PDA

View Full Version : MMA een gevaar voor de politie.



blackadder
09-06-2010, 16:57
Mixed Martial Arts: The unarmed threat to law enforcement (http://www.lawofficer.com/news-and-articles/articles/lom/0605/mixed_martial_arts.html)
:lol:

Ivo C.
09-06-2010, 17:30
:ninja2::busted:

there is always a threat :D

Slome
09-06-2010, 17:31
zolang je niet met politie in aanmerking komt; is het voor niemand een gevaar....

Fyodor
09-06-2010, 17:34
Heb het artikel gelezen, maar wat vind je er zo grappig aan blackadder?
Deze agent schetst een goed beeld van hoe het er tegenwoordig aan toe kan gaan. Met name in de USA.

Mickey
09-06-2010, 19:22
Dit is inderdaad een goed geschreven stuk en een sterke analyse.

blackadder
09-06-2010, 22:15
Heb het artikel gelezen, maar wat vind je er zo grappig aan blackadder?
Deze agent schetst een goed beeld van hoe het er tegenwoordig aan toe kan gaan. Met name in de USA.
Dat agenten, en Amerikaanse agenten worden vaak als de hardsten van allemaal afgeschildert, blijkbaar bang zijn dat ze het tegen een stel voornamelijk hobbyisten moeten afleggen die 2, 3 x in de week trainen. Oh, en hoe je een vechter herkent vond ik ook wel komisch.

YoMarK
09-06-2010, 22:31
Tja, als je BBJ traint, ook al is het 1-2x in de week, dan weet je op een gegeven moment hoe je je uit een benarde positie moet draaien/rollen. Dat kan lastige situaties opleveren voor meneer agent, dus ik snap dit artikel wel. Het is niet zo dat het door een sensatiezoeker zonder kennis van zaken geschreven is.

blackadder
09-06-2010, 23:12
Dat weet ik ook wel. Maar ik blijf het toch grappig vinden. Lekker puh.:p
Wat is BBJ? Een nieuwe dipsaus? ;)

Mule-Kick
10-06-2010, 09:10
Dat agenten, en Amerikaanse agenten worden vaak als de hardsten van allemaal afgeschildert, blijkbaar bang zijn dat ze het tegen een stel voornamelijk hobbyisten moeten afleggen die 2, 3 x in de week trainen. Oh, en hoe je een vechter herkent vond ik ook wel komisch.

Zoals het stukje al aangeeft trainen de agenten soms maar tot 20 uur per jaar aan vecht/controle technieken. Als je als hobbyist 3x in de week traint heb je vaak in een maand al meer training dan hun in een heel jaar dus. Zal overigens niet alleen in NL zo zijn.
Herkennen van vechter is idd wel weer erg cliche, maar denk wel waar voor de huidige situatie in Amerika.

remco pardoel
10-06-2010, 12:56
In Nederland wordt door de politie totaal niet aan training gedaan. Ze zouden het hier verplicht moeten stellen voor de dienders om MMA of Jiu Jitsu / KM te gaan trainen.
A; ze worden fitter
B; de dienders zullen meer zelfvertrouwen krijgen waardoor ze daadkrachtiger (mondiger) kunnen optreden
C; ze winnen respect terug

En trainen is heel simpel... Je leert gewoon drie a vier controle technieken vanuit een tiental verschillende aanvallen
Zo moeilijk is dat niet en er is genoeg budget, kijk maar naar het aantal bekeuringen dat er geschreven wordt

gimgamgommetje
10-06-2010, 13:22
Voor zover ik weet krijgt de politie 4 verplichte IBT trainingen per jaar . Dit is niet alleen maar fysieke training maar ook wetskennis etc.
De politie komt zwaar tekort wat training betreft.
Dit is niet alleen schadelijk voor de reputatie maar gewoon puur voor de persoonlijke veiligheid.

BB
10-06-2010, 14:06
Volgens mij is een pistoolschot sneller dan alle mma technieken bij elkaar:lol:

cornelus
10-06-2010, 14:13
".. Actions such as neck rolling, knuckle cracking, stretching, pushing up sleeves and taking off glasses should be noted and significantly raise your hackles. ..":fp:

White Scorpion
10-06-2010, 16:48
Volgens mij is een pistoolschot sneller dan alle mma technieken bij elkaar:lol:
Maar dan krijg je weer het proportionaliteitsbeginsel...

Denk inderdaad dat wat extra training voor veel agenten (en Marechaussee, en Landmacht) zeker geen overbodige luxe is ;)

TheSkindo
10-06-2010, 17:29
Idd in dit land je pistool trekken is iets wat je misschien beter niet kan doen. En ja ik denk dat de politie er idd bij gebaat zou zijn als ze weerbaarder werden (uitzonderingen daargelaten)

Evilman
10-06-2010, 18:59
In Nederland wordt door de politie totaal niet aan training gedaan. Ze zouden het hier verplicht moeten stellen voor de dienders om MMA of Jiu Jitsu / KM te gaan trainen.
A; ze worden fitter
B; de dienders zullen meer zelfvertrouwen krijgen waardoor ze daadkrachtiger (mondiger) kunnen optreden
C; ze winnen respect terug

En trainen is heel simpel... Je leert gewoon drie a vier controle technieken vanuit een tiental verschillende aanvallen
Zo moeilijk is dat niet en er is genoeg budget, kijk maar naar het aantal bekeuringen dat er geschreven wordt

idd. agenten hier lekker soms welzijnswerkers met een leuk speeltjesgordel. bullshit is het.
mensen die de wet moeten handhaven moeten ook daartoe in staat zijn als mensen niet meewerken.

als het er op aankomt is denk ik de meerderheid van de agenten in het nadeel op straat.

FightingDutchman
10-06-2010, 19:17
Kern van het artikel is inderdaad dat politie agenten meer moeten trainen en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is....