PDA

View Full Version : Semmy' s tweede K-1 gevecht in 2002 tegen Ernesto



marcelt
15-07-2010, 08:45
Schilts tweede K-1 gevecht en dan gelijk tegen Ernesto Hoost voor 92000 mensen:

http://www.youtube.com/watch?v=azkMTJxIXrk

http://www.youtube.com/watch?v=8Gy9c8KFvNY

http://www.youtube.com/watch?v=jCXnOo7SmWQ

phranq
15-07-2010, 09:42
multimedia topic

simtekf1
15-07-2010, 09:57
Wat is hier zo bijzonder aaan?

Illest
15-07-2010, 12:10
hij is oersterk, groot en kan vechten.....maar jezus....wat een kwelling voor het oog.....

marcelt
15-07-2010, 14:43
Wat is hier zo bijzonder aaan?

Dat hij het in zijn tweede K-1 gevecht gelijk tegen champ Ernesto moest opnemen en het zo goed deed. Sem had daarvoor alleen ervaring in karate en mma-wedstrijden. Hij vocht wel in Pride, maar alleen een klein groepje kenners kende hem destijds daarvan. Sem was nog niet het begrip dat hij nu is. Ik weet nog dat hij in de Arena tegen Iggy moest en ik geen idee had wie hij was.

goro
15-07-2010, 15:08
osu!

Hammerkick
15-07-2010, 15:44
Superprestatie van Semmy !! Ernesto was toen 2 jaar ongeslagen en had in die tijd 12 partijen achter elkaar gewonnen, met o.a overwinningen op Mirko Crocop, Francisco Filho, Ray Sefo en Mark Hunt. Ernesto had toen al 3 x de K-1 gewonnen en ga daar maar eens aan staan, als jezelf maar 1 partij in de K-1 heb gevochten.

Illest
15-07-2010, 16:11
hij is groot, heel erg sterk en kan redelijk vechten.....hij heeft veel bereikt, maar vraag me af of hij ook zoveel bereikt zou hebben als hij even lang en even zwaar zou zijn als de gemiddelde K1 zwaargewicht......

knap wat hij allemaal bereikt heeft hoor, dat zeker maar zijn manier van vechten spreekt niet bij iedereen tot te verbeelding....

verder niks meer dan respect voor zijn prestaties

tonebizz
15-07-2010, 16:28
sem vecht nog steeds hetzelfde..misschien wat scherper..maar ik ben geen fan

marcelt
15-07-2010, 16:34
IK vond Semmy heel lang ook niet zo'n succes wat dat betreft, maar ik ben zijn stijl wel steeds meer gaan waarderen. Wel jammer dat hij zijn muay thai knieen niet meer mag maken. Ik zou het wel tof vinden als hij zijn boksen beter ontwikkelt , want dat ziet er niet altijd even geweldig uit. Desondanks is Semmy ongenaakbaar. Ik heb vooral genoten in de afgelopen K-1 WGP-finale toen hij Badr met gelijke munt terugbetaalde.

YoMarK
15-07-2010, 17:01
maar vraag me af of hij ook zoveel bereikt zou hebben als hij even lang en even zwaar zou zijn als de gemiddelde K1 zwaargewicht......
Niet als hij dan even "traag" zou zijn, en ook een stuk minder sterk, maar dat is appels met peren vergelijken. Feit is dat bewegingen van lange mensen iets trager(ik vind overigens dat Sem's linker jab echt belachelijk snel is) zijn en bewegingen er vooral trager uitzien. Andersom is het zo dat kleine mensen wat sneller zijn, en bewegingen er wat sneller uitzien.
Wat ik hiermee bedoel te zeggen: als Sem wat kleiner was geweest dan was hij waarschijnlijk ook sneller geweest, en had het er wat meer "Fancy" uitgezien. Daarnaast is Sem iemand met een uitzonderlijk vechtershart.
Wat vaak ook wordt vergeten is dat we hier te maken hebben met de zwaargewichten. B.v. Spong, Manhoef en Saki zijn ook ernstig in het nadeel(zowel gewicht als lengte) tegen b.v. een Hari, Bonjasky. Je kan je afvragen of ze wel op HW horen te vechten, maar daar kiezen ze zelf voor. Hetzelfde geld voor de tegenstanders van Sem: ze kiezen er zelf voor om in die klasse te vechten.