PDA

View Full Version : Advies gevraagd..welke vechtsport



pedro fulano
25-05-2010, 01:12
Geachte heren/dames,

Bij deze vraag ik uw serieus advies.
Het betreft mijn dochter van 10. Sinds enkele jaren is haar ontwikkeling van dien aard dat ik graag advies wil over op welke vechtsport zij zou kunnen gaan.
Al sinds haar zesde is er een zeer atletische ontwikkeling in haar aanwezig en helaas een soort macho instelling waardoor ze op de leeftijd van 6 jongens van 10 en 12 pak slagen geeft.
Ze is 1.50 m. zeer sterk en atletisch en ik ben er van overtuigd dat we te maken hebben met een talent en dat wil ik niet zonder stimulatie laten. Als ze mij als volwassen man uit grap een klap geeft voel ik het goed.
Advies graag.

GerritTonijn
25-05-2010, 01:17
judo.

en ik zou dat slaan maar afleren, voor je het weet komt ze thuis met een mes tussen der ribben.

Rverm
25-05-2010, 01:20
Als ze mij als volwassen man uit grap een klap geeft voel ik het goed.
Advies graag.

Dekking hoog, kin op de borst en probeer te counteren door vervolgens af te sluiten met een lowkick.

GerritTonijn
25-05-2010, 01:23
Dekking hoog, kin op de borst en probeer te counteren door vervolgens af te sluiten met een lowkick.

of een falcon punch

http://i45.photobucket.com/albums/f69/ramman434/FalconPunch.gif

Vinand
25-05-2010, 03:33
judo.

en ik zou dat slaan maar afleren, voor je het weet komt ze thuis met een mes tussen der ribben.

Misschien is Taekwondo niet iets voor haar... Dan leert ze die macho instelling ook snel af. ;)

lopez86
25-05-2010, 09:33
kickboksen :)
mag ze lekker andere jongens en meisjes die wél wat terug kunnen doen proberen te slaan.
reken maar dat respect dan snel bijgebracht is, op een verantwoorde manier natuurlijk wel.

remco pardoel
25-05-2010, 10:23
Judo en Boksen laten doen...

andyhugfan
25-05-2010, 11:06
Karate, of enig ander vechtsport met discipline.

Garcia
25-05-2010, 11:25
Zelf begonnen met Kyokushinkai karate en daarna de overstap gemaakt muay thai en mma.

Ik zou een sport als judo adviseren en op latere leeftijd overstappen naar muay thai en wellicht gecombineerd met BJJ of mma.

universele
25-05-2010, 11:29
(kick)boksen en wostelen als dit in de buurt zit.
Anders judo.
Als er een school met de mogelijkheid is kun je kijken naar bjj voor jeugd.
Alle vechtsporten hebben iets, kijk vooral naar een goede trainer (vergelijk als je die mogelijkheid hebt)
Kijk wat ze zelf leuk vind

FightingDutchman
25-05-2010, 12:14
De regio is nogal van belang zoals mensen ook aangeven. MISschien handig om dat er bij te zetten dan kan men je advies geven over een gepaste school etc.

knift
25-05-2010, 12:19
Kyokushinkai karate maar laten we voorop stellen dat het vechten alleen in de sportschool gebeurt natuurlijk!!!!

Katsujinken
25-05-2010, 13:06
Kan ze niet beter zelf kiezen wat haar leuk lijkt? Hou er rekening mee dat elke sport z'n eigen (zichtbare) blessures met zich meebrengt. Als ze het belangrijk vindt om rokjes te kunnen dragen zijn sporten met veel lowkicks wat minder geschikt, wellicht.

goro
25-05-2010, 14:11
tae bo lijkt me goed voor haar!

cornelus
25-05-2010, 21:03
Voetbal! (full-fussball da's met ellebogen enzo)

mclahey
26-05-2010, 01:49
Kan ze niet beter zelf kiezen wat haar leuk lijkt? Hou er rekening mee dat elke sport z'n eigen (zichtbare) blessures met zich meebrengt. Als ze het belangrijk vindt om rokjes te kunnen dragen zijn sporten met veel lowkicks wat minder geschikt, wellicht.


Je haalt me de woorden uit de mond. Eindelijk zegt iemand. Wellicht dat ze zelf ook een mening heeft over wat haar leuk lijkt.....je kan haar toch naar verschillende dingen meenemen en dan haar zelf laten beslissen. Je lijkt wel zo´n push vader die straks langs de lijn aanwijzingen en verwijten gaat schreeuwen en disciplineren enzo.
Het komt mij allemaal een beetje ongezond over als ik heel eerlijk ben. Ook dat verhaal dat ze jochies in elkaar rost enzo...heel apart. Ik zou haar dat soort dingen eerst eens afleren voordat je haar uberhaupt een activiteit laat beoefenen.

Djani
26-05-2010, 10:43
Je haalt me de woorden uit de mond. Eindelijk zegt iemand. Wellicht dat ze zelf ook een mening heeft over wat haar leuk lijkt.....je kan haar toch naar verschillende dingen meenemen en dan haar zelf laten beslissen. Je lijkt wel zo´n push vader die straks langs de lijn aanwijzingen en verwijten gaat schreeuwen en disciplineren enzo.
Het komt mij allemaal een beetje ongezond over als ik heel eerlijk ben. Ook dat verhaal dat ze jochies in elkaar rost enzo...heel apart. Ik zou haar dat soort dingen eerst eens afleren voordat je haar uberhaupt een activiteit laat beoefenen.

Je probeert de beste man al na 1 post in een hokje te stoppen. Hij zegt letterlijk dat hij haar talent niet zonder stimulatie wil laten gaan en hij vraagt daarbij hier over advies over verschillende vechtsporten. Niks mis mee. Misschien is hij daarna van plan om met haar naar enkele van de aangeraden sporten te gaan kijken en haar zelf te laten kiezen. Weten wij veel.
Verder klinkt ze wel aardig losgeslagen ja ahahaha

pedro fulano
27-05-2010, 10:12
Bedankt voor jullie adviezen. Ik vind kick-boksen ook iets te gortig, de suggestie van judo en karate lijkt me wat, ik woon in Antwerpen. Als het aan haar lag zou ze Kung Fu willen, maar dat lijkt me toch echt iets alleen voor jongens of zien jullie dat anders? Er zit een Chinese school in de buurt.
Bedankt voor de info. We doen onze best haar wat rustiger te maken, maar ze is pas 4 jaar hier en komt uit een klein dorp aan de kust in het Caraibisch gebied, daar kon ze zich uitleven in bomen klimmen, rennen op het strand, maar ook daar verdedigde ze haar neefje van 10 toen ze nog maar 6 was. Het gaat beter geloof ik, er komen minder klachten van school. Ik hoop dat de judo óf karate wat rust en richting geeft.

Strange Cutbean
27-05-2010, 10:23
Laat heer dan gewoon Kung-Fu doen. En geef haar een boom om in te klimmen.

universele
27-05-2010, 12:43
prima toch, kies samen een leuke sport uit en laat haar lekker leren en zich uit leven

universele
27-05-2010, 12:51
een bepaalde sport te vinde zit hem denk ik echt in de trainer.
Heb een leuke les kickboksen voor kids gezien
Ook 1 met veel grond werk.

cracklizard
27-05-2010, 21:00
Genoeg suggesties hier voor sporten.

Kijk vooral naar de trainer. Het is belangrijk dat het een trainer is die niet alleen technisch goed les geeft maar ook de pedagogische kneepjes van het vak onder de knie heeft en dus goed met kinderen is.