PDA

View Full Version : Vraagje over een landelijke organisatie voor kickboksen?



Peter0711
01-06-2010, 21:19
Ik vraag me eigelijk af waarom er niet een landelijke organisatie is voor kickboksen,zoals de knvb voor voetbal?

Zodat bijvoorbeeld elke kickbokser daar geregistreerd staat,en zo ook alle gevechten bijgehouden worden bij 1 bond.

Als ik dan zie,dat op zaterdag/zondag voetbalteams bij elkaar op bezoek gaan voor een leuke wedstrijd,en dit allemaal in 1 seizoen wordt uitgevoetbalt,dan denkt ik "waarom is dit niet bij kickboksen?"

Het zou volgens mij alleen maar positief uitpakken,een bond,een ranking,en seizoenen,en finale's.Grote gevechten met grote vechters,kleine wedstrijden met jeugd/beginners?

Waarom is dat er niet? En zou dat mogelijk zijn? Ik vraag me eigelijk wel af hoe het meredeel er hier over denkt,en of er iets is wat hier op lijkt in het buiteland,of bij andere vechtsporten zoals judo,of karate? (Niet pride of UFC of K1,maar echt landelijk zoals KNVB,of? KNHB) Waarom zijn het nu vaak mensen die zelf een organisatie opzetten,zoals Dana White,of Simon Rutz? en soms ook met een wat grimmige achtergrond?

Waarom geen KNKB??? :D (Nee,geen korfbal,of kaast) Kan dat nog niet in 2010?