PDA

View Full Version : Krachtiger: Brock of Alistair ?



Irishrover
17-05-2010, 13:47
http://www.cardboardstandups.com/images/Standups/913%20Brock%20Lesnar.jpghttp://k-1sport.de/gallery/001200b.jpg


Beide laten je niet meer los als ze je b.v in de clinch hebben.
Brock had iemand met één arm om z'n nek & met de andere arm sloeg hij hem aan gorten.

Beide vechters verpulveren je als ze de klem techniek gebruiken.

Wie is er sterker qua worstel/'oermens' kracht ?
Dan heb ik het niet over skills, maar puur over kracht.

PinPoint
17-05-2010, 13:58
lb

Irishrover
17-05-2010, 14:08
Je bedoelt Bl ? Brock dus ?

univers1l
17-05-2010, 14:17
hmm moeilijk, maar denk op kracht toch brock lesnar, maar op skills en techniek en snelheid overeem.
ik geloof echt als deze gevecht er zou komen, dat ali o. dit kan winnen.

Irishrover
17-05-2010, 14:23
Ja, skills denk ik ook, maar kracht ook Brock.
Maar kijk dat lichaam, echt een oermens haha.

Wil dit gevecht zeker een keer zien!

PinPoint
17-05-2010, 14:25
met lb bedoel ik lekker belangrijk ;)

ik had ook niet kunnen reageren

Tony
17-05-2010, 14:25
Denk dat Lesnar de meeste pure kracht heeft....

Maar vechten is een optelsom van meerdere factoren en dan zie ik Overeem absoluut de overhand hebben.

Irishrover
17-05-2010, 14:31
Denk dat Lesnar de meeste pure kracht heeft....

Maar vechten is een optelsom van meerdere factoren en dan zie ik Overeem absoluut de overhand hebben.

Jaja, mee eens.

Ali is denk ik meer compleet & kan hiermee de wedstrijd regisseren naar zijn hand.
Maar vraag me af als het op worstelen komt, heb je natuurlijk je skills pakket voor nodig.

Maar als het op kracht opgelost moet worden zie ik Brock licht voordeel hebben.

Irishrover
17-05-2010, 14:32
met lb bedoel ik lekker belangrijk ;)

ik had ook niet kunnen reageren

Ooow zo, die afkorting kende ik niet.
Voor jou niet belangrijk, voor mij wel.

NESCIO
17-05-2010, 14:35
Zat me dit na zondag ook af te vragen, ik denk dat Alio dit niet wint.

Brock is denk ik sterker, en het lijkt me waarschijnlijk dat hij beter kan worstelen.

Als je eenmaal onder ligt met Brock op je, wordt het lastig terug te komen.

Maar laat me graag verrassen, zie deze partij eigenlijk liever dan tegen Fedor.

Irishrover
17-05-2010, 14:37
Zat me dit na zondag ook af te vragen, ik denk dat Alio dit niet wint.

Brock is denk ik sterker, en het lijkt me waarschijnlijk dat hij beter kan worstelen.

Als je eenmaal onder ligt met Brock op je, wordt het lastig terug te komen.

Maar laat me graag verrassen, zie deze partij eigenlijk liever dan tegen Fedor.

Brock heeft een worstel achtergrond, maar Ali kan ook goed worstelen.
Pff daar komt de 2e vraag alweer haha.

Wie is er beter qua skills?

YoMarK
17-05-2010, 14:41
Brock kan beter worstelen en is waarschijnlijk sterker.
Ali schat ik ietsjes sneller in en is natuurlijk een vele betere striker.

Ik vind het lastig om in te schatten wie een MMA pot zou winnen, zeker nadat ik Mousasi kansloos heb zien verliezen tegen King Mo. Iets wat tot op zekere hoogte vergelijkbaar is.
"Allround" zijn is dus overrated. :)

Irishrover
17-05-2010, 14:46
Brock kan beter worstelen en is waarschijnlijk sterker.
Ali schat ik ietsjes sneller in en is natuurlijk een vele betere striker.

Ik vind het lastig om in te schatten wie een MMA pot zou winnen, zeker nadat ik Mousasi kansloos heb zien verliezen tegen King Mo. Iets wat tot op zekere hoogte vergelijkbaar is.
"Allround" zijn is dus overrated. :)

Je komt met een punt, want een gevecht kan heel anders lopen dan je verwacht.
Goed voorbeeld was inderdaad Mousasi VS Mo.



Brock kan Ali overrompelen met iets geks, gaat Brock trouwens snel neer of niet ?

NESCIO
17-05-2010, 14:50
Ben bang van niet... wellicht met hulp van Honkbalknuppel...

Wellicht dat Carwin dit ff goed kan testen...

Irishrover
17-05-2010, 14:53
Ben bang van niet... wellicht met hulp van Honkbalknuppel...

Wellicht dat Carwin dit ff goed kan testen...

Haha, dus deze Brock is iemand om rekening mee te houden ?

Ik zie trouwens in filmpjes dat hij zich helemaal lam traint.
Hoop zo op de match tegen Ali.

Biiyen
17-05-2010, 15:11
Brock tilt "The Big Show" op boven zijn hoofd en strekt zijn armen, dat zie ik alistair niet doen. Daarnaast denk ik dat als je in het Pro Westling wereldje de naam hebt dat je belachelijk veel kracht hebt dat dit geen flauwekul zal zijn en dat je echt beschikt over oerkrachten.

Stephan
17-05-2010, 15:18
Ben bang van niet... wellicht met hulp van Honkbalknuppel...

Wellicht dat Carwin dit ff goed kan testen...

Helemaal mee eens, denk namelijk dat Carwin niet veel zal onder doen voor Brock.
Ik vraag me wel af of hij dan op 253 lbs moet vechten ipv 265 lbs ???

Jeroenwm
17-05-2010, 15:19
Brock

Stephan
17-05-2010, 15:19
Dan heb ik het natuurlijk over overeem vs lesnar

Biiyen
17-05-2010, 16:03
Mij lijkt 265 dan ook zinvol daar Brock op fightnight 280 -290 zal zijn.

The boy
17-05-2010, 16:08
wie van de 2 zal een "krachtigere" shotje in zijn reet zetten?

Tony
17-05-2010, 17:29
wie van de 2 zal een "krachtigere" shotje in zijn reet zetten?

zucht...
:thown:

wrestler_nl
17-05-2010, 17:49
Brock Lesnar denk ik!

Vale Tudo
17-05-2010, 18:18
Brock heeft denk ik meer "pure" kracht, maar toch zijn de stoten, trappen en knieen van Alistair daarintegen denk ik harder/krachtiger!

lopez86
17-05-2010, 18:22
Als je naar de feiten kijkt lijkt het me logisch dat Brock fysiek sterker is.
Hij cut weight naar 265lbs terwijl Alistair dit niet haalt.
De dag erop is hij zo 10kg zwaarder.
Overeem daarentegen is beweeglijker en sneller.

Over de skillset van beide vechters:
Lesnar is een NCAA division 1 worstelkampioen, zo'n beetje het hoogst haalbare op amateur worstelniveau in Amerika.
Het lijkt me dus vrij logisch dat hij door al die jaren trainen en de talloze worstelwedstrijden die hij gedraait heeft een betere worstelaar is dan Overeem.
De combinatie van hoog niveau worstelen en zijn enorme oerkracht zijn de enige redenen dat hij zo dominant is en succesvol is ondanks het geringe aantal MMA partijen dat hij gedraait heeft, Lesnar heeft een killer topgame.

Maar daar heb je het ook wel mee gehad.
Overeem heeft een veel completere skillset.
Hij won 7 jaar geleden ofzo denk ik de ADCC european trials en is al 14 jaar bezig op de grond.
Daarmee kan je denk ik gerust zeggen dat zijn BJJ inmiddels van black belt niveau is, en zijn K-1 ervaring hebben ervoor gezorgt dat hij staand ook met wereldniveau mee kan.
HIj heeft meer MMA partijen dan de meeste vechters in Amerika op zijn startlijst en heeft al op jonge leeftijd op het hoogste niveau meegedraait, tegen de grootste namen van die tijd gevochten.
Overeem is enorm gegroeit de afgelopen paar partijen en lijkt zowel fysiek als mentaal sterker dan ooit.

Rougemonkey
17-05-2010, 19:11
Wat is jouw definitie van kracht? Kracht is een multi-interpretabel woord.

Devilprince
17-05-2010, 19:27
''Hij cut weight naar 265lbs terwijl Alistair dit niet haalt''

Hoeveel haalt Alistair dan?

Irishrover
17-05-2010, 19:30
Wat is jouw definitie van kracht? Kracht is een multi-interpretabel woord.

Goede vraag, ik heb het over oerkracht, samenpersende felheid.
Beetpakkende energie vanuit de spieren.

Irishrover
17-05-2010, 19:33
Alistair is feller & explosiever, terwijl Brock denk ik toch meer de fysieke kracht heeft.

Devilprince
17-05-2010, 19:36
Ik ga toch voor Alistair

Sendur
17-05-2010, 19:45
Denk dat Lesnar de meeste pure kracht heeft....

Maar vechten is een optelsom van meerdere factoren en dan zie ik Overeem absoluut de overhand hebben.

idd Tony ben ik het helemaal mee eens!

Irishrover
17-05-2010, 19:56
Ali zal wel de leider van het toneel zijn & daardoor zie ik hem wel winnen.

Maar Brock gaat niet snel neer & is ook ook heel moeilijk om naar de grond te halen.
Brock is fysiek sterker & heeft toch een killersmentaliteit.

Dit speelt ook allemaal een rol.

Slome
17-05-2010, 20:32
brock is sterker........ maar als ali o de zelfde lowkicks uitdeelt aan brockie is het ook snel over hoor....ali on top, dan is het ook over, maar andersom ook

TheCarnage
17-05-2010, 20:53
Mmm dan ben ik een van de weinige die denkt dat Overeem krachtiger is dan Lesnar, Die gast heeft echt brute kracht, allebij trouwens maar denk toch dat Lesnar iets meer groot is en iets minder krachtig. Maar het ligt heel dicht bij elkaar.

Dit is trouwens wel een gevecht die ik graag zou willen zien. Twee big bad power bullies tegen elkaar :)

Naj85
17-05-2010, 23:00
Ik zat hier ook aan te denken toen ik Ali zag zondag tegen Rogers, hoe makkelijk hij hem omver gooide. en dat zie je ook terug tijdens zijn K1 gevechten. en zijn trainingsvideo's op internet waar hij als een beest zit te trainen, met zware gewichten tillen enz.
Maar ik denk dat Brock hem overtreft qua kracht, hoe hij mensen in de lucht gooide tijdens zijn Wrestling periode, Lesnar heeft ook echt een beestenborst wat ik alleen bij Schwarzenegger heb gezien, van die hele grote borsten net als een supersaiyan haha

Overeem zou wel winnen in een MMA match, want hij heeft gewoon alle skills!

T15Boxing
17-05-2010, 23:44
De manier waarop Overeem werd neergegooid door Mark Hunt zie ik echt niet gebeuren bij Brock Lesnar. Kracht is echt iets voor worstelaars. Perfecte woord is leverage(ik ken er even geen perfecte nederlandse woord voor haha) daar zijn ze experts van. Dat kun je ook bij zo'n kleine zwaargewicht als Randy Couture die het goed deed in de clinch tegen Brock.

Irishrover
17-05-2010, 23:53
Brock beheerst de grepen en worpen denk ik nog beter als Alistair dat doet.
Verder zijn de worstelaars echt pro's als het gaat om armklemmen, beenklemmen & verwurgingen.

& inderdaad die Brock heeft echt een grote borstkas & schouders.

Verder is het een psycho, ik vind zijn image geweldig haha.


http://ringpsychology.files.wordpress.com/2009/07/brock-lesnar.jpg

Vinand
17-05-2010, 23:59
wie van de 2 zal een "krachtigere" shotje in zijn reet zetten?

Jij bent echt een zielig ventje...

On topic
Lesnar is denk ik sterker, die gast is echt HUGE, maar ali zou een gevecht denk ik winnen, zijn TDD is echt dodelijk (lees: knie) Daarnaast heeft hij zeker black belt BJJ skills voor als hij op de grond gelegd wordt.
Wat overeem de winst geeft is zijn krachtige low kicks, en zijn snelheid. Hij zou Lesnar domineren zoals hij Rogers gedomineerd heeft.

Irishrover
18-05-2010, 00:08
Jij bent echt een zielig ventje...

On topic
Lesnar is denk ik sterker, die gast is echt HUGE, maar ali zou een gevecht denk ik winnen, zijn TDD is echt dodelijk (lees: knie) Daarnaast heeft hij zeker black belt BJJ skills voor als hij op de grond gelegd wordt.
Wat overeem de winst geeft is zijn krachtige low kicks, en zijn snelheid. Hij zou Lesnar domineren zoals hij Rogers gedomineerd heeft.

Ik denk niet dat hij Brock op die manier kan domineren.

Rogers is de fout in gegaan door gelijk naar achter te lopen & vervolgens niets te doen.
Brock daarin tegen gaat echt niet naar achter, hij zou een take down kunnen forceren & met hem gaan worstelen & staan ( stotend ) kan hij ook behoorlijk mee.

Brock zal ook niet als een chicken ( Rogers ) in z'n schildpadden dekking gaan wanneer Ali boven hem zit en met slagen komt.
Rogers kon hier makkelijk uit komen namelijk.

The boy
18-05-2010, 01:57
Jij bent echt een zielig ventje...

On topic
Lesnar is denk ik sterker, die gast is echt HUGE, maar ali zou een gevecht denk ik winnen, zijn TDD is echt dodelijk (lees: knie) Daarnaast heeft hij zeker black belt BJJ skills voor als hij op de grond gelegd wordt.
Wat overeem de winst geeft is zijn krachtige low kicks, en zijn snelheid. Hij zou Lesnar domineren zoals hij Rogers gedomineerd heeft.

ruig van jou

Lionheart
18-05-2010, 02:55
Zijn wij hier op zoek naar de eerst volgende kandidaat die Alistair eruit zal slaan? Dan kunnen we nog lang op zoek gaan;)

Dan mag je oerkracht van een mammoet hebben en wat worstel skills, maar daarmee red je het niet tegen die slopende lowkicks van Ali O , de knieen, zijn worstelskills, snelheid, killerinstinct en als laatste zijn kracht.

Lesnar is misschien wel iets sterker qua kracht, maar met kracht red je het niet alleen of je moet aan armworstelen doen.;)
Als of de sterkste man vd wereld die Pool (Pudjanowzki, of hoe die kerel ook heet) het met zijn kracht tegen een HW uit de top 10 zou halen.
Kracht is een factor die belangrijk is, maar niet het belangrijkst.

Om een lang verhaal kort te maken : Ali O zou Lesnar domineren, hoe graag sommigen het hier andersom zouden willen zien.

Alistair ruled, of hij nou dit jaar tegen Fedor, Badr of Barnett staat, ze gaan er allemaal (weer) aan moeten geloven : KO!!

Irishrover
18-05-2010, 03:21
Lionheart,

Ben een vergelijking aan het maken, iedereen denkt & discusieert mee.
Het heeft niets met 'Ali willen zien verliezen'.

Iets meer kracht en 'wat meer worstelkracht & skills is genoeg om een partij te winnen.
Natuurlijk heeft Ali een goede thaibox achtergrond & kan met lowkicks & dergelijke een Qpvoordeel hebben.

Maar ik zie Brock voor een takedown gaan of meegaan in een slugfest.
Op deze punten is hij erg sterk.

Natuurlijk gaat niet iedereen eraan zoals jij beweert.
De namen die jij noemt kunnen (weer) winnen van Ali.

Irishrover
18-05-2010, 03:25
Ali is een goede concurrent voor vechters in het MMA & K1 circuit.
Dat maakt het allemaal spannender, zoals vele wil ik hem eerst zien tegen Fedor & daarna verhuizen naar UFC voor een partij tegen Brock.

lopez86
18-05-2010, 09:44
Brock beheerst de grepen en worpen denk ik nog beter als Alistair dat doet.
Verder zijn de worstelaars echt pro's als het gaat om armklemmen, beenklemmen & verwurgingen.

http://ringpsychology.files.wordpress.com/2009/07/brock-lesnar.jpg

Nee dat zijn ze niet.
Gewrichtmanipulatie is bij worstelen namelijk zwaar verboden, daar is BJJ weer voor en daar is Alistair veel beter in.
Heb het niet over pro-wrestling natuurlijk want dat is helemaal niet relevant verder.
Het enige waar Lesnar voordeel in heeft is het worstelgedeelte + size.
BJJ is niet zijn sterkste kant (zie Lesnar - Mir) maar olv Eric Paulson wordt hij natuurlijk elke training beter.

Randy_
18-05-2010, 09:48
poll erbij?

Irishrover
18-05-2010, 13:18
Nee dat zijn ze niet.
Gewrichtmanipulatie is bij worstelen namelijk zwaar verboden, daar is BJJ weer voor en daar is Alistair veel beter in.
Heb het niet over pro-wrestling natuurlijk want dat is helemaal niet relevant verder.
Het enige waar Lesnar voordeel in heeft is het worstelgedeelte + size.
BJJ is niet zijn sterkste kant (zie Lesnar - Mir) maar olv Eric Paulson wordt hij natuurlijk elke training beter.

Oke juistem, dat is alleen bij judo dus zo.
Ik dacht namelijk ook bij worstelen, heb ook net even dat filmpje tegen Frank gezien.

Hij kwam er inderdaad niet uit, kan trouwens heel weinig MMA filmpjes van Brock vinden.

Size does matter zeggen ze weleens haha.
Denk dat deze partij ooit komt & dan zien we waar het op aankomt als ze tegenover elkaar staan.

Beide hebben hun eigen skills uiteindelijk, wie zal er profiteren van z'n skills.

Lionheart
18-05-2010, 13:50
Lionheart,

Ben een vergelijking aan het maken, iedereen denkt & discusieert mee.
Het heeft niets met 'Ali willen zien verliezen'.

Iets meer kracht en 'wat meer worstelkracht & skills is genoeg om een partij te winnen.
Natuurlijk heeft Ali een goede thaibox achtergrond & kan met lowkicks & dergelijke een Qpvoordeel hebben.

Maar ik zie Brock voor een takedown gaan of meegaan in een slugfest.
Op deze punten is hij erg sterk.

Natuurlijk gaat niet iedereen eraan zoals jij beweert.
De namen die jij noemt kunnen (weer) winnen van Ali.

Beste Irishrover

Als je mijn post even goed door had gelezen dan kon je namelijk eruit opmaken dat ik NIET zeg dat iedereen er weer aan gaat, MAAR dat zij er allemaal weer AAN moeten zullen geloven dit jaar. (aan de skills van Ali O)

Dat is iets HEEL anders dan dat zij eraan gaan.

Fyodor
18-05-2010, 13:58
Beste Irishrover

Als je mijn post even goed door had gelezen dan kon je namelijk eruit opmaken dat ik NIET zeg dat iedereen er weer aan gaat, MAAR dat zij er allemaal weer AAN moeten zullen geloven dit jaar. (aan de skills van Ali O)

Dat is iets HEEL anders dan dat zij eraan gaan.

Totaal offtopic, maar leuke avatar heb je. Die heb ik jaren geleden nog eens als wallpaper gehad :)

Irishrover
18-05-2010, 13:59
Beste Irishrover

Als je mijn post even goed door had gelezen dan kon je namelijk eruit opmaken dat ik NIET zeg dat iedereen er weer aan gaat, MAAR dat zij er allemaal weer AAN moeten zullen geloven dit jaar. (aan de skills van Ali O)

Dat is iets HEEL anders dan dat zij eraan gaan.

Dear Lionheart,

Ik heb je post goed doorgelezen tot en met het einde.

Dit is wat je post: Alistair ruled, of hij nou dit jaar tegen Fedor, Badr of Barnett staat, ze gaan er allemaal (weer) aan moeten geloven : KO!!

Dat laatste wat je zei ( K.O!! ) Liet mij dit zeggen: 'Natuurlijk gaat niet iedereen eraan zoals jij beweert.'

K.O gaan betekent: eraan gaan.

Ik hoop dat het nu duidelijker voor je is.

Lionheart
18-05-2010, 14:08
Dit gaat echt offtopic, haha;)

Maar eraan gaan is altijd nog dat iemand het loodje legt en niet dat iemand KO wordt geslagen.

Van KO maken dat je eraan gaat is jouw interpretatie, i respect that, maar zo staat het niet in mijn post.

Hoop dat ik nu duidelijk ben.

Oesh!

Irishrover
18-05-2010, 14:14
Dit gaat echt offtopic, haha;)

Maar eraan gaan is altijd nog dat iemand het loodje legt en niet dat iemand KO wordt geslagen.

Van KO maken dat je eraan gaat is jouw interpretatie, i respect that, maar zo staat het niet in mijn post.

Hoop dat ik nu duidelijk ben.

Oesh!

Offtopic inderdaad, maar who cares.

Ik kijk niet naar de definitie van het woord zelf, dat het eraan gaan o.a het loodje leggen betekent weten we allemaal.

Maar ik reageer op jou Quote & dat is het woordje K.O.

Dus vandaar mijn reactie op het woord K.O en dat was: eraan gaan.

Lionheart
18-05-2010, 14:23
Ok,

We zijn eruit;)

Lionheart
18-05-2010, 15:18
Totaal offtopic, maar leuke avatar heb je. Die heb ik jaren geleden nog eens als wallpaper gehad :)

Thanks!

Ja, ik had hem ook eerst als wallpaper, gedownload via de site van Brazilian Top Team.