PDA

View Full Version : Vechtsport in teamverband?



kingkaneda
15-07-2010, 10:02
Ik vroeg me af of er een vechtsport bestaat waarbij de wedstrijden met teams worden gevochten? Ik heb wel wat materiaal op youtube gevonden van een soort tag-team mma, waarbij teamgenoten elkaar afwisselen a la WWF. Maar een vechtsport waarbij je met 1 of meerdere teamgenoten tegelijk in de ring staat(of iets anders dan een ring)? Het concept spreekt me enorm aan en zou potentieel een enorme impuls voor de sport kunnen zijn(als het niet al bestaat, bestaan heeft en gefaald heeft:lol:). Moet je je voorstellen: speciale teamcombo's, team-technieken, vechten in formatie, verschillende soorten teamopbouw.
Het lijkt wel alsof vechtsport al die jaren al over 1 vs 1 gaat? Het enige wat mijzelf te binnen schiet zijn de gladiatoren gevechten in het oude Romeinse Rijk, waarbij deelnemers regelmatig in teams elkaar te lijf gingen.

dirk5
15-07-2010, 10:14
nee......

dit soort circus dingen kunnen op geen enkele mogelijke manier goed zijn.....

Het is een sport, geen brood en spelen vermaak.....

Tony
15-07-2010, 10:28
x2....

qua gezondheidsrisico is een 1 op 1 gevecht vaak al gevaarlijk en zwaar genoeg. Kan je nagaan als het op een gegeven moment 2 vs 1 wordt.

kingkaneda
15-07-2010, 10:37
Als er goed over de regels wordt nagedacht en er voldoende scheidsrechters aanwezig zijn, zou het niet gevaarlijker hoeven te zijn dan 1 vs 1 wedstrijden. Je kan bv. een toeter instellen die het gevecht stil legt, waarna de teams naar hun hoek gaan. Het zou bv ook alleen om staand vechten kunnen gaan, om het overzicht te behouden en erge risicos te vermijden. Zodra 1 teamlid valt gaat de toeter af, verzamelen de teams zich in hun hoek en begint het opnieuw.

makavelli
15-07-2010, 10:40
euhm ja dat was dat was toch het parade paardje van team schreiber.. Matchmaking gala Team Schreiber te Akersloot 10 mei (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?92436-Matchmaking-gala-Team-Schreiber-te-Akersloot-10mei)
Geen succes geworden geloof ik

dirk5
15-07-2010, 10:43
Dumbest idea ever? Tag team MMA - Cagewriter - UFC - Yahoo! Sports (http://sports.yahoo.com/mma/blog/cagewriter/post/Dumbest-idea-ever-Tag-team-MMA?urn=mma,214203)

hier filmpje met voorbeeld van tag team mma.

Het ziet niet uit, het is gevaarlijk en het werkt ook gewoon niet.

gewoon manno a manno, zoals vechtsport is bedoeld

blackadder
15-07-2010, 10:47
Ja hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=Txyc59CY-kA

kingkaneda
15-07-2010, 11:12
@dirk: ok dat zag er vaag uit
Het was vooral 1vs1 met af en toe 2vs1, en dan op het einde wel 2vs2. Die 4 man clinch/submission-dans zag er wel bizar uit. Arme scheids die alles in zn eentje moest overzien, veegde het zweet van z'n hoofd toen de match over was:) Wat echt super raar was, was de regel: only slaps to the face! De octagon die voor 2 vechters + 1 scheids bedoeld is, is misschien wel te klein voor 2 vs 2(met in het achterhoofd dat je er nog een scheids bij zou willen?). Maar goed, er moet duidelijk meer over de uitvoering nagedacht worden.

@blackadder:
Wat hebben hooligans met vechtsport te maken? Een stel idioten die elkaar met wapens en telegraph-punches het leven zuur maken.

Hehe dus tot nog toe niemand die het idee op zich interessant vindt? Jammer

Tsuki
15-07-2010, 11:28
HOOPIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

blackadder
15-07-2010, 18:08
@blackadder:
Wat hebben hooligans met vechtsport te maken? Een stel idioten die elkaar met wapens en telegraph-punches het leven zuur maken.
Twee teams die met elkaar knokken vanwege een sport.

kingkaneda
16-07-2010, 10:42
Twee teams die met elkaar knokken vanwege een sport.

Sinds wanneer is een meute hooligans een team? En als zij knokken is het vanwege hun kleine herseninhoud, niet vanwege een sport.

Fr3ddy
16-07-2010, 16:41
Als er goed over de regels wordt nagedacht en er voldoende scheidsrechters aanwezig zijn, zou het niet gevaarlijker hoeven te zijn dan 1 vs 1 wedstrijden. Je kan bv. een toeter instellen die het gevecht stil legt, waarna de teams naar hun hoek gaan. Het zou bv ook alleen om staand vechten kunnen gaan, om het overzicht te behouden en erge risicos te vermijden. Zodra 1 teamlid valt gaat de toeter af, verzamelen de teams zich in hun hoek en begint het opnieuw.

Dude.. een toeter?

Dennuz
16-07-2010, 16:58
Dude.. een toeter?

Vuvuzela Fighting System

bladetrinity
16-07-2010, 17:50
Het spelletje van de IFL en M-1 spreekt mij wel aan. Een club competitie met vechters van verschillende gewichtsklassen die dan tegen elkaar uitkomen.

Bij judo is dit concept best groot dacht ik.

inc
16-07-2010, 17:59
Ik heb wel ooit een waargebeurd documentaire gezien van een koreaans team en een americaans team dat tegen elkaar ging strijden. in dat amerikaanse team zat ook een koreaanse native. De beste van het koreaanse team had tevens zijn broer de mallemoer in getrapt... uiteindelijk ging het zeer gelijk op en aan het einde werden ze allemaal vriendjes en gaven de koreanen ,die nipt hadden gewonnen omdat die amerikaanse import koreaan niet voor de deathblow ging, de medailes aan de amerikanen...uit respect!!! dus het kan wel...

bladetrinity
16-07-2010, 19:46
Ik heb wel ooit een waargebeurd documentaire gezien van een koreaans team en een americaans team dat tegen elkaar ging strijden. in dat amerikaanse team zat ook een koreaanse native. De beste van het koreaanse team had tevens zijn broer de mallemoer in getrapt... uiteindelijk ging het zeer gelijk op en aan het einde werden ze allemaal vriendjes en gaven de koreanen ,die nipt hadden gewonnen omdat die amerikaanse import koreaan niet voor de deathblow ging, de medailes aan de amerikanen...uit respect!!! dus het kan wel...

Best of the best! Oldskool!!

LJ Silver
16-07-2010, 20:45
Calcio Storico!!

Ik ben hier vorig jaar naar wezen lkijken. Vlucht geboekt naar Pisa met ryan air en met trein naar florence. Erg mooi om mee te maken. Zie video.


http://www.youtube.com/watch?v=LUdOFssfJtQ

phranq
16-07-2010, 21:07
kansloos topic

kingkaneda
17-07-2010, 08:04
kansloos topic
Kansloze reactie, leg op z'n minst uit waarom je het dan zo kansloos vindt? Moet je voorstellen dat iedereen op het forum op zo'n manier zou communiceren, zou echt focking boring zijn:

Persoon A:
Vechtsport is leuk!

Persoon B:
Het is kut!

persoon C:
Boe kansloos!

Persoon A:
Nee het is wel leuk!

Persoon B:
Niettes!

Persoon C:
Nog steeds kansloos!

Persoon D:
Joepie!

@ LJ Silver:
Dat Calcio Storico gebeuren ziet er tof uit! Als docent geschiedenis waardeer ik de historische achtergrond van dit evenement. Het is wel een grote chaos af en toe, het is dan ook een middeleeuws spel gebaseerd op een oud Romeins spel dat dan weer gebaseerd is op een nog ouder Grieks spel?
Maar goed ik zou deze "sport" niet zelf willen bedrijven, overzicht lijkt me met zulke teams bijna onmogelijk. Een aangepaste versie met minder spelers, meer bescherming(hadden ze uberhaupt wel bitjes in?) en meer regels(kopstoten enz. lijken gewoon te mogen) zou het in onze moderne tijd beter doen. Iemand zou dit filmpje naar Dana White en Art Davie moeten sturen! Ik ga denk ik volgend jaar proberen bij dit evenement te zijn. Ben iig blij dat dit topic zoveel toffe filmpjes oplevert!:lol:

kingkaneda
17-07-2010, 08:23
http://www.youtube.com/watch?v=62dHRPtIdUg&feature=related

Oh blijkbaar zijn ze er al mee bezig;)

Vuroja
17-07-2010, 14:04
http://www.youtube.com/watch?v=62dHRPtIdUg&feature=related

Oh blijkbaar zijn ze er al mee bezig;)

Gelukkig dat niemand een goeie takedown kan maken hier, want anders zou het helemaal fout gaan.

In mma wedstrijden zie je al takedowns met foute afloop terwijl die mensen op elkaar geconcentreerd zijn. Hier lopen/rennen ze achter een bal aan en zien niks aankomen. Als je dan een goeie takedown krijgt ben je ver van huis (waarschijnlijk in het ziekenhuis:P)

kingkaneda
17-07-2010, 15:58
Gelukkig dat niemand een goeie takedown kan maken hier, want anders zou het helemaal fout gaan.

In mma wedstrijden zie je al takedowns met foute afloop terwijl die mensen op elkaar geconcentreerd zijn. Hier lopen/rennen ze achter een bal aan en zien niks aankomen. Als je dan een goeie takedown krijgt ben je ver van huis (waarschijnlijk in het ziekenhuis:P)

Mja dat gebeurt in rugby natuurlijk aan de lopende band, het is hard maar hoort er gewoon bij. Bij dit fighting football gebeuren mag je overigens geen rennende personen slaan, en ook niet van achter. Dus als je geen klappen wilt: gewoon blijven rennen:)