PDA

View Full Version : Even heel iets anders..Joop Ubeda!!!



Mbolt
30-05-2010, 09:57
:lol: Wat was die man weer aanwezig gister, geweldig!!!

en dan heb ik het niet eens over die andere scheidsrechter, met zijn donald duck stem :cool2:

Ik heb echt genoten, prachtig gala met alles erop en eraan..
uiteraard jammer van de anti-climax :twak:

Slome
30-05-2010, 10:13
om heel eerlijk te zijn vondt ik joop tijden de laatste actie van de avond niet duidelijk..... of joop zelf niet echt doorhad wat er gebeurde: sorry joop maar zo leek het vanaf de tribune.... geen directe disq of.. tja punt aftrek?!

Mbolt
30-05-2010, 10:26
Joop weet dondersgoed dat het een hele belangrijke beslissing zou zijn. Stel dat hij hem had gedisqualificeerd, terwijl it's showtime dat niet wilde.. dan was ubeda de sjaak.. Ubeda had gewoon niets meer te zeggen..

Voor de rest vond ik hem prachtig aanwezig!! :D

peterone
30-05-2010, 10:33
Wat Joop juist heel goed deed was eerst proberen de emotie's te managen zowel in de ring als in de zaal. Iedereen wist toch al direct dat dit het einde van de partij was.

Wiebe
30-05-2010, 10:59
Niemand zag aankomen wat Badr deed Hesdy zou gewoon opstaan en de partij zou verder gaan en opeens gaat Badr weer van het padje de mensen om mij heen keken ook vol ongeloof.
Scheidsrechter Ubeda stapte al achteruit om ruimte te maken zodat de heren konden hervatten.
Ik reken scheidsrechter Ubeda helemaal niets aan.
Die andere scheidsrechter had wel wat minder van die energiedrankjes mogen consumeren we weten nu in elk geval dat je van het drankje energie krijgt en dat een heliumstemmetje een van de bijwerkingen is.

Justinian
30-05-2010, 11:10
Wat Joop juist heel goed deed was eerst proberen de emotie's te managen zowel in de ring als in de zaal. Iedereen wist toch al direct dat dit het einde van de partij was.
Mee eens, dat deed Joop juist goed. Joop voelde haarfijn aan dat deze actie weleens uit de hand zou kunnen lopen. Heel slim dus om eerst naar de hoek van Badr te lopen, de microfoon af te schermen zodat het publiek niet mee kon luisteren, vervolgens uitleggen wat er is besloten en hoe het wordt opgelost. Goed werk als je het mij vraagt.

Overigens, voordat Joop zijn microfoon afschermde hoorde je hem al zeggen dat er diskwalificatie zou plaatsvinden.

univers1l
30-05-2010, 12:07
had de wedstrijd door gekund als de arena publiek niet zo tekeer ging? ik dacht van wel, hij zou een gele kaart hebben gekregen en de wedstrijd was doorgegaan want hesdy wou door.
alleen was de arena publiek heel erg klaar mee met badr en konden ze niet anders om het gelofwaardigheid niet te verliezen.

ikzelf vond badr heel fout bezig maar wedstrijd kon door

PigDog
30-05-2010, 12:08
:lol: Wat was die man weer aanwezig gister, geweldig!!!

en dan heb ik het niet eens over die andere scheidsrechter, met zijn donald duck stem :cool2:

Ik heb echt genoten, prachtig gala met alles erop en eraan..
uiteraard jammer van de anti-climax :twak:

Volgens mij was de scheids met de Donald Duck stem de trainer/ coach van Pajunsuk. (We hebben wel eens een kleedkamer gedeeld, en hij kwam me bekend voor, dus...)
Dat verklaard ook het lachwekkende Engels van de man. Wel was hij overal snel tussen, en was niet bang voor een verdwaalde klap..

PigDog
30-05-2010, 12:12
had de wedstrijd door gekund als de arena publiek niet zo tekeer ging? ik dacht van wel, hij zou een gele kaart hebben gekregen en de wedstrijd was doorgegaan want hesdy wou door.
alleen was de arena publiek heel erg klaar mee met badr en konden ze niet anders om het gelofwaardigheid niet te verliezen.

ikzelf vond badr heel fout bezig maar wedstrijd kon door

No way! Hesdy had duidelijk last van de trap, dus zou een latere overwinning van Badr altijd besmeurd blijven. Trouwens, de actie was onrechtmatig dus is daar een sanctie voor.
En dat het publiek klaar is met Badr, is alleen aan hem te danken. Ik zat in een Marokaans vak, waar "soldiers of Allah" met een Marokaanse vlag stond te zwaaien, maar zelfs daar waren ze behoorlijk klaar met hem...

univers1l
30-05-2010, 12:20
No way! Hesdy had duidelijk last van de trap, dus zou een latere overwinning van Badr altijd besmeurd blijven. Trouwens, de actie was onrechtmatig dus is daar een sanctie voor.
En dat het publiek klaar is met Badr, is alleen aan hem te danken. Ik zat in een Marokaans vak, waar "soldiers of Allah" met een Marokaanse vlag stond te zwaaien, maar zelfs daar waren ze behoorlijk klaar met hem...

ok ben het met je eens, ik was met mijn hari kia shirt ook diep aan het schamen, dat ikzelfs mijn jas weer dicht heb moeten doen.
maar daar leek het op toen ik de beelden zag

Richelieu
30-05-2010, 12:28
No way! Hesdy had duidelijk last van de trap, dus zou een latere overwinning van Badr altijd besmeurd blijven. Trouwens, de actie was onrechtmatig dus is daar een sanctie voor.
En dat het publiek klaar is met Badr, is alleen aan hem te danken. Ik zat in een Marokaans vak, waar "soldiers of Allah" met een Marokaanse vlag stond te zwaaien, maar zelfs daar waren ze behoorlijk klaar met hem...

Dat viel me wel op trouwens, na de actie waren de Marokaanse vlaggen snel opgeborgen. Echt heel zonde, en hij heeft het aan zichzelf te danken. Voor de partij was de hele Arena euforisch over Hari, hij hoefde maar op de schermen backstage te verschijnen en iedereen ging uit zijn dak. Het fluitconcert was een logisch gevolg van zijn actie.

Arabianboy
30-05-2010, 12:31
No way! Hesdy had duidelijk last van de trap, dus zou een latere overwinning van Badr altijd besmeurd blijven. Trouwens, de actie was onrechtmatig dus is daar een sanctie voor.
En dat het publiek klaar is met Badr, is alleen aan hem te danken. Ik zat in een Marokaans vak, waar "soldiers of Allah" met een Marokaanse vlag stond te zwaaien, maar zelfs daar waren ze behoorlijk klaar met hem...

soldiers of Allah??? Wat heeft dit nu weer te maken met al het achterlijke van wat er is gebeurd??? Kickboxen is sowieso verboden in de islam, het stem verheffen is eveneens verboden in de islam, het beluisteren van muziek is ook verboden in de islam, het bekijken van half naakte mannen is ook verboden in de islam... Moet ik doorgaan :blush:

Dus heel het avond heeft niets te maken met "soldiers of Allah" het was gewoon een heidens sfeertje en dan kun je wel verwachten dat zaken fout aflopen...

Doet me allemaal niets meer... :cool2:

Sjaak
30-05-2010, 13:00
het was gewoon een heidens sfeertje en dan kun je wel verwachten dat zaken fout aflopen...



Je bedoeld dat je dit al verwacht had ????????

Persoonlijk had ik de indruk dat Badr er voorbij was maar helaas had ik het mis.

Bartju
30-05-2010, 13:02
Jaa ik heb idd ook echt gelachen om die kleine reff met zn donald duck stemmetje.. maar ff eerlijk hij was wel goed die reff!

gieloe
30-05-2010, 13:36
Ben ik de enige die Joop Ubeda een tiran in de ring vind?

Guytje
30-05-2010, 13:41
Joop is en blijft TOP!! Uitstekend werk verricht weer!! Heeft op verschillende vlakken het verschil gemaakt vind ik. Beslissing om effe te wachten na actie Badr. Maar bijvoorbeeld ook in de partij Sato vs Panjunsuk.. Zonder Joop was de partij waarschijnlijk verdergezet met veel grijns en ontwijkende bewegen en gezeur. Nadat Joop Panjunsuk ter orde riep , was het direct weer knokken en zagen we de partij die er geweest is. Kon heel anders gaan uitdraaien. Vechters hebben gewoon respect voor Joop en dat maakt veel verschil in een partij, als Joop zegt dat het gedaan is met spelen, dan zie je dat eender wie weet dat ie het meent. Geen gezeur, knokken, binnen de regels van het spelletje!!

wrestler_nl
30-05-2010, 14:12
soldiers of Allah??? Wat heeft dit nu weer te maken met al het achterlijke van wat er is gebeurd??? Kickboxen is sowieso verboden in de islam, het stem verheffen is eveneens verboden in de islam, het beluisteren van muziek is ook verboden in de islam, het bekijken van half naakte mannen is ook verboden in de islam... Moet ik doorgaan :blush:

Dus heel het avond heeft niets te maken met "soldiers of Allah" het was gewoon een heidens sfeertje en dan kun je wel verwachten dat zaken fout aflopen...

Doet me allemaal niets meer... :cool2:

Waar heb jij het over met kickboksen is verboden? Ik weet niet welke islam jij bedoelt maar de Islam die ik ken is kickboksen gewoon toegestaan. Kijk maar naar landen als Iran (islamitische land) waar kickboksen ook gewoon toegestaan is.

On topic:
Joob Ubeda had idd de goede beslissing genomen

Slome
30-05-2010, 14:14
"SIT, SIT DOWN" hahah... epic in de stijl van "THIS IS SPARTA"

PigDog
30-05-2010, 14:23
soldiers of Allah??? Wat heeft dit nu weer te maken met al het achterlijke van wat er is gebeurd???

Hé! Vraag dat mij niet?
Er waren gewoon gasten (met twee biertjes in hun hand, doorgesnoven en aggressief) die zulke t-shirts aan hadden...

slee
30-05-2010, 14:28
Jaa ik heb idd ook echt gelachen om die kleine reff met zn donald duck stemmetje.. maar ff eerlijk hij was wel goed die reff!

In zijn eerste partij trok hij alle aandacht. Hij zat er constant bovenop en deed weer een Mohammed Ali-dansje.

peterone
30-05-2010, 14:34
Als er iets over Joop te zeggen is dan is het volgens mij de partij manhoef-saki, die had in mijn beleving eerder gestopt moeten worden. Manhoef stond te tollen op zijn benen, zelfde situatie als tegen bonjansky.

Arabianboy
30-05-2010, 17:17
Je bedoeld dat je dit al verwacht had ????????

Persoonlijk had ik de indruk dat Badr er voorbij was maar helaas had ik het mis.

Ja, verwacht wel meer eigenlijk bij een dergelijke gala, mensen zijn aangeschoten en hebben genoeg wijn genuttigd.

Maar als je het over het gedrag van Badr hebt... ik had zijn actie WERKELIJK niet verwacht, gewoon achterlijk...! Maar goed, ik zit er niet meer mee... Het heeft me op een positieve manier beïnvloed, sportwereld waarin er wordt gevochten is niets meer voor mij of het nu volgens regels gaat of niet, dat doet er niet toe...

Ik ben dus terug bij af: vechten voor geld is een belachelijke sport...!

Arabianboy
30-05-2010, 17:22
Waar heb jij het over met kickboksen is verboden? Ik weet niet welke islam jij bedoelt maar de Islam die ik ken is kickboksen gewoon toegestaan. Kijk maar naar landen als Iran (islamitische land) waar kickboksen ook gewoon toegestaan is.

On topic:
Joob Ubeda had idd de goede beslissing genomen

Dat een bepaalde regering een sportevenement toelaat, wil niet betekenen dat het geboden is om het daadwerkelijk uit te voeren. Elk mens heeft een keuze en dus een wil om iets wel of niet te doen! En zo ook een regering als Iran(in jouw voorbeeld) die denkt dat het wel mag, dan doen ze dat maar. Maar Iran heeft sowieso een heel andere islamitische beleid dan wat er in de geschriften staan.

Maar Marokko bijvoorbeeld organiseert ook van alles wat verboden is, betekent niet dat ze het juist hebben. We zijn allen mensen (bestuurders van een land en de inwoners) en iedereen doet tegenwoodig wat hij/zij wilt... Zo heb je ook terroristen die zaken doen en DENKEN dat het aan de juiste end hebben, maar de realiteit is anders...

Maar goed, ik hou van politieke discussies, maar dan ben ik hier TOTAAL verkeerd!

Arabianboy
30-05-2010, 17:25
Hé! Vraag dat mij niet?
Er waren gewoon gasten (met twee biertjes in hun hand, doorgesnoven en aggressief) die zulke t-shirts aan hadden...

Ik noem Nederlanders toch ook geen kruisvaarders???

Laten we er geen cultureel issue van maken, dan vind ik het allemaal best...

punch
30-05-2010, 17:25
:thup::thup:Joop Ubeda is een uitstekende scheidsrechter! Voor mij de Herb Dean van de K1

Garcia
30-05-2010, 17:43
Back on topic mensen. We kunnen altijd over politiek gaan praten maar doe dat in het offtopic gedeelte svp.

Arabianboy
30-05-2010, 17:49
Back on topic mensen. We kunnen altijd over politiek gaan praten maar doe dat in het offtopic gedeelte svp.

Joop Ubeda heeft naar mijn mening niet zorgvuldig gehandeld tijdens de overtreding. In de eerste ronde zag iedereen al dat er spanningen waren en die werden dus genegeerd. In vergelijking met de japanezen, die springen letterlijk meteen tussen beide vechters, ongeacht wat de toedracht is van het gevecht.

TOON
30-05-2010, 17:53
badr maakte niet meteen aanstalten om door te gaan nadat Gerges op de grond viel....ik denk dat Ubeda daardoor dacht dat het wel goed zat en dat Badr Gerges de tijd gaf om op te staan.....en trouwens....je kunt het iemand niet kwalijk nemen dat hij er even niet vanuit gaat dat een professioneel kickbokser voor de tweede keer een ontzettend domme fout begaat....

Arabianboy
30-05-2010, 18:04
badr maakte niet meteen aanstalten om door te gaan nadat Gerges op de grond viel....ik denk dat Ubeda daardoor dacht dat het wel goed zat en dat Badr Gerges de tijd gaf om op te staan.....en trouwens....je kunt het iemand niet kwalijk nemen dat hij er even niet vanuit gaat dat een professioneel kickbokser voor de tweede keer een ontzettend domme fout begaat....

Je hebt gelijk, maar dat hoort dus bij een beleid: risicomanagement! Als je strikt houdt aan de manier waarop je te werk dient te gaan, dan worden zulke taferelen verkleind. Maar zoals je al aangaf, NIEMAND zag een dergelijke achterlijke actie aankomen...! Ik neem het hem ook niet kwalijk, zoiets hoort niet te gebeuren, maar aan de andere kant... Een fight is een fight en de grens tussen een 'correcte' gevecht en een 'valse' gevecht verdwijnt nog al eens door bepaalde figuren... Dit komt namelijk door het verlies van rationaliteit en uit zich in emoties...

Facade
30-05-2010, 18:30
Je kunt allerlei programma's, cursussen, scenario's en weet ik veel wat nog meer ontwerpen voor dergelijke situaties, maar de realiteit is dat zulke dingen gebeuren en er maar 1 schuldige is en dat is Badr zelf. Er was in deze situatie niet iets wat Ubeda had kunnen doen om Badr tegen te houden.

Wat ik opvallender vond was dat volgens mij bij de partij tussen Saki en Manhoef er ruzie ontstond in de VIP en dat Ubeda blijkbaar vanuit de ring moest schreeuwen dat ze zich rustig moesten houden. Dit deed hij verder goed, maar ik ben zelf nog nooit bij zo'n gala geweest en als ik die beelden zie sta ik toch niet te trappelen om er volgend jaar bij te zijn. Als je het dan toch over risicomanagement wil hebben zou ik het eerder daar maar op richten. Waarom is daar dan bijvoorbeeld niemand plaatselijk om de boel in goede banen te leiden.

king
30-05-2010, 18:43
:lol: Wat was die man weer aanwezig gister, geweldig!!!

en dan heb ik het niet eens over die andere scheidsrechter, met zijn donald duck stem :cool2:

Ik heb echt genoten, prachtig gala met alles erop en eraan..
uiteraard jammer van de anti-climax :twak:

Dat zeg je goed inderdaad; aanwezig.

Iedereen kan daar natuurlijk een eigen mening over hebben, maar naar mijn idee was hij soms wat te aanwezig. Op een gegeven moment begon hij constant te schreeuwen tegen vechters en pakte hij zelfs een vechter in zijn nek, terwijl de situatie daar totaal niet om vroeg. Het ging zover dat het voor mij een afleiding werd en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Mijn idee van een top scheids is er een waarvan je zo min mogelijk merkt en alleen in de situaties die daartoe aanleiding geven even kort op de voorgrond treedt om daarna snel weer naar de achtergrond te verdwijnen. Hoewel kordaat ingrijpen in bepaalde situaties gepast kan zijn om te zorgen dat een partij niet uit de hand loopt, was daar naar mijn mening gisteren op geen enkel moment aanleiding toe. Behalve bij de laatste partij en daar liet hij het nou net afweten. In de eerste ronde was al te merken dat Badr zichzelf niet helemaal in de hand had. Op het moment dat Hesdy neer ging, had Joop er dan ook gelijk tussen moeten springen. Uiteraard is het altijd makkelijk praten achteraf, maar dit is slechts mijn bescheiden mening.

Pindakaas
30-05-2010, 18:51
Uitstekende scheidsrechter maar hij kwam gisteren een beetje chagrijnig over. Ik moest trouwens erg lachen toen Manhoef en Saki achter de rug van Ubeda alvast de 2e ronde wilden beginnen haha.

gie-es-pie
30-05-2010, 19:26
ik vond joop maar irritant gisteren

heb altijd het gevoel dat ie wil opvallen met uitspraken en ingrepen..

PigDog
30-05-2010, 20:11
Ik noem Nederlanders toch ook geen kruisvaarders???

Laten we er geen cultureel issue van maken, dan vind ik het allemaal best...

Ik noem helemaal niemand zo, vriend. Het was de opdruk die ze op hun shirts hadden, dus noemen ze blijkbaar zichzelf zo.

Glen
30-05-2010, 20:52
Aanwezig............
Heeft iemand gemerkt dat er nog een scheids was???
Moufadel Elghazaoui!!
Een goede scheids valt op omdat hij NIET opvalt.
Moufadel, missie geslaagd!
Complimenten kerel.

Glen.

Bobson
31-05-2010, 08:31
Dat zeg je goed inderdaad; aanwezig.

Iedereen kan daar natuurlijk een eigen mening over hebben, maar naar mijn idee was hij soms wat te aanwezig. Op een gegeven moment begon hij constant te schreeuwen tegen vechters en pakte hij zelfs een vechter in zijn nek, terwijl de situatie daar totaal niet om vroeg. Het ging zover dat het voor mij een afleiding werd en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Mijn idee van een top scheids is er een waarvan je zo min mogelijk merkt en alleen in de situaties die daartoe aanleiding geven even kort op de voorgrond treedt om daarna snel weer naar de achtergrond te verdwijnen. Hoewel kordaat ingrijpen in bepaalde situaties gepast kan zijn om te zorgen dat een partij niet uit de hand loopt, was daar naar mijn mening gisteren op geen enkel moment aanleiding toe. Behalve bij de laatste partij en daar liet hij het nou net afweten. In de eerste ronde was al te merken dat Badr zichzelf niet helemaal in de hand had. Op het moment dat Hesdy neer ging, had Joop er dan ook gelijk tussen moeten springen. Uiteraard is het altijd makkelijk praten achteraf, maar dit is slechts mijn bescheiden mening.

X2. Joop zit er nogal eens naast wanneer het gaat om de inschatting van het breakmoment, zeker bij een partij waarbij clinchen is toegestaan. Daar heeft hij echt geen kaas van gegeten. Dus gaat hij af op zijn eigen afkeer van het clinchen. Zo lijkt het tenminste. Een goede scheids is nauwelijks zichtbaar, en alleen 'aanwezig' wanneer dat echt noodzakelijk is. Dus geen one-man-show waarbij hij zelf de meeste agressie ten toon spreidt.

Marquis
31-05-2010, 08:43
Joop had scherper kunnen zijn met die val van Hesdy.. Maar om hem nu zo af te vallen? Volgens mij heeft hij al vaker laten zien dat hij een goede scheids is. Badr had Hesdy gewoon moeten laten opstaan.. Badr was totaal niet gefocust om een normale kickbokspartij neer te zetten en te winnen volgens de regels. Hij wilde gewoon de boel afslachten no mather what!! Het is goed dat hij geen geweer bij zich had :lol:

Tehlirian
31-05-2010, 09:41
Joop had scherper kunnen zijn met die val van Hesdy.. Maar om hem nu zo af te vallen? Volgens mij heeft hij al vaker laten zien dat hij een goede scheids is. Badr had Hesdy gewoon moeten laten opstaan.. Badr was totaal niet gefocust om een normale kickbokspartij neer te zetten en te winnen volgens de regels. Hij wilde gewoon de boel afslachten no mather what!! Het is goed dat hij geen geweer bij zich had :lol:
Het is maar goed dat hij nu de overstap naar MMA gaat maken dan. Alhoewel, DREAM. laat ook geen voetbaltrappen toe... :lol: