PDA

View Full Version : Simon Rutz @ AT5 over vechtsport en de onderwereld



Dennis K.
30-05-2010, 21:17
Ook met Remy en Alistair.

http://www.at5.nl/artikelen/41960/vechtsportgala-s-tegen-het-licht-gehouden

Justinian
30-05-2010, 21:22
Thanks Dennis, ik ga ff kijken!

Edit: goed stukje met een tegenwoord! Mooi dat AT5 hier op deze manier aandacht aan besteedt.

btw volgens mij was jij gisteren ook aanwezig in de persruimte, althans als ik de goede Dennis voor me heb. Basu vertelde me dat na afloop ;)

sterrenkijker
30-05-2010, 21:27
simon heeft gelijk..

Jones
30-05-2010, 21:35
Sorry hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Die beelden van de Hells Angels bevestigen voor het "grote publiek" alleen maar hun vooroordelen (en versterken het artikel van het Parool).
Degene die dit gemonteerd heeft weet dit ook, dus beetje jammer van AT5.
Waarom is het stukje van het Parool er nu pas bijgehaald? Dit is al een aantal dagen geleden naar buiten gebracht.
Voor mij komt het over als olie op het vuur.

Jones
30-05-2010, 21:36
Thanks Dennis, ik ga ff kijken!

Edit: goed stukje met een tegenwoord! Mooi dat AT5 hier op deze manier aandacht aan besteedt.

btw volgens mij was jij gisteren ook aanwezig in de persruimte, althans als ik de goede Dennis voor me heb. Basu vertelde me dat na afloop ;)

Sorry hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Die beelden van de Hells Angels bevestigen voor het "grote publiek" alleen maar hun vooroordelen (en versterken het artikel van het Parool).
Degene die dit gemonteerd heeft weet dit ook, dus beetje jammer van AT5.
Waarom is het stukje van het Parool er nu pas bijgehaald? Dit is al een aantal dagen geleden naar buiten gebracht.
Voor mij komt het over als olie op het vuur.

Coldcrust
30-05-2010, 21:38
Rutz zegt wel ''kom maar op met de bibob,ik heb ooit 240 uur dienstverlening gehad wegens een burenruzie'' maar daarmee mist hij het punt want het gaat namelijk niet om hem als persoon.
Showtime is zakelijk gelieerd aan Blacklabel en daarvan wordt gesuggereerd dat een Hell's Angel de daadwerkelijke leiding voert.
Probleem met wet BIBOB is dat met deze wet (losjes) in de hand elke vermeende criminele connectie of dubieuze herkomst van gelden kan leiden tot het weigeren van een vergunning..en zonder vergunning geen gala.
Het Wallenbeleid van Lodewijk Asscher heeft aangetoond dat hiermee ondernemers echt de pas kunnen worden afgesneden.
Ik denk dat we deze ophef wel serieus moeten nemen.

Wat ik wel vind is dat er een zekere onrechtvaardigheid speelt in dit verhaal. Het Parool opende met het feit dat een dubbele moordenaar vanuit zijn cel zich bezig zou houden met het organiseren van een gala en het voeren van een management.
Om dat verhaal te versterken en zo de verontwaardiging bij de lezers te vergroten wordt Showtime er met de haren bijgesleept.
Dit heeft inmiddels al geleid tot kamervragen van Fred Teeven van de VVD aan demissionair minister Hirsch Ballin.
Maar GG en Showtime zijn 2 verschillende organisaties. GG is in eerste instantie een management die zijn vechters wegzet op gala's en dan vooral in het buitenland. Incidenteel organiseert GG een gala maar dat is niet de bedrijfsvoering..in tegenstelling tot Showtime waar dat de core business is en het management een bijprodukt.
Wet BIBOB zal GG dus niet echt treffen...terwijl daar het verhaal mee begon.

Dennis K.
30-05-2010, 21:38
Klopt Roy, maar volgens mij zag jij door alle testosteron het bos niet meer, haha. Jij ziet er overigens ook anders uit zonder pak.

Ik zal straks het hele interview met Simon (5 min.) nog even posten.

Dennis K.
30-05-2010, 21:44
Sorry hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Die beelden van de Hells Angels bevestigen voor het "grote publiek" alleen maar hun vooroordelen (en versterken het artikel van het Parool).
Degene die dit gemonteerd heeft weet dit ook, dus beetje jammer van AT5.
Waarom is het stukje van het Parool er nu pas bijgehaald? Dit is al een aantal dagen geleden naar buiten gebracht.
Voor mij komt het over als olie op het vuur.


En Jones, het Parool-artikel is al eerder onderwerp geweest op AT5, alleen nu had Simon de kans van zijn kant het verhaal te doen. Bovendien was het item over de partij Badr vs Hesdy directe aanleiding om er nog eens op in te gaan. Hoewel ik liever het sportieve aspect de boventoon zou laten voeren, kun je een dergelijk maatschappelijk aspect nou eenmaal niet doodzwijgen.

Bovendien denk ik dat het toch een positief stukje is geworden ondanks het beeld van de Angels (die er nou eenmaal ook lopen), de verschijning van Najib Amhali biedt daar dan toch weer een mooi tegenwicht aan?

Jones
30-05-2010, 22:02
En Jones, het Parool-artikel is al eerder onderwerp geweest op AT5, alleen nu had Simon de kans van zijn kant het verhaal te doen. Bovendien was het item over de partij Badr vs Hesdy directe aanleiding om er nog eens op in te gaan. Hoewel ik liever het sportieve aspect de boventoon zou laten voeren, kun je een dergelijk maatschappelijk aspect nou eenmaal niet doodzwijgen.

Bovendien denk ik dat het toch een positief stukje is geworden ondanks het beeld van de Angels (die er nou eenmaal ook lopen), de verschijning van Najib Amhali biedt daar dan toch weer een mooi tegenwicht aan?

Ik zie de link tussen de partij van Hesdy vs Badr en het stuk in de Parool niet.
En evenwichtig vond ik het persoonlijk niet, het einige wat mij en vele andere was bijgebleven waren de beelden van de Angels. Die zich overigens gewoon keurig netjes gedroegen dus er was niet eens aanleiding om ze te filmen noch ze in de montage te verwerken. Had je deze mensen ook in je montage verwerkt als ze een ander jasje aan hadden?

Dennis K.
30-05-2010, 22:15
De link is dat er momenteel weer maatschappelijke commotie is ontstaan door het artikel, en dat je als nieuwsredactie dat niet kan doodzwijgen en doodleuk een stukje over een wedstrijd kan maken zonder het te noemen. En het beeld van Angels is om te illustreren waarom de link gelegd wordt. Ze worden immers met naam en toenaam genoemd in het artikel, toch? Precies daarom opent het stukje juist met reacties van 'normale' bezoekers die de commotie onzin vinden. Al met al is het volgens mij juist een positief item. Als de strekking ervan jou niet bereikt heeft, dan vindt ik dat spijtig. Maar andere mensen hebben er wel positief op gereageerd.

En mij persoonlijk zal het trouwens worst zijn wat voor jasje iemand aan heeft. En nergens wordt de suggestie gewekt dat wie dan ook zich niet keurig gedragen heeft (in dit filmpje althans).

Kemal
30-05-2010, 22:23
mooi interview thanks!

Dennis K.
30-05-2010, 23:23
Hier het hele interview met Simon, dat helaas niet allemaal op tv is uitgezonden.

http://www.youtube.com/watch?v=WQ73fAyfaec

Marco
31-05-2010, 10:33
interessant interview, ben toch wel benieuwd in hoeverre de verantwoordelijke instanties doorgaan met evt. onderzoeken en hoe ver ze gaan in hun evt. onderzoeken. Simon Rutz heeft in ieder geval genoeg verbaal verweer in dit filmpje en is wat mij betreft terecht trots op zijn evenement.

Jamila
31-05-2010, 11:27
Laten we eens wat vragen stellen over de journalistiek…… Is het niet zo dat er de laatste 2 jaar alleen maar zoveel mogelijk spektakel geschreven wordt, in de vroegere serieuze kranten. We weten allemaal dat deze kranten het meeste last hebben van de crisis, de vechtsport daarin tegen heeft geen last van deze crisis en het is overduidelijk dat het Parool een sterke kop nodig had om voorpagina te vullen. Vechtsport verkoopt positief zowel negatief. Als je het stuk onder de loep neemt en dat is al gedaan door professionele mensen op dit gebied, dan staat het vol onjuistheden en kun je het vergelijken met een kok die een maaltijd vergiftigd. De show in de Arena heeft ondanks de partij van Badr weer laten zien dat het een verrijking is voor Nederland, Europa en zelfs de wereld. Jammer dat er nog steeds veel mensen ,zogenaamde vechtsport liefhebbers, die deze journalisten toe juichen.

Gr, Jamila