PDA

View Full Version : Deutscher Ärztetag zet zichzelf voor schut met eis tot MMA verbod.



blackadder
09-06-2010, 02:23
Onlangs heeft de Deutscher Ärztetag, de al jaarlijkse verzameling van de Duitse artsen het parlement van de artsen zeg maar, besloten dat MMA en ik citeer:

In zahlreichen Ländern wurden in den vergangenen Jahren zunehmend häufiger Kampfveranstaltungen durchgeführt, deren Ziel – anders als in allen Kampfsportarten – offen und ausschließlich die Verletzung des Gegners an Körper, Gesundheit und Leben ist. Der Kampf wird in der Regel solange weitergeführt, bis ein Kämpfer regungslos liegenbleibt. In der Regel werden schwere Verletzungen des Kopfes, innerer Organe und des Bewegungsapparates herbeigeführt; Todesfälle in der Folge derartiger Kämpfe sind vielfach aufgetreten.

Oftewel:


In talrijke landen werden de afgelopen jaren toenemend vechtgala's afgehouden die, in tegenstelling tot alle andere vechtsporten, enkel en alleen het doel hebben de tegenstander te verwonden en zodoende diens fysieke en algemene gezondheid en diens leven in gevaar te brengen. Het gevecht duurt in de regel zolang voort tot dat één vechter bewegingloos blijft liggen.
In de regel zijn er zware verwondingen aan het hoofd, innerlijke organen en de motoriek. Doden als gevolg van zulke gevechten zijn regelmatig gevallen.

Het doel was een algemeen verbod van MMA.
Nu, na een klacht van de Britse divisie van Zuffa, hebben ze echter een verklaring moeten tekenen waarin ze al die onzin die ze eerder hebben verklaard terug moeten nemen. Ze hebben officieel moeten verklaren dat alles wat ze eerder als feit hebben aangevoerd niet op waarheid berust.
http://sportmedienblog.de/2010/06/05/deutscher-arztetag-blamiert-sich-mit-forderung-nach-mma-verbot/
Voor zover ik het begrijp mogen ze nu nooit meer dit soort zaken als waarheid blaken. Voor het geval dat er weer eens een arts zijn zogenaamde expertise wat MMA of vechtsporten betreft met zulke 'argumenten' probeert te onderbouwen.

Tehlirian
09-06-2010, 09:24
In de regel zijn er zware verwondingen aan het hoofd, innerlijke organen en de motoriek. Doden als gevolg van zulke gevechten zijn regelmatig gevallen.
Klinkt eerder als boksen. Ik hoor dat die sport nogal populair is in Duitsland... ;)

Justinian
09-06-2010, 09:57
Interessant stukje en ook goed om mijn Duits weer een beetje op te krikken ;)

TOON
09-06-2010, 10:00
kansloos stuk....maar goed dat er meteen rucktsichtlos korte mette mee is gemaakt!