PDA

View Full Version : King of the Beach - Strand grappling toernooi op 10 juli 2010 Eindhoven E3 strand



King of the Beach
24-05-2010, 10:36
http://img199.imageshack.us/img199/5989/grapplingn.jpg


Beste vechtsporter,

Op zaterdag 10 juli organiseren we het eerste Beach Grappling toernooi van Nederland! :cool2:

Heb je ook zin de hele dag naast het strand wedstrijden te draaien, te kijken naar andere wedstrijden, te zwemmen, vervolgens mee te doen aan een BBQ waarna we samen naar het WK kijken (voor de 3de/4de plaats), schrijf je dan nu in via www.kingofthebeach.eu (http://www.kingofthebeach.eu).

Neem vooral familie en vrienden mee. Zij kunnen zich via de site ook inschrijven voor de BBQ.
Overige info kun je op de site vinden.


Groeten,
Bouwke & Mirjam

FightingDutchman
24-05-2010, 10:53
I'm there!

bigboz
24-05-2010, 10:57
Heerlijk iniatief !

wrestler_nl
24-05-2010, 11:01
Heerlijk iniatief !

x2

Jeru
24-05-2010, 11:04
Tijdens het 25-jarig bestaan van Kops hoorde ik al van je over dit evenement. Erg cool hoor!! Nu duimen voor het Nederlandse weer ;)

Sportvision
24-05-2010, 11:08
er staat een tent van 15x25 net naast het strand waar matten onder liggen, dus zelfs met slecht weer gaat het door :)

Jeru
24-05-2010, 11:09
Goed geregeld!

lopez86
24-05-2010, 11:17
Is dit BJJ of no-gi grappling?
Kan er geen info over vinden, traag internet ook.

FightingDutchman
24-05-2010, 11:20
Is dit BJJ of no-gi grappling?
Kan er geen info over vinden, traag internet ook.

No-GI grappling

Jeru
24-05-2010, 12:04
Is dit BJJ of no-gi grappling?
Kan er geen info over vinden, traag internet ook.


Rules

Clothing:
MMA/Grappling pants or Gi pants. No shirt/rashguards allowed.

Protection:
Mouth guard, ear guard and/or knee protection

Allowed techniques:
All Chokes, Cranks, Armlocks and leglocks are allowed. All throws are allowed, except slamming.

Illegal techniques:
- no unsportsmanlike conduct will be allowed (warning or DQ, depending of severity)
- no headbutting, striking or kicking (DQ)
- no eye gauging, fishooking, scratching, biting or hairpulling (DQ)
- no small joint manipulation (less then 3 fingers) (DQ)
- no fingers in the eye area. Crossfacing and pushing away IS allowed. (DQ)
- WARNING: use care with sunlotion, wipe away with towel before
fighting!! (warning and cleanup)
- WARNING: all throws are allowed, but do not throw your opponent on
his head (DQ)

Time:
Beginners 5 minutes
Elite 8 Minutes

Winning:
By submission
By points
By DQ of opponent
By referee decision (in case of draw, most offensive fighting player wins)

Points:
Take Down 1p
Sidemount 1p (hold for 3 seconds*1)
Mount 1p (hold for 3 seconds*1)
Backmount with hooks 1p (hold for 3 seconds*1)
Catch 2p (a catch is a submission attempt, that has to be defended*2)

*1 If a players sits down when his opponent jumps guard, he is awarded a take down (1 point). Guard/halfguard pulling into sitting down position is no points for either player.
*2 A positional point is only awarded progressively, from side to
mount for example. So in case of a transition from mount to side, NO POINTS. When the bottom opponent reclaims (half) guard, all points can be scored again.
*3 Example, an armbar attempt is made. the arm is caught, and the opponent has to stack or explode out. this is already a catch!
Offensive players will be able to accumulate points. So go out and
(try) tot submit!!

lopez86
24-05-2010, 13:55
Ah top.
Im in.

Zanshin
24-05-2010, 14:44
Echt een cool initiatief, balen dat ik er niet bij kan zijn. De dag ervoor vertrek ik met gezin op vakantie naar het zonnige Italië, ook geen straf hoor!!!

Veel succes met het evenement en hopelijk dat ik er de 2e editie er wel bij kan zijn, al is het alleen maar vanwege de barbeque (hou van het lekkere eten)!!!

Worf
24-05-2010, 14:57
Wat zijn de inschrijfkosten?

CannieY
24-05-2010, 15:15
holy shit, vet evenement en praktisch om de hoek :D

Solar
24-05-2010, 15:48
Is het op matten of gewoon in het zand?

Ben er hoe dan ook bij!
Geweldig :)

ijsblok
24-05-2010, 16:00
Is het op matten of gewoon in het zand?



winner by drowning!

King of the Beach
24-05-2010, 16:23
Bedankt voor alle positieve reacties!
De inschrijfkosten zijn 20 euro, 40 euro op de dag zelf.
Heb dit meteen maar even op de main page gezet zodat het duidelijker wordt.

De partijen vinden plaats op matten. Dit om zandhappen e.d. te voorkomen ;)
Maar je kunt elkaar natuurlijk altijd buiten het toernooi uitdagen op het strand :D

Surrender
24-05-2010, 18:01
Howly shiiiiiiit, Dit is pas dope shit!!!!! Ben er zeker bij. Eindelijk vecht ik thuis (Op strand), heheheh

Solar
24-05-2010, 20:44
Ingeschreven!

CannieY
25-05-2010, 20:52
Wat kost et om als toeschouwer te komen chillen op het e3 strand die dag en de grappling wedstrijden te kijken? Gewoon E3 tarief?

FightingDutchman
25-05-2010, 21:01
Wat kost et om als toeschouwer te komen chillen op het e3 strand die dag en de grappling wedstrijden te kijken? Gewoon E3 tarief?

Volgens de site kost het 4 euro voor volwassene en 3 voor kinderen. Weet niet of dit het standaard E3 tarief is.

Sportvision
25-05-2010, 21:03
Normaal e3 tarief, 4 euro volwassenen, 3 euro voor kinderen. - meedoen met BBQ is 1 hele euro korting. Je kan de toegangskaarten alleen kopen bij een speciaal standje bij de ingang. (zodat je ook bij het grappling gedeelte binnenkan)

MB667
26-05-2010, 11:02
ik neem aan dat de vrouwen ook geen rashguards en shirts aanmogen!!!. ook niet die komen kijken.

dirk5
26-05-2010, 11:04
E3 strand Eindhoven?

het lijkt me dat ze E3 strand in Eersel bedoelen.

Sportvision
26-05-2010, 11:22
goh, wat scherp dirk. het lijkt mij dat meer mensen weten waar eindhoven ligt als waar eersel ligt. het lijkt mij dat dit expres is gedaan, omdat het maar 5 minuten onder eindhoven ligt.

dirk5
26-05-2010, 11:45
haha op je teentjes getrapt?

Je hebt in ieder geval veel vertrouwen in het geestelijke denken van je deelnemers wanneer je denkt dat ze Eersel niet zouden kunnen vinden ;)

veel plezier in ieder geval, misschien kom ik wel effe af.

Baseball Bert
26-05-2010, 14:16
Balen dat je zonder gi geen baseball choke kan doen, maar het is zo enorm om de hoek... en op het strand dat ik wel mee moet doen!

Dus heb ik me net ook maar even ingeschreven.

King of the Beach
28-05-2010, 11:04
Even een korte update: Het ziet ernaar uit dat we een tv scherm van 6 bij 4 meter hebben om naar het WK te kijken in een tent waar zo'n 1000 mensen inkunnen! Klinkt goed he!


Bouwke & Mirjam

Solar
28-05-2010, 11:28
Even een korte update: Het ziet ernaar uit dat we een tv scherm van 6 bij 4 meter hebben om naar het WK te kijken in een tent waar zo'n 1000 mensen inkunnen! Klinkt goed he!


Bouwke & Mirjam

Dat komt toch niet tegelijk met Goede Tijden Slechte Tijden hè?

bigboz
28-05-2010, 11:39
Dat komt toch niet tegelijk met Goede Tijden Slechte Tijden hè?

Dat komt niet in het weekend gekkie xD

King of the Beach
28-05-2010, 16:30
Nope, waar we al geen rekening mee hebben gehouden! Iedereen die wil kan gewoon Goede Tijden, As the World Turns, Oprah en Lingo blijven kijken, je hoeft hiervan niets te missen als je naar het toernooi komt.

761217186
28-05-2010, 17:11
Leuk bedacht dit! Ik hoop dat het weer ook mee zit.. gelukkig zijn er matten aanwezig voor de deelnemers. Dat sommige werkelijk dachten dat er gevochten werd op zandstrand haha, die hebben vast nooit gestoeid vroeger in het zand, dan hadden ze geweten dat je alles open hebt liggen na een potje goed door het zand rollen.

sebastiaan
28-05-2010, 17:32
ouuww,ouwww, zand in mn ogennn... scheids!scheids!

Sportvision
29-05-2010, 00:12
Leuk bedacht dit! Ik hoop dat het weer ook mee zit.. gelukkig zijn er matten aanwezig voor de deelnemers. Dat sommige werkelijk dachten dat er gevochten werd op zandstrand haha, die hebben vast nooit gestoeid vroeger in het zand, dan hadden ze geweten dat je alles open hebt liggen na een potje goed door het zand rollen.

hahaha, dit was eerst ECHT de bedoeling hoor. Maar de organiserende dames hebben een aantal gesprekken met teams gehad, en die waren allemaal niet zo enthousiast over het zand. dusss, nu is het op matten in een huge tent. Maar ik heb zon vermoeden dat er nog een hoop geworsteld in het zand naast het strand gaat worden. :D :D

Surrender
29-05-2010, 10:45
Jullie hebben geluk dat het niet op zand is. Jullie zouden dan geen kans hebben, ik ken namelijk vette trucjes met zand:wacko:

Heb trouwens gehoord dat er wel After-party grappeling is op het zand (open Klasse) Yesssssssssssss!!!:thup:

Ráy Kimura
01-06-2010, 00:12
Vraagje; zijn er gewichtsklasses? En welke zijn dat dan>? Zou misschien wel mee willen doen maar het zou mijn eerste keer zijn en ik vrees dat ik dan snel een paar kilo kwijt moet..:blush:
Hoop dat het een mooie dag wordt, ik kom zeker kijken! Geen heineken aub.. ;)
Greets

PinPoint
01-06-2010, 00:21
misschien een idee om de website even te checken?

Surrender
01-06-2010, 01:40
Geen heineken aub.. ;)

???? Nederlander zeker?? Jullie zijn vreemd heineken is wereld wijd beroemd als een van de beste biers en Nederlanders houden niet van:fp:

Ráy Kimura
01-06-2010, 01:59
ow DAMN... diepe schaampte.. over het hoofd gezien.. idd. klassen staan erbij:blush: te enthousiast om mijn eerste post te posten
en ja limburger haha, nederlandse wel te verstaan! dus liever brand, gulpener .. alles behalve heineken, grolsch en alle soorten boom-bieren:fp:
greets!

Strange Cutbean
01-06-2010, 08:34
Balen dat je zonder gi geen baseball choke kan doen, maar het is zo enorm om de hoek... en op het strand dat ik wel mee moet doen!

Dus heb ik me net ook maar even ingeschreven.

Heb je mooi nog meer dan een maand de tijd om een andere choke te leren!

Baseball Bert
04-06-2010, 12:16
Vorige week nog een leuke geleerd... maar helaas ook weer met gi hahaha.
We zullen wel zien. Als de zon maar schijnt dan komt het altijd zeker goed :cool2:

Danco
04-06-2010, 13:01
zou wel mee willen doen maar op de dag € 40 is dubbel betaalen als het weer slecht is heeft het voor mij geen zin ik wacht liever het weer af het kan wat mij betreft met mooi weer ook veel gezelliger zijn !!!!!!!!

Sportvision
04-06-2010, 13:07
Ik beloof je dat het mooi weer wordt!!



http://rlv.zcache.com/trust_me_im_a_virgin_tshirt-p235256760139963063qw9u_400.jpg


en anders hebben we nog altijd een tent van 25x15, PLUS een enorme tent voor 800 man met wkscherm. inschrijven dus!!

King of the Beach
05-06-2010, 11:32
Even een korte update: Het gaat erg goed met de voorbereidingen.
We hebben nu ook een hoofdsponsor, namelijk.... Groundfighter.eu
Hierdoor kunnen we nog meer leuke dingen aanbieden, waaronder mooie prijzen.
De naam van het toernooi is daarom nu ook veranderd: Het is nu King of the Beach Powered by Groundfighter.eu

Groeten,
Bouwke & Mirjam

ashi76
05-06-2010, 11:51
Een strand in Eindhoven ???
Zetten ze Zeeland en Brabant blank ofzo ? :confused:

King of the Beach
13-06-2010, 10:57
We hebben weer een nieuwtje:
Tijdens de BBQ speelt er een live band!
Voor meer info, zie: http://www.wkbeachhouse.nl/

groetjes,
Bouwke & Mirjam

FightingDutchman
14-06-2010, 08:36
Heb afgelopen weekend overigens ook vernomen dat er een Braziliaanse Black Belt van plan is om mee te doen op het toernooi. Een en ander is wel nog niet officieel geloof ik maar dat zou natuurlijk een mooie ontwikkeling zijn!

King of the Beach
14-06-2010, 21:34
Zeker, dat is goed nieuws. Ben nu wel benieuwd wie het is ;)

FightingDutchman
15-06-2010, 08:09
Zeker, dat is goed nieuws. Ben nu wel benieuwd wie het is ;)

Een van de Blackbelts die afgelopen weekend in Denemarken mee deed en goud won in de grappling klasse daar wilde graag komen. Weet niet hou serieus hij daarin was maar het zou natuurlijk wel mooi zijn. Neem aan dat er nog contact wordt opgenomen om een en ander te regelen als hij daadwerkelijk hier heen wilt komen...

lopez86
15-06-2010, 23:48
Een van de Blackbelts die afgelopen weekend in Denemarken mee deed en goud won in de grappling klasse daar wilde graag komen. Weet niet hou serieus hij daarin was maar het zou natuurlijk wel mooi zijn. Neem aan dat er nog contact wordt opgenomen om een en ander te regelen als hij daadwerkelijk hier heen wilt komen...

Naam?

FightingDutchman
16-06-2010, 11:22
Naam?

De blackbelts die mee deden waren Iran Mascarenhas en Eduardo Alves. Ik weet niet of ze ook echt de daad bij het woord voegen maar ze gaven in ieder geval aan interesse te hebben om mee te doen!

redjuh
16-06-2010, 14:15
grapplen op het strand... dude in, in het zand? dat zou echt te gay zijn

lopez86
16-06-2010, 16:16
grapplen op het strand... dude in, in het zand? dat zou echt te gay zijn

Jij bent gay

King of the Beach
16-06-2010, 22:52
We wachten af, zou leuk zijn als Iran en Eduardo echt komen!

Het grapplen is meer bij het strand dan op het strand. De partijen vinden gewoon op matten plaats.
Leek ons wat comfortabeler ;)

Tsuki
16-06-2010, 23:07
grapplen op het strand... dude in, in het zand? dat zou echt te gay zijn

hehehehe

Hanuman
17-06-2010, 00:33
Wat is hier het verschil tussen de klasses beginner & elite ?
Ik zie niet direct info daarover, is Elite vanaf blauw of paars BJJ ? En judo / worstelen / mma ervaring of weet ik veel ...
Ziet er alleszins top uit we gaan hopelijk met een paar van Gent ook afkomen :)

Sportvision
17-06-2010, 10:10
beginner is tot 2 jaar grond ervaring, elite > 2 jaar ervaring.

redjuh
17-06-2010, 12:49
beginner is tot 2 jaar grond ervaring, elite > 2 jaar ervaring.

sorry sorry maar ik moet t kwijt in de context dan he. whahahahahaah lmfao omg

Hanuman
17-06-2010, 13:06
sorry sorry maar ik moet t kwijt in de context dan he. whahahahahaah lmfao omg
euh lol wat ? hehe als brock ko gaat tegen carwin zal je minder lache :D

Damn dan moet ik maar meedoen in de elite .. veel kans dat het een kort avontuur wordt maar ja beter dan winnen tegen noobs :P

redjuh
17-06-2010, 13:21
euh lol wat ? hehe als brock ko gaat tegen carwin zal je minder lache :D

Damn dan moet ik maar meedoen in de elite .. veel kans dat het een kort avontuur wordt maar ja beter dan winnen tegen noobs :P

als brock ko gaat, ga ik huilen...

King of the Beach
22-06-2010, 19:09
Laatste nieuws is dat we tijdens het toernooi helemaal in Braziliaanse sferen zullen raken dankzij een Capoeira demonstratie. Een ervaren groep zal een kwartier lang haar kunsten vertonen.

En let op: Inschrijven via de site kan tot 5 juli, dit is minder dan 2 weken. Tot dat moment betaal je 20 euro. Daarna wordt het 30 euro (tussen 5-9 juli) of 40 euro (op de dag zelf).

Om je in te schrijven ga je naar www.kingofthebeach.eu (http://www.kingofthebeach.eu)

XX

King of the Beach
30-06-2010, 22:11
Voor iedereen die van ver moet komen, hebben we goed nieuws. Als je wilt, kun je de dag ervoor bij een van onze jongens overnachten in Eindhoven. Er wordt zelfs voor een ontbijtje gezorgd! De kosten zijn slechts 5 euro en slaapspullen moet je zelf meenemen. Als je hiervan gebruik wilt maken, mail dan even naar [email protected]

PinPoint
03-07-2010, 15:24
Ik zie net dat Hans Stringer mee doet.....vet!

Jochem vs Hans......place your bets!

Ik ga kijken :)

FightingDutchman
05-07-2010, 16:53
Zag het net ook staan! Jochem vs Hans lijkt me een mooie pot. Trouwens nog best veel mensen die de laatste paar dagen hebben ingeschreven, toernooi is behoorlijk druk bezet zo te zien!

King of the Beach
10-07-2010, 19:21
Hey,

het eerste King of the Beach toernooi is een feit, hoop dat jullie het allemaal leuk gevonden hebben. Wij hebben in ieder geval al weer zin in volgend jaar! Het was athletisch, competitief, leuk en vooral ook heeeel warm... :-)

Op onze site kun je de uitslagen bekijken en hopenlijk heel snel ook de fotos! Bas Uterwijk heeft heel de dag in de hitte zijn best gedaan om de mooiste plaatjes te schieten.

Check alle results op www.kingofthebeach.eu (http://www.kingofthebeach.eu)!

Groetjes Bouwke, Mirjam en Jochem

Jeru
10-07-2010, 20:15
Lekker snel die uitslagen! Dat moet wel heftig zijn geweest in die hitte ;)

bazooka
10-07-2010, 22:14
het was een mooi toernooi. Leuk concept, mooi weer, goed georganiseerd en een lekkere bbq achteraf. Ik heb het goed naar mijn zin gehad.

Bosco Baracus
10-07-2010, 22:33
KING OF THE BEACH 2010 is Malte Janssen from Team Taifun Luta Livre

BEST TEAM is Team Taifun Luta Livre

MOST TECHNICAL FIGHTER is Wesley Modde from Team Yaware Belgium

QUICKEST SUBMISSION from Andy Peters (-83 beginners), Team Gracie Barra Maastricht: 0.18 seconds!

Open Class Elite:
1. Malte Janssen - Taifun Luta Livre
2. Michael Mullineaux - Team Choco
3. Wim Deputter - Team Exit BJJ

Elite -70
1. Wesley Modde - Yaware Belgium
2. Christiaan Elderson - Rickson Gracie
3. Justin van Haalen - Gracie Barra NL
Elite -76
1. Wim Deputter - Team Exit BJJ
2. Daan Westra - Gracie Barra NL
3. Joost Erhardt - Rickson Gracie NL
Elite -83
1. Malte Janssen - Taifun Luta Livre
2. Michael Mullineaux - Team Choco
3. Niels Tuhumury - Rickson Gracie NL
Elite -91
1. Martijn Oosterveen - Fight Team Wondel
2. Ivan Miljardovic - Team Gino
3. Paul Cresswell - Alliance Frankfurt
Elite 91+
1. Hans Stringer - Jiu Jitsu Factory
2. Jochem Branderhorst - Gracie Barra NL
3. Manual Masuch - Sparta Essen
Beginners -65
1. Alex Dal - Bully's Gym
2. Mitchell van den Hoven - Bully's Gym
3. Hakini Sadok - Streetsport
Beginners -70
1. Tobias Huber - Martial Arts Academy
2. Christoph Tullius - Martial Arts Academy
3. Osman Kazacbiyev - Yaware Belgium
Beginners -76
1. Alex Tullius - Martial Arts Academy
2. Maurice Kessels - G-Force Gym
3. Kenneth Merling - Gracie Barra NL
Beginners -83
1. Jonas Keil - Taifun Luta Livre
2. Andy Peters - Gracie Barra Maastricht
3. Christian Hansetz Hulk - Team Weichel
Beginners -91
1. Marjan Dencic - Taifun Luta Livre
2. David Shelley - Team Choco USA
3. Ruud Hijnen - Gracie Barra NL
Beginners -100
1. Fatih Durukan - Bad Boys Jiu-Jitsu
2. Henk van Zadelhoff - Rickson Gracie Heerhugowaard
3. Osmanovic Adnan - Streetsport
Beginners 100+
1. Henk Stefan - Clube Lo Leao
2. Terrance Woods - Alliance Frankfurt
3. Christian Olt - Team Weichel

bigboz
10-07-2010, 22:56
Heerlijk toernooi, Hitte was indd pittig haha.

Hing een heerlijke sfeer, ben benieuwd naar 't fotoverslag van Basu :D