PDA

View Full Version : Glazenkin



Bartju
10-06-2010, 16:13
volgens mij ben ik gezegend met een glazen kinnetje.
Ik spar ook tegen zwaardere kerels.
maar wat is er tegen te doen of moet ik er maar gewoon vrede
mee hebben dekking hoog houden en op de Couunter vechten?
Iemand hier ook zo'n mooi glazen kinnetje;)

dirk5
10-06-2010, 16:18
Je handen hoog houden of stoppen met vechtsport (zie Marcus Jones)

verder helaas helemaal niks aan te doen.

tik_tok
10-06-2010, 16:26
Hmm dat is balen, maar welke vechtsport doe je? (aan je plaatje te zien gok ik op muay thai?)

Je kan het natuurlijk compenseren (schrijf ik dat wel goed? >_<) door snelheid en een goede dekking, verder zul je ermee moeten leven denk ik.

MarcDeurloo
10-06-2010, 16:30
gewoon een helm op doen?

Bartju
10-06-2010, 16:30
Hmm dat is balen, maar welke vechtsport doe je? (aan je plaatje te zien gok ik op muay thai?)

Je kan het natuurlijk compenseren (schrijf ik dat wel goed? >_<) door snelheid en een goede dekking, verder zul je ermee moeten leven denk ik.

Idd muay thai.
Ik ben een hele agressieve vechter die het gevecht in eerste instantie naar iemand toe breng.
dus ik zal waarschijnlijk mijn stijl aan moeten passen naar een wat defensievere houding?

Bartju
10-06-2010, 16:31
gewoon een helm op doen?

is een optie maar nee dankje

GerritTonijn
10-06-2010, 16:33
aluminiumfolie op je kin plakken.

tik_tok
10-06-2010, 16:36
Idd muay thai.
Ik ben een hele agressieve vechter die het gevecht in eerste instantie naar iemand toe breng.
dus ik zal waarschijnlijk mijn stijl aan moeten passen naar een wat defensievere houding?

Ligt eraan kijk als jij KO power in je benen of vuisten hebt kun je er natuurlijk ook een korte partij van maken. Maar als jij al je energie gaat opgebruiken al in de eerste ronde dan gaan je handen omlaag en dan maak je het alleen maar moeilijk. Mischien is het een optie om gewoon op de counter te oefenen. Een beetje defensief vechten en echt loeren op het gaatje. Mischien goed om daar een keer goed op te trainen?

Sadix
10-06-2010, 16:37
Je moet veel Nek oefeningen doen. Het verbeterd je kin niet , maar het vangt wel de inpack van de stoten beter op, waardoor je dus een sterkere kin krijgt.

Nek oefeningen zijn bijvoorbeeld de JA/NEEtjes zoals ik ze noem. Dat is op de grond liggen en 100 x JA knikken en daarna 100 x Nee knikken.
Ook Clinch oefeningen zijn goed voor je nek.

Thaiboksers doen ook veel met gewichten om hun nek en dan JA knikken.

Der valt niet veel aan te doen, maar dit zijn wel een paar oefeningen die je iets sterker maken.

makavelli
10-06-2010, 16:54
Blijven kijken wanneer je stoten krijgt is heel belangrijk. Een stoot die je ziet aan komen ga je niet zo snel op neer..

Koike88
10-06-2010, 17:00
http://www.fnal.gov/pub/today/images05/glue.jpg

Bartju
10-06-2010, 17:05
Ligt eraan kijk als jij KO power in je benen of vuisten hebt kun je er natuurlijk ook een korte partij van maken. Maar als jij al je energie gaat opgebruiken al in de eerste ronde dan gaan je handen omlaag en dan maak je het alleen maar moeilijk. Mischien is het een optie om gewoon op de counter te oefenen. Een beetje defensief vechten en echt loeren op het gaatje. Mischien goed om daar een keer goed op te trainen?

ja dat is waar ik kei hard aan moet werken want 27juni sta ik alweer in de ring.
Het is idd waar dat ik gelijk gevaarlijk ben en op een gegeven moment mn dekking omlaag valt
maar bij mij is het zo wanneer ik een tik terug krijg ga ik te veel denken.
Ik denk dat ik de defensievere stijl mij ook goed eigen kan maken minder denken op een ding concentreren
gaatje zoeken maken en counteren. ook ben ik niet zo groot dus dat is een makkelijkere manier om dichterbij te gaan vechten.
Maar ik baal er echt van.


Je moet veel Nek oefeningen doen. Het verbeterd je kin niet , maar het vangt wel de inpack van de stoten beter op, waardoor je dus een sterkere kin krijgt.

Nek oefeningen zijn bijvoorbeeld de JA/NEEtjes zoals ik ze noem. Dat is op de grond liggen en 100 x JA knikken en daarna 100 x Nee knikken.
Ook Clinch oefeningen zijn goed voor je nek.

Thaiboksers doen ook veel met gewichten om hun nek en dan JA knikken.

Der valt niet veel aan te doen, maar dit zijn wel een paar oefeningen die je iets sterker maken.

daar ga ik eens mee beginnen thanks sadix!!

Irishrover
10-06-2010, 17:08
Je moet veel Nek oefeningen doen. Het verbeterd je kin niet , maar het vangt wel de inpack van de stoten beter op, waardoor je dus een sterkere kin krijgt.

Nek oefeningen zijn bijvoorbeeld de JA/NEEtjes zoals ik ze noem. Dat is op de grond liggen en 100 x JA knikken en daarna 100 x Nee knikken.
Ook Clinch oefeningen zijn goed voor je nek.

Thaiboksers doen ook veel met gewichten om hun nek en dan JA knikken.

Der valt niet veel aan te doen, maar dit zijn wel een paar oefeningen die je iets sterker maken.

Juistem, goed je nekspieren trainen, kijk maar naar Chahid of Alistair.

Irishrover
10-06-2010, 17:11
Bartjuh, Als agressieve explosieve vechter moet je je momenten uitkiezen.
Afwachten, en instappen & gaan voor een combo, meteen daarna terugstappen & je dekking omhoog houden.

Counteren is ook een hele goede optie, loeren & reageren op zijn actie met goed geplaatste aanvallen.

tik_tok
10-06-2010, 17:12
Komt vast goed man! met al deze tips ga je knallen de 27ste. Laat je nog even weten hoe je gevecht is gegaan?

Bartju
10-06-2010, 17:15
Komt vast goed man! met al deze tips ga je knallen de 27ste. Laat je nog even weten hoe je gevecht is gegaan?

Tuurlijk doe ik dat!
Jullie mogen ook komen kijken
tis in almere www.groetjesuitthailand.nl (http://www.groetjesuitthailand.nl)
haha

Simone
10-06-2010, 17:50
Wat schattig haha! "Groetjes uit Thailand" :ehhh:
Succes met je partij!

MilfhunterMMA
10-06-2010, 18:18
waarom denk je dat je een glazen kin hebt? ga je vaak neer tijdens sparren?

knift
10-06-2010, 18:28
gewoon weg bijten en afzien heerlijk dan ga je het vanzelf lekker vinden succes

Bartju
10-06-2010, 21:16
waarom denk je dat je een glazen kin hebt? ga je vaak neer tijdens sparren?

Ja

Bartju
10-06-2010, 21:17
Wat schattig haha! "Groetjes uit Thailand" :ehhh:
Succes met je partij!

kan dr ook nix aan doen haha
zou eerst in utrecht zijn maar tis veranderd!

Irishrover
10-06-2010, 21:23
kan dr ook nix aan doen haha
zou eerst in utrecht zijn maar tis veranderd!


Hey Bartjuh, zorg er wel voor dat je niet al te agressief gaat vechten, dan ben je al helemaal van glas.
Blijf rustig & gefocused, ook al sta je onder druk.

Niet teveel meegaan in een slagenwisseling, cominatie & terug.

succes

Sendur
10-06-2010, 21:29
Idd muay thai.
Ik ben een hele agressieve vechter die het gevecht in eerste instantie naar iemand toe breng.
dus ik zal waarschijnlijk mijn stijl aan moeten passen naar een wat defensievere houding?

en head movement, kijken wat de tegenstander gaat doen i.p.v. er vol in gaan.

Tony Galento
10-06-2010, 21:40
Hey Bartjuh, zorg er wel voor dat je niet al te agressief gaat vechten, dan ben je al helemaal van glas.
Blijf rustig & gefocused, ook al sta je onder druk.

Niet teveel meegaan in een slagenwisseling, cominatie & terug.

succes

Je klinkt als de toekomstige trainer van Badr.

Bartju
10-06-2010, 21:48
Je klinkt als de toekomstige trainer van Badr.

NEE niet op reageren irish!! dit is geen badr topic hahaha:p

Irishrover
11-06-2010, 04:44
Je klinkt als de toekomstige trainer van Badr.

Haha, Ik beschouw het als een compliment, zou Badr best een keer willen begeleiden.

Of jou Bartjuh haha.

Bartju
11-06-2010, 16:11
Haha, Ik beschouw het als een compliment, zou Badr best een keer willen begeleiden.

Of jou Bartjuh haha.

haha ook een mogelijkheid

redjuh
11-06-2010, 16:20
gewoon goed leren verdedigen, of alleen vechten/ sparren tegen mensen met een glazen hand

Hendy
11-06-2010, 20:56
Succes met je eerste partij Bartju!

Hoelaat begint het? misschien kan ik wel een klein verslagje komen schrijven;)

Irishrover
11-06-2010, 22:27
Succes met je eerste partij Bartju!

Hoelaat begint het? misschien kan ik wel een klein verslagje komen schrijven;)

Ik kom denk ik ook kijken, lijkt me leuk om Bartjuh te zien vechten.

Bartju
11-06-2010, 23:05
Succes met je eerste partij Bartju!

Hoelaat begint het? misschien kan ik wel een klein verslagje komen schrijven;)

haha ok mooi mooi..
ja als het goed is begint het al redelijk vroeg denk aan de ochtend dan of laat in de ochtend..
ik zal even na vragen ok?!

Briant
12-06-2010, 12:21
Een deel van een glazen kin is mentaal. Als je vaak neergaat in de training moet je rustiger sparren. Aan de ene kant is het belangrijk dat je kan incasseren, maar je moet ook de kans krijgen om je combinaties te werken. Als je je alleen maar zorgen maakt om neer te gaan ga je in je dekking zitten en minder kijken. Zelf spar ik alleen maar met beetje tikken (combineren, reageren headmovement etc) tenzij er een wedstrijd op programma staat dan gooien we er wat pit in.

succes met je wedstrijd!

NielsN
12-06-2010, 16:34
Hoe kan je nou vaak neer gaan met sparren?

Ik vind dat best wel vreemd.

Of dan spar je te wild, of je hebt echt een medisch probleem.

Denk ik.

GerritTonijn
12-06-2010, 17:26
Wat voor glas hebben we het over?
http://www.youtube.com/watch?v=RX3go6jV-hQ

Hendy
12-06-2010, 18:14
haha ok mooi mooi..
ja als het goed is begint het al redelijk vroeg denk aan de ochtend dan of laat in de ochtend..
ik zal even na vragen ok?! Top! Let me know!
Moet de avond ervoor tot 05:00 draaien.. dus hopelijk niet te vroeg;)

Irishrover
12-06-2010, 18:15
Wat voor glas hebben we het over?
http://www.youtube.com/watch?v=RX3go6jV-hQ


Hahahaha, geweldig!

Bartju
12-06-2010, 18:42
Hoe kan je nou vaak neer gaan met sparren?

Ik vind dat best wel vreemd.

Of dan spar je te wild, of je hebt echt een medisch probleem.

Denk ik.

het is geen complete ko ik ga eerder knock down dan andere.

het gevolg is dat ik dan terug houdener ga vechten en teveel ga denken
waarna ik dus uit de concentratie ben. en ik dus gaten laat vallen.
het is een combi van mooi glaswerkje onder mn mond en mentaal iets.
ik kan daarna wel weer verder maar t zijn in de partij toch
wel 8 tellen.

Budokan
12-06-2010, 20:21
Heb je geen goeie trainer waar je dit aan kunt voorleggen? Lijkt mij dat je niet echt veel kan met deze adviezen. Misschien heb je een timing van niks, misschien laat je steeds je dekking hangen, misschien......... We kunnen advies geven wat we willen maar we hebben je nog nooit zien vechten. Miscchien preventief naar de carglass? beetje hpx2 er op smeren? Denk dat het beste advies is om een trainer te zoeken die jou laat zien wat je verkeerd doet

Bartju
12-06-2010, 20:44
Heb je geen goeie trainer waar je dit aan kunt voorleggen? Lijkt mij dat je niet echt veel kan met deze adviezen. Misschien heb je een timing van niks, misschien laat je steeds je dekking hangen, misschien......... We kunnen advies geven wat we willen maar we hebben je nog nooit zien vechten. Miscchien preventief naar de carglass? beetje hpx2 er op smeren? Denk dat het beste advies is om een trainer te zoeken die jou laat zien wat je verkeerd doet

ja als je zo denkt kun je het forum natuurlijk wel opdoeken.. :s
slechte beredenatie. ik snap wat je bedoelt en hij geeft me natuurlijk ook advies
maar er zijn meerdere visie's op 1 'probleem'

trainer Bv S'burg
12-06-2010, 21:48
Heb je geen goeie trainer waar je dit aan kunt voorleggen? Lijkt mij dat je niet echt veel kan met deze adviezen. Misschien heb je een timing van niks, misschien laat je steeds je dekking hangen, misschien......... We kunnen advies geven wat we willen maar we hebben je nog nooit zien vechten. Miscchien preventief naar de carglass? beetje hpx2 er op smeren? Denk dat het beste advies is om een trainer te zoeken die jou laat zien wat je verkeerd doet
Een trainer die het al zo ver laat komen dat je tijdens het spelboksen/sparren (meerdere malan) gaat zitten, is GEEN trainer maar een sadomachosist!

Bartju
13-06-2010, 00:04
Leren is met vallen en opstaan
aanpassen aanleren en afleren.
Dat ik wel eens neer ga daar moet ik iets op vinden samen met mijn trainer
zijn we nu mee bezig. ik ben een van de lichtste vechters van de school
de enigste in mijn gewichtsklasse dus ik sta ook vaak tegenover mensen die 15/20kg zwaarder zijn
(dat wil ik zelf) telt ook mee natuurlijk qua impact.
je kan vinden wat je wil van mn trainer maarja handig praten toch.
Als ik mij er prettig en goed bij voel dan is dat het belangrijkste!

Irishrover
13-06-2010, 00:23
Bartjuh, 15/20 KG verschil scheelt inderdaad best veel.
Massa verschil is één van de redenen waardoor je eerder K.O gaat als de ander.

Als iemand je goed raakt op je kin ga je 9 van de keer down of K.O, vooral als je indraait, snelheid maakt en pas op het allerlaatste moment alles aanspant. ( Stoot )

Verder ligt het ook aan op de manier hoe je vecht of als je aan het sparren bent, gespannen, agressief of zenuwachtig.

Allemaal kleine details die ervoor zorgen dat je eerder neergaat.

Bartju
13-06-2010, 00:31
Bartjuh, 15/20 KG verschil scheelt inderdaad best veel.
Massa verschil is één van de redenen waardoor je eerder K.O gaat als de ander.

Als iemand je goed raakt op je kin ga je 9 van de keer down of K.O, vooral als je indraait, snelheid maakt en pas op het allerlaatste moment alles aanspant. ( Stoot )

Verder ligt het ook aan op de manier hoe je vecht of als je aan het sparren bent, gespannen, agressief of zenuwachtig.

Allemaal kleine details die ervoor zorgen dat je eerder neergaat.

idd maar ik vindt de kwaliteiten van mijn trainer niet discutabel of de moeite waard om daarover te discuseren.
Maar je hebt gelijk het verschil is redelijk groot. en zelf ben ik agressieve vechter dus ik lok ook iets uit van hun kant
logisch. maar ik ga aanpassen en anders proberen te vechten.

R_D
13-06-2010, 00:41
ik heb een tip voor je, houd je kin op de borst.. kunnen ze je kin niet raken ;)

Irishrover
13-06-2010, 00:52
idd maar ik vindt de kwaliteiten van mijn trainer niet discutabel of de moeite waard om daarover te discuseren.
Maar je hebt gelijk het verschil is redelijk groot. en zelf ben ik agressieve vechter dus ik lok ook iets uit van hun kant
logisch. maar ik ga aanpassen en anders proberen te vechten.

Nee precies, je trainer za wel genoeg verstand hebben van het spelletje & zal zeker wel met een oplossing komen.

Hoor graag van je als het je lukt om minder snel down te gaan.

Good Luck

Irishrover
13-06-2010, 00:53
.

Bartju
13-06-2010, 14:27
Nee precies, je trainer za wel genoeg verstand hebben van het spelletje & zal zeker wel met een oplossing komen.

Hoor graag van je als het je lukt om minder snel down te gaan.

Good Luck


Tuurlijk thnks!

trainer Bv S'burg
13-06-2010, 18:05
Nee precies, je trainer za wel genoeg verstand hebben van het spelletje & zal zeker wel met een oplossing komen.

Hoor graag van je als het je lukt om minder snel down te gaan.

Good Luck

en als de trainer dat niet kan, kun je mischien aan je medestanders op de gym vragen of ze wat gecontroleerder sparren en helemaal als je zo licht bent, behalve als het allemaal van dik houd zaagd men planken vechters zijn?

Primal
15-06-2010, 11:04
Maar is het nu een wedstrijd die je vecht of een demo zoals op de site staat.....?

Bartju
15-06-2010, 17:41
Top! Let me know!
Moet de avond ervoor tot 05:00 draaien.. dus hopelijk niet te vroeg;)

Hendy ik heb ff na gevraagd..
er staan 46 wedstrijden op het programma zoals ik gehoort heb en het begint vanaf 12.00
er worden ook demo's gedraait.

Bartju
15-06-2010, 17:42
Maar is het nu een wedstrijd die je vecht of een demo zoals op de site staat.....?

nee het is echt een wedstrijd

Hendy
15-06-2010, 19:11
Hendy ik heb ff na gevraagd..
er staan 46 wedstrijden op het programma zoals ik gehoort heb en het begint vanaf 12.00
er worden ook demo's gedraait.

46 maar? das nie zo veel;)

Laat het me even weten als er een MM is.. welke partij je draait.
Dan hou ik daar rekening mee!

En zet alvast 2 mixfight.nl reporters op de lijst (als dit mogelijk is), probeer ik ook een fotograaf mee te nemen;)

Succes met je verdere voorbereiding man!!

Bartju
15-06-2010, 21:25
46 maar? das nie zo veel;)

Laat het me even weten als er een MM is.. welke partij je draait.
Dan hou ik daar rekening mee!

En zet alvast 2 mixfight.nl reporters op de lijst (als dit mogelijk is), probeer ik ook een fotograaf mee te nemen;)

Succes met je verdere voorbereiding man!!

Ok tof man!
Hardstikke bedankt ik ga er iets moois van proberen te maken!;)