PDA

View Full Version : Fabricio Werdum: "I don't want to take a step backwards and fight Overeem"



Harrie Nak
28-06-2010, 23:03
Fabricio Werdum shook the foundations of the MMA world Saturday night when he did the nearly unthinkable, forcing Russian superstar Fedor Emelianenko to tap to a triangle choke in the first round of their fight at Strikeforce: Fedor vs. Werdum.

For Emelianenko (32-2 1 NC) the loss marked his first defeat in MMA competition since a highly controversial doctor stoppage due to a cut he suffered from an illegal elbow by Tsuyoshi Kohsaka at the Rings King of Kings tournament in Japan in 2000.

For Werdum (14-4-1), it was the first step in a MMA career that will never be the same again.

From now on, whatever else he does, Werdum will forever be remembered as the man who dethroned "The Last Emperor."

Despite his success on June 26, the road to the fight was not a smooth one for Werdum, who was frustrated by several delays during the course of his training. Despite seeing the match rescheduled twice, the Brazilian jiu-jitsu ace managed to keep a positive mindset through his long training camp, and the results were obvious.

"The expectations were high," Werdum told Tatame.com (http://www.tatame.com/2010/06/27/Fabricio-Werdum). "I was well trained. Even though they changed the date of my fight, I didn't stop training... They scheduled it for April, then for May, and I didn't stop training, so, in fact, it end up being a good thing for me. I was physically great, 100% mentally, happy, gathered with my team, my family, my mom, my brother and my sister, the crew that came from Brazil, so the vibe was 100% positive. The guys from the event were upset because we made a lot of noise. The Athletic Commission wanted to give us a fine because we were making a huge mess, but we showed our happiness for everybody, it was a great vibe. And it was the fight I felt best about myself, I was at ease in the ring, in the dressing room, backstage, it was great."

Werdum had said in the buildup for the fight that his strategy would be to go for Emelianenko's neck, and it turned out that was exactly what happened. Above all, Werdum was focused on taking the fight to the ground.

"What we wanted was the submission, the rest was all part of the strategy to go for the ground as soon as possible, even if he came forward, I wanted to go for the ground," Werdum stated. "I couldn't make up my mind if I would go for his arm or his neck. I went one way, he defended himself, and then I went the other way, so that double attack was great, because while he defended his neck, I got his arm and tightened the triangle... You can watch the video of the bout and you'll see that I checked the feet, the shin, the arm, I checked it and I was going to stretch his arm right there. I grabbed his arm and he was about to tap out, but I didn't work out, so I tightened the triangle and it worked."

Despite appearing to be knocked down by Emelianenko early in the fight, Werdum says he was never really hurt.

"It wasn't a knockdown, it was more like I lost my balance because of the punch, but I'd go for the ground anyway, so I fell on the ground wanting to go there," Werdum clarified. "It wasn't a knockdown, not at all. I felt the blow, but it wasn't that strong, I just lost my balance."

So when you have defeated a living legend, what do you do for an encore? Werdum has already asked for a rematch with Emelianenko, but so far, he says, Strikeforce has not made a decision.

"No, they told me they'd see (about the rematch), so let's enjoy this win and maybe they'll have me confront Overeem, but let's see," Werdum said. "I just beat the best of the world, I don't want to take a step backwards and fight against Overeem. I want to fight against Fedor in 6 to 8 months from now in Russia, Rocky Balboa style."

Werdum is not intimidated by the prospect of fighting in Emelianenko's homeland- instead he seems to relish the idea.

"I believe that the crowd would be with him, but people would respect me and I'd bring my guys," Werdum imagined. "I'm sure that the Brazilians can make much more noise than a million Russians."

For now, though, MMA's new king slayer is happy to wind down and spend some well-earned rest time with his family.

"I'll go to Los Angeles to see my daughter and my wife," Werdum says of his immediate plans, "to eat a little bit, and spend a whole week doing barbecues (laughs)."

TOON
28-06-2010, 23:17
jankerd! nu moet ie ook de ballen hebben om tegen Overeem te staan!!!
na fedor is iedereen een stappie terug, wat wil ik de komende twee jaar tegen fedor vechten? als ie dan zo zeker is dat overeem een stappie terug is kan ik nu ook wel eerst tegen Overeem vechten, aangezien er tussen de gevechten van fedor altijd minimaal een half jaar zit....

Slome
28-06-2010, 23:21
.. hij wilt de belt niet eens... als vechter wil je toch de belt?! ligt dat aan overeem, strikeforce, de HW competitie @ Strikeforce of aan Werdum zelf...

lopez86
28-06-2010, 23:25
Werdum moet z'n arrogante bek houden.
De eerste keer had hij het al moeilijk, nu Alistair eindelijk op z'n ware gewicht zit molt hij Werdum.

Petrosyan188
28-06-2010, 23:40
.. hij wilt de belt niet eens... als vechter wil je toch de belt?! ligt dat aan overeem, strikeforce, de HW competitie @ Strikeforce of aan Werdum zelf...

die belt is een grap... jezus zeg niemand neemt die belt nog serieus

Briant
28-06-2010, 23:44
Je kan het op twee manieren op vatten het kan ook betekenen dat hij geen stap terug wil zetten en DAAROM juist met Alistair wil vechten. Hij heeft immers ook al gezegd dat hij zn belt wil.

The Bulldog
29-06-2010, 00:53
vergeet niet dat Werdum de belt van Fedor eigenlijk heeft...
wamma of zo...

de neutrale hw world title....of zijn ze die vergeten heheheheh

Irishrover
29-06-2010, 00:59
Wel cool dat hij in het huis van Fedor wilt vechten.

carlsson
29-06-2010, 01:06
bring it on en om eerlijk te zijn A.O sloopt werdum

Vinand
29-06-2010, 01:19
jezus, wat is hij respectloos naar alistair, ik vond het leuk hoe hij deed tegen fedor naar het gevecht maar nu is het hem echt naar zijn hoofd gestegen. Als ik alistair was zou ik echt de media gebruiken om hem de ring/kooi in te krijgen/praten. En wat zal ik dan hopen dat werdum verslagen wordt zoals rogers verslagen werd.

remco pardoel
29-06-2010, 01:45
Werdum is een ander kaliber als Rogers.
Ik denk dat hij eerst een potje Fedor doet (financieel heel goed te verklaren)
Dan zal er de partij wellicht wel komen of ze moeten Overeem eerst tegen Bigfoot willen zetten

Emilio
29-06-2010, 10:29
Werdum moet zn bek houden. Of die belt nou belangrijk is of niet, SF bepaalt gewoon tegen wie hij vecht.
Volgens mij wil hij stiekem helemaal niet tegen Overeem omdat hij bang voor hem is.

remco pardoel
29-06-2010, 11:11
Wat is dit voor taalgebruik?
StrikeForce maakt inderdaad uit wie tegen wie mag.
Dat geldt ook voor Overeem en Fedor

Dus wie weet wat er allemaal te verwachten staat

sabby
29-06-2010, 11:17
Haha, Werdum vecht met Alistair als hij een beetje zelfvertrouwen heeft. Hij weet dat ie zwak staat hij weet dat ie gaat verliezen van Alistair.
He's not god almighty omdat ie nou van Fedor heeft gewonnen en dat weet ie zelf ook.

Kiek hem hier stoer doen: http://www.youtube.com/watch?v=uvxtP-COerU

Slome
29-06-2010, 12:33
vergeet niet dat Werdum de belt van Fedor eigenlijk heeft...
wamma of zo...

de neutrale hw world title....of zijn ze die vergeten heheheheh

de wamma belt die Fedor won tijdens Affiliciton gala?! stelt toch ook geen moer voor...daarvoor had niemand die belt, is in het leven geroepen om Fedor een belt te geven omdat ie anders de 1# zou zijn zonder belt!?

Overeem vs Lashley, zit ik helemaal niet op te wachten en Lashley verdient het ook niet. maar toch wordt hierover ook gesproken.. so you never know.... Vergeet niet, Strikeforce is geen UFC waar je na een betere vechter de volgende krijgt....

o en werdum moet gewoon voor de belt gaan, wie hm ook heeft... iedere vechter wil toch een belt!!!

tonebizz
29-06-2010, 13:25
overeem moet hem maar eens goed afstraffen

Sendur
29-06-2010, 14:52
Werdum = chicken als het om Alistair gaat.

Maarja wie wil er dan tegen dat monster staan haha.

blackadder
29-06-2010, 14:58
Dus hij wil niet tegen Overeem vechten maar hij wil wel de belt hebben? Misschien heeft Fedor hem toch wat harder geraakt dan die dacht.

marrilia
29-06-2010, 17:23
Overeem vermoord hem...hoe je het ook bekijkt

sebastiaan
29-06-2010, 17:24
pfff, wat een vijandigheid.. Ik denk dat je er donder op kan zeggen dat Werdum tegen Overeem moet na deze win.
En Overeem is nou eenmaal een hele tijd aan het schuiven geweest,niet beschikbaar etc, denk dat er wel meer vechters zijn die een beetje schuin kijken naar Ali.
Denk dat Werdum vs Overeem een partij is die prima beide kanten op kan gaan.
En ik hoop dat die Fedor vs Overeem partij er ook nog komt, want na één loss ben je niet spontaan de mindere vechter.
Als Werdum ergens ging winnen,dan was het vanuit de guard.

goro
29-06-2010, 18:15
Vraag is... Tegen wie wilt Werdum wel vechten in Strikeforce? De beste heeft ie al verslagen... No step backwards? Tja, dan niemand meer...

ZakKa!
29-06-2010, 19:02
Ik zeg weet je wat: Doe die rematch met fedor maar zodat eerst Fedor ff wraak kan nemen. En daarna fedor vs overeem.

Weet zeker dat hij niet nog een x kan winnen van Fedor die de volgende keer wel zal blijven staan.

zeger89
29-06-2010, 19:24
mee eens. 2e keer legt hij het af tegen fedor!!!

hoogmoed komt voor den val!

Rverm
29-06-2010, 20:19
Ik denk dat ook Alistair gewoon een mens is en dus in een klem van Werdum terecht kan komen...Kans is groot dat Alistair hem pakt, alleen ook Alistair kan een arm of iets dergelijks weggeven...

Nusaniwe
29-06-2010, 22:13
Hij zegt gewoon dat Fedor voor hem gevaarlijker is als Alistair (wat ik totaal niet raar vind), noem ik geen grote mond. Veel mensen denken ook dat zijn overwinning makkelijk te voorkomen was als Fedor het gewoon net even anders zou aanpakken, hij wil mischien gewoon duidelijk maken dat hij echt beter is als Fedor inplaats dat hij slechts slim gebruik maakte van een fout van Fedor.

Justinian
29-06-2010, 23:09
Vraag is... Tegen wie wilt Werdum wel vechten in Strikeforce? De beste heeft ie al verslagen... No step backwards? Tja, dan niemand meer...
Wellicht probeert hij een opening te creëren naar de UFC. Kan me voorstellen dat Dana White hem nu wel weer terug wil, al was het maar om hem tegen een UFC vechter te plaatsen die Werdum klop geeft. Dan heeft Dana zijn punt gemaakt, althans als je denkt dat een en een twee is ;)

Petrosyan188
30-06-2010, 00:02
Wellicht probeert hij een opening te creëren naar de UFC. Kan me voorstellen dat Dana White hem nu wel weer terug wil, al was het maar om hem tegen een UFC vechter te plaatsen die Werdum klop geeft. Dan heeft Dana zijn punt gemaakt, althans als je denkt dat een en een twee is ;)

ik denk het ook en dat hie hem dan tegen JDS(deel2) zet en dat hij gaat beweren dat JDS niet de top van UFC is(terwijl hij dondersgoed weet dat hij de beste is) om dan vervolgens een theater te maken de beste van SF kan niet winnen van midden UFC(vanuitgaande dat JDS gewoon wint) om even uittehalen

goro
30-06-2010, 09:47
ik denk het ook en dat hie hem dan tegen JDS(deel2) zet en dat hij gaat beweren dat JDS niet de top van UFC is(terwijl hij dondersgoed weet dat hij de beste is) om dan vervolgens een theater te maken de beste van SF kan niet winnen van midden UFC(vanuitgaande dat JDS gewoon wint) om even uittehalen

Yeep, en dos santos gaat Werdum terug slaag geven!