PDA

View Full Version : Gegard Mousasi Says "I Didn't Know a Lot About Takedowns"



GerritTonijn
08-07-2010, 21:41
http://www.youtube.com/watch?v=Kay_QntFwcM&feature=player_embedded

yuko
08-07-2010, 22:07
mooi dat hij iig zelfreflectie heeft, dat kan hem ver brengen

blackadder
08-07-2010, 22:41
Toch wel vaag dat iemand die toch al een tijdje meedraait op hoog niveau niet veel over take downs weet.

GerritTonijn
08-07-2010, 22:58
Toch wel vaag dat iemand die toch al een tijdje meedraait op hoog niveau niet veel over take downs weet.

En dan WETENDE dat je tegen een van de beste worstelaars in MMA moet vechten....tja....dan verdien je ook wel een beetje te verliezen, gewoon te arrogant.

lopez86
08-07-2010, 23:07
weet iemand misschien wie of waar mousasi z'n worstelen traint?
er zijn maar een paar opties daarvoor in nederland namelijk.

yuko
08-07-2010, 23:20
En dan WETENDE dat je tegen een van de beste worstelaars in MMA moet vechten....tja....dan verdien je ook wel een beetje te verliezen, gewoon te arrogant.

idd niet slim nee maar laten we hopen dat hij er van heeft geleerd

remco pardoel
09-07-2010, 00:11
En hij kon ook bij de nodige mensen trainen die hem een uitnodiging gestuurd hadden.
(niet alleen bij mij)

Hij is al een wereldtopper en zijn faam zal alleen maar stijgen in de komende jaren
Gegard is geen schreeuwer maar uiterst bescheiden en gedreven en bovenal een mens

GerritTonijn
09-07-2010, 00:12
Kan jij worstelen remco?

Slome
09-07-2010, 00:18
Mixfight Gala 2010:

Tonijn vs. Pardoel

Perfectteamcindy
09-07-2010, 02:33
Bij Kops!

dirk5
09-07-2010, 09:26
Ik kan me nog een topic herinneren waar iedereen een paar maanden geleden riep dat het niet aan zijn worstelen lag.....

guess what..... it did!

natuurlijk geen problemen, je hoeft niet in elk aspect de beste te zijn.

remco pardoel
09-07-2010, 10:00
Ik kan wel een potje worstelen Gerrit
Heb een paar mensen getraind en geholpen
een paar toernooitjes grappling gewonnen in het verleden
jij?

remco pardoel
09-07-2010, 10:03
Maarrrrrrrrr
Als je een beetje worstelt en een beetje Judo doet dan kom je er wel.
Wij hebben voldoende niveau in Nederland op worstel en judo gebied.

Bij toeval weet ik hoe King Mo zijn aanval opzet en hoe hij zijn partij in gaat.
Dat zou wel eens in het voordeel van Gegard kunnen uitpakken

Gegard had destijds ook wel even heel wat andere dingen aan zijn hoofd waardoor hij niet lekker in zijn (wedstrijd)vel zat

Iwan
09-07-2010, 10:37
Ik kan wel een potje worstelen Gerrit
Heb een paar mensen getraind en geholpen
een paar toernooitjes grappling gewonnen in het verleden
jij?

LOL!

Katsujinken
09-07-2010, 11:00
Misschien gaat het gevecht tegen o'Brien helemaal niet door. o'Brien heeft namelijk de weigh-ins gemist omdat 'ie nog bezig was met cutten:

Rodriguez: Could Replace Overweight O’Brien Against Mousasi (http://www.sherdog.com/news/news/Rodriguez-Could-Replace-Overweight-OBrien-Against-Mousasi-25565)

YoMarK
09-07-2010, 11:33
Als je een beetje worstelt en een beetje Judo doet dan kom je er wel.
Wij hebben voldoende niveau in Nederland op worstel en judo gebied.
Niet helemaal mee eens.
Volgens mij heb je niet echt veel aan Judo tegen iemand als King Mo, daarom is het goed dat ie ook specifiek worstelen traint nu.
Als denk ik dat een beetje worstelen op 'nederlands' niveau niet genoeg is tegen een nationale topper in Amerika. Ze kunnen daar allemaal een beetje worstelen, maar sommige zijn nog veel beter dan anderen(King Mo).

GerritTonijn
09-07-2010, 11:33
Ik kan wel een potje worstelen Gerrit
Heb een paar mensen getraind en geholpen
een paar toernooitjes grappling gewonnen in het verleden
jij?

Ik niet, was geen bekritisering, ik ken jouw verleden niet remco, dus vandaar mijn vraag.

joost
09-07-2010, 11:53
Ik niet, was geen bekritisering, ik ken jouw verleden niet remco, dus vandaar mijn vraag.

LOL

http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=remco+pardoel&aq=f&aqi=g9&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=e8f44f6b935478e8

dirk5
09-07-2010, 12:20
Ik niet, was geen bekritisering, ik ken jouw verleden niet remco, dus vandaar mijn vraag.

Hij heeft vruuuuger nog ooit aan een klein toernooitje mee gedaan, genaamd UFC 2

yuko
09-07-2010, 12:42
Ik kan me nog een topic herinneren waar iedereen een paar maanden geleden riep dat het niet aan zijn worstelen lag.....

guess what..... it did!

natuurlijk geen problemen, je hoeft niet in elk aspect de beste te zijn.

Iedereen?

Wil je mij daar buiten laten, ik heb in dat topic al gezegd dat ik vond dat hij wel wat kritischer naar zijn prestatie in die partij mocht kijken.

Gelukkig heeft hij dat gedaan en gaan we een verbeterde Gegard zien

remco pardoel
09-07-2010, 12:42
YoMark,
KingMo is aan te pakken en heeft een bepaalde strategie.
Ik kan Gegard daar mee helpen als hij dat wil, dat had ik hem mee gegeven

Aan Judo heb je evenveel als aan worstelen. geloof me. Je moet niet alle worpen proberen toe te passen.
In Nederland lopen genoeg internationale sterke worstelaars rond om mee te trainen (ex oostblok) en we hebben ook nog een paar judo kampioenen (op wereldniveau) waarmee je kan trainen.

In Amerika is worstelen een nationale sport. Maar Gegard moet een worstelaar neutraliseren ... niks meer en niks minder

remco pardoel
09-07-2010, 12:46
Het mooie van Gegard is dat hij extra gaat trainen nu en niet zijn vaste trainingsmaatjes laat vallen
Daar kunnen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel mensen wat van leren

remco pardoel
09-07-2010, 12:51
Misschien moet jij je vragen wat beter formuleren Gerrit.
kritisch zijn mag... maar wel op een beschaafde manier.
Jij komt vaker minder net over en lijkt alsof je wilt trollen.

Er is ooit google uitgevonden.
En als je een beetje in de MMA / Grappling / BJJ / Jiu Jitsu zit dan weet je wel wie wie is in Nederland

GerritTonijn
09-07-2010, 13:15
Ik vond 'kan jij worstelen' niet geheel onbeleefd, ja ik ken 'de naam' en enigszins een korte historie daarvan, maar het judo en grapplen staat imo niet gelijk aan worstelen a la het niveau van een king mo oid. Dus daarom was ik benieuwd of je ook echt wedstrijden gedaan had in worstelen. Dus ik snap de haat niet.

blackadder
09-07-2010, 13:20
Aan Judo heb je evenveel als aan worstelen. geloof me. Je moet niet alle worpen proberen toe te passen.
In Nederland lopen genoeg internationale sterke worstelaars rond om mee te trainen (ex oostblok) en we hebben ook nog een paar judo kampioenen (op wereldniveau) waarmee je kan trainen.

Dan vind ik het toch wel wat vreemd dat iedereen altijd loopt te bitchen dat men in NL haast geen fatsoenlijke grondtraining kan krijgen. Ik wel eens eerder opgemerkt dat NL toch aardig wat goede Judokas heeft en waarom men daar niet wat mee doet. Of willen de Judo beoefenaars soms niet met het MMA geassocieerd worden?

tonebizz
09-07-2010, 13:34
Brute gast die mousasi....ik zeg UFC

remco pardoel
09-07-2010, 14:03
Ik haat je niet
Ik snap niet dat jij jou vragen niet wat netter kan stellen.

Ik heb op niveau getraind in enkele sporten
En geef ook op niveau les
Dus weet (omdat ik gezien heb) hoe hij zijn aanval opbouwt

GerritTonijn
09-07-2010, 14:12
Sorry Remco.

amilster
09-07-2010, 15:33
Zie je wel sport verbroederd :D

Dat gezegd hebbende kijk ik naar de volgende pot van Mousasi uit!

remco pardoel
09-07-2010, 16:43
Blackadder:
Je kan wel op een paar plekken terecht voor hele goede / kundige training in MMA
Martijn de Jong
Roy van der Wal
trainingskamp Gegard zijn er enkele van

Mensen willen niet veel tijd en moeite investeren in zichzelf.
Daar steekt het probleem in.

In de USA wordt er gemiddeld € 125 per maand betaald om te mogen trainen en in Nederland loopt men al heel moeilijk te doen om € 40
Het tweede probleem dat er heerst is in het verleden al eens besproken geweest.

lopez86
09-07-2010, 16:57
Blackadder:
Je kan wel op een paar plekken terecht voor hele goede / kundige training in MMA
Martijn de Jong
Roy van der Wal
trainingskamp Gegard zijn er enkele van

Mensen willen niet veel tijd en moeite investeren in zichzelf.
Daar steekt het probleem in.

In de USA wordt er gemiddeld € 125 per maand betaald om te mogen trainen en in Nederland loopt men al heel moeilijk te doen om € 40
Het tweede probleem dat er heerst is in het verleden al eens besproken geweest.

Amen!

Nopain85
09-07-2010, 16:58
Als je op zo'n hoog niveau vecht moet je gewoon met top worstelaars trainen , hij zou naar Aka moeten gaan in san jose . worstelen hier trainen red je het niet mee. En alle respect voor remco maar je kan niet ontkennen dat als je takedowns wilt stoppen vanbijvoorbeeld gsp of king mo dat je een trainings kamp moet volgen met worstelaars van dat niveau.

remco pardoel
09-07-2010, 17:11
Dank je Lopez!

Gerrit: het is ok..

Nopain: helaas moet ik je geen gelijk geven omdat ik het zeker weet.
Het is MMA en daar speelt ook strategie, Staand en Grondwerk in mee
(maar ieder staat in zijn mening of ervaring en dat is zijn goed recht)

GerritTonijn
09-07-2010, 18:04
Blackadder:
Je kan wel op een paar plekken terecht voor hele goede / kundige training in MMA
Martijn de Jong
Roy van der Wal
trainingskamp Gegard zijn er enkele van

Mensen willen niet veel tijd en moeite investeren in zichzelf.
Daar steekt het probleem in.

In de USA wordt er gemiddeld € 125 per maand betaald om te mogen trainen en in Nederland loopt men al heel moeilijk te doen om € 40
Het tweede probleem dat er heerst is in het verleden al eens besproken geweest.

In de US is de lonenschaal en uitgave verhouding ook totaal anders, dus ik vind niet dat je de prijzen kan vergelijken.

blackadder
09-07-2010, 18:26
Blackadder:
Je kan wel op een paar plekken terecht voor hele goede / kundige training in MMA
Martijn de Jong
Roy van der Wal
trainingskamp Gegard zijn er enkele van
Allemaal zo ver weg.... :p


Het tweede probleem dat er heerst is in het verleden al eens besproken geweest. Ik was er in het verleden blijkbaar niet bij want ik weet niet meer wat er is besproken. (Misschien was ik ook alleen dronken. :lol: )
Maaruh...wat is dat tweede probleem?