PDA

View Full Version : Gegard Mousasi



MMA Fan
16-06-2010, 15:15
Het is stil rondom Gegard....heb al een tijdje niks gehoord over hem of van hem, geen update, geen nieuwe column en eigenlijk ook helemaal niets na zijn laatse gevecht. Natuurlijk zal hij zwaar teleurgesteld zijn geweest na zijn verliespartij maar had graag zijn commentaar willen horen/zien.

Ik hoop dat alles goed gaat met deze topper en dat ie snel weer in actie komt....

YoMarK
16-06-2010, 15:17
x2

dirk5
16-06-2010, 15:18
Het is stil rondom Gegard....heb al een tijdje niks gehoord over hem of van hem, geen update, geen nieuwe column en eigenlijk ook helemaal niets na zijn laatse gevecht. Natuurlijk zal hij zwaar teleurgesteld zijn geweest na zijn verliespartij maar had graag zijn commentaar willen horen/zien.

Ik hoop dat alles goed gaat met deze topper en dat ie snel weer in actie komt....

10 Juli, dream 15 als het goed is....

XanaduNL
16-06-2010, 15:39
Hij heeft minimaal 1x commentaar gegeven na zijn laatste gevecht.

Overigens wel jammer dat Dream die matchups zo laat pas in orde heeft.

GerritTonijn
16-06-2010, 16:53
Laten we eerlijk zijn, de top MMA fighters zijn meestal top worstelaars, juist het gene wat hij niet kan, dus als je jezelf niet meer de top ziet bereiken, heeft de weg ernaartoe weinig zin. Misschien dat hij een carrière switch overweegt.

remco pardoel
16-06-2010, 17:05
Het heeft niets met worstelen te maken wat bij Gegard in de weg zat.
Er speelde meer zaken.

Hij is nu hard aan het trainen wat ik van hem vernomen heb.
Wel op een andere manier als voorheen.

sebastiaan
16-06-2010, 17:10
Laten we eerlijk zijn, de top MMA fighters zijn meestal top worstelaars, juist het gene wat hij niet kan, dus als je jezelf niet meer de top ziet bereiken, heeft de weg ernaartoe weinig zin. Misschien dat hij een carrière switch overweegt.

Lijkt me wat voorbarig.. Hij is jong en kan nog een hoop bij leren.
Bovendien zijn er ook veel top vechters die niet het worstelen als basis hebben.
Denk dat hij makkelijk een comeback kan maken.
Z'n hele grondspel, worstelen en jiujitsu kunnen nog mijlen omhoog.

Chane
16-06-2010, 17:12
Laten we eerlijk zijn, de top MMA fighters zijn meestal top worstelaars, juist het gene wat hij niet kan, dus als je jezelf niet meer de top ziet bereiken, heeft de weg ernaartoe weinig zin. Misschien dat hij een carrière switch overweegt.
Wat een opmerking...
Hij is pas 24 en heeft na een winning streak van 15 partijen 1x verloren en nu hoort hij niet meer tot de top?!?

GerritTonijn
16-06-2010, 17:14
Wat een opmerking...
Hij is pas 24 en heeft na een winning streak van 15 partijen 1x verloren en nu hoort hij niet meer tot de top?!?

gaat niet om dat getal 1, gaat erom dat hij blijkbaar niet met topworstelaars mee kan. Ik zie een match tegen Rashad hetzelf uitspelen.

DennK
16-06-2010, 17:22
Merken we vanzelf dan als dit gebeurd! Hij weet zelf wel wat die kan verbeteren.. dus daar is die vast aan het werken!

sebastiaan
16-06-2010, 17:26
gaat niet om dat getal 1, gaat erom dat hij blijkbaar niet met topworstelaars mee kan. Ik zie een match tegen Rashad hetzelf uitspelen.

Tja het was toch een voorspelbaar zwaktepunt.
Er zijn geen Nederlandse vechters met een sterke worstelbasis.. Dus zou je dan maar meteen alle Nederlandse vechters afschrijven?
Tijd zal het leren.
Punt is dat Machida ook niet kan worstelen, of Shogun, ook hele slechte worstelaar, Wanderly, Anderson, Big en lil Nog..

GerritTonijn
16-06-2010, 17:34
Punt is dat Machida ook niet kan worstelenmachida is master in sumo. Shogun kan idd niet worstelen, maar heeft imo veel meer power in zn striking.

Ik zie persoonlijk ook rashad van shogun winnen met 25min lay and pray.

Anderson heeft master TK defense, net als Liddell, Nog and Wan. horen imo niet echt bij de top. (top 3-5)

dark
16-06-2010, 17:40
Wat een onzin, hij moet gewoon meer aandacht aan zn TD defense besteden.

lopez86
16-06-2010, 17:47
gaat niet om dat getal 1, gaat erom dat hij blijkbaar niet met topworstelaars mee kan. Ik zie een match tegen Rashad hetzelf uitspelen.

Wat een typisch voorbeeldje van Nederlandse mentaliteit hier.
"1x verliezen en je bent afgeschreven".
Ik ben niet specifiek Mousasi fan maar de inhoud van je posts in dit topic raken kant nog wal.

GerritTonijn
16-06-2010, 18:03
Hij is niet afgeschreven, ik denk dat hij, buiten de top worstelaars wel zo een beetje iedereen kan verslaan, en zoals ik al zei, het gaat me niet om dat hij 1x verloor, maar de manier waarop, er zit blijkbaar zo een huge gap tussen zijn TDD en de andere top, dat de vraag is of je dit op tijd kan inhalen.

CannieY
16-06-2010, 18:26
nog steeds grote mousasi fan... hij mag wel van zich laten horen het hoeft niet persee negatief (dus over de laatste pot), ook gewoon waar hij mee bezig is etc waardeer ik

Tehlirian
16-06-2010, 19:34
gaat niet om dat getal 1, gaat erom dat hij blijkbaar niet met topworstelaars mee kan. Ik zie een match tegen Rashad hetzelf uitspelen.
Rashad is niet eens half zo goed als King Mo. King Mo is van olympisch niveau... Rashad = glazen kin TUF die heel veel geluk heeft gehad de laatste tijd.

Fyodor
16-06-2010, 19:36
Hij is niet afgeschreven, ik denk dat hij, buiten de top worstelaars wel zo een beetje iedereen kan verslaan, en zoals ik al zei, het gaat me niet om dat hij 1x verloor, maar de manier waarop, er zit blijkbaar zo een huge gap tussen zijn TDD en de andere top, dat de vraag is of je dit op tijd kan inhalen.

Adviseer je dan ook de rest van de Nederlandse MMA vechters om een carriereswitch te doen? Aangezien geen enkele Nederlandse MMA vechter een goede worstelbasis heeft...

Tehlirian
16-06-2010, 19:37
Het heeft niets met worstelen te maken wat bij Gegard in de weg zat.
Er speelde meer zaken.

Hij is nu hard aan het trainen wat ik van hem vernomen heb.
Wel op een andere manier als voorheen.
Ik vind het apart dat Gegard bij HyeFighters ging trainen. Daar kan je je toch niet voorbereiden voor een worstelaar?

Hoe dan ook, Mousasi komt terug. King Mo is verreweg de beste worstelaar @ LHW en een topvechter, hij kan bijna iedereen in de gewichtsklasse een pak slaag geven, en datzelfde geld voor Mousasi.

dirk5
16-06-2010, 19:57
Rashad = glazen kin TUF die heel veel geluk heeft gehad de laatste tijd.


dude... WTF? Je kunt veel van Rashad zeggen maar een glazen kin met een record van 15-1 waaronder gevechten op HW?

nee, die vlieger gaat niet op.

GerritTonijn
16-06-2010, 20:09
Adviseer je dan ook de rest van de Nederlandse MMA vechters om een carriereswitch te doen? Aangezien geen enkele Nederlandse MMA vechter een goede worstelbasis heeft...

Welke andere NL vechters? Ali, heeft imo de kracht om de clinch en striking te controleren en daarna heeft hij IMO ook betere worstel skills.

welke buiten ali bedoel je? Sommige vechters zullen naar mijn idee nooit de top bereiken op MMA gebied, maar kunnen desondanks nog wel entertaining zijn, a la manhoef-lawler.

wrestler_nl
16-06-2010, 20:19
Gegard Mousasi's grote gap is zijn takedown(defense) & sinds de meeste amerikanen goede worstelaars zijn zou hij die extreem moeten verbeteren. Kan dat? JA!
hij is jong,talentvol & atletisch maar het zou wel beter zijn als hij in de states traint. (zie: ATT,Team quest,Xtreme Couture etc.)

yuko
16-06-2010, 20:33
Gegard Mousasi's grote gap is zijn takedown(defense) & sinds de meeste amerikanen goede worstelaars zijn zou hij die extreem moeten verbeteren. Kan dat? JA!
hij is jong,talentvol & atletisch maar het zou wel beter zijn als hij in de states traint. (zie: ATT,Team quest,Xtreme Couture etc.)

Idd bij 1 van de top teams in Amerika trainen lijkt mij ook de beste keuze. Daar zit op dit moment gewoon het meeste kennis over het complete spel. Staand kan je natuurlijk meer leren in Nederland maar dat is voor Mousasi geen probleem

ijsbier
16-06-2010, 21:30
Laten we eerlijk zijn, de top MMA fighters zijn meestal top worstelaars, juist het gene wat hij niet kan, dus als je jezelf niet meer de top ziet bereiken, heeft de weg ernaartoe weinig zin. Misschien dat hij een carrière switch overweegt.

man wat een gelul, ga eens een keer met hem trainen zou ik zeggen.





WAR GEGARD!

GerritTonijn
16-06-2010, 21:46
man wat een gelul, ga eens een keer met hem trainen zou ik zeggen.




WAR GEGARD!

en wat zou dat bewijzen? Ik ben geen top MMA'er

ijsbier
16-06-2010, 22:12
en wat zou dat bewijzen? Ik ben geen top MMA'er

nee maar je denkt er wel alles van af te weten, dus dan kun je eens mooi aanschouwen hoe goed die jongen is.

123trisweat
16-06-2010, 22:17
ben een Mousasi fan hoop dat ie het vuur weer heeft gevonden/ vindt (als ie het überhaupt heeft verloren)

MilfhunterMMA
16-06-2010, 22:22
Mousasi is een topper. Zijn record spreekt boekdelen en vergeet niet dat hij het was die de meeste schade uitdeelde in de partij tegen Mo Lawal. Die had een best ei op zn kop. Individuen die verkondigen dat Mousasi niet met de top mee kan spreken mijns inziens flauwekul. Dat hij mee kan met de top heeft hij wel bewezen (ik vind zijn meest indrukwekkende overwinning die tegen Lombard overigens).

GerritTonijn
16-06-2010, 22:26
Lombard = top?

Briant
16-06-2010, 22:31
Lombard = top?

Lombard is een zeer sterke judoka, iemand die het neerhalen van zijn tegenstander wel in de vingers heeft.

Om Mousasi nu al af te schrijven vind ik niet nodig. Als hij op de juiste manier met de juiste mensen gaat trainen, kan hij nog ver komen. Het is geen Lidell, Ortiz of Coleman maar een "knaapje" van slechts 25 jaar. Remco heeft ook al gemeld dat Mousasi anders is gaan trainen dan daarvoor en hij is toch iemand waar je wel wat van aan mag nemen als het over MMA gaat.

Irishrover
16-06-2010, 22:37
Sprak Ruben van der Giessen pas nog, hij zei dat hij volop aan het trainen was & geeft soms een seminair.

TOON
16-06-2010, 22:46
mousasi komt zeker terug....zeer intelligente vechter, die zal leren van z'n verlies en keihard terug komen!

GerritTonijn
16-06-2010, 23:15
Lombard is een zeer sterke judoka, iemand die het neerhalen van zijn tegenstander wel in de vingers heeft.

Om Mousasi nu al af te schrijven vind ik niet nodig. Als hij op de juiste manier met de juiste mensen gaat trainen, kan hij nog ver komen. Het is geen Lidell, Ortiz of Coleman maar een "knaapje" van slechts 25 jaar. Remco heeft ook al gemeld dat Mousasi anders is gaan trainen dan daarvoor en hij is toch iemand waar je wel wat van aan mag nemen als het over MMA gaat.

het mag toch wel duidelijk zijn dat judo totaal wat anders is dan worstelen....ik denk dat Gegard deze fout ook maakte, in zijn pre-fight interview, gaf hij aan Mo's worstelen geen probleem te vinden, gezien hij al vaker tegen top judoka's heeft gestaan en gewonnen.

ARMENIA
16-06-2010, 23:22
Hyefighters, dat is toch geen gym. volgens mij is dat gewoon een groep mensen die alle uitslagen van armeniers bijhouden en nieuws posten over armeense vechters. glendale fighting club, hayastan acadamy en je hebt er nog één. dat zijn gyms waar mensen trainen en hyefighters is gewoon een soort van organisatie, of heb ik dat verkeerd?

Briant
16-06-2010, 23:24
het mag toch wel duidelijk zijn dat judo totaal wat anders is dan worstelen....ik denk dat Gegard deze fout ook maakte, in zijn pre-fight interview, gaf hij aan Mo's worstelen geen probleem te vinden, gezien hij al vaker tegen top judoka's heeft gestaan en gewonnen.

En intelligente mensen (zoals Mousasi) leren van hun fouten :)

GerritTonijn
16-06-2010, 23:26
En intelligente mensen (zoals Mousasi) leren van hun fouten :)

true, hoop ook dat dat gebeurd, maar hij loopt jaren achter op worstel gebied, probleem is dat carrières snel afbrokkelen, dus zeggen dat hij alle tijd heeft ben ik het niet mee eens. Enige wat ik SF en/of Dream wil zien doen dan, is gewoon non-wrestlers voor hem opstellen, zodat hij in de tussentijd (tot hij weer een worstelaar tegen komt) goed voorbereid is.

kooivechter
16-06-2010, 23:42
machida is master in sumo. Shogun kan idd niet worstelen, maar heeft imo veel meer power in zn striking.

Ik zie persoonlijk ook rashad van shogun winnen met 25min lay and pray.

Anderson heeft master TK defense, net als Liddell, Nog and Wan. horen imo niet echt bij de top. (top 3-5)

ja maar er is een groot verschil met shogun. Die is een supergrondvechter, en die kan rashad niet op de grond houden en dat kan wel bij Mousasi nog op dit moment. Shogun kan het zich veroorloven om een slechte takedown te maken of om op de grodn gegooid te worden. Dat zag je ook wel weer bij Machida die niet op de grond te krijgen is. mousasi kan dat nog niet omdat zijn ground game nog niet goed genoeg is tegen een topworstelaar.

Tehlirian
17-06-2010, 00:04
Hyefighters, dat is toch geen gym. volgens mij is dat gewoon een groep mensen die alle uitslagen van armeniers bijhouden en nieuws posten over armeense vechters. glendale fighting club, hayastan acadamy en je hebt er nog één. dat zijn gyms waar mensen trainen en hyefighters is gewoon een soort van organisatie, of heb ik dat verkeerd?
Ja, Glendale dus... Mijn fout. Ik dacht dat ik dat in een filmpje zag, maar ik kan die niet meer vinden.

Ulis-E
17-06-2010, 10:47
Laten we eerlijk zijn, de top MMA fighters zijn meestal top worstelaars, juist het gene wat hij niet kan, dus als je jezelf niet meer de top ziet bereiken, heeft de weg ernaartoe weinig zin. Misschien dat hij een carrière switch overweegt.

dus hij moet gewoon opgeven?

gadverdamme wat een zwartkijkerij, met zo'n instelling wordt je nooit kampioen, op welk gebied dan ook


die jongen verliest een keertje in z'n nog piepjonge carriere... nah prima toch? van je verliestpartijen leer je het meest.. hij weet nu waar ie aan moet werken..


veel suc6 gegard!

YoMarK
17-06-2010, 10:55
We moeten ook niet vergeten dat Lawal misschien wel de beste worstelaar is in het MMA van dit moment.

MilfhunterMMA
17-06-2010, 11:52
qua naam niet natuurlijk, wat skillset wel mij betreft. Verder heb je natuurlijk sobral, jacare, manhoef en kang. De manier waarop mousasi het doorgaans doet is ook indrukwekkend.

GerritTonijn
17-06-2010, 11:57
dus hij moet gewoon opgeven?

gadverdamme wat een zwartkijkerij, met zo'n instelling wordt je nooit kampioen, op welk gebied dan ook


die jongen verliest een keertje in z'n nog piepjonge carriere... nah prima toch? van je verliestpartijen leer je het meest.. hij weet nu waar ie aan moet werken..


veel suc6 gegard!

ik zeg niet dat hij MOET opgeven, ik zeg alleen, hij is al zo lang stil na zijn verlies, dat hij misschien met andere dingen bezig is. Zoals ik al zei, het gaat niet om dat hij verloor, maar de manier waarop. Je gaat zelf toch niet zeggen dat het totaal 'afwezig' zo een lange tijd na een championship fight zonder enig media contact (ofja, dat ene berichtje dan), niet enige vragen oproept?

YoMarK
17-06-2010, 12:04
Afgezien van het worstelen....Mousasi is wel degelijk goed op de grond, daar heeft hij niet genoeg mee gedaan imho. In ronde 4 en 5 had hij ondanks dat hij natuurlijk moe was best wat meer risico kunnen(moeten) nemen(Mo Lawal heeft natuurlijk wel een goede GnP) en een aantal submission pogingen kunnen doen.
Makkelijk praten natuurlijk...maar hij gaf het nu zo gemakkelijk weg an Mo.

Sjakiezwart
17-06-2010, 12:08
Geinig om te horen dat iemand moet opgeven van degene die Anthony Robbins als avatar heeft. Wellicht moet je eens een boek openslaan van de beste man. Dat staat vol van mensen die niet opgaven, maar juist naar een beter oplossing zochten. Als je worstelen tekort schiet ga je toch eerst meer trainen op je worstelen om te kijken hoe ver je daar mee komt. Loodgieter worden kan altijd nog.

remco pardoel
17-06-2010, 12:27
Je vergist je. GT

zijn Anderson Silva, Wanderlei Silva, Michida, BJ Penn, Shogun, NInja, OVereem, Mousasi, Jacare, Emalienko worstelaars?
Even bij de les blijven GT

Overeem en Mousasi hebben beide een gelijkwaardige kwaliteit aan worstelen.

Beide zullen ook echt niet mee komen met een Judoka op (inter)nationaal niveau
En het niveau met Judo ligt wat hoger hier in Europa als dat van het worstelen.
In het oostblok is het 50/50 en in de USA wordt er meer aan worstelen gedaan

Zinvolle discussie

GerritTonijn
17-06-2010, 14:31
Geinig om te horen dat iemand moet opgeven van degene die Anthony Robbins als avatar heeft. Wellicht moet je eens een boek openslaan van de beste man. Dat staat vol van mensen die niet opgaven, maar juist naar een beter oplossing zochten. Als je worstelen tekort schiet ga je toch eerst meer trainen op je worstelen om te kijken hoe ver je daar mee komt. Loodgieter worden kan altijd nog.

ik zeg niet dat hij MOET opgeven, ik zeg alleen, hij is al zo lang stil na zijn verlies, dat hij misschien met andere dingen bezig is.

Zie totaal niet wat Tony hier mee te maken heeft, of dat jij weet wat ik wel en niet gelezen heb.
Ik snap wel weer dat ik blijkbaar hier neerlands trots 'beledig', maar vergelijk zijn situatie eens met die van Dan hardy, werd ook 5 rondes lang gedomineerd,maar van hem zien we wel constant interview over hoe hij zijn training weer oppakt en hoe hij weer opzich zijn weg naar de top wil vervolgen. De radio-stilte rondom een former CHAMP is nou niet echt 'slim' imo, tenzij hij wil dat de US-fans hem vergeten.

GerritTonijn
17-06-2010, 14:36
Je vergist je. GT

zijn Anderson Silva, Wanderlei Silva, Michida, BJ Penn, Shogun, NInja, OVereem, Mousasi, Jacare, Emalienko worstelaars?
Even bij de les blijven GT




Ik heb dit al beantwoord,AS heeft master TDD, BJpenn ook, shogun niet meer beter op de grond/striking, jacare is zelf de agressor op grond gebied, overeem ook al gehad, W.silva en ninja horen imo niet meer bij de top, en machida is master in sumo (worstelen). Fedor is geval apart.

remco pardoel
17-06-2010, 15:48
en ook nog Akiyama was ik vergeten te noemen en alleen zijn geen topworstelaars
I rest my case :)

GerritTonijn
17-06-2010, 15:49
en ook nog Akiyama was ik vergeten te noemen en alleen zijn geen topworstelaars
I rest my case :)

Akiyama is top 5?

remco pardoel
17-06-2010, 15:50
Je hoeft echt GEEN redelijke tot goede worstelaar te zijn om bij de top 10 (wereldtop) te behoren.
Eigenlijk helemaal niet.. het is makkelijk als je de basis beheerst en ook een beetje de basis van het judo onder de knie hebt
Dat zal je een betere MMA vechter maken

GerritTonijn
17-06-2010, 15:58
Je hoeft echt GEEN redelijke tot goede worstelaar te zijn om bij de top 10 (wereldtop) te behoren.
Eigenlijk helemaal niet.. het is makkelijk als je de basis beheerst en ook een beetje de basis van het judo onder de knie hebt
Dat zal je een betere MMA vechter maken

True, maar dan moet de rest wel op een hoger niveau liggen (A.S bv met zn striking).

marcelt
17-06-2010, 22:40
Emelianenko geen worstelaar Remco? Komt toch uit het sambo worstelen......

remco pardoel
17-06-2010, 22:59
Sambo Worstelen is een hybride vorm tussen het worstelen en Judo. en niet het klassieke worstelen zoals GT het graag ziet...

GerritTonijn
17-06-2010, 23:15
Maar even om terug te komen, op mijn grootste 'zorg' wat ik al noemde, is de media stilte, na zijn match was er in de US media NIKS (tot nu toe) meer geschreven over mousasi, het mag toch duidelijk zijn dat een fanbase belangrijk is voor je marktwaarde. We zien nu Ali zichzelf goed promoten met zijn mini-docu bv. Je kan zeggen wat je wilt over dat het een klein opstootje is in zijn carriere, en dat het maar 1 loss tov 15 wins zijn, maar de manier waarop die nu 'afzwakt' in de US (media-wise) is verre van verstandig.

Pahlavan
17-06-2010, 23:20
Maar even om terug te komen, op mijn grootste 'zorg' wat ik al noemde, is de media stilte, na zijn match was er in de US media NIKS (tot nu toe) meer geschreven over mousasi, het mag toch duidelijk zijn dat een fanbase belangrijk is voor je marktwaarde. We zien nu Ali zichzelf goed promoten met zijn mini-docu bv. Je kan zeggen wat je wilt over dat het een klein opstootje is in zijn carriere, en dat het maar 1 loss tov 15 wins zijn, maar de manier waarop die nu 'afzwakt' in de US (media-wise) is verre van verstandig.

qua marketing en populariteit heb je wel gelijk maar heeft verder niks met zijn skills te maken. ik denk dat mousasi nu gewoon in alle rust flink aan zijn skills wilt werken om sterk terug te komen.

en btw... mousasi was eigenlijk zelf nooit zo media-geil als veel andere vechters... op dat gebied lijkt hij een beetje op fedor

GerritTonijn
17-06-2010, 23:37
qua marketing en populariteit heb je wel gelijk maar heeft verder niks met zijn skills te maken. ik denk dat mousasi nu gewoon in alle rust flink aan zijn skills wilt werken om sterk terug te komen.

en btw... mousasi was eigenlijk zelf nooit zo media-geil als veel andere vechters... op dat gebied lijkt hij een beetje op fedor

true, maar fedor heeft nog een management dat hem een beetje in de picture houd met trainingspics etc. of foto's van zn feestjes :P
Al stuur je 1x per maand 1 of 2 pics van je training of een gebeurtenis, is al genoeg om de media beetje 'aware' te houden van dat je nog serieus bezig bent.

remco pardoel
18-06-2010, 09:30
Ik had je al eerder aangegeven wat ik van hem persoonlijk vernomen had over zijn trainingen.
(zie een paar pagina's hiervoor)

Gegard zit, gelukkig, heel anders in elkaar en is alleen bezig met trainen en zijn toekomst.
Wat dat betreft is hij inderdaad gelijk aan Fedor zoals Pahlavan het schrijft.
Hij waardeert zjjn fans enorm (zie facebook) maar Gegard is heel erg introvert / bescheiden.

Wellicht zou het een leuk idee zijn om een interview te houden en misschien komt er wel wat nieuws van zijn kant binnenkort.

GerritTonijn
18-06-2010, 13:52
Zoals ik al zei, dat hij introvert is hoeft geen probleem te zijn, zolang er maar een management achter zit dat hem alsnog promoot in 'stille tijden.
Wie is zijn management eigenlijk, Apy/m-1 niet meer toch?

redjuh
18-06-2010, 14:19
oke als ik het goed begrijp wordt zijn laatste verlies geweten aan zijn gebrek aan worstelkwaliteit en of takedown defense... imo was hij in die partij totaal initiatiefloos en leek er gewoon geen zin in te hebben of het niet op te kunnen brengen om te vechten. ik dacht echt dat hij ziek was oid, of een flinke blessure had (rug misschien) waardoor hij zo immobiel was.

ik zal wel iets gemist hebben

dirk5
18-06-2010, 14:34
het is een topper maar zijn TD is gewoon beneden pijl, dit heeft hij altijd nog goed op kunnen lossen vanaf zijn rug (Kang, Manhoef, Jacare) maar dit blijft natuurlijk een probleem.

remco pardoel
18-06-2010, 15:10
Redjuh:
Hij zat niet lekker in zijn vel, en dat had hij mee genomen naar zijn partij toe.
Dat was de reden die hij mij aangaf.

Zijn worpen zijn wel van redelijke / goede kwaliteit en dit schrijf ik niet om dat ik een Mousasi nuthugger ben.
Hij gaat altijd met een plan de wedstrijd in normaal gesproken (op zijn laatste wedstrijd na)
Hij neemt mensen mee naar de grond of laat zich dirigeren om het daar af te maken.

Dingen zijn bij hem geen toeval geweest in de laatste 18 maanden.

Tehlirian
18-06-2010, 15:53
http://i33.tinypic.com/2r2oy2o.jpg
http://i27.tinypic.com/2h2qmat.jpg
http://i.cr3ation.co.uk/dl/s1/gif/trip2.gif

WAR GEGHARD!

redjuh
18-06-2010, 15:58
Redjuh:
Hij zat niet lekker in zijn vel, en dat had hij mee genomen naar zijn partij toe.
Dat was de reden die hij mij aangaf.

Zijn worpen zijn wel van redelijke / goede kwaliteit en dit schrijf ik niet om dat ik een Mousasi nuthugger ben.
Hij gaat altijd met een plan de wedstrijd in normaal gesproken (op zijn laatste wedstrijd na)
Hij neemt mensen mee naar de grond of laat zich dirigeren om het daar af te maken.

Dingen zijn bij hem geen toeval geweest in de laatste 18 maanden.

ik weet hoe verschrikkelijk goed deze jongen is. daarom dacht ik dat er iets echt niet goed kon zijn bij hem. in 1ste instantie denk je natuurlijk aan een fysiek mankement, maar dingen naast zijn werk kunnen net zoveel invloed hebben. gebrek aan kwaliteit zou ik in zijn geval helemaal niets aan wijten.

GerritTonijn
18-06-2010, 16:57
hij moet ook eens stoppen met die upkicks imo. waist of time/energy, lijkt wel alsof die constant voor een 2e jacare aan het zoeken is, ipv terug staand te komen.

Tehlirian
18-06-2010, 17:37
hij moet ook eens stoppen met die upkicks imo. waist of time/energy, lijkt wel alsof die constant voor een 2e jacare aan het zoeken is, ipv terug staand te komen.
Hij won van Sokoudjou dankzij de upkick in die gif. Mo is volgens mij niet één keer langs guard gekomen, dankzij de upkicks. Jacaré KTFO, en ook hij kwam niet ver op de grond. Mousasi doet het prima met de upkicks.

GerritTonijn
18-06-2010, 17:53
Hij won van Sokoudjou dankzij de upkick in die gif.what?


Mo is volgens mij niet één keer langs guard gekomen, dankzij de upkicks.
niet mee eens.

Jacaré KTFO

Ik zeg niet snel lucky kick, maar dit kwam er dicht bij in de buurt.

Tehlirian
18-06-2010, 20:55
what?


niet mee eens.


Ik zeg niet snel lucky kick, maar dit kwam er dicht bij in de buurt.
Ahh, heb me vergist over Sokoudjou

Waarom ben je het er niet mee eens dan?

GerritTonijn
18-06-2010, 21:41
Ahh, heb me vergist over Sokoudjou

Waarom ben je het er niet mee eens dan?

Gegard had gewoon goede bottom control, vind dat je het niet pasen van guard niet volledig kan toeschrijven aan upkicks, zo leek mo ook weinig zin te hebben in side of half guard.

Tehlirian
18-06-2010, 23:14
Gegard had gewoon goede bottom control, vind dat je het niet pasen van guard niet volledig kan toeschrijven aan upkicks, zo leek mo ook weinig zin te hebben in side of half guard.
Waarom stond hij dan steeds op? Lijkt me niet omdat hij het prettiger vond om voeten in z'n gezicht te vangen dan vuisten.

GerritTonijn
18-06-2010, 23:15
Waarom stond hij dan steeds op? Lijkt me niet omdat hij het prettiger vond om voeten in z'n gezicht te vangen dan vuisten.

hoebedoel je? opstaan?

Tehlirian
18-06-2010, 23:49
hoebedoel je? opstaan?
http://img638.imageshack.us/img638/2865/kingmo.jpg
Zo zag het er zo'n beetje uit.

GerritTonijn
18-06-2010, 23:55
http://img638.imageshack.us/img638/2865/kingmo.jpg
Zo zag het er zo'n beetje uit.

ik weet hoe het eruit ziet, ik snap je punt alleen niet, main reason waarom Mo zo 'er boven' blijft is omdat hij anders geen power in zn shots heeft (in guard).

Tehlirian
19-06-2010, 00:33
ik weet hoe het eruit ziet, ik snap je punt alleen niet, main reason waarom Mo zo 'er boven' blijft is omdat hij anders geen power in zn shots heeft (in guard).
Ja, en lukte dat? Nee. Waarom niet? Upkicks...

GerritTonijn
19-06-2010, 00:39
Ja, en lukte dat? Nee. Waarom niet? Upkicks...

ik snap ej totaal niet? Wat lukte niet?

Tehlirian
19-06-2010, 01:17
ik snap ej totaal niet? Wat lukte niet?
Mo postured om GnP te leveren/guard te passeren maar elke keer zet Mousasi zijn upkicks in tot Mo na wat geduikel weer terug gaat naar op Mousasi liggen.

El Bambino
19-06-2010, 11:42
Het is heel simpel, Gegard waande zich onverslaanbaar en heeft zijn huiswerk niet goed gedaan. Mo is een echte worstyelaar a la GSP. Je kan het zelfvertrouwen noemen, maar ook arrogantie en Gegard is op zijn ple gezet!

Djani
19-06-2010, 12:44
Het is heel simpel, Gegard waande zich onverslaanbaar en heeft zijn huiswerk niet goed gedaan. Mo is een echte worstyelaar a la GSP. Je kan het zelfvertrouwen noemen, maar ook arrogantie en Gegard is op zijn ple gezet!

Wel cool dat jij in z'n hoofd kan kijken, wil ik ook wel kunnen

Justinian
19-06-2010, 12:57
Wel cool dat jij in z'n hoofd kan kijken, wil ik ook wel kunnen
x2
De verliespartij kan verschillende redenen hebben. Dat hij niet om zou kunnen gaan met een worstelaar betwijfel ik. Hij heeft tegen goede worstelaars/judoka's gestaan en verslagen. Hij leek in deze partij echter niet helemaal zichzelf te zijn. Wat daar de reden van is, geen idee.

redjuh
19-06-2010, 15:22
ik weet hoe verschrikkelijk goed deze jongen is. daarom dacht ik dat er iets echt niet goed kon zijn bij hem. in 1ste instantie denk je natuurlijk aan een fysiek mankement, maar dingen naast zijn werk kunnen net zoveel invloed hebben. gebrek aan kwaliteit zou ik in zijn geval helemaal niets aan wijten.

...

lopez86
20-06-2010, 00:54
Hoe dan ook, ik weet wel één ding zeker en dat is dat King Mo al ver voor de partij diep in Gegard's hoofd gekropen was.
Ik heb Gegard zich nooit zo over tegenstander uit horen laten als King Mo, niet alleen hier via interviews en dergelijke maar ik hoorde het ook van hem zelf in de kleedkamer.
Daarom had ik bij voorbaat al geen goed gevoel bij deze partij, de trashtalking van King Mo had in mijn ogen wel degelijk effect op de mindset van Gegard die hem wel op kon vreten met haar en huid.
Aan zijn skillset ligt het echt niet, hij is hiervoor jaren ongeslagen geweest en ik vind het dan ook belachelijk en triest dat hij zo wordt afgeschreven door sommige forumleden hier, die blijkbaar geen idee hebben hoe het is om uberhaupt competitie te draaien en wat daar mentaal bij komt kijken.

Gegard komt echt wel terug, let op mijn woorden.

@ el Bambino: wat een bullshit, hilarisch.
Dat soort dingen kan je alleen weten als je een persoon werkelijk hebt leren kennen.
Arrogant overkomen (wat Gegard uberhaupt al niet doet) en arrogant zijn, zijn 2 verschillende dingen.
Maar oke, als je Gegard daadwerkelijk persoonlijk goed kent laat het dan effe weten, dan zit ik compleet fout.

Petrosyan188
20-06-2010, 01:31
we hebben allemaal gezien dat gegard gewoon zijn dag niet had, kan iedereen overkomen maar alleen de allerbeste van zijn klasse kan dat camoufleren door toch te winnen, dus gegard heeft nog veel werk aan de winkel maar heb er alle vertrouwen in dat gegard ooit met tranen van geluk in de octagon in maybe Los Angeles met de LHW UFC belt

El Bambino
20-06-2010, 02:16
Gegard is een fantastische vechter geen twijfel. Echter, er zijn altijd goede tergenstanders en ik verwacht van een professionele vechter dat ie zijn huiswwerk perfect uitvoert en niks aan het lot overlaat. Gegard is een PROF en als je werkelijk prof bent dan moet je je zo perfect mogelijk voorbereiden op een partij. Dit heb ik niet gezien tegen Mo, wat ik zag was dat Gegard geen rad zich wist tegen Mo zijn stijl en dat vind ik erg amateurisch, en zeker omdat Gegard voor de wedstrijd riep dat alles goed zou komen! Dus dat noem ik arrogantie. Een ware winnar a la Fedor heeft zich nooit laten verassen !

Irishrover
20-06-2010, 03:16
Hoe dan ook, ik weet wel één ding zeker en dat is dat King Mo al ver voor de partij diep in Gegard's hoofd gekropen was.
Ik heb Gegard zich nooit zo over tegenstander uit horen laten als King Mo, niet alleen hier via interviews en dergelijke maar ik hoorde het ook van hem zelf in de kleedkamer.
Daarom had ik bij voorbaat al geen goed gevoel bij deze partij, de trashtalking van King Mo had in mijn ogen wel degelijk effect op de mindset van Gegard die hem wel op kon vreten met haar en huid.
Aan zijn skillset ligt het echt niet, hij is hiervoor jaren ongeslagen geweest en ik vind het dan ook belachelijk en triest dat hij zo wordt afgeschreven door sommige forumleden hier, die blijkbaar geen idee hebben hoe het is om uberhaupt competitie te draaien en wat daar mentaal bij komt kijken.

Gegard komt echt wel terug, let op mijn woorden.

@ el Bambino: wat een bullshit, hilarisch.
Dat soort dingen kan je alleen weten als je een persoon werkelijk hebt leren kennen.
Arrogant overkomen (wat Gegard uberhaupt al niet doet) en arrogant zijn, zijn 2 verschillende dingen.
Maar oke, als je Gegard daadwerkelijk persoonlijk goed kent laat het dan effe weten, dan zit ik compleet fout.

Precies wat je zegt, dat trashtalk heeft hem iets gedaan, ik heb het hiervoor al gezegd, maar toen noemden ze me een psycholoog.
Hij was dat gepraat van Mo niet gewend, het leek alsof hij er niks mee kon.

GerritTonijn
20-06-2010, 11:30
Precies wat je zegt, dat trashtalk heeft hem iets gedaan, ik heb het hiervoor al gezegd, maar toen noemden ze me een psycholoog.
Hij was dat gepraat van Mo niet gewend, het leek alsof hij er niks mee kon.

en zijn worstelen.

MilfhunterMMA
20-06-2010, 12:07
en zijn worstelen.

nou weten we wel dat jij dat vindt.

Irishrover
20-06-2010, 14:16
en zijn worstelen.

Haha, ik ga de partij straks nog een keer terug kijken.

GerritTonijn
20-06-2010, 14:45
Haha, ik ga de partij straks nog een keer terug kijken.

heb ik toevallig ook gister gedaan, en deed me soms denken aan gilbert yvel vs rotwell(gewoon laten vallen soms).

Sowieso, moet ik zeggen, dat tijdens de stand up, er ook niet veel 'voordeel' was voor gegard.

Ik zal er wel over ophouden,voor ik dreigbrieven krijg van gegard fans, maar nog een laatste woord, ik hoop dat gegard zich volledig op worstelen stort de komende tijd, misschien greg jackson? (mits het geld er is natuurlijk).