PDA

View Full Version : Psychologist: Emelianenko's staredown like a psychopath's



Djani
01-06-2010, 23:46
"If a fighter gets under his opponents skin, it is the equivalent of getting the plague."
.
"The best when it comes to the staredown is Fedor Emelianenko. Watch him: he does not make eye contact and his entire expression is extremely relaxed - you would think he is about to perform a ballet or something.

"But here is the crucial thing. When the referee tells them to head back to their corners, Fedor suddenly darts a short look directly at his opponent - or through his opponent, I should say.

"This kind of look is associated with antisocial behavioural disorders and psychopaths. They don't look at you, they look through you. It's emotionless, it goes deeper than skin level.

"You will get a lot of fighters who will catch that look and suddenly realise they don't want to be there.

"Wanderlei Silva has a stare-down that makes you think 'this is gonna hurt', but Fedor's makes you think 's---, I might die'."


Dr Joe Bell, Pyschologist
Mind Games: Psychological Warfare in MMA,
Fighters Only magazine, issue 56

GerritTonijn
01-06-2010, 23:49
lekker vergezochte onzin.

lozmartyn
02-06-2010, 00:04
Aangezien het andere topic gesloten word hier nog maar een keer zeggen :P Volgens mij kijkt hij naar de grond als blijk van respect voor de tegenstander? Dikke onzin dit dus..

iconian
02-06-2010, 00:06
hij is gewoon relaxed, heel wat anders dan al die lui die opgefokt beginnen stijf van de adrenaline. hij is gwoon een stoicijnse rus, snap dat 'psychopatische' niet echt

goro
02-06-2010, 00:29
Fedor is een psycho!

ijsbier
02-06-2010, 00:43
ja dikke amerikaanse lulkoek weer

uwheerser
02-06-2010, 00:52
Toch vet als je met zo een lullig statement (lees onderzoek) kan aftuderen als psycholoog, hahaha...

Slome
02-06-2010, 04:27
wie is hier nu psychisch
http://www.fightopinion.com/images/h-g6.jpg

Guillermo
02-06-2010, 06:14
Reps voor Slome :D

tik_tok
02-06-2010, 08:21
Beetje ver gezocht.. Ik denk dat mensen eerder bang zijn om tegen Fedor te vechten omdat iedereen Fedor kent.. en iedereen youtube heeft :p

NESCIO
02-06-2010, 09:21
Lol @ Slome.....

was dat niet afgelopen sinterklaas, badr kreeg nieuwe fiets om op de stoep te kunnen rijden.

superfreak
02-06-2010, 12:44
Fedor zelf heeft ooit gezegd dat hij z'n tegenstander niet aankijkt omdat je niet weet hoe twijfel of angst z'n weg naar binnen kan vinden. Hij kijkt daardoor altijd weg. Gek om zo iemand iets te horen zeggen, aangezien iedereen juist eerder bang voor hem is haha.

niels
02-06-2010, 12:54
Lol @ Slome.....

was dat niet afgelopen sinterklaas, badr kreeg nieuwe fiets om op de stoep te kunnen rijden.

Ja klopt, wel lullig want vervolgens heeft Ali O. die met een hele grote hamer tot moes geslagen..

Djani
02-06-2010, 13:30
Veel mensen snappen er niks van blijkbaar. Er staat simpelweg dat zijn emotieloze blik (alsof je door iemand heen of naar een object kijkt) door veel mensen, zoals zijn tegenstanders, met psychopatisch gedrag wordt geassocieerd. En dat is geen gekke associatie want hij lijkt net n fokking terminator. Het zegt niks over hemzelf, maar wel over hoe zijn tegenstanders en toeschouwers zijn staredown ervaren

dirk5
02-06-2010, 13:53
Aleks in mijn ogen meer dan Fedor.

Die kijkt alsof ie jou gaat vermoorden, je vrouw gaat verkrachten en je hond gaat opeten.

XanaduNL
02-06-2010, 13:58
Aleks in mijn ogen meer dan Fedor.

Die kijkt alsof ie jou gaat vermoorden, je vrouw gaat verkrachten en je hond gaat opeten.

Of je vrouw gaat vermoorden, je hond verkrachten en jou opeten. :(

lopez86
02-06-2010, 14:59
Of je vrouw gaat vermoorden, je hond verkrachten en jou opeten. :(

Of je hond gaat vermoorden, jou verkrachten en je vrouw opeten.

iconian
02-06-2010, 15:07
hij vermoord je en laat je hond je vrouw verkrachten

citrusfruit
02-06-2010, 15:20
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als je tegenover Fedor staat sta je waarschijnlijk al stijf van de zenuwen en als hij vervolgens een beetje naar de grond staat te kijken alsof je er niet eens bent en niets voor hem betekend is dat denk ik niet goed voor je zelfvertrouwen.

Voor de zekerheid maar een berenklem inbrengen in je hond.

BiCkOnE
02-06-2010, 15:24
Aleks in mijn ogen meer dan Fedor.

Die kijkt alsof ie jou gaat vermoorden, je vrouw gaat verkrachten en je hond gaat opeten.
....hij verkracht je vrouw, je hond en jou, dan vermoord hij alle 3, en dan.........wordt het smullen..

Tony
02-06-2010, 15:26
Hij verkracht je en laat je vrouw haar hond vermoorden

Sadix
02-06-2010, 15:53
en wat als hij jou verkracht, je vrouw je hond laat opeten, en daarna je vrouw verkracht?

Emilio
02-06-2010, 17:24
of hij laat je hond jou verkrachten en bij het aanschouwen van dat kiest jouw vrouw ervoor om vrijwillig op zn Russische staaf plaats te nemen. ;)

hoezo vernederend...

Slome
02-06-2010, 17:57
wat een heerlijke thread alweer!!!!

Arabianboy
02-06-2010, 19:07
They don't look at you, they look through you. It's emotionless, it goes deeper than skin level.



@ Slome :lol:

Elk mens is uniek... Kijk mensen meestal ook niet in de ogen, zeker niet als ik in een slechte bui ben... Zodra ik door ze heen kijk, dan is het al te laat, dan begin ik rationaliteit te verliezen! :blush:

RocknRolla
02-06-2010, 19:41
of jij wordt genomen door hem en je tegelijkertijd en laat je toekijken hoe je vrouw jou balzak opeet...

Hendy
02-06-2010, 19:50
http://www.sodamnfunny.com/Picture/Animal/hotdog.jpg

Crixus
03-06-2010, 02:18
Geweldig ditt hahah

Strange Cutbean
03-06-2010, 13:06
Ik vind dat altijd zo vreemd, psychologen of artsen die op afstand bepalen wat er met iemand aan de hand is. Hij heeft Fedor waarschijnlijk nog nooit ontmoet en heeft toch op basis van wat filmpjes een 'professionele opinie'. Die natuurlijk weer in de media geslingerd wordt. Aandachtshoer!

bigboz
03-06-2010, 13:07
http://www.youtube.com/watch?v=ZB7UJimhN5A

Sendur
03-06-2010, 13:22
Of stel dat hij jou verkracht terwijl jou hond je vrouw op eet.

is ook niet fijn hoor,

Djani
03-06-2010, 14:10
Ik vind dat altijd zo vreemd, psychologen of artsen die op afstand bepalen wat er met iemand aan de hand is. Hij heeft Fedor waarschijnlijk nog nooit ontmoet en heeft toch op basis van wat filmpjes een 'professionele opinie'. Die natuurlijk weer in de media geslingerd wordt. Aandachtshoer!

Hij zegt alleen dat de staredown die Fedor heeft door mensen geassocieerd wordt met psychopatisch gedrag. Daarmee zegt hij niet dat Fedor een psychopaat is, alleen dat hij freaky kijkt omdat hij z'n emoties in de kleedkamer achter heeft gelaten. Aangezien lichaamstaal het grootste communicatiemiddel van de mens is, kan je de associaties met zo'n uitstraling zeer zeker van een afstand bepalen.
Het feit dat ik wel eens met een saggo hoofd rondloop, betekent niet dat ik een saggerijnig persoon ben.

mario the count
03-06-2010, 14:15
Ik vind dat altijd zo vreemd, psychologen of artsen die op afstand bepalen wat er met iemand aan de hand is. Hij heeft Fedor waarschijnlijk nog nooit ontmoet en heeft toch op basis van wat filmpjes een 'professionele opinie'. Die natuurlijk weer in de media geslingerd wordt. Aandachtshoer! +1

http://www.celebrityclubber.com/wp-content/uploads/2009/12/attention_whore.jpg