PDA

View Full Version : gewicht Nicky Holzken



Anderson
18-05-2010, 13:30
Gaat Nicky Holzken het gewicht halen voor de k1max?.

In de Arena zal die het opnemen tegen Cosmo die nooit lager vecht dan 72,5 kg. Na dit gevecht zal Nicky Holzken vechten tegen Aussi waarschijnlijk 72,5 kg. Gaat die wel het redden naar de k1 max toe.

Ook erg benieuw wat het resultaat zal zijn tegen deze 2 technische vechters.

Tommy v Wijngaarden
18-05-2010, 13:36
nieky had hiervoor ook nooit problemen om het gewicht te halen voor de k-1max, dus waarom zou het dit keer wel het geval zijn?

Anderson
18-05-2010, 13:42
Omdat die hierna snel aan de laatste 16 moet meedoen en nou niet alle tijd heeft om de 70 kg te halen

Tommy v Wijngaarden
18-05-2010, 13:49
wanneer zijn de laatste 16 voor de max precies dan? 2,5 kilo cutten zou geen weken moeten duren toch? pff ben blij dat ik een HW ben, weight cutten lijkt me echt klote.

Coldcrust
18-05-2010, 14:20
nieky had hiervoor ook nooit problemen om het gewicht te halen voor de k-1max, dus waarom zou het dit keer wel het geval zijn?


Volgens mij heeft Nieky juist wel veel moeite om die -70n te halen. Al eerder gaf hij aan dat alleen nog maar voor de K1 te kunnen opbrengen en hij heeft ook aangegeven dat hij over niet al te lange tijd zwaarder wil gaan vechten weer (-76).

Petrosyan188
18-05-2010, 17:15
wanneer zijn de laatste 16 voor de max precies dan? 2,5 kilo cutten zou geen weken moeten duren toch? pff ben blij dat ik een HW ben, weight cutten lijkt me echt klote.

juli wanneer precies is onbekend, kwartfinales september wanneer precies onbekend, halvefinale/finale eind oktober precies is wederom onbekend

FightingDutchman
18-05-2010, 18:48
Heeft de K-1 niet ook weging de dag voordat de vechters daadwerkelijk in de ring stappen?

Opzich moet 2,5 kilo te cutten zijn met een sauna maar het is natuurlijk de vraag op welk gewicht hij normaal gesproken rond loopt. Als hij al heel erg zijn best moet doen om de 72,5 te halen dan kunnen die laatste 2,5 kilo inderdaad moeilijk er af te krijgen zijn.

In de UFC cutten vechters soms 6 kg op een dag om het gewicht te halen, maar prettig lijkt me dat in ieder geval niet!

Tommy v Wijngaarden
18-05-2010, 18:50
Volgens mij heeft Nieky juist wel veel moeite om die -70n te halen. Al eerder gaf hij aan dat alleen nog maar voor de K1 te kunnen opbrengen en hij heeft ook aangegeven dat hij over niet al te lange tijd zwaarder wil gaan vechten weer (-76).

je hebt gelijk jim, dat heb ik hem ook in een interview horen zeggen, maar ik ben ervan overtuigd dat nieky dat gewicht wel red met de professionele begeleiding die hij heeft.

hendriks
18-05-2010, 19:34
Ik verbaas me er toch wel altijd over hoe groot nieky holzken is qua lengte en breedte. Vocht zelf min 72 maar hij is toch een heel stuk groter en breder. is een wereld van verschil prof en amateur maar vind hem heel groot

calmarogym
19-05-2010, 01:28
Amir, maar ook andere UFC vechters cutten 10 kilo in een dag.

Voor Amir's laatste partij woog hij op Donderdag 23:00 nog 193lbs en 17 uur later (vrijdag 16:00 uur) tijdens de weging 170lbs.
En dit alles zonder ook maar enige kracht te verliezen.

Het is wel een kunst en je moet precies weten hoe je het moet doen, anders hou je geen kracht meer over...

Marco

blackadder
19-05-2010, 02:02
wanneer zijn de laatste 16 voor de max precies dan? 2,5 kilo cutten zou geen weken moeten duren toch?
Ik probeer al maanden om alleen maar 1 kilo kwijt te raken.:blush:
Ik vraag me af hoe dat komt. Waar heb ik mijn zak met drop gelaten?