PDA

View Full Version : AT5: De slechte reputatie van vechtsport



Harrie Nak
07-06-2010, 22:47
Vechtsport in Nederland wordt steeds populairder, maar de zweem van criminaliteit die om de sport heen hangt, lijkt maar heel moeilijk weg te poetsen.

Het AT5-misdaadprogramma Blauw staat maandagavond in het teken van de vechtsport en stelt de vraag: wat speelt er allemaal binnen dat wereldje en waarom is het zo moeilijk om van deze slechte reputatie af te komen? Blauw is te zien om 18.48 uur en 20.58 uur.
Video (http://www.at5.nl/artikelen/42481/de-slechte-reputatie-van-vechtsport)!

Ronald
07-06-2010, 22:55
Bedankt, goed stukje.

Justinian
07-06-2010, 23:13
Goed stukje inderdaad, thanks!

remco pardoel
08-06-2010, 00:05
zo'n bond moet er inderdaad heel snel komen

Dan had je ook een gepaste straf inzake Badr Hari kunnen geven en in mijn optiek was dat 12 maanden niet vechten voor een evenement van it's showtime of een elk ander evenement.

shitt
08-06-2010, 00:11
goed bericht en nogmaals echt jammer van die iembeciele actie van badr

-=AL CAPONE=-
08-06-2010, 00:17
zo'n bond moet er inderdaad heel snel komen

Dan had je ook een gepaste straf inzake Badr Hari kunnen geven en in mijn optiek was dat 12 maanden niet vechten voor een evenement van it's showtime of een elk ander evenement.

Heej Remco,

Is dit niet iets voor jou om hierover de politiek te benaderen? Jij bent immers een veteraan in de sport en hebt ook aanzien (misschien samen met een aantal andere vooraanstaande trainers). Daarnaast kan je dan altijd jullie pap raadplegen aangezien die veel heeft betekend voor de TBN en waarschijnlijk weet wat er allemaal bij zo'n bond komt kijken.

Glen
08-06-2010, 07:30
Stukje op TV over criminaliteit in de vechtsport, wie reageert er??
Al Capone !! (LOL)

jeronimow
08-06-2010, 09:01
Moest spontaan aan Badr denken toen ik de titel van deze topic las...

Pindakaas
08-06-2010, 13:25
De aflevering staat er nu ook op zag ik: blauw vechtsport - Blauw - AT5 Gemist (http://www.at5.nl/tv/blauw/aflevering/5703)

BaZZeHH
08-06-2010, 14:31
Inderdaad een goed artikel! Ben benieuwd naar deel 2. Geeft voor een groot deel de huidige problemen binnen het kickboksen weer en laat ook zien dat een stap naar landelijke erkenning nog ver te zoeken is.

BB
08-06-2010, 21:37
Het is een erg goed item geworden. Fred en Tom slaan de spijker op zijn kop! 1 door de overheid ingestelde overkoepelende bond zal veel goed doen. Nu nog een politicus met een hart voor de vechtsport en de eerste stappen kunnen worden gemaakt.

HUNTER
09-06-2010, 10:58
Ervaring is er genoeg bij de mensen die echt iets met vechtsport willen

Helaas zorgen tegenslagen op de een of andere manier steeds voor het oprichten van andere bondjes en organisaties

Je kunt nu zeggen dat de politiek aan zet is, maar dit gaat denk ik voorlopig nog niet gebeuren. Ik denk dat de vechtsport nu zelf maar eens moet laten zien dat ze in staat zijn een groot draagvlak te creëren. Zo niet, dan kun je imago verbetering voorlopig ook wel vergeten....

Sjaak
09-06-2010, 12:35
Joran vd Sloot is ook in het nieuws met "karate", niet de beste reclame voor de "vechtsport"

Jeru
12-06-2010, 09:33
Inderdaad een goed artikel! Ben benieuwd naar deel 2. Geeft voor een groot deel de huidige problemen binnen het kickboksen weer en laat ook zien dat een stap naar landelijke erkenning nog ver te zoeken is.

Deel 2: Blauw - AT5 Gemist (http://www.at5.nl/tv/blauw/aflevering/5718)