PDA

View Full Version : Waarom zijn vrouwen minder goed in sport



GerritTonijn
08-07-2010, 14:42
En dan even kracht etc buiten beschouwing genomen......ik vind het er zo amateuristisch uit zien, ook sporten die weinig kracht-gerelateerd zijn, is er een gigantisch verschil in (technisch) niveau. Hoe kan dat.....?

dirk5
08-07-2010, 14:52
yo fish....?

wat doet dit in een mma forum?

Verder zie ik Cyborg zo door menig kerel heen lopen (om je topic maar de juiste richting in te sturen)

GerritTonijn
08-07-2010, 14:56
verkeerde topic idd, my bad. Cyborg is een man.

Petrosyan188
08-07-2010, 15:06
heel simpel, omdat vrouwen achter de aanrecht horen te staan

Briant
08-07-2010, 15:21
Vaak vind ik vrouwen in de vechtsport technischer dan hun mannelijke equivalenten. Toch is er een verschil, de mannen zijn veel competitiever ingesteld. Dit komt voor uit de natuur waar mannen moeten concureren onder elkaar om indruk te maken op de vrouwen. Je ziet nu ook dat succesvolle sporters hoe lelijk ook vaak populair zijn onder vrouwen. Een voorbeeld daarvan is Robben, klein kaal mannetje ver van het schoonheidsideaal, maar staat altijd in de top 3 populairste voetballers van het nederlands elftal. Er zijn theorien die beweren dat dit vooral veroorzaakt wordt door de aanwezigheid en hoeveelheid van testosteron.
Daarnaast is er een cultureel verschil. Alhoewel het verschil nu kleiner is dan voorheen, wordt er nog steeds raar gekeken naar een vrouw die carriere wil maken. Een sportcariere valt hier ook onder. Het wordt geaccepteerd (niet alleen door mannen maar ook door vrouwen onderling) als de vrouw een paar keer per week naar de sportschool gaat, om gezond te blijven, maar er verder in gaan doen er maar weinig.

Het zou interessant zijn om hier een vrouwelijke stem in deze discussie te horen hoe zij zich hierbij voelen.

Arabianboy
08-07-2010, 15:23
En dan even kracht etc buiten beschouwing genomen......ik vind het er zo amateuristisch uit zien, ook sporten die weinig kracht-gerelateerd zijn, is er een gigantisch verschil in (technisch) niveau. Hoe kan dat.....?

Vrouwen zijn nu eenmaal anders gebouwd, hun grootste probleem is de vorm van hun heupen. Goed voor het krijgen van een kind, maar slecht voor een snelle sprint.

Bovendien vind ik persoonlijk dat leningheid ook een nadeel is. Vrouwen hebben daardoor, DENK IK, meer moeite met het vinden van de juiste balans.

Vraag die jij stelt is omdat je in je achterhoofd hebt dat vrouwen en mannen gelijk zijn, maar ze zijn verre van gelijk en het lichaam toont het dus aan. Je kan miljoenen onderzoeken plegen, maar mannen en vrouwen verschillen, zo ook het manier van denken is anders. Het gevoel is ook anders, vrouwen zijn emotioneler en noem het maar op...

Maar als we de huidige machten over de mensheid mogen geloven, dan zijn vrouwen en mannen gelijk in alle opzichten... En dan krijg je zulke vraagstellingen... :lol:

steftheboxer
08-07-2010, 15:29
omdat ze inferieur zijn?

Briant
08-07-2010, 15:30
oh ennn

http://www.youtube.com/watch?v=-69ydVkOGYA

GerritTonijn
08-07-2010, 15:36
Ik doelde zelf meer op een motorisch verschil, want sporten zoals tafeltennis etc waarbij kracht en stamina toch een minimale rol speelt (in het begin iig), blijft de vrouwelijke top ver achter de mannelijke top.

yuko
08-07-2010, 15:42
Ik doelde zelf meer op een motorisch verschil, want sporten zoals tafeltennis etc waarbij kracht en stamina toch een minimale rol speelt (in het begin iig), blijft de vrouwelijke top ver achter de mannelijke top.

vrouwen kunnen de baan van voorwerpen in de ruimte minder goed inschatten en minder goed timen dan mannen. Heb ik laatst tijdens mijn studie psychologie geleerd, dit is dus wetenschappelijk onderzocht. Dit zou dus wel een goede verklaring voor het voorbeeld van tafeltennis zijn. Die spieren van het mannelijk lichaam zijn naast dat ze gemiddeld sterker zijn ook sneller wat bij de meeste sporten natuurlijk ook wel handig is.

verder denk ik ook dat vrouwen gewoon net een iets slechtere oog-hand coördinatie hebben maar dat is meer een persoonlijke observatie.

lopez86
08-07-2010, 16:17
vrouwen horen in de keuken, het bed, en achter de stofzuiger.
wat een win topic is dit; vol met inkoppers :D

Petrosyan188
08-07-2010, 16:21
http://www.youtube.com/watch?v=D15OoDJZYqM

Tsuki
08-07-2010, 16:22
i wouldnot touch this one ................. even with a 100 ft pole

basu
08-07-2010, 16:53
De Oude Grieken lieten vrouwen niet meedoen met de Olympische spelen en het is nog geen honderd jaar geleden dat er nog helemaal geen vrouwen met de "moderne" Spelen meedoen. Vrouwen sporten nog steeds in een wereld waar de meeste trainers, coaches, scheidsrechters etc. voornamelijk mannen zijn. De meeste sporten zijn ook bedacht door mannen.


Van de 7 gouden medailles die Nederland in Beijing 2008 binnensleepte waren er trouwens 6 voor dames... (en driekwart van het totaal aan medailles).

ICON
08-07-2010, 18:54
ja maar die sporten ook tegen andere dames die er ook niets van kunnen...

nee geintje ik durf ook niets meer over dit onderwerp te zeggen dit wordt nog erger dan een badr topic

Briant
08-07-2010, 18:56
ja maar die sporten ook tegen andere dames die er ook niets van kunnen...

nee geintje ik durf ook niets meer over dit onderwerp te zeggen dit wordt nog erger dan een badr topic

This thread just got badr'ed :P

Petrosyan188
08-07-2010, 19:05
achja deze topic loopt dood!! laten we het een beetje spektacel geven!! badr OWNt!! _o_ _o__o_

Garcia
08-07-2010, 19:28
Even verplaatst naar offtopic :)

GerritTonijn
08-07-2010, 20:39
Maar, lichamelijk inferieur, bewijst dit niet dat vrouwen 100% gebouwd zijn voor een zorgende/barende doeleinden?
Kan me ook nog research herinneren dat vrouwen intellectueel gezien mindere logica etc hebben dus....

Petrosyan188
08-07-2010, 21:32
vrouwen horen niet te sporten!! alleen thuis op een loopband en verder BASTA!!

lopez86
08-07-2010, 22:42
vrouwen mogen best sporten... om hun figuurtje te onderhouden.
meer niet.

Wieteke
08-07-2010, 22:51
Dus jij kan beter sporten zeg je, misschien had je op school beter op moeten letten, het is namelijk het aanrecht....en niet de aanrecht...

Wieteke
08-07-2010, 22:52
heel simpel, omdat vrouwen achter de aanrecht horen te staan

Petrosyan188

GerritTonijn
08-07-2010, 22:56
laat maar

Petrosyan188
08-07-2010, 23:03
oja buiten HET aanrecht, mogen ze ook nog op taalfouten letten ;) nee grapje wieteke tuurlijk mogen vrouwen doen aan mma zolang ik niet verplicht ben naar te kijken vind ik het prima en overigens ik zou een moord plegen mocht ik ooit een ground game houden met gina :p

ARMENIA
08-07-2010, 23:52
Allemaal fout. God heeft de man anders en de vrouw anders geschapen. De man heeft een andere bouw gekregen omdat hij voor voedsel moet zorgen, de man moet jagen. Om te kunnen jagen moet hij snel zijn, z'n reflezen moeten shcerp zijn, soepeler, sterker, motoriek moet goed zijn, etc. De vrouw zorgt voor de kinderen, bereid het eten voor, houdt het huis schoon, etc. motoriek, snelheid, flexibiliteit, etc. zijn bij een vrouw een derde.

Dit zien we weer terug in topsport. Dus vrouwen blijf gewoon doen waarvoor je bedoeldt bent:P haha neej dat laatste is een grap.. ze mogen best weleens sporten:P

GerritTonijn
09-07-2010, 00:01
^^
ik stopte met lezen na 'god heeft'.








Al ben ik na een 5 seconde pauze weer verdergegaan en vind je verhaal overeen komen met mijn eigen logica.

Petrosyan188
09-07-2010, 00:38
whaha, echt waar ik moet je heel eerlijk zeggen. toen ik las 'god heeft' ging ik door naar de volgende post en daarna heb ik toch terug gelezen vanwege de conclusie van gerrittonijn

ARMENIA
09-07-2010, 00:51
Haha bij het schrijven van mijn laatste post wist ik al hoe jullie erover zouden denken... Ik noem het God, jullie zeggen waarschijnlijk dat het een vorm van evolutie is...

Slome
09-07-2010, 02:54
http://weetlogs.scilogs.be/gallery/5/Darwin_as_monkey.gif

Tsuki
09-07-2010, 13:33
http://indianinthemachine.files.wordpress.com/2009/11/where-is-your-god-now.jpg