PDA

View Full Version : Politie doet goede zaken bij controles vechtgala



Slome
31-05-2010, 18:18
Politie doet goede zaken bij controles vechtgala

http://www.rocvantwente.nl/ROC-Voorpagina/ROC-Nieuws/Uitbreiding-afdrachtvermindering-Onderwijs-in-2010/image/Belanstingdienst.jpg

AMSTERDAM - De Amsterdamse politie en de belastingdienst hebben in een actie rond vechtgala It's Showtime, zaterdag in de Arena, bij bezoekers duizenden euro's aan openstaande boetes en belastingschulden geïnd.

Met inzet van elektronische middelen zoals de zogeheten catch-ken, die kentekens leest en aangeeft of er wat aan de hand is met een auto, zocht de politie gericht naar wanbetalers en andere overtreders.

Deurwaarders inden voor in ten minste 5900 euro aan openstaande boetes en oude schulden, de politie incasseerde voor zo'n tweeduizend euro aan openstaande boetes. De belastingdienst begon ruim twintig nieuwe zaken naar aanleiding van aanwijzingen dat wat mis was met aangehouden bezoekers, die bij de Arena arriveerden of die verlieten.

Twintig automobilisten kregen een bekeuring omdat hun auto's niet in orde waren, ze hun papieren niet bij zich hadden of ze een verkeersovertreding beginnen.

Er zijn geen arrestaties verricht.

De politie en andere opsporingsdiensten hebben altijd een warme belangstelling voor grote evenementen zoals de vechtgala's of wedstrijden van Ajax, omdat ze daar eenvoudig grote aantallen bezoekers kunnen controleren.

De recherche heeft bij vechtgala's ook interesse in camerabeelden van de Arena en de resultaten van eigen observaties, omdat op de gala's veel criminelen afkomen die elkaar ontmoeten - wat inzicht geeft in de verhoudingen in het milieu. (HET PAROOL)

Sjaak
31-05-2010, 18:20
Waar zijn ze als je ze nodig hebt ........











nou het over politie gaat haak ik maar af ..... op naar de Dojo lekker trainen en les geven tot 21.00 uur

PinPoint
31-05-2010, 18:26
goede zaak....nu nog even nagaan hoe al die tafeltjes betaald worden...

Kemal
31-05-2010, 19:03
Opzich een goede zaak!

076
31-05-2010, 19:13
Dat ze zich met andere dingen bezig houden die #&*$#@ ..... pure afpersers zijn het die belasting gasten! Van mij mogen ze op sterk water!

Kemal
31-05-2010, 19:18
Dat ze zich met andere dingen bezig houden die #&*$#@ ..... pure afpersers zijn het die belasting gasten! Van mij mogen ze op sterk water!

tja een deurwaarder houdt zich o.a. met dit soort dingen bezig..;)

Pindakaas
31-05-2010, 19:22
als je bedenkt dat er 20.000 bezoekers waren dan is dit toch best een magere vangst?

Briant
31-05-2010, 19:22
Dat ze zich met andere dingen bezig houden die #&*$#@ ..... pure afpersers zijn het die belasting gasten! Van mij mogen ze op sterk water!

Ja belasting is #%$ lolz. Die mensen doen ook maar hun werk.

Wat ik jammer vind is dat deze berichtgeving impliceert dat er een correlatie is tussen vechtsport en wanbetalers.Bij elk ander groot evenement komen ze waarschijnlijk met dezelfde resultaten.

Kemal
31-05-2010, 19:29
Ja belasting is #%$ lolz. Die mensen doen ook maar hun werk.

Wat ik jammer vind is dat deze berichtgeving impliceert dat er een correlatie is tussen vechtsport en wanbetalers.Bij elk ander groot evenement komen ze waarschijnlijk met dezelfde resultaten.

x2

The Bulldog
31-05-2010, 19:33
ben blij dat ik er niet was met mijn 2 openstaande bekeuringen....kolere waar hebben we het over.....


en betreft het Parool........

547

Wheelie
31-05-2010, 19:35
Vorig jaar in de PTA was ook triest, liepen ze ook in de parkeergarages rond om kentekens te controleren.

ICON
31-05-2010, 19:37
goeie zaak toch!? of vinden jullie dat sommige mensen geen belasting of bekeuringen hoeven te betalen terwijl verder iedereen dat moet?

kijk en dat je een hekel hebt aan de politie doordat je een keer bent opgepakt terwijl je niks gedaan had (sjaak? ;) ) of dat je vindt dat de belastingen te hoog zijn in Nederland is een hele andere discussie.

Slome
31-05-2010, 19:37
http://www.youtube.com/watch?v=WQ73fAyfaec&feature=player_embedded



video met remy en alistar:

http://www.at5.nl/artikelen/41960/vechtsportgala-s-tegen-het-licht-gehouden

Directeur Simon Rutz van It's Showtime spreekt de verhalen tegen en zegt dan ook niet bang te zijn dat z'n organisatie tegen het licht (http://www.at5.nl/artikelen/41520/asscher-houdt-vechtsportgala-s-in-de-gaten) zal worden gehouden. Wel windt Rutz zich op over het artikel (http://www.at5.nl/artikelen/41502/vechtsportgala-vanuit-de-cel-georganiseerd). Hij stoort zich aan de in zijn ogen tendentieuze berichtgeving en vindt juist dat Amsterdam trots moet zijn op zulke grote evenementen.
Bekende K-1 vechters als Remy Bonjasky en Alistair Overeem vinden het jammer dat hun sport negatief in het nieuws komt, maar lijken zich er niet echt druk over te maken

761217186
31-05-2010, 20:26
Ja belasting is #%$ lolz. Die mensen doen ook maar hun werk.

Wat ik jammer vind is dat deze berichtgeving impliceert dat er een correlatie is tussen vechtsport en wanbetalers.Bij elk ander groot evenement komen ze waarschijnlijk met dezelfde resultaten.

eens!!

TOON
31-05-2010, 20:26
goeie zaak toch!? of vinden jullie dat sommige mensen geen belasting of bekeuringen hoeven te betalen terwijl verder iedereen dat moet?

kijk en dat je een hekel hebt aan de politie doordat je een keer bent opgepakt terwijl je niks gedaan had (sjaak? ;) ) of dat je vindt dat de belastingen te hoog zijn in Nederland is een hele andere discussie.

klopt absoluut....goede zaak!

Jeru
31-05-2010, 21:24
als je bedenkt dat er 20.000 bezoekers waren dan is dit toch best een magere vangst?

Inderdaad 20.000 man 5900 euro... als ze vrijwillig zouden gaan collecteren hadden ze nog meer geld opgehaald ;)

Slome
31-05-2010, 21:25
Inderdaad 20.000 man 5900 euro... als ze vrijwillig zouden gaan collecteren hadden ze nog meer geld opgehaald ;)

correct, stel de helft een eurotje..... = KASSA!!!!

Ronald
31-05-2010, 22:05
als je bedenkt dat er 20.000 bezoekers waren dan is dit toch best een magere vangst?
Dat was het eerste wat mij opviel. Het feit dat ze nog geen 50 cent per bezoeker hebben gevangen maakt de kop wel heel erg suggestief.

BiCkOnE
31-05-2010, 22:34
Inderdaad 20.000 man 5900 euro... als ze vrijwillig zouden gaan collecteren hadden ze nog meer geld opgehaald ;)
Inderdaad, de complete actie heeft waarschijnlijk meer gekost aan manuren, dan ze terug hebben kunnen halen...
...gaf gelukkig wel een veilig idee dat ze er waren...;)

Tony
01-06-2010, 09:59
Ik vraag me af dat als wanneer je naar de millionaire's fair gaat ofzo... je net zulke resultaten boekt.
Ik denk het wel.. en daar lopen wel grotere criminelen rond.. trust me.

XanaduNL
01-06-2010, 10:41
Het ging niet om criminelen, het ging om openstaande boetes. Die moeten gewoon betaald worden. Simpel.

Mickey
01-06-2010, 10:45
Voert Justitie dit soort acties ook uit bij voetbalwedstrijden?

Justinian
01-06-2010, 11:05
Voert Justitie dit soort acties ook uit bij voetbalwedstrijden?
Volgens het stuk in het parool wel (zie eerste post).

mikeymcd
01-06-2010, 11:19
Reed met een vriend mee, die zijn auto net in Duitsland had gekocht en had tijdelijke kentekenplaten tot 30-05 (waar je blijkbaar alleen in Duitsland mee mocht rijden)

Konden we de kentekenplaten eraf halen en gaan lopen. Auto moesten we laten staan. 1,5 uur later in het stadion! TOP!

Tegelijkertijd stonden Chahid en Kaas ook bij die controle (rond 17:00).

Octavius
01-06-2010, 16:17
Reed met een vriend mee, die zijn auto net in Duitsland had gekocht en had tijdelijke kentekenplaten tot 30-05 (waar je blijkbaar alleen in Duitsland mee mocht rijden)

Konden we de kentekenplaten eraf halen en gaan lopen. Auto moesten we laten staan. 1,5 uur later in het stadion! TOP!

Tegelijkertijd stonden Chahid en Kaas ook bij die controle (rond 17:00).

Tja, wie zijn schuld is het dan eigenlijk?

Sjaak
01-06-2010, 18:35
kijk en dat je een hekel hebt aan de politie doordat je een keer bent opgepakt terwijl je niks gedaan had (sjaak? ;) ) of dat je vindt dat de belastingen te hoog zijn in Nederland is een hele andere discussie.

Moet je zonodig deze traumatische ervaring weer oprakelen ........ ik geloof dat ik maar een paar weekjes rust ga nemen .....

Sjaak
01-06-2010, 18:37
Voert Justitie dit soort acties ook uit bij voetbalwedstrijden?

En bij bingo avonden !!!