PDA

View Full Version : Grote doorbraak verwacht



FilthyVermin
02-06-2010, 22:33
Dit artikel kwam ik tegen:

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de "geheime" technieken......
Taijiquan instructeur Peter van Hooij (http://taijiquan.webklik.nl/page/taijiquan-youtube)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volgend jaar leveren wij vanuit Arnhem een aantal toppers op het hoogste niveau in vorm en*pushing hands competitie op de Nederlandse en Europese kampioenschappen en zullen wij het Tai Chi free fight (Taiji Sanshou)*
introduceren en meerdere workshops neerzetten, zoals Tai Chi Nederland dit nog*nooit heeft gezien - laat staan gekend.*
Niet alleen de Tai Chi wereld niet, maar heel de martial arts wereld niet. Wij gaan dit doorvoeren op internationaal niveau tot aan de wereldkampioenschappen en trekken dit door naar K1 en MMA. Ik zal laten zien dat Tai Chi meer is dan men nu weet of denkt te weten. De geheimen die nog niet zijn prijs gegeven zullen onthuld worden in de resultaten.*

Veel mensen denken dat Tai Chi een langzame sierlijke bewegingskunst is voor de gezondheid. Dit is op beginnersniveau zo, maar dat dient om je lichaam en geest te leren beheersen. Je moet eerst je eigen lichaam en geest onder controle krijgen, voordat je het lichaam en de geest van anderen onder controle kunt krijgen. Wat de meeste mensen niet weten is dat Tai Chi één van de meest effectieve verdedigingskunsten is, gericht op het realistische straatgevecht. Daarnaast kan het op topniveau beoefend worden als competitieve wedstrijdsport. Er is momenteel vooral veel aandacht op dit gebied in de K1 en MMA en terecht. De toppers komen vooral uit de kickboks en jiujitsu wereld en terecht. Ik ga hier wat variatie inbrengen. Dus tot binnenkort.*

Greetings, Peter van Hooij
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vaak denken vechtsporters van zichzelf dat ze heel goed kunnen vechten. Binnen de regels van de veilige mat of ring, met hun beschermers en beschermende regels is dat misschien ook wel een klein beetje zo, maar op straat gaat het er heel anders aan toe. Veel mannen die nooit aan vechtsport gedaan hebben zeggen dat ze het niet nodig hebben. Omdat ze toch wel voor zichzelf kunnen opkomen. Voor 99 procent blijkt dat een zelfoverschatting te zijn. Dat zegt alles over hun ego en niets over wat ze kunnen. En dat is ook precies wat ze kunnen om voor zichzelf op te komen: NIETS. Kortom er is veel geroep op dit gebied en weinig actie. Zelfs de veiligheidsdiensten zoals politie, leger en beveiligingsbedrijven hebben doorsnee mensen in dienst die nauwelijks iets kunnen en die uit zichzelf ook niet effectief trainen, die onze veiligheid moeten garanderen, maar als het puntje bij paaltje komt durven en kunnen ze dat niet. We mogen echter ook niet het recht in eigen hand nemen. Iemand op z?n muil slaan omdat hij je vriendin lastig valt of in je huis inbreekt kan in het kromme Nederlandse recht aanleiding zijn voor de dader om aangifte tegen jou te doen. De rechter kan dan beslissen (en doet dat vaak ook) dat jij onrechtmatig veel geweld hebt toegepast. De dader gaat dan vrij uit en jij wordt gestraft. Dus zo simpel ligt het allemaal niet. Hoe leer ik dan effectief daarmee omgaan binnen de kaders van de wet.

Ze roepen allemaal antwoorden te hebben, maar vaak zijn ze strafbaar. Ze zeggen dan: ?Liever achter de tralies dan dood.? Ze hebben zeker nog nooit lang achter tralies gezeten. Bovendien is het niet effectief wat ze doen. Kickboksen, Krav Maga, Systema, Karate, Kempo, Jiujitsu en meer zijn de bekende systemen, waarvan ik in België al heb bewezen dat ik per stylist een fractie van een seconde nodig had om ze neer te halen (en dat waren stuk voor stuk leraren en meervoudig kampioenen op hun gebied en erkende instructeurs). Tegen een vrij gevecht tegen hun allen tegelijk was ik ook binnen tien seconden klaar. Het klinkt ongeloofwaardig, maar het is echt zo. Kom het zelf maar ervaren.

Sommige gaan er prat op dat ze Europees kampioen of wereldkampioen zijn en dat ze het DUS wel kunnen. Wat is HET. HET zullen ze wel kunnen in de ring of op de mat, maar op straat gaat het er heel anders aan toe en houden ze zich niet aan DE en HET regels.

Tegenwoordig zijn steeds meer criminelen ook zwaar getrainde vechters. Het is toch schandalig dat de mensen die betaald worden om ons te beschermen dat eigenlijk niet kunnen. Dus moeten we het zelf doen. Maar dan uiteraard binnen de kaders van de wet en regelgeving.

Nu jij nog! Kom trainen en wordt de beste vechter om jezelf en je dierbaren te beschermen, binnen de kaders van de wetgeving. Bescherm jezelf binnen de wet en blijf beschermt door de wet.

Als jij je best doet haal je iedere wereldkampioen neer binnen tien seconden. Als je een kampioen kent die dit niet kan uitstaan dan mag je hem gerust in mijn naam uitnodigen om met mij de ring in te gaan. Maar dan zonder hun regels en wel met camera en alles erop, zodat hij het niet kan ontkennen.

Vriendelijke groet, Peter van Hooi

GerritTonijn
02-06-2010, 22:34
nice

Tony Galento
02-06-2010, 22:38
wtf!

YoMarK
02-06-2010, 22:39
Indrukwekkend, ze schijten nu al 10 kleuren stront in de UFC en K1.

MilfhunterMMA
02-06-2010, 22:40
Dit artikel kwam ik tegen:

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de "geheime" technieken......
Taijiquan instructeur Peter van Hooij (http://taijiquan.webklik.nl/page/taijiquan-youtube)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volgend jaar leveren wij vanuit Arnhem een aantal toppers op het hoogste niveau in vorm en*pushing hands competitie op de Nederlandse en Europese kampioenschappen en zullen wij het Tai Chi free fight (Taiji Sanshou)*
introduceren en meerdere workshops neerzetten, zoals Tai Chi Nederland dit nog*nooit heeft gezien - laat staan gekend.*
Niet alleen de Tai Chi wereld niet, maar heel de martial arts wereld niet. Wij gaan dit doorvoeren op internationaal niveau tot aan de wereldkampioenschappen en trekken dit door naar K1 en MMA. Ik zal laten zien dat Tai Chi meer is dan men nu weet of denkt te weten. De geheimen die nog niet zijn prijs gegeven zullen onthuld worden in de resultaten.*

Veel mensen denken dat Tai Chi een langzame sierlijke bewegingskunst is voor de gezondheid. Dit is op beginnersniveau zo, maar dat dient om je lichaam en geest te leren beheersen. Je moet eerst je eigen lichaam en geest onder controle krijgen, voordat je het lichaam en de geest van anderen onder controle kunt krijgen. Wat de meeste mensen niet weten is dat Tai Chi één van de meest effectieve verdedigingskunsten is, gericht op het realistische straatgevecht. Daarnaast kan het op topniveau beoefend worden als competitieve wedstrijdsport. Er is momenteel vooral veel aandacht op dit gebied in de K1 en MMA en terecht. De toppers komen vooral uit de kickboks en jiujitsu wereld en terecht. Ik ga hier wat variatie inbrengen. Dus tot binnenkort.*

Greetings, Peter van Hooij
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vaak denken vechtsporters van zichzelf dat ze heel goed kunnen vechten. Binnen de regels van de veilige mat of ring, met hun beschermers en beschermende regels is dat misschien ook wel een klein beetje zo, maar op straat gaat het er heel anders aan toe. Veel mannen die nooit aan vechtsport gedaan hebben zeggen dat ze het niet nodig hebben. Omdat ze toch wel voor zichzelf kunnen opkomen. Voor 99 procent blijkt dat een zelfoverschatting te zijn. Dat zegt alles over hun ego en niets over wat ze kunnen. En dat is ook precies wat ze kunnen om voor zichzelf op te komen: NIETS. Kortom er is veel geroep op dit gebied en weinig actie. Zelfs de veiligheidsdiensten zoals politie, leger en beveiligingsbedrijven hebben doorsnee mensen in dienst die nauwelijks iets kunnen en die uit zichzelf ook niet effectief trainen, die onze veiligheid moeten garanderen, maar als het puntje bij paaltje komt durven en kunnen ze dat niet. We mogen echter ook niet het recht in eigen hand nemen. Iemand op z?n muil slaan omdat hij je vriendin lastig valt of in je huis inbreekt kan in het kromme Nederlandse recht aanleiding zijn voor de dader om aangifte tegen jou te doen. De rechter kan dan beslissen (en doet dat vaak ook) dat jij onrechtmatig veel geweld hebt toegepast. De dader gaat dan vrij uit en jij wordt gestraft. Dus zo simpel ligt het allemaal niet. Hoe leer ik dan effectief daarmee omgaan binnen de kaders van de wet.

Ze roepen allemaal antwoorden te hebben, maar vaak zijn ze strafbaar. Ze zeggen dan: ?Liever achter de tralies dan dood.? Ze hebben zeker nog nooit lang achter tralies gezeten. Bovendien is het niet effectief wat ze doen. Kickboksen, Krav Maga, Systema, Karate, Kempo, Jiujitsu en meer zijn de bekende systemen, waarvan ik in België al heb bewezen dat ik per stylist een fractie van een seconde nodig had om ze neer te halen (en dat waren stuk voor stuk leraren en meervoudig kampioenen op hun gebied en erkende instructeurs). Tegen een vrij gevecht tegen hun allen tegelijk was ik ook binnen tien seconden klaar. Het klinkt ongeloofwaardig, maar het is echt zo. Kom het zelf maar ervaren.

Sommige gaan er prat op dat ze Europees kampioen of wereldkampioen zijn en dat ze het DUS wel kunnen. Wat is HET. HET zullen ze wel kunnen in de ring of op de mat, maar op straat gaat het er heel anders aan toe en houden ze zich niet aan DE en HET regels.

Tegenwoordig zijn steeds meer criminelen ook zwaar getrainde vechters. Het is toch schandalig dat de mensen die betaald worden om ons te beschermen dat eigenlijk niet kunnen. Dus moeten we het zelf doen. Maar dan uiteraard binnen de kaders van de wet en regelgeving.

Nu jij nog! Kom trainen en wordt de beste vechter om jezelf en je dierbaren te beschermen, binnen de kaders van de wetgeving. Bescherm jezelf binnen de wet en blijf beschermt door de wet.

Als jij je best doet haal je iedere wereldkampioen neer binnen tien seconden. Als je een kampioen kent die dit niet kan uitstaan dan mag je hem gerust in mijn naam uitnodigen om met mij de ring in te gaan. Maar dan zonder hun regels en wel met camera en alles erop, zodat hij het niet kan ontkennen.

Vriendelijke groet, Peter van Hooi

Wie gaat deze beunhaas een lesje leren?

sprAe
02-06-2010, 22:42
Houdt het nou nooit op met dit soort figuren? zucht.

BiCkOnE
02-06-2010, 22:46
Klinkt erg interesant, maar met zijn filmpje overtuigt hij mij niet dat hij elke kampioen in 10 seconde plat heeft....

Indrukwekkend, ze schijten nu al 10 kleuren stront in de UFC en K1.
Dat waren dus die vreemde kleuren op de grond...

Kemal
02-06-2010, 23:04
Quote:
Als jij je best doet haal je iedere wereldkampioen neer binnen tien seconden. Als je een kampioen kent die dit niet kan uitstaan dan mag je hem gerust in mijn naam uitnodigen om met mij de ring in te gaan. Maar dan zonder hun regels en wel met camera en alles erop, zodat hij het niet kan ontkennen.

Wuahahah prachtig hé dit soort dingen

Harrie Nak
02-06-2010, 23:10
Holmaatje van rooie Louis?

iconian
02-06-2010, 23:20
http://googleads.g.doubleclick.net/pagead/imgad?id=CJTvhaKbgKGv0gEQrAIY7wEyCGMEeOGjlc01

http://googleads.g.doubleclick.net/pagead/imgad?id=CKjfxp_e5cC04QEQoAEYwgQyCP-R7dfl7Joq

Tsuki
02-06-2010, 23:20
you gotta love the interwebz .................

DennK
02-06-2010, 23:44
Lekkere onzin weer. Komt gewoon neer op zelfverdediging met de verdediging met die knife op een video van hem. Mag alleen op zijn regeltjes zegt die.. als het op thaiboks of mma regels neerkomt dan zal die zelf niet willen meer :p En een kampioen zou hier geeneens op in gaan. Dus wat die ermee wilt bereiken.. fred mag het weten! xD

Djani
02-06-2010, 23:46
Geen praatjes maar daden. Kom maar met filmpjes. Tai chi is diepe shit, no doubt about it. Maar zonder zien, geloof ik dit niet. Draai mee in het nederlandse mma circuit zou ik zeggen.

RamonaS
03-06-2010, 00:27
http://www.thecomedynet.com/images3/catfu.jpg

cholitzu
03-06-2010, 00:49
Dit artikel kwam ik tegen:

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de "geheime" technieken......
Taijiquan instructeur Peter van Hooij (http://taijiquan.webklik.nl/page/taijiquan-youtube)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volgend jaar leveren wij vanuit Arnhem een aantal toppers op het hoogste niveau in vorm en*pushing hands competitie op de Nederlandse en Europese kampioenschappen en zullen wij het Tai Chi free fight (Taiji Sanshou)*
introduceren en meerdere workshops neerzetten, zoals Tai Chi Nederland dit nog*nooit heeft gezien - laat staan gekend.*
Niet alleen de Tai Chi wereld niet, maar heel de martial arts wereld niet. Wij gaan dit doorvoeren op internationaal niveau tot aan de wereldkampioenschappen en trekken dit door naar K1 en MMA. Ik zal laten zien dat Tai Chi meer is dan men nu weet of denkt te weten. De geheimen die nog niet zijn prijs gegeven zullen onthuld worden in de resultaten.*

Veel mensen denken dat Tai Chi een langzame sierlijke bewegingskunst is voor de gezondheid. Dit is op beginnersniveau zo, maar dat dient om je lichaam en geest te leren beheersen. Je moet eerst je eigen lichaam en geest onder controle krijgen, voordat je het lichaam en de geest van anderen onder controle kunt krijgen. Wat de meeste mensen niet weten is dat Tai Chi één van de meest effectieve verdedigingskunsten is, gericht op het realistische straatgevecht. Daarnaast kan het op topniveau beoefend worden als competitieve wedstrijdsport. Er is momenteel vooral veel aandacht op dit gebied in de K1 en MMA en terecht. De toppers komen vooral uit de kickboks en jiujitsu wereld en terecht. Ik ga hier wat variatie inbrengen. Dus tot binnenkort.*

Greetings, Peter van Hooij
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vaak denken vechtsporters van zichzelf dat ze heel goed kunnen vechten. Binnen de regels van de veilige mat of ring, met hun beschermers en beschermende regels is dat misschien ook wel een klein beetje zo, maar op straat gaat het er heel anders aan toe. Veel mannen die nooit aan vechtsport gedaan hebben zeggen dat ze het niet nodig hebben. Omdat ze toch wel voor zichzelf kunnen opkomen. Voor 99 procent blijkt dat een zelfoverschatting te zijn. Dat zegt alles over hun ego en niets over wat ze kunnen. En dat is ook precies wat ze kunnen om voor zichzelf op te komen: NIETS. Kortom er is veel geroep op dit gebied en weinig actie. Zelfs de veiligheidsdiensten zoals politie, leger en beveiligingsbedrijven hebben doorsnee mensen in dienst die nauwelijks iets kunnen en die uit zichzelf ook niet effectief trainen, die onze veiligheid moeten garanderen, maar als het puntje bij paaltje komt durven en kunnen ze dat niet. We mogen echter ook niet het recht in eigen hand nemen. Iemand op z?n muil slaan omdat hij je vriendin lastig valt of in je huis inbreekt kan in het kromme Nederlandse recht aanleiding zijn voor de dader om aangifte tegen jou te doen. De rechter kan dan beslissen (en doet dat vaak ook) dat jij onrechtmatig veel geweld hebt toegepast. De dader gaat dan vrij uit en jij wordt gestraft. Dus zo simpel ligt het allemaal niet. Hoe leer ik dan effectief daarmee omgaan binnen de kaders van de wet.

Ze roepen allemaal antwoorden te hebben, maar vaak zijn ze strafbaar. Ze zeggen dan: ?Liever achter de tralies dan dood.? Ze hebben zeker nog nooit lang achter tralies gezeten. Bovendien is het niet effectief wat ze doen. Kickboksen, Krav Maga, Systema, Karate, Kempo, Jiujitsu en meer zijn de bekende systemen, waarvan ik in België al heb bewezen dat ik per stylist een fractie van een seconde nodig had om ze neer te halen (en dat waren stuk voor stuk leraren en meervoudig kampioenen op hun gebied en erkende instructeurs). Tegen een vrij gevecht tegen hun allen tegelijk was ik ook binnen tien seconden klaar. Het klinkt ongeloofwaardig, maar het is echt zo. Kom het zelf maar ervaren.

Sommige gaan er prat op dat ze Europees kampioen of wereldkampioen zijn en dat ze het DUS wel kunnen. Wat is HET. HET zullen ze wel kunnen in de ring of op de mat, maar op straat gaat het er heel anders aan toe en houden ze zich niet aan DE en HET regels.

Tegenwoordig zijn steeds meer criminelen ook zwaar getrainde vechters. Het is toch schandalig dat de mensen die betaald worden om ons te beschermen dat eigenlijk niet kunnen. Dus moeten we het zelf doen. Maar dan uiteraard binnen de kaders van de wet en regelgeving.

Nu jij nog! Kom trainen en wordt de beste vechter om jezelf en je dierbaren te beschermen, binnen de kaders van de wetgeving. Bescherm jezelf binnen de wet en blijf beschermt door de wet.

Als jij je best doet haal je iedere wereldkampioen neer binnen tien seconden. Als je een kampioen kent die dit niet kan uitstaan dan mag je hem gerust in mijn naam uitnodigen om met mij de ring in te gaan. Maar dan zonder hun regels en wel met camera en alles erop, zodat hij het niet kan ontkennen.

Vriendelijke groet, Peter van Hooi




BRON?

Slome
03-06-2010, 00:57
http://www.youtube.com/watch?v=gEDaCIDvj6I&feature=related

ZakKa!
03-06-2010, 01:05
Is dit dezelfde trieste gast als bij die dou shi shit?

Slome
03-06-2010, 01:06
http://www.toplessrobot.com/%20%20%20%20DBZ%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ve geta%20Finger_ad.jpg

marcelt
03-06-2010, 01:15
Zuo hij ook iets zelf kunnen doen? Net zoals andere demo's die ik wel gezien heb, kan hij vooral goed omgaan met inrennende mensen. Geef hem Gilbert of Hesdy eens bijv.

Lennie
03-06-2010, 01:37
leuk artikel van Joe Lewis over ' streetfighters'
Joe Lewis on streetfighters - No BS MMA and Martial Arts (http://www.bullshido.net/forums/showthread.php?t=96583)

Christophe
03-06-2010, 07:12
Maak je borst maar nat, Anderson Silva, hier weet je vast geen antwoord op:

http://www.youtube.com/watch?v=sxex83rv0Dw&feature=player_embedded

Is er echt geen groepje dat met een camera in de hand even een afspraak kan maken en langs kan gaan bij deze kerel?

Mickey
03-06-2010, 08:48
Als je een kampioen kent die dit niet kan uitstaan dan mag je hem gerust in mijn naam uitnodigen om met mij de ring in te gaan. Maar dan zonder hun regels en wel met camera en alles erop, zodat hij het niet kan ontkennen.

Nou wil ik graag gezegd hebben dat ik Alistair prima kan uitstaan. Maar wat lijkt het me toch fijntjes als Ali zijn nickname even zou gaan waar maken met Eldar en zn cam op de hielen bij deze meneer in de gym.. ;)

Mule-Kick
03-06-2010, 08:58
Wat een figuur... maar hij gaat het doortrekken tot aan k1 en mma dus ben benieuwd..
Zou wel eens willen weten welke kampioenen hij dan zo allemaal al verslagen heeft?

carlsson
03-06-2010, 10:11
Ach ja dat is weer zo,n praatjes maker, k denk dat dat er net zo 1 is als Emin Boztepe en die was heel snel genezen toen Dick Vrij en Hans Nijman hem een bezoekje brachten.Ha ha toen was het piep piep.Nou wie gaat er bij hem langs.;)

Effective
03-06-2010, 10:17
Pendekar!!!

Simone
03-06-2010, 10:27
Idd! Ik zeg een matchup met Pendekar ray!

Danler
03-06-2010, 10:30
Hoor ik iemand roepen....Bas Rutten kom naar beneden en sla je slag!

ARMENIA
03-06-2010, 10:31
@Simone

Je moet een paar priveberichten verwijderen, want ik kan je niets meer versturen;)

Simone
03-06-2010, 10:33
Ja klopt, had het al gezien.. sorry! Heb er zojuist een paar verwijderd :)

remco pardoel
03-06-2010, 12:00
Peter van Hooij is de Pendakar van 2010
Wat een sukkel!!!!!
Jezus wat hij zomaar durft neer te zetten

Heeft hij de eerste paar edities van de UFC gemist?
Volgens mij kwam er niet een gast uit zijn stijlgroep door naar een kwartfinale

dirk5
03-06-2010, 12:05
Peter van Hooij is de Pendakar van 2010
Wat een sukkel!!!!!
Jezus wat hij zomaar durft neer te zetten

Heeft hij de eerste paar edities van de UFC gemist?
Volgens mij kwam er niet een gast uit zijn stijlgroep door naar een kwartfinale

hehe, Remco, jij bent de perfecte man om deze kerel met zijn beide benen op de grond te zetten, dan maken we er meteen een mixfight item van ;)

Strange Cutbean
03-06-2010, 12:34
Ik ken hem persoonlijk redelijk goed. Soort van aangetrouwde familie, heel aardige jongen. En ik had die verhalen al lang geleden gelezen. Maar ze hier nooit geplaatst.
Stel je voor dat iemand hier serieus op ingaat, dan heb ik het gedaan in de familie.
Aan de andere kant, hij roept het zelf op. Ik heb hem pas ergens gemist want ik wilde hem juist vragen hoe het nu met zijn MMA project was, 2010 is al bijna op de helft en ik heb nog niets gezien. (en straks is het ook nog vakantie dus de tijd dringt ;-))

En verder, het is een typisch verschijnsel uit de Kung-Fu wereld. Sinds Bruce-Lee dood is en de opkomst van realistischer vechtsporten worden ze niet meer serieus genomen.
En dat doet pijn. Dus gaan ze maar iets roepen wat ze waarschijnlijk zelf zijn gaan geloven.

Ronald
03-06-2010, 19:12
http://www.youtube.com/watch?v=0W1ym3yggR4

Briant
03-06-2010, 19:28
We moeten juist geen grote/zware gast sturen maar een kleine met skills zoals Jordy Peute. Dan kunnen ze ook niet terug vallen op "hij was zo veel zwaarder" etc.

knift
03-06-2010, 20:02
Pffffffffffffff wahahahaha wat een verekte koek waus man

K-man
03-06-2010, 22:10
Ik heb een nieuweling, traint net een maand, zal ik die sturen?

Kemail
Renzo Gracie Holland

biggz
03-06-2010, 22:21
Leuke pakken, hadden we vroeger ook bij kung fu.

Maar hij heeft het over zonder hun regels, op welke regels dan?
Als je het wilt doortrekken naar de UFC en K1 zou je het juist op de regels van die vechters moeten doen of ben k nou zo gek?
Ik denk dat een gemiddelde amateur MMA'er deze gast wel pakkie zou geven.

ondiep
03-06-2010, 22:28
Facepalm!

tap-out
03-06-2010, 23:32
Indrukwekkend, ze schijten nu al 10 kleuren stront in de UFC en K1.

Ik zie het niet zo 1,2,3 gebeuren ....maar sinds die karatekid van een Machida champ werd, ben ik "openminded" wat betrft de wat "onwaarschijnlijkere" vechtstijlen.
Hij zal uiteraard wel moeten werken aan z'n TDD en BJJ.

PVanHooij
03-06-2010, 23:40
Een rectificatie is hier wel op z’n plaats. Ik ben Peter van Hooij. Vol verbazing en met een relativerende glimlach heb ik dit item over mij op dit forum gelezen. Wat een eer. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de bron van dit artikel, want het is zeker niet door mij geschreven. Ik vraag mij dan ook af wie en waarom iemand achter de computer onder een valse naam mijn naam op internet wilt schade. Overigens een te vergeefse poging, omdat de meeste mensen weten dat dit niet van mij kan komen, omdat ik helemaal niet uit de wedstrijdsport kom, maar train en lesgeef vanuit de RBD (reality based defense). Ik heb bovendien respect voor alle vechtsporten en vechtsporters, zowel voor de RBD-ers als de wedstrijdvechters (of de combinatie daarvan). Ik lees zojuist de reacties die over mij gaan, waarbij ik mij totaal niet persoonlijk aangesproken voel, omdat het artikel niet van mij is.

Bovendien zijn die reacties gebaseerd op onwetendheid. Toegegeven dat niet alle Tai Chi en Kung Fu stijlen even effectief zijn en ook niet alle instructeurs dit effectief weten toe te passen (maar dat geldt voor alle disciplines en stijlen) zie ik ongegronde reacties. Ik weet dat er vele opgeblazen ego’s rondstruinen in de wereld van de vechtkunst, waarbij de ene nog harder roept dan de ander en men vaak beweerd de beste te zijn en de beste stijlen te beheersen. Ik houd mij hier verre van. Het enige wat ik daar over te zeggen heb is dat men niet zomaar wat moet roepen. Een ieder die wilt weten in hoeverre het effectief is wat ik doe en onderwijs is van harte welkom om een keer mee te trainen.

Taijiquan instructeur Peter van Hooij (http://www.taijiquan.webklik.nl)

http://www.youtube.com/user/Taijiquanvanhooij

Met een sportieve vriendelijke groet,

Peter van Hooij

remco pardoel
03-06-2010, 23:57
Noem je mij onwetend?
Beetje vreemde conclusie

lopez86
04-06-2010, 00:03
Noem je mij onwetend?
Beetje vreemde conclusie

De grizzly staat op z'n achterpoten in dit topic.

Nee ff serieus, meneer van Hooij.
Er zijn in het verleden meer mensen geweest die dit hebben geroepen en die zijn of afgedroogd of verdwenen van dit forum en de vechtsportwereld in het algemeen.
Wellicht dat u toch wat meer wat over de "effectiviteit" van uw stijl kan roepen of kan zeggen waarom wij hier "onwetend" zijn en zomaar "wat roepen".
Waarom zou dat immers niet kunnen?

Anderson
04-06-2010, 00:14
Zelfs Bokito vreest deze gevaarlijk monnik

Vision
04-06-2010, 13:39
Hij geeft aan dat het artikel niet van hem komt...
Misschien moet de topicstarter eerst maar eens de bron vermelden? Het was "toevallig" ook zijn eerste post op dit forum.
Dus het zou wel eens kunnen dat hij er alleen op uit was om peter van Hooij zijn naam een beetje zwart te maken.
Misschien is het een concurrerende tai chi club? lol

Sadix
04-06-2010, 13:51
Ik vond het stuk tekst idd erg dom, maar de youtube filmpjes van peter vond ik lang niet zo slecht.

Ja de aanvaller, valt heel erg achterlijk aan.
Maar toch vond ik zijn verweer technieken niet zo heel slecht, en geloof ik best dat je door jaren hard trainen je reflexen zo scherp kan krijgen dat je ze in reallife ook kan toepassen die technieken.

Wel ben ik niet zo met kungfu als vechtsport, puur om het feit dat er niet echt goed gesparred kan worden. Als je een kungfu mannetje handschoenen laat aan doen, komen er allemaal lelijke stoten uit, die ook niet echt impact hebben.

maar goed, ik heb zeker wel respect voor wat je doet, en vind dat een aantal mensen wel excuses mogen aanbieden voor h et geen wat ze over jou hebben gezegd, zonder zeker te weten dat, dat stuk ook echt van jou was.

Want de gene die dat stuk heeft geschreven is wel een arrogante lul, die geen idee heeft van vechtsporten.

Sadix
04-06-2010, 13:56
Ach ja dat is weer zo,n praatjes maker, k denk dat dat er net zo 1 is als Emin Boztepe en die was heel snel genezen toen Dick Vrij en Hans Nijman hem een bezoekje brachten.Ha ha toen was het piep piep.Nou wie gaat er bij hem langs.;)


kan iemand meer hier over vertellen?

wat was er met Emin? ik had na dt te lezen, wat filmpjes van hem gekeken en hij wordt echt gerespecteerd in de kungfu wereld. Zijn filmpjes zien er ook goed uit, lijkt me best een sterk mannetje dat.

weet iemand meer over het voorval met hans en dick?

Ronald
04-06-2010, 16:57
Vervelend als iemand zomaar een verhaal onder jouw naam schrijft! Wat dat betreft goed dat je hier zelf direct een reactie op geeft. Dat haalt een hoop onzin uit het verhaal.

Toch heb ik wel de nodige vraagtekens n.a.v. jouw reactie. Niet zozeer over het statement dat je gemaakt zou hebben (waarvan je hier dus duidelijk aangeeft dat je dat niet gedaan hebt) maar meer over de effectiviteit van jouw stijl. Je nodigt mensen uit om een keer mee te trainen. Wel vriendelijk en uitnodigend maar ook totaal overbodig lijkt me als je naar de filmpjes kijkt op de link die je gepost hebt. In de demo's heb je tegenstanders die echt totaal niets terug doen en gewoon staan te wachten totdat ze klappen krijgen :confused: . Als voorbeeld onderstaand filmpje: de "aanvaller" steekt niet maar loopt meer met z'n hand vooruit waarbij je 'm ook nog eens doelbewust ziet missen. Vervolgens blijft hij met z'n hand vooruit staan wachten totdat hij klappen krijgt?! :wacko:

Ik heb er echt totaal niets op tegen als mensen aan deze vormen van vechtsport plezier beleven; leuk zelfs. Iedereen moet echt gewoon doen wat ie zelf leuk vindt. Maar dit soort dingen "reality based defense" te noemen of mensen uitnodigen om de "effectiviteit van jouw stijl" te laten ervaren... tja... daar wordt je hier niet echt serieus mee genomen vrees ik...

http://www.youtube.com/watch?v=xSg_xqM7GCI&feature=player_profilepage&eurl=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fuser%2FTaijiqu anvanhooij%23p%2Fu%2F1%2FxSg_xqM7GCI

Sendur
04-06-2010, 17:02
Moet meteen aan die Wing Chun gast denken bij m-1 haha.

Sadix
04-06-2010, 17:28
http://www.youtube.com/watch?v=xSg_xqM7GCI&feature=player_profilepage&eurl=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fuser%2FTaijiqu anvanhooij%23p%2Fu%2F1%2FxSg_xqM7GCI

sjonge jonge, je moet toch wel heel veel fantasie hebben wil je met zo iets aankomen.
Een high kick om een mes aanval te stoppen?

zelfs bruce lee lukt dat niet!

Sendur
04-06-2010, 17:34
Vervelend als iemand zomaar een verhaal onder jouw naam schrijft! Wat dat betreft goed dat je hier zelf direct een reactie op geeft. Dat haalt een hoop onzin uit het verhaal.

Toch heb ik wel de nodige vraagtekens n.a.v. jouw reactie. Niet zozeer over het statement dat je gemaakt zou hebben (waarvan je hier dus duidelijk aangeeft dat je dat niet gedaan hebt) maar meer over de effectiviteit van jouw stijl. Je nodigt mensen uit om een keer mee te trainen. Wel vriendelijk en uitnodigend maar ook totaal overbodig lijkt me als je naar de filmpjes kijkt op de link die je gepost hebt. In de demo's heb je tegenstanders die echt totaal niets terug doen en gewoon staan te wachten totdat ze klappen krijgen :confused: . Als voorbeeld onderstaand filmpje: de "aanvaller" steekt niet maar loopt meer met z'n hand vooruit waarbij je 'm ook nog eens doelbewust ziet missen. Vervolgens blijft hij met z'n hand vooruit staan wachten totdat hij klappen krijgt?! :wacko:

Ik heb er echt totaal niets op tegen als mensen aan deze vormen van vechtsport plezier beleven; leuk zelfs. Iedereen moet echt gewoon doen wat ie zelf leuk vindt. Maar dit soort dingen "reality based defense" te noemen of mensen uitnodigen om de "effectiviteit van jouw stijl" te laten ervaren... tja... daar wordt je hier niet echt serieus mee genomen vrees ik...

http://www.youtube.com/watch?v=xSg_xqM7GCI&feature=player_profilepage&eurl=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fuser%2FTaijiqu anvanhooij%23p%2Fu%2F1%2FxSg_xqM7GCI

whaha ook die afstand vanwaar die komt met dat mes.
En ook recht voor uit terwijl die gast wat naar rechts staat.
En dan die high kick hehe.

PROBEER dan iig een ral life situatie na te maken want dit is gewoon koek!

GerritTonijn
04-06-2010, 17:46
reallife = clinchen en naar de grond (of vanuit clinch knietje in de paaseitjes natuurlijk)

inc
04-06-2010, 17:57
reallife = clinchen en naar de grond (of vanuit clinch knietje in de paaseitjes natuurlijk)

true! shit werkt niet eens op secondlife!

Ik ben het met Ronald eens... als je dit introduceert als rbc, dan loop je volgens mij x aantal jaar achter.

Bagheera
04-06-2010, 23:48
okay deze topic is de limit..... nu ga ik slapen... dus snaveltjes toe en oogjes dicht..

Khanom Thom
04-06-2010, 23:51
Nee, niet slapen... ik zit net te smullen.

***loop ff weg en pak mijn cola en popcorn***

Sadix
04-06-2010, 23:58
waarom ga je slapen om vrijdag 24 uur?

Bagheera
05-06-2010, 00:03
vanuit bed (mien wief snurkt al) met de mini-laptop -> SADIX -> IK HEB GEEN LEVEN..DAAROM!...

en laat me nu met rust of ik twai-hatsi jou naar dromenland vanaf deze lokatie (na enkele gevolgde lessen natuurlijk)

Duncan
05-06-2010, 00:43
In april een reis naar de VS geboekt om training/cursus van Tony Blauer (Tony Blauer Tactical Systems (http://www.tonyblauer.com)) en de zijne te krijgen. Als ik van deze vorm van Tai Chi had af geweten had ik mooi hier gebleven en bij Peter van Hooij gaan trainen had me een hoop tijd en centen bespaard.
Had ik tien jaar geleden van hem geweten dan vrees ik dat ik waarschijnlijk nooit MMA was gaan trainen.

inc
05-06-2010, 00:57
In april een reis naar de VS geboekt om training/cursus van Tony Blauer (Tony Blauer Tactical Systems (http://www.tonyblauer.com)) en de zijne te krijgen. Als ik van deze vorm van Tai Chi had af geweten had ik mooi hier gebleven en bij Peter van Hooij gaan trainen had me een hoop tijd en centen bespaard.
Had ik tien jaar geleden van hem geweten dan vrees ik dat ik waarschijnlijk nooit MMA was gaan trainen.

Ja had jij dat maar gedaan... dan had ik 8 jaar geleden ECHTE skillz geleerd... en niet 8 jaar tijd verspild aan dat geknuffel op de grond...ik lijk goddomme wel een homo...

lopez86
05-06-2010, 02:15
Ja had jij dat maar gedaan... dan had ik 8 jaar geleden ECHTE skillz geleerd... en niet 8 jaar tijd verspild aan dat geknuffel op de grond...ik lijk goddomme wel een homo...

hahhaahha reps well earned

klapband
05-06-2010, 02:20
waar ik me altijd mateloos aan irriteer is het kampjesgedrag van de ene vechtsport ten opzichte van de andere vechtsport.

mma'ers doen nogal snel spottend over de wat meer zweverige stijlen, of zachte stijlen hoe je het ook noemen wil. Zeker als een van deze stijlen claimt de "beste" stijl te zijn, de primaire reactie van een mma'er is om eerst hard te lachen en daarna gelijk te stellen dat hij/zij wel even langs zal komen om het tegendeel te bewijzen.

Men vergeet nogal is dat je een vechtsport onder andere beoefend omdat je erin gelooft dat de stijl effectief is voor jezelf.
Zelf heb ik judo/jiu jitsu en kickboxen gevolgd, met name de laatste sport is een reden dat ik wat minder ben gaan geloven in karate/kung fu/ teakwondo/hapkido etc etc.
Ik geloof echter wel dat dit voor iemand anders heel anders kan liggen, vergeet niet dat de meeste vechtsporten niet pas tientallen jaren bestaan, maar eeuwen. Er zal in die tijd dus echt wel nagedacht zijn over de effectiviteit van een stijl en men kon genoeg in de praktijk oefenen :)

Het hele idee van mma is dat je van de verschillende vechtsporten zaken gebruikt die voor jezelf effectief zijn

Een mma'er die heel stoer roept "ik zal wel ff langskomen" heeft iets helemaal niet goed begrepen

bovendien geloof ik er geen reet van dat "mma" (sowieso, wat de neuk is mma) het meest effectief is, gast ik steek mijn vinger in je oog en ik bijt je in je nek met je double leg takedown ;)

anoniem gg
05-06-2010, 06:37
Nou daar gaat ons geheim van GG, we dimmakken ons de pleuris al jaren, mooi kut dit.................


Love and Peace

Bagheera
05-06-2010, 08:20
waar ik me altijd mateloos aan irriteer is het kampjesgedrag van de ene vechtsport ten opzichte van de andere vechtsport.

mma'ers doen nogal snel spottend over de wat meer zweverige stijlen, of zachte stijlen hoe je het ook noemen wil. Zeker als een van deze stijlen claimt de "beste" stijl te zijn, de primaire reactie van een mma'er is om eerst hard te lachen en daarna gelijk te stellen dat hij/zij wel even langs zal komen om het tegendeel te bewijzen.

Men vergeet nogal is dat je een vechtsport onder andere beoefend omdat je erin gelooft dat de stijl effectief is voor jezelf.
Zelf heb ik judo/jiu jitsu en kickboxen gevolgd, met name de laatste sport is een reden dat ik wat minder ben gaan geloven in karate/kung fu/ teakwondo/hapkido etc etc.
Ik geloof echter wel dat dit voor iemand anders heel anders kan liggen, vergeet niet dat de meeste vechtsporten niet pas tientallen jaren bestaan, maar eeuwen. Er zal in die tijd dus echt wel nagedacht zijn over de effectiviteit van een stijl en men kon genoeg in de praktijk oefenen :)

Het hele idee van mma is dat je van de verschillende vechtsporten zaken gebruikt die voor jezelf effectief zijn

Een mma'er die heel stoer roept "ik zal wel ff langskomen" heeft iets helemaal niet goed begrepen

bovendien geloof ik er geen reet van dat "mma" (sowieso, wat de neuk is mma) het meest effectief is, gast ik steek mijn vinger in je oog en ik bijt je in je nek met je double leg takedown ;)

Mooi verwoord.. maarre het is juist die zweverige soort die zich wil bewijzen en de andere vechtsporten "uitdaagt" en niet andersom... althans ik heb nog geen advertentie gelezen waarin een mma (knuffel)grootmeester een kungfu/ thaihatsi grootmeester uitdaagt om zijn stijl(en) te bewijzen... of wel?

btw je laatste opmerking: Gewoon blijven steken en bijten... dat zou inderdaad het enige kunnen zijn om jezelf te redden ;)

cornelus
05-06-2010, 09:15
http://www.youtube.com/watch?v=o_Ycw0d_Uow

I teach you leal kungfu

lopez86
05-06-2010, 10:37
waar ik me altijd mateloos aan irriteer is het kampjesgedrag van de ene vechtsport ten opzichte van de andere vechtsport.

mma'ers doen nogal snel spottend over de wat meer zweverige stijlen, of zachte stijlen hoe je het ook noemen wil. Zeker als een van deze stijlen claimt de "beste" stijl te zijn, de primaire reactie van een mma'er is om eerst hard te lachen en daarna gelijk te stellen dat hij/zij wel even langs zal komen om het tegendeel te bewijzen.

Men vergeet nogal is dat je een vechtsport onder andere beoefend omdat je erin gelooft dat de stijl effectief is voor jezelf.
Zelf heb ik judo/jiu jitsu en kickboxen gevolgd, met name de laatste sport is een reden dat ik wat minder ben gaan geloven in karate/kung fu/ teakwondo/hapkido etc etc.
Ik geloof echter wel dat dit voor iemand anders heel anders kan liggen, vergeet niet dat de meeste vechtsporten niet pas tientallen jaren bestaan, maar eeuwen. Er zal in die tijd dus echt wel nagedacht zijn over de effectiviteit van een stijl en men kon genoeg in de praktijk oefenen :)

Het hele idee van mma is dat je van de verschillende vechtsporten zaken gebruikt die voor jezelf effectief zijn

Een mma'er die heel stoer roept "ik zal wel ff langskomen" heeft iets helemaal niet goed begrepen

bovendien geloof ik er geen reet van dat "mma" (sowieso, wat de neuk is mma) het meest effectief is, gast ik steek mijn vinger in je oog en ik bijt je in je nek met je double leg takedown ;)

Dat was vroeger.
Geloof jij ook nog in Sinterklaas ofzo.

Karel
05-06-2010, 11:09
mma'ers doen nogal snel spottend over de wat meer zweverige stijlen, of zachte stijlen hoe je het ook noemen wil. Zeker als een van deze stijlen claimt de "beste" stijl te zijn, de primaire reactie van een mma'er is om eerst hard te lachen en daarna gelijk te stellen dat hij/zij wel even langs zal komen om het tegendeel te bewijzen.


wees niet bang, iedereen doet spottend over zweverige vechtsporten, hoef je geen mma voor te doen

Triangleman
05-06-2010, 11:10
Tegen een vrij gevecht tegen hun allen tegelijk was ik ook binnen tien seconden klaar

Ja is goed, houdoe

of

1,2,3, dacht het nie

of

1,2,3, nog nie....misschien

of

.......wie weet er nog een paar?

inc
05-06-2010, 12:00
waar ik me altijd mateloos aan irriteer is het kampjesgedrag van de ene vechtsport ten opzichte van de andere vechtsport.

mma'ers doen nogal snel spottend over de wat meer zweverige stijlen, of zachte stijlen hoe je het ook noemen wil. Zeker als een van deze stijlen claimt de "beste" stijl te zijn, de primaire reactie van een mma'er is om eerst hard te lachen en daarna gelijk te stellen dat hij/zij wel even langs zal komen om het tegendeel te bewijzen.

Men vergeet nogal is dat je een vechtsport onder andere beoefend omdat je erin gelooft dat de stijl effectief is voor jezelf.
Zelf heb ik judo/jiu jitsu en kickboxen gevolgd, met name de laatste sport is een reden dat ik wat minder ben gaan geloven in karate/kung fu/ teakwondo/hapkido etc etc.
Ik geloof echter wel dat dit voor iemand anders heel anders kan liggen, vergeet niet dat de meeste vechtsporten niet pas tientallen jaren bestaan, maar eeuwen. Er zal in die tijd dus echt wel nagedacht zijn over de effectiviteit van een stijl en men kon genoeg in de praktijk oefenen :)

Het hele idee van mma is dat je van de verschillende vechtsporten zaken gebruikt die voor jezelf effectief zijn

Een mma'er die heel stoer roept "ik zal wel ff langskomen" heeft iets helemaal niet goed begrepen

bovendien geloof ik er geen reet van dat "mma" (sowieso, wat de neuk is mma) het meest effectief is, gast ik steek mijn vinger in je oog en ik bijt je in je nek met je double leg takedown ;)


Ik denk wel oprecht dat er een scheiding moet zijn tussen wedstrijdsport en Reality based combat. Mijn visie is dat MMA het beste uit alle vechtsport pakt en hier de ultieme wedstrijd sport op gebied van vechtsport biedt... dat is mma... niet 1 stijl maar meerdere!. RBC is een ander verhaal... hoewel ik denkt dat flink wat facetten uit het MMA goed bruikbaar is( clinch en grondwerk) volstaat dit absoluut niet. Wat wel... weet ik ook niet precies... maar ik geloof niet in RBC systemen die mensen trucjes aanleren voor op straat.... omdat niemand hetzelfde is en het zelfde reageert en het is onmogelijk om bv een stootblok aan te leren terwijl niet iedereen aan zal vallen met een zelfde stoot/kracht lengte snelheid enz meegenomen... vandaar dat ik wellicht wat lacherig reageer...

Briant
05-06-2010, 12:29
De grap is juist dat 99% van die kung fu stijlen die in het westen gegeven worden net zo nieuw zijn of nog nieuwer dan kickboxen, judo, bjj etc. Vaak proberen de leraren via ingewikkelde lineages de echtheid van hun stijl aan te tonen. Terwijl als ze die lineages echt onderzoeken dan komen ze uit bij kungfu films.

sebastiaan
05-06-2010, 12:50
De grap is juist dat 99% van die kung fu stijlen die in het westen gegeven worden net zo nieuw zijn of nog nieuwer dan kickboxen, judo, bjj etc. Vaak proberen de leraren via ingewikkelde lineages de echtheid van hun stijl aan te tonen. Terwijl als ze die lineages echt onderzoeken dan komen ze uit bij kungfu films.

Ja inderdaad, er zijn sowieso niet zo heel veel echt oude vechtstijlen..
Shotokan of inderdaad judo zijn eigenlijk gewoon moderne vechtsporten, dingen zoals sanshou, waarvan sommige kungfu gasten doen alsof dat altijd al de manier van sparren was, zijn gewoon een antwoord op kickboxen, dus een jaar of 30 max.

Het heeft ook met de mystiek eromheen te maken, want Muay Thai, is oer oud! maar niemand die daar iets mystieks aan plakt, waardoor het door dit soort kungfu jongens word afgedaan als een ringsport en dus niet realistisch.. Terwijl die thaien(speculatie dit weet ik niet zeker) waarschijnlijk zijn begonnen met die ringvorm om hun technieken realistisch te blijven oefenen..

Is dat eigenlijk sowieso niet het hele verhaal met mma.?
Losse vechtsporten willen zich meten met elkaar (tma's)
Gaan elkaar bevechten, men komt achter zijn gebreken door deze gevechten en begint met mixen.
Waarna de tma gasten die niet zijn gaan mixen zeggen dat wij onrealistisch zijn... Ben ik nou zo gek..

(FF terzijde,hij is masseur, is er een HBO studie Oosterse en westerse massage therapie? Hoe krijg je daar vier jaar en 240 studie punten aan belasting mee vol?)

Hanuman
05-06-2010, 14:01
Voor dat ik begon met muay thai & bjj te trainen heb ik enkele jaren een combinatie getraind die vooral bestond uit kung fu, close combat & kali (en in mindere mate nog andere rbd/tma stijlen er tussen gemengd). Dankzij deze hobby ben ik in contact gekomen met k1, UFC, etc.

Soms bekritiseerde mijn leraar de vechtsporten en zei dat 'dit op straat niet zou werken'. Ik leerde wel vaak goede dingen maar om ze dan nog eens effectief te kunnen gebruiken moet je echt heel veel trainen. Hiervoor deden we o.a. 'stressituaties' om onder druk zo effectief mogelijk te verdedigen, zoals ook bij krav maga wordt gedaan.

Dankzij deze training heb ik wel vaardigheden opgedaan die mij nu nog steeds helpen bij het boksen, thaiboksen, bjj, etc. Sommige leraars die ik ontmoet heb gebruiken ook bepaalde tma stijlen (bvb kali) om te verwerken in hun mma programma. Ik zou dus zeker niet zomaar alles afbreken dat je leest over tma's, reality training etc. Hetzelfde geldt voor muay thai waarbij de moderne ringsport ook een traditionele variant heeft, regionale stijlen en wat men nu in het westen vaak onderwijst als 'muay boran'. De muay boran trainingen die ik gehad heb waren ook stukken beter en technischer dan de meeste 'kikboks' trainingen die ik gezien heb. Ook qua fysieke inspanningen moesten muay boran of kungfu training zeker niet onderdoen voor kickboksen of bjj.

Wat ik zeker geleerd heb tijdens de laatste jaren is dat er niks belangrijker is dan sparren, en constant de basics herhalen, waardoor sporten zoals bjj, thaiboksen, judo, worstelen en mma doorgaans veel effectiever zijn. Ook op straat kunnen deze sporten effectief zijn maar het kan dan zeker van pas komen om op zijn minst wat in reality defense getraind te hebben ( zeker als er wapens bij te pas komen ).

Het is in zekere mate normaal dat bij demonstratie van self defense technieken de aanvaller wat passief is, maar het tonen van dergelijke gevaarlijke technieken met highkicks etc. in reality defense vind ik dan weer niet kunnen. Dan is het maar normaal dat er mee gespot wordt ook.

Budokan
05-06-2010, 22:10
(FF terzijde,hij is masseur, is er een HBO studie Oosterse en westerse massage therapie? Hoe krijg je daar vier jaar en 240 studie punten aan belasting mee vol?)

Ja, maar dan wel met als specialisatie de Chinese Tuina massage, om zijn kennis en vaardigheden in Taijiquan en Tongbeiquan verder te verbreden. Lijkt mij eerder een LOI cursus sportmassage maar dan in het chinees, je moet natuurlijk op de een of andere manier aan je status komen dus dan kun je altijd melden dat het HBO is toch?

Ronald
05-06-2010, 23:04
Het is in zekere mate normaal dat bij demonstratie van self defense technieken de aanvaller wat passief is...
Het mag dan normaal zijn bij demonstraties, realistisch is het zeker niet (en geloofwaardig al evenmin).

PVanHooij
01-07-2010, 19:39
Ik dacht dat ik met mijn eerste reactie al duidelijk had gemaakt dat dit artikel niet van mij komt! Vanwaar dan toch nog deze onnozele en grappige reacties? (big smile)

Wij oefenen alle mogelijke aanvallen om de verdediging er tegen te kunnen trainen. Dat staat ook op enkele filmpjes op youtube. Uiteraard zien wij dat in Qinna niet als reality based defense, maar we willen op alles voorbereid zijn, dus ook op die aanvallen. Bovendien dienen de filmpjes slechts om een indruk te geven. Alles wordt vrij toegepast en getraind in het sparren en reality based situaties.

http://taijiquan.webklik.nl/page/taijiquan-instructeur (http://taijiquan.webklik.nl/page/taijiquan-instructeur)

http://taijiquan.webklik.nl/page/reality-based-self-defense (http://taijiquan.webklik.nl/page/reality-based-self-defense)

Wat mij betreft is dit het laatste wat ik hierover te melden heb op deze site. Een ieder die zichzelf achter de computer verder belachelijk wilt maken mag dit op eigen conto doen. Verder refereer ik naar mijn eerste reactie.

Met sportieve vriendelijke groet,

Peter van Hooij

Michael-Fight
12-12-2011, 19:22
Op zich wel een bijzonder topic....
Maar van sensei Titus Jansen achtiGen hebben we wel genoeg...

Weet iemand wat die Peter van Hooij op dit moment doet? Geeft hij nog les? Heeft hij al toppers voor de mma wereld geleverd zoals zijn eerste verhaal ons deed vermoeden?


http://www.youtube.com/watch?v=M47hAh9zsGI&feature=related

blackadder
12-12-2011, 19:38
Ah crap. D'is van vorig jaar nog.

yuko
12-12-2011, 19:58
Beste Zak Hooi,

Muhahahhahahahahamuahhahahahahahah muahhahahahahahahahahahahahaha

Met vriendelijke groet,

Yuko

yuko
12-12-2011, 19:59
kak, had niet door dat dit al een tijdje geleden was

Naj85
12-12-2011, 20:24
lol


Zie ook nu pas de datum..

Kemal
12-12-2011, 20:27
een bump van 02-06-2010..