagen, het omgekeerde zou eigenlijk moeten gebeuren, maar nogmaals het is niet Fedor die het allemaal tegenhoudt maar blijkbaar zijn management.

Irishrover
17-05-2010, 13:43
Precies!

Eigenlijk is het best vreemd dat een Champ iemand moet uitdagen, het omgekeerde zou eigenlijk moeten gebeuren, maar nogmaals het is niet Fedor die het allemaal tegenhoudt maar blijkbaar zijn management.

Alistair draagt de belt & Rogers had al verloren van Fedor hiervoor.
Dus verdiende hij eigenlijk wel de match tegen Ali ?

marrilia
17-05-2010, 13:45
ik ben een Fedor fan maar iedereen denkt dat Fedor zomaar Werdum verslaat,wat als werdum fedor submit of Fedor tegen een stoot oploopt?

hoop het natuurlijk niet maar het kan zomaar gebeuren,en dan gaat de Fedor/Alistair match-up er nooit komen.

Harrie Nak
17-05-2010, 14:00
Als ik het goed heb dan kan Alistair in juli in Dream vechten voor de HW title (mogelijk tegen Barnett), in september zich kwalificeren voor de K-1 WGP2010, in oktober in Strikeforce dan tegen de winnaar van Fedor vs Werdum en begin december weer hoge ogen gooien in de K-1 WGP. Als hij blessurevrij blijft moet dit mogelijk zijn.Nee, Alistair schijnt in juli op DREAM.15 te vechten, maar pas in september wordt de champ bepaald. Hij zal dan wellicht de keuze moeten maken, of vechten voor DREAM, of K-1 (dat meen ik ook in september plaatsvindt).
Misschien kan Bas Boon hier uitsluitsel over geven.

steftheboxer
17-05-2010, 16:27
Je kan trouwens veel zeggen over Bas Boon en ook ik erger me wel eens aan zijn post maar dit heeft hij heel goed gespeeld.
Het verhaal wat hij hier heeft verteld over het management van Fedor is opgepakt door alle grote MMA sites in het buitenland en iedereen geeft nu ook aan dat Allistair het gevecht wilt, dat Fedor het gevecht wilt maar dat alle twijfel nu ligt bij het management van Fedor.
Ook AO speelt het goed door aan te geven dat hij veel respect heeft voor Fedor en dat hij weet dat het niet aan hem ligt maar aan het MT van M1- global.

Bas Boon heeft de bal nu neergelegd bij M1- Global en als ze niet de partij accepteren tegen AO zijn ze alle geloofwaardigheid kwijt en is het over met ze.

Dus voor één keer! Bas netjes gedaan, onder de indruk!

michaell
17-05-2010, 16:45
Eigenlijk is het best vreemd dat een Champ iemand moet uitdagen, het omgekeerde zou eigenlijk moeten gebeuren, maar nogmaals het is niet Fedor die het allemaal tegenhoudt maar blijkbaar zijn management.
Wie was Alistair nog eergisteren voor de Americaanse casual fans? Niemand. Dat was de enige reden. Gisteren is alles veranderd. Niemand gaat meer zeggen dat Alistair met zijn fake belt en 2,5 jaar afwezigheid Fedor niet verdient. Pas nu is de tijd.

Maar Fedor-Werdum afzeggen kan niet meer. Contracts are signed. Tickets are for sale. Te laat.

P.S. Dat had 100% niets met Bas Boon te maken maar wel met onbekendheid van Alistair.

Slome
17-05-2010, 16:55
Wie was Alistair nog eergisteren voor de Americaanse casual fans? Niemand. Dat was de enige reden. Gisteren is alles veranderd. Niemand gaat meer zeggen dat Alistair met zijn fake belt en 2,5 jaar afwezigheid Fedor niet verdient. Pas nu is de tijd.

Maar Fedor-Werdum afzeggen kan niet meer. Contracts are signed. Tickets are for sale. Te laat.

P.S. Dat had 100% niets met Bas Boon te maken maar wel met onbekendheid van Alistair.

das stimmt jah!!!

steftheboxer
17-05-2010, 17:15
http://www.bloodyelbow.com/2010/5/17/1475270/fedor-emelianenko-must-fight

KABAMMMMM...de Amerikaanse media is 180 graden gedraaid met hun opinie over AO

anoniem gg
17-05-2010, 17:56
Wie was Alistair nog eergisteren voor de Americaanse casual fans? Niemand. Dat was de enige reden. Gisteren is alles veranderd. Niemand gaat meer zeggen dat Alistair met zijn fake belt en 2,5 jaar afwezigheid Fedor niet verdient. Pas nu is de tijd.

Maar Fedor-Werdum afzeggen kan niet meer. Contracts are signed. Tickets are for sale. Te laat.

P.S. Dat had 100% niets met Bas Boon te maken maar wel met onbekendheid van Alistair.

Tuurlijk hadden al die "verhalen" van mij en vertalingen en de ontmaskering van de leugens van Vadim er niets mee te maken, hahahahahahahaha (dacht jij dat er alleen in nederland ongeveer 20.000 hits waren, in Rusland was het storm en ook in Japan , Korea en de USA. Maar goed dat had natuurlijk niks met mij te maken of toch een beetje.......

Grappig Michael, ik heb toch gezegd de pen is een machtig wapen (voor degene die zich afvroegen waarom ik openlijk op dit forum reageerde) en niet te vergeten Alistair die zich de pleuris traint samen met het Golden Glory team. M-1 had ook gewoon kunnen zeggen we vechten tegen de tietel houder maar men moest zo nodig een smeer campagne naar Alistair en GG in de pers beginnen (ook nog ontkennen en daarna worden ontmaskerd als leugenaar op tape, dan blijft er nu na Alistair's geweldige optreden weinig meer over om nee te zeggen). Tja wie een kuil graaft voor een ander.....

Wen er maar aan Michael, there is a new sheriff in town and the Reem is his name!

univers1l
17-05-2010, 18:03
bas hoe zit het met k1 dit jaar als fedor door gaat?

Sendur
17-05-2010, 18:06
Eerst zien dan geloven,

Overeem is een beest en dat word nog moeilijk voor Fedor.

Slome
17-05-2010, 18:19
Alistair Overeem Thinks The Fight With Fedor Emelianenko Will Happen

http://mmaggregate.files.wordpress.com/2010/05/144.jpg?w=400&h=263

That's what he said as he spoke with MMAFighting.com after his huge destruction of Brett Rogers last night:

I spoke to Scott and everybody wants this fight to happen. I think, I believe even Fedor wants this fight to happen, so… I think it’s going to happen." "Fedor himself is a true warrior. I respect him a lot. He’s a true champion. I know him from the PRIDE days and actually we got along fine, we worked out a couple of times and a lot of respect there. His management, however, they have accused me of steroid use. They are ducking me, they are putting all sort of barriers to not have the fight happen. I think they’re the obstacle. Fedor’s not the obstacle, I’m not the obstacle, Scott wants the fights to happen, Strikeforce wants the fight to happen, Showtime wants the fight to happen, the fans want it, but Fedor’s management… different story."
Now Scott Coker spoke on the possibilities of the fight happening, but said he'd have to sit down with M-1 Global if Fedor gets past Fabricio Werdum next month:

"I feel that we’ll have a good shot to do it and I think that it’s a fight that should happen. And you know when you talk about Strikeforce we’ve always tried to bring the fights that people want to see and that’s a fight we will work really hard to try to put together. Can I guarantee it? Absolutely not. It’s a fight that we’ll sit down with M-1 after the next fight with Fedor and we’ll have that conversation with M-1."
What is there to talk about? Overeem's the Strikeforce champion and a top ten heavyweight, and Fedor is the #1 heavyweight in the world. It's the biggest heavyweight matchup that Strikeforce can put together. If this fight doesn't go down before the end of this year, Strikeforce will take a massive L.

Naj85
17-05-2010, 22:01
Komen met die match! iedereen zit erop te wachten