PDA

View Full Version : vragen over het (vrouwen) boksen in nederland! reps voor alle reacties!!!!



jopke
27-05-2010, 17:53
hallo,

ik ben momenteel bezig met een onderzoek naar het vrouwen boksen in nederland. hierbij ben ik opzoek naar wat informatie. voor mijn onderzoek heb ik enkele vragen geformuleerd, en ik vroeg me af of u mij zou kunnen helpen met het beantwoorden van deze vragen?

vragen:


Hoeveel vrouwen boksen er recreatief in Nederland?



Hoeveel vrouwen boksen er momenteel op (inter)nationaal niveau wedstrijden?



Zijn de regels voor vrouwen anders dan voor mannen?



Is het voor vrouwen moeilijker om aan een wedstrijd deel te nemen dan voor mannen?



Zijn er genoeg deelnemers in het vrouwen wedstrijd boksen om een goede competitie op te zetten?



Waarom kiezen vrouwen die nu op recreatief niveau boksen er niet voor om wedstrijden te gaan doen?



Boksen er in verhouding echt minder vrouwen wedstrijden dan dat mannen wedstrijden boksen?



Hebben vrouwen andere (fysieke) beschermende middelen voor handen tijdens wedstrijden?(dikkere handschoenen, andere helm, borst/buik bescherming enz.)




-Op welke manier kan de drempel lager worden voor vrouwen om aan een wedstrijd deel te nemen?



-Zijn er aangepaste regels voor de vrouwen binnen de bokssport en zo ja welke?



-Wil de Nederlandse boksbond het wel aantrekkelijker maken voor vrouwen om te gaan wedstrijd boksen?



-Wat is er al gedaan om het voor vrouwen aantrekkelijker te maken om deel te nemen aan een wedstrijd (en heeft dit gevolgen gehad?)



-welke trend ziet men in de bokssport voor vrouwen, en zouden deze trends ook competitief gebruikt worden?

u zou mij enorm kunnen helpen met het beantwoorden van onze vragen, en als u wilt zou ik mijn onderzoeksresultaten ook terug kunnen sturen (met een analyse met kansen binnen de NBB).

in afwachting van uw antwoord,

Jos Ploeger en Cees Smaal

Gokhan
27-05-2010, 18:41
Igg is de boksbond goed bezig met vrouwen boksen promoten..

Nouchka Fontijn & Marichelle de jong presteren internationaal ook heel goed..



De rondes zijn geen 3x3 maar 4x2..

Ik wil wel meer vragen voor je beantwoorden maar zit helaas nu in de trein...vanavond thuis heb ik een betere overzicht van je vragen..

Succes!

wrestler_nl
27-05-2010, 20:12
Ttt

jopke
27-05-2010, 23:20
heel erg bedankt voor je snelle reactie!!

het zou mooi zijn als we op al deze vragen een antwoord kunnen krijgen, wij zijn namelijk van mening dat juist vrouwen een goede kans bieden voor de bokssport in nederland hiervoor doen wij onderzoek naar de kansen die er zijn om de bokssport voor vrouwen meer te promoten. onze resultaten moeten leiden tot een advies aan de boksbond(en)

vriendelijke groet, jos

Gokhan
28-05-2010, 00:10
De regels voor vrouwen boksen en mannen boksen is het zelfde..

Voor vrouwen is het net zo makkelijk als voor mannen om mee te doen aan wedstrijden alleen moet je natuurlijk wel fit en bekwaam genoeg zijn voor een wedstrijd

Ik denk dat er nog te weinig vrouwen wedstrijd boksen om er echt een competitie van te maken.
Meestal komen vaak dezelfde elkaar vaak tegen nationaal..

Er boksen wel meer mannen wedstrijden in Nederland dan vrouwen ik denk dat dit komt omdat de meeste recreatief boksen. En het pas in 2012 op de olympische spelen worden gehouden.

De vrouwen gebruiken dezelfde kappen en zelfde handschoenen. Die worden bij de ring afgegeven en moeten AIBA goedgekeurd zijn.
Ik denk dat de drempel lager wordt om eerst demo-wedstrijden te organiseren dat er niet als een echte wedstrijd word gebokst maar wel met juryleden & weinig publiek. Op papendal bijv. een “sparringdag” om te voelen hoe het is om in een ring te staan met iemand die je niet kent en niet elke avond mee traint enz.

De NBB wil zeker het vrouwen boksen promoten ze wouden volgens mij zelfs de WK of EK naar Rotterdam toe halen. En ik weet toevallig dat Arnold van der Lyde intensief bezig is met vrouwen boksen ondersteunen en promoten.

Ik hoop je een beetje op weg te kunnen helpen!

Heel veel succes!

jopke
28-05-2010, 07:36
heel erg bedankt!! reps!

anderen mogen hun mening ook blijven posten hoor!;)

Gokhan
28-05-2010, 12:12
you're welcome!

Anderson
28-05-2010, 16:05
[email protected] ([email protected])

http://www.abovamsterdam.nl


XING GYM ABOV AMSTERDAM