PDA

View Full Version : Wanderlei Silva: 'After years of fighting, my body made me stop this time'



Devilprince
23-06-2010, 21:05
"I went through a very tense and difficult weekend and had a very hard decision. Two weeks ago I felt pain in my knee while I was training wrestling. I had an MRI of my knee and three doctors told me my knee was torn. I took medicine to help with the pain, and although my knee felt loose, I said 'no,' this date is very important to me and I continued training. Last Friday, during sparring, I injured my rib. It was very painful and the next day I had an x-ray and an MRI. I discovered I had three broken ribs. After years of fighting, my body made me stop this time. This is a very, very, very hard moment for me. This was a fight I really, really desired. You cannot imagine how much I wanted to fight on this card. It was my birthday, I had friends and family from Brazil and around the world coming to see me and now I cannot fight. I apologize to my opponent. I hope that I can fight with you in the future. You are an amazing fighter."

MMA Mania - UFC blog for UFC news, results, videos, rumors, fights, pics and tickets (http://www.mmamania.com/)

Pride_187
23-06-2010, 21:33
Mooi gesproken, anders dan toen hij nog de Pride kampioen was..

Harrie Nak
23-06-2010, 22:23
Reps voor Wand, de man is een icoon!

biggz
23-06-2010, 22:30
Moeilijke keuze, maar je gezondheid gaat voor

Slome
24-06-2010, 02:01
niets dan veel Respect voor deze warrior!!!!

Irishrover
24-06-2010, 02:11
Goed dat hij naar zijn lichaam luistert, ik begrijp de emotie & de passie, maar hij maakt een hele verstandige keuze.

XanaduNL
24-06-2010, 11:26
Gelijk heeft Silva.

(maar toch jammer dat Ortiz juist shit over hem heen krijgt in zo situatie...)

Fyodor
24-06-2010, 11:45
Gelijk heeft Silva.

(maar toch jammer dat Ortiz juist shit over hem heen krijgt in zo situatie...)

Die lokt het dan ook zelf uit met zijn totaal andere gedrag als Wanderlei Silva.
Weet je nog wat Ortiz zei over Mark Coleman toen hij door een blessure niet tegen Ortiz kon vechten?

YoMarK
24-06-2010, 11:45
Dat komt omdat Ortiz altijd wel iets heeft, en het bovendien al van te voren wist dat het niet goed zat.
Wand is geblesseerd geraakt tijdens de training, dat is iets anders.

amilster
24-06-2010, 11:57
kom op man met een gescheurde ACL en drie gebroken ribben een gevecht ingaan is botweg dom en getuigt niet van respect naar de tegenstander, hij heeft de enige juiste keuze gemaakt in mijn ogen

WARR WAND!!

Lennie
24-06-2010, 12:03
hier is de video

http://www.youtube.com/watch?v=3PkIjqBsLgM&feature=player_embedded#!

Pahlavan
24-06-2010, 13:11
hier is de video

http://www.youtube.com/watch?v=3PkIjqBsLgM&feature=player_embedded#!

damn arme wanderlei:( hoop echt dat alle operaties goed verlopen en dat hij sterk terug weet te komen!
sterkte wand

goro
24-06-2010, 14:15
Het kan zijn omdat hij onder zijn gewicht vecht dat hij gevoeliger is voor blessures.

Lionheart
24-06-2010, 15:29
Jammer, maar de beste man heeft ons echt de mooiste/hardste MMA partijen gegeven, dus dat zijn lichaam het nu een keer niet op kan brengen begrijp ik volledig.

Wand is a living legend!

SanderM
24-06-2010, 18:59
Wand heeft zoveel en zulke slopende gevechten achter de rug dat dit niemand in de koude kleren gaat zitten. Helaas komt dit nu nogal desastreus tot uiting in de opgelopen blessures. Daarentegen getuigen zijn uitspraken wel van de mentaliteit van een kampioen, nog steeds!
Ik hoop dat hij zijn rust pakt en na wat herstel weer sterk terugkomt! :thup: