PDA

View Full Version : Gerard Mousasi reflects on his loss to King Mo



Harrie Nak
20-05-2010, 19:43
Likely tournament participant, Gergard Mousasi called in during the press conference to take questions from Tanigwawa, Sasahara and fans and his comments also indicated that we would not see King Mo in the tournament.

"I don't have a specific opponent that I want to fight, I don't know who is going to participate in the tournament but I would love to fight King Mo again. I hope on New Year's Eve I will get my shot at him."

The former Strikeforce Light Heavyweight Champion also gave his thoughts on surrendering his strap to King Mo.

"I think it wasn't my takedown defence. I was, in my life, somewhere else maybe. I fought his fight. I didn't sprawl, I wasn't sharp. Maybe my condition should have been better. So, there are a lot of things that I could say that went wrong but basically it comes to: he fought his fight and he won. I didn't fight my fight. It wasn't that my wrestling wasn't good enough or my sprawl wasn't good enough, I think I just fought stupid."Bron (http://www.mmafighting.com/2010/05/20/minowa-vs-x-at-dream-14-dream-15-a-fated-rivalry-bout/).

ijsbier
20-05-2010, 19:59
kan ik me wel in vinden, al dat gezeik over Gegards takedown defence; die is echt niet zo slecht, hij was er gewoon niet helemaal bij ofzo, op de grond viel hij ook tegen.

Natuurlijk is king mo een hele goede worstelaar/vechter, maar Gegard kan veel beter kan dan wat ie heeft laten zien in die partij

yuko
20-05-2010, 20:27
het zou best kunnen dat Gegard gewoon zijn dag niet had maar ik denk dat hij toch wel wat kritischer mag zijn ten aanzien van zichzelf. Ik weet niet precies wat zijn gameplan was bij aanvang van de partij maar na de 3e ronde moet je toch doorhebben dat het niet werkt en iets anders gaan proberen. Voor de rest kan hij toch niet ontkennen dat hij gewoon geen 1 takedown heeft ontweken.

Voor de rest ben ik een enorme Mousasi fan en schat ik hem nog steeds hoger in dan Mo

TOON
20-05-2010, 20:45
hoop maar dat ie er van leert, anders zal de volgende partij precies hetzelfde verlopen....maar goed, een echte topper komt twee keer zo hard terug na een verlies! en ik denk dat Mousasi een echte topper is :)

Ivo C.
20-05-2010, 21:34
Yeah well he should have fought up to his full potential!

punch
20-05-2010, 23:02
Lost a battle come back and win the WAR

Irishrover
21-05-2010, 00:39
Eindelijk horen we eens iets van Mousasi, hij heeft er volgens mij goed mee gezeten.

Als ik het zo lees, zou je kunnen zeggen dat het een mentaal iets was tijdens de wedstrijd.
Eerlijk gezegd kon je het ook beetje zien, hij deed niets aan de takedowns & er was geen moment waarin hij een zogenaamde boost kreeg om gas te geven, noch deed hij iets om te winnen.

Het zou kunnen dat het toch door het psychologisch spelletje van Mo kwam.
Aangezien Mousasi het trashtalk niet gewend is, want zelf zegt hij dat het niet komt door de gameplan/vechtstijl van Mo komt.
& het heeft ook niet gelegen aan zijn fighting skills.

Mousasi is heel duidelijk, hij baalt hier ernorm van & wilt een rematch.
Ik zeg: Die mag komen.

Lionheart
21-05-2010, 01:34
Eindelijk horen we eens iets van Mousasi, hij heeft er volgens mij goed mee gezeten.

Als ik het zo lees, zou je kunnen zeggen dat het een mentaal iets was tijdens de wedstrijd.
Eerlijk gezegd kon je het ook beetje zien, hij deed niets aan de takedowns & er was geen moment waarin hij een zogenaamde boost kreeg om gas te geven, noch deed hij iets om te winnen.

Het zou kunnen dat het toch door het psychologisch spelletje van Mo kwam.
Aangezien Mousasi het trashtalk niet gewend is, want zelf zegt hij dat het niet komt door de gameplan/vechtstijl van Mo komt.
& het heeft ook niet gelegen aan zijn fighting skills.

Mousasi is heel duidelijk, hij baalt hier ernorm van & wilt een rematch.
Ik zeg: Die mag komen.

x2

steftheboxer
21-05-2010, 14:14
ik denk inderdaad dat hij overdonderd was door de trashtalk van Mo. Tijdens die persconferentie dat Mo hem uitdaagde om een impressie te geven van Mo zelf was Mouasasi net een klein verlegen jongetje. Daar stond King Mo al 1-0 voor...

Hoop dat hij zijn rematch krijgt en dit even recht zet!

GerritTonijn
21-05-2010, 14:17
king mo wint de 2e x weer hoor, dus een rematch zie ik NU nog niet zitten

Irishrover
21-05-2010, 14:36
ik denk inderdaad dat hij overdonderd was door de trashtalk van Mo. Tijdens die persconferentie dat Mo hem uitdaagde om een impressie te geven van Mo zelf was Mouasasi net een klein verlegen jongetje. Daar stond King Mo al 1-0 voor...

Hoop dat hij zijn rematch krijgt en dit even recht zet!

Klopt, hij is niet gewend dat een vechter hem op deze manier naar beneden probeert te halen.
Het is een mentale kwestie waaraan hij moet werken & dat weet hij zelf ook.

Maar dit is een goede les geweest voor hem & we weten allemaal hoe sterk Mousasi is.

Als die rematch komt, denk ik dat Mousasi echt gaat strijden tot het bittere eind.

Slome
21-05-2010, 14:46
wrestlers in het huidige mma komen gewoon ver... bijv. Brock, GSP, King Mo ...

MilfhunterMMA
21-05-2010, 15:14
Ik vind jullie suggesties vrij ver gezocht. Mousasi had zn dag gewoon niet en mo is een goede vechter.

dirk5
21-05-2010, 15:18
Ik vind jullie suggesties vrij ver gezocht. Mousasi had zn dag gewoon niet en mo is een goede vechter.

amateur psychologen dat het zijn :)

gewoon de volgende keer wanneer hij faked niet in de dekking duiken want op dat moment werd hij elke keer neergehaald, veel bewegen, veel trappen en ook Mo is het haasje.

steftheboxer
21-05-2010, 15:48
[QUOTE=dirk5;920178]amateur psychologen dat het zijn :)

Praktiserend amateur psychologen Dirkie5! vergeet dat niet!

Ach volgende maand zijn we allemaal bondscoaches

Irishrover
21-05-2010, 15:55
amateur psychologen dat het zijn :)

gewoon de volgende keer wanneer hij faked niet in de dekking duiken want op dat moment werd hij elke keer neergehaald, veel bewegen, veel trappen en ook Mo is het haasje.


Wat Mousasi vechtend moest doen weten we, maar als we Mousasi moeten geloven lag het aan:

"I think it wasn't my takedown defence. I was, in my life, somewhere else maybe. I fought his fight. I didn't sprawl, I wasn't sharp.

Hij geeft zelf aan dat hij er niet was met z'n gedachten, dus toch een psychologisch iets.

Hoef je geen Pro - Psycholoog voor te zijn, je hoeft alleen begrijpend te kunnen lezen.

dirk5
21-05-2010, 16:28
Wat Mousasi vechtend moest doen weten we, maar als we Mousasi moeten geloven lag het aan:

"I think it wasn't my takedown defence. I was, in my life, somewhere else maybe. I fought his fight. I didn't sprawl, I wasn't sharp.

Hij geeft zelf aan dat hij er niet was met z'n gedachten, dus toch een psychologisch iets.

Hoef je geen Pro - Psycholoog voor te zijn, je hoeft alleen begrijpend te kunnen lezen.

pffff.....

hij geeft aan dat hij denkt dat het zijn niet zijn takedowndefence was, denken is niet weten.... (begrijpend lezen?? :) )

verder ben ik niet scheel en zag ik hem tijdens zijn wedstrijd bij elke fake helemaal in elkaar duiken, en is elkaar duiken is niet goed wanneer je niet naar de grond gehaald wil worden.

Tevens tonen ook afgelopen gevechten dat zijn TDD niet 1 van zijn sterke punten is... o.a. Gono, Jacare en Kang. Dat hij deze partijen vanaf zijn rug nog wist te winnen is natuurlijk super (behalve Gono) , maar hij werd wel eerst op zijn rug gegooid.

Verder vind ik het vrij naief om maar te geloven wat hij zegt, hij zou natuurijk wel stom zijn om tijdens een perscoferentie zijn zwakke plek even uit te gaan leggen.

begrijp me niet verkeerd, het blijft een van mijn favo vechters, zijn TDD is alleen wel een groot punt om te verbeteren.

Irishrover
21-05-2010, 16:50
pffff.....

hij geeft aan dat hij denkt dat het zijn niet zijn takedowndefence was, denken is niet weten.... (begrijpend lezen?? :) )

verder ben ik niet scheel en zag ik hem tijdens zijn wedstrijd bij elke fake helemaal in elkaar duiken, en is elkaar duiken is niet goed wanneer je niet naar de grond gehaald wil worden.

Tevens tonen ook afgelopen gevechten dat zijn TDD niet 1 van zijn sterke punten is... o.a. Gono, Jacare en Kang. Dat hij deze partijen vanaf zijn rug nog wist te winnen is natuurlijk super (behalve Gono) , maar hij werd wel eerst op zijn rug gegooid.

Verder vind ik het vrij naief om maar te geloven wat hij zegt, hij zou natuurijk wel stom zijn om tijdens een perscoferentie zijn zwakke plek even uit te gaan leggen.

begrijp me niet verkeerd, het blijft een van mijn favo vechters, zijn TDD is alleen wel een groot punt om te verbeteren.

Ok zonder het mentale aspect wat ik heb aangegeven.

Mousasi vocht niet goed, hij werdt iedere keer naar de grond gehaald, plannetje van Mo heeft goed gewerkt.

Hij kon ook geen andere draai aan het gevecht geven, er zat geen variatie & tactiek in z'n spel.
Op de grond blijven liggen & doen alsof je op het strand ligt schiet niet op.

Staand is hij in principe ook sterk, hij kon in ieder geval daar ook wat proberen te halen, ging hij ook niet voor.

Stephan
21-05-2010, 17:44
amateur psychologen dat het zijn :)

gewoon de volgende keer wanneer hij faked niet in de dekking duiken want op dat moment werd hij elke keer neergehaald, veel bewegen, veel trappen en ook Mo is het haasje.

Inderdaad! Mousasi was niet bewegelijk genoeg...volgende keer pakt hij King Mo, ik geloof echt niet dat Gegard onder de indruk was van de trashtalk van King Mo....

Sendur
21-05-2010, 18:42
Ja hij zag er idd niet goed uit die avond.

Kon het gewoon niet aanzien.

Beter komt hij hard en goed terug!

WAR MOUSASI!!!!