PDA

View Full Version : Deze kan natuurlijk niet achter blijven



remco pardoel
08-07-2010, 16:51
JUDO highlights OS 2008
http://www.youtube.com/watch?v=FFaNsAABJXw

Sportvision
08-07-2010, 17:15
mooi, jammer dat zoveel van die worpen straks niet meer mogen. ik vind die beenpakkingen juist zo spectaculair.

PinPoint
08-07-2010, 18:14
worpen die niet meer mogen???

Leg eens uit want Judo gaat toch vooral om het werpen?

Henry
08-07-2010, 18:29
aan zo een pak trekken maakt het soms wel wat makkelijker
de techniek hoeft niet echt te zitten dus je komt met gewoon kracht ook wel ver..
in het filmpje zie je een inside trip en die dame trekt hem gewoon in een outside trip terug
echt bizar.

Justinian
08-07-2010, 18:40
Geweldige sport!

blackadder
08-07-2010, 19:20
*zucht*
Bij het zien van dit soort beelden heb ik toch altijd een beetje spijt dat ik ermee ben gestopt. Toch wel vreemd aangezien ik wat vechtsporten betreft toch redelijk fanatiek ben.

dietrik
08-07-2010, 19:51
Geweldige muziek ook, toen Slayer nog echt goeie platen uitbracht.

Briant
08-07-2010, 19:53
mooi, jammer dat zoveel van die worpen straks niet meer mogen. ik vind die beenpakkingen juist zo spectaculair.

In sommige gevallen mogen beenpakkingen nog wel. Het mag nog als het een vervolgactie is op een inzet die Uke in ieder geval uit balans brengt. Het mag ook als counter.

Eerlijk gezegd zat ik er laatst een filmpje over te kijken lieten ze dingen zien die wel en niet mochten, voor mij was het al heel moeilijk te zien waarom precies wel of niet. Ik kan me voorstellen dat voor de kijker zonder judoervaring het helemaal niet meer te snappen valt. Het kan zijn dat je iemand gooit via een beenpakking, en vervolgens gediskwalificeerd wordt, heel apart.

En henry, er zit heel veel techniek bij het werpen met een pak. De afstand van aanvallen is wat anders dan in het worstelen het komt inderdaad van wat verder weg. Je moet bedenken dat het pak zowel bij de aanval als bij de verdediging in je voordeel kan werken. De situatie waar jij aan refereert was ook zonder pak op dezelfde manier afgelopen. De aanvaller kwam van te ver en zat op 1 knie, op die manier kan je niet genoeg kracht meer produceren om de ander te gooien. De ander draaide simpelweg de situatie om (zij stond nog en kom meer kracht genereren).

remco pardoel
08-07-2010, 21:19
Henry ... Kom eens een potje mee trainen zou ik voorstellen
Wellicht zal het minder simpel aanvoelen

Dat is hetzelfde verschil tussen Grappling en BJJ
Met BJJ heb je meer opties / mogelijkheden

Slome
09-07-2010, 00:11
vet filmpje..... judo - toch stukje opvoeding!

Henry
09-07-2010, 00:20
Henry ... Kom eens een potje mee trainen zou ik voorstellen
Wellicht zal het minder simpel aanvoelen

Dat is hetzelfde verschil tussen Grappling en BJJ
Met BJJ heb je meer opties / mogelijkheden


Ik vind dat passief liggen op de rug minder.
Je hebt minder opties zo lijkt.
Alleen staand al heeft de worstelaar veeel meer technieken.
En bij bjj zie je toch altijd dezelfde dingen
rare naked
triangle
armbar enz.
het is voor mij dus juist minder dynamisch..

remco pardoel
09-07-2010, 00:20
Jammer dat de mensen uit de Judo wereld nog steeds te conservatief zijn na al die jaren en niet kijken naar BJJ (soms MMA)
En het is ook jammer dat er niet meer worstelclubs zijn in de Benelux
Er maken relatief meer worstelaars een overstap of pikken een sport erbij zoals grappling / mma