PDA

View Full Version : Ernesto Hoost in Haarlems Dagblad



MMA Fan
02-06-2010, 18:14
Haarlems Dagblad (http://www.haarlemsdagblad.nl/article6127323.ece/%E2%80%99Ik-zou-Wilders-wel-eens-willen-zien-regeren%E2%80%99)

http://www.noordhollandsdagblad.nl/multimedia/dynamic/01704/hoost_1704722h.jpg

’Ik zou Wilders wel eens willen zien regeren’
Gepubliceerd op 01 juni 2010, 22:16
Laatst bijgewerkt op 02 juni 2010, 08:27

Ernesto Hoost, viervoudig winnaar van het het befaamde allround vechtsporttoernooi K1 in Japan, werkt tegenwoordig als kickbockcoach, gasttrainer en columnist. Hij is ’geen Wilders-fan’, maar zou wel eens willen zien wat die er in de praktijk van terecht zou brengen.


Wie wordt de grootste winnaar van de verkiezingen en waarom?
De PVV, die gaat bijna verdubbelen. En waarom? Omdat ze de grootste populist van Nederland in hun gelederen hebben en je tegenwoordig met populistische uitlatingen heel ver komt. Ik zou Wilders wel eens willen zien regeren. Ik ben geen fan, maar ik zou wel eens willen zien wat er gebeurt. Hij wil de AOW op 65 jaar houden door onder meer op ontwikkelingssamenwerking te bezuinigen - ik ben benieuwd of hij dat kan waarmaken. Ik ben niet bang voor zijn deelname, ik ben benieuwd. Dat dacht ik indertijd bij Pim Fortuyn ook.

Wie wordt de grootste verliezer van de verkiezingen en waarom?
De SP. Ook Emile Roemer kan Jan Marijnissen niet doen vergeten. En daarnaast het CDA. Balkenende heeft zich de afgelopen jaren nu eenmaal niet een krachtig leider getoond. Al krijgt hij van veel kiezers nog het voordeel van de twijfel.

Welke coalitie is het meest waarschijnlijk?
Met mijn zetelverdeling worden het héle lastige besprekingen. Over rechts haalt ’t niet, over links ook niet. En de grote drie, dat gaat niet gebeuren. Daarvoor is er nu te veel afstand tussen CDA en PvdA en ook tussen VVD en PvdA. Laat ik het maar houden op VVD, CDA, PVV en dan met de ChristenUnie of de SGP erbij.

Wie is favoriet om premier te worden?
Ik weet niet of het CDA weer Balkenende naar voren zal schuiven. Hij heeft nu al vier kabinetten geleid, hij is misschien wel uitgewerkt. Niet dat ik zijn kwaliteiten goed kan beoordelen, maar ik vermoed dat de CDA-kiezers er zo over denken. Misschien wordt het Verhagen. En anders Rutte.

WILLEMIEN SCHENKEVELD

iconian
02-06-2010, 18:43
interessant. maareh, waarom interviewen ze hem over politiek?

Kemal
02-06-2010, 20:02
interessant. maareh, waarom interviewen ze hem over politiek?

x2, dat had ik ook gelijk..

Mashkadov
02-06-2010, 20:19
Als je een bekende Nederlander bent mag je in de media ouwehoeren over elk onderwerp. Het is tenminste geen onzin.

Marco
03-06-2010, 09:44
omdat Hoost een intelligente man is

Strange Cutbean
03-06-2010, 11:59
Ik denk dat het een serie is in de aanloop van de verkiezingen. Dat ze bekende stadsgenoten/sporters en zo hiernaar vragen.
Meestal zeggen sporters niet zo veel zinnigs. Misschien logisch, de meeste sporters interesseren zich niet voor zaken buiten de sport
en hebben ook niet vaak opgelet tijdens de les. Die kijken alleen maar naar buiten of er al iemand op het schoolplein is met een voetbal.
Neem bijvoorbeeld van Basten die dacht dat het minimum jeugdloon rond de 20.000 gulden per maand was.

Maar Hoost stelt me niet teleur, hij zegt gewoon best wel zinnige dingen.

BiCkOnE
03-06-2010, 12:12
omdat Hoost een intelligente man is
Inderdaad!

Mashkadov
03-06-2010, 12:32
Inderdaad!
omdat Hoost een intelligente man is