PDA

View Full Version : Roy Nelson wants his shot at Lesnar after Dos Santos



Slome
15-07-2010, 17:18
Roy Nelson wants his shot at Lesnar and knows he has to go through Dos Santos to get it

“Ultimate Fighter” season ten winner, Roy Nelson has been speaking about wanting a shot at the heavyweight gold currently around the waist of Brock Lesnar and how he plans on going through fellow heavy hitter, Junior dos Santos to get it.

http://www.mmabay.co.uk/wp-content/uploads/2010/07/Roy-Nelson-003.jpeg

Speaking via UFC.com (http://uk.ufc.com/index.cfm?fa=news.detail&gid=84117), Nelson said:

“Anybody that actually follows the sport who actually knows my style and knows what I can do doesn’t underestimate me. I may not be a Greek god, or what people think a fighter looks like, but I’m definitely a fighter. Dos Santos is the pinnacle of guys in the UFC. He’s the number one contender for sure in the heavyweight division. Nobody wants to fight him in the UFC, hence why I’m here fighting him. I pretty much got an email from Joe Silva asking if I wanted to…actually, not even asking me if I wanted to, but telling me that I was fighting Dos Santos next, and here I am.”
“The only bug I ever planted in the UFC’s ear as far as wanting to fight someone was that I wanted to fight whoever had the belt, and at the time, that was Brock. I actually wanted a title shot in my first UFC fight. I tried to get on the comeback season of The Ultimate Fighter, but since I had never fought in the UFC, I wasn’t eligible. I didn’t care; I wanted to get whatever fast track to a title shot I could. I’m an older guy so I just want to get there as quickly as possible.”

“I was making pretty good money before I decided to try out for the show, but I knew if I just got into the UFC, things would happen for me. I know guys who were making $10,000 and the next thing you know, they’re millionaires, so the money wasn’t the issue. My goal has always been to win the belt and I knew then the money would follow. Fighting has never been about the money for me; it’s always been about proving myself against the best fighters in the world.”

“My toughest opponent is always me. Any fights that I’ve lost were all because of me. I know I was the better fighter in every one of them. The only person who actually beat me was myself. Some of them I’m sure I won and some of them were a result of questionable refereeing and judging, so our records are actually a lot closer if you look at it that way. I don’t sit and stew about my losses, I just work to make sure I don’t make the same mistakes twice,” Nelson says. “I think any opponent I have is tough. Junior has knocked out some tough guys. I think he has already fought for his title shot. When he beat Werdum, he should have fought for the title in his next fight. It’s one of those things. Styles make fights and we match up really well.”

“Brock is the champion. He proved that he is better than Carwin for two rounds, not just one. Carwin showed that he’s better than a lot of guys in the UFC heavyweight division. No matter who the fighter is, someone’s going to have their number. I think Carwin has Lesnar’s number, he just has to know it and pull the trigger and execute a good game plan. Everybody has holes and everybody has areas to improve. Some fighters don’t improve and some fighters do.”

:fp:

Slome
15-07-2010, 17:19
Dos Santos is toch echt eerder aan de beurt als je t mij vraagt dan Nelson... ik mag hmm niet.. arrogante IFL KWAL

superfreak
15-07-2010, 17:29
Eerst moet JDS maar eens langs hem zien te komen. Inderdaad een vreemde gast maar maakt het vaak wel waar.

lopez86
15-07-2010, 17:30
Waarom is Nelson een arrogante kwal als hij niet meer dan zelfvertrouwen toont, en een ander dat niet?
Ik weet niet hoor, maar volgens mij doe je iets fout als vechter als je zegt "ik hoop dat ik win van die" of "mocht ik van die winnen dan..".
Hij gaat er vanuit dat hij z'n volgende partij wint, en zoekt de fout bij zichzelf in plaats van bij zijn tegenstander.
Niks mis mee.

Petrosyan188
15-07-2010, 18:45
als hij wint van JDS moet hij gewoon een title shot krijgen, maar ik schat dat de uitslag van spanje - nederland in het voordeel wordt uitgedraaid naar nederland hoger in dan dat hij wint van JDS

joost
15-07-2010, 18:49
JDS eet hem op... en brock al helemaal :D

Pernik
15-07-2010, 19:21
Iemand met zo'n pens als uithangbord van je sport (behalve darts), mag het toch niet hopen !!!

Mr 1 Leg
15-07-2010, 19:46
JDS eet hem op... en brock al helemaal :DX2

MMAFAN-1122
15-07-2010, 22:31
We zullen zien, Traint Marco van Calmaro gym hem (Roy Nelson) nog?

Slome
15-07-2010, 22:39
iedereen wil de champ , imo is Nelson niet eens in de positie om een titleshot te krijgen, al wint ie van JDS... deze partij is gewoon klote voor JDS - stel dat ie verliest...

boola
15-07-2010, 22:56
als hij wint van jds mag hij voor mij wel voor de title gaan. En hij bewijst toch ook dat je er als vechter niet altijd gespierd uit hoeft er zien. Hij heeft nog geen partij verloren in de ufc. Dus jds moet hem vooral niet onderschatten. Ik denk dat roy een goeie kans maakt. Vooral door zijn dikke pens.

Petrosyan188
15-07-2010, 22:58
We zullen zien, Traint Marco van Calmaro gym hem (Roy Nelson) nog?

misschien dat marco hem af en toe daar in amerika wat skills leert maar om echt te spreken van vaste trainer..., nee want marco is vooral hier in NL in helmond zie hem vaak boodschappen doen met z'n boys tegenover z'n gym en heb roy nog nooit hier in NL gezien zelfs niet in de MCdonalds

Petrosyan188
15-07-2010, 23:00
als hij wint van jds mag hij voor mij wel voor de title gaan. En hij bewijst toch ook dat je er als vechter niet altijd gespierd uit hoeft er zien. Hij heeft nog geen partij verloren in de ufc. Dus jds moet hem vooral niet onderschatten. Ik denk dat roy een goeie kans maakt. Vooral door zijn dikke pens.

dit is een grap neem ik aan? JDS verslaat hem al doen ze een blinddoek om z'n ogen ze handen in de boeien geslagen en een gebroken been, kom op zeg

calmarogym
15-07-2010, 23:23
misschien dat marco hem af en toe daar in amerika wat skills leert maar om echt te spreken van vaste trainer..., nee want marco is vooral hier in NL in helmond zie hem vaak boodschappen doen met z'n boys tegenover z'n gym en heb roy nog nooit hier in NL gezien zelfs niet in de MCdonalds

De reden dat je me zo vaak in Helmond ziet is omdat ik noodgedwongen in Nederland 'vast' zit. Niet dat dat echt heel erg is hoor...;)
Ik ben in December, net na de TUF finale van Roy, naar Nederland gevlogen voor een weekend en mocht vervolgens bij terugkomst het land niet meer in. 'Ik had teveel tijd door gebracht in het land van de onbegrensde mogelijkheden', volgens de US immigration officer.....
Nu heb ik twee weken geleden te horen gekregen dat de aanvraag voor mijn US werkvergunning is goed gekeurd, dus zul je me in de toekomst weer aan het werk zien in de UFC.

Marco
Team Calmaro

arabic-sniper
16-07-2010, 00:18
die vuile vetzak gaat goed neer dit keer, iemand met zuivere stoten als Dos Santos heeft geen moeite met die vetklep! Dos Santos by KO!!

Petrosyan188
16-07-2010, 00:33
De reden dat je me zo vaak in Helmond ziet is omdat ik noodgedwongen in Nederland 'vast' zit. Niet dat dat echt heel erg is hoor...;)
Ik ben in December, net na de TUF finale van Roy, naar Nederland gevlogen voor een weekend en mocht vervolgens bij terugkomst het land niet meer in. 'Ik had teveel tijd door gebracht in het land van de onbegrensde mogelijkheden', volgens de US immigration officer.....
Nu heb ik twee weken geleden te horen gekregen dat de aanvraag voor mijn US werkvergunning is goed gekeurd, dus zul je me in de toekomst weer aan het werk zien in de UFC.

Marco
Team Calmaro

ow ok, maar succes dan in de USA ;)

lopez86
16-07-2010, 07:58
misschien dat marco hem af en toe daar in amerika wat skills leert maar om echt te spreken van vaste trainer..., nee want marco is vooral hier in NL in helmond zie hem vaak boodschappen doen met z'n boys tegenover z'n gym en heb roy nog nooit hier in NL gezien zelfs niet in de MCdonalds

Als je hem dan toch zo vaak ziet had je beter eerst ff binnen kunnen lopen en het aan hem kunnen vragen voordat je conclusies post ;)

MMAFAN-1122
16-07-2010, 08:08
Bedankt voor je reactie Marco, komen Amir en Nelson nog eens bij jou trainen in Helmond?
En wanneer ga je weer naar de US?





De reden dat je me zo vaak in Helmond ziet is omdat ik noodgedwongen in Nederland 'vast' zit. Niet dat dat echt heel erg is hoor...;)
Ik ben in December, net na de TUF finale van Roy, naar Nederland gevlogen voor een weekend en mocht vervolgens bij terugkomst het land niet meer in. 'Ik had teveel tijd door gebracht in het land van de onbegrensde mogelijkheden', volgens de US immigration officer.....
Nu heb ik twee weken geleden te horen gekregen dat de aanvraag voor mijn US werkvergunning is goed gekeurd, dus zul je me in de toekomst weer aan het werk zien in de UFC.

Marco
Team Calmaro

dirk5
16-07-2010, 08:45
De reden dat je me zo vaak in Helmond ziet is omdat ik noodgedwongen in Nederland 'vast' zit. Niet dat dat echt heel erg is hoor...;)
Ik ben in December, net na de TUF finale van Roy, naar Nederland gevlogen voor een weekend en mocht vervolgens bij terugkomst het land niet meer in. 'Ik had teveel tijd door gebracht in het land van de onbegrensde mogelijkheden', volgens de US immigration officer.....
Nu heb ik twee weken geleden te horen gekregen dat de aanvraag voor mijn US werkvergunning is goed gekeurd, dus zul je me in de toekomst weer aan het werk zien in de UFC.

Marco
Team Calmaro

Goed Bezig Marco, maar het zou onderhand eens tijd worden, heeft lang genoeg geduurd....

Maar ik geef in deze partij toch de edge aan Cigano, hij blijft gewoon de meest complete HW in de UFC.

Emilio
16-07-2010, 09:11
Sommige gasten zijn echt zo vol van zich zelf. Arlovksi KO'ed Nelson omdat hij gewoon de betere was.

Dos Santos gaat Nelson slopen. Die gast is zo accuraat met zn punches en zn groundgame zal erg goed zijn.

Tony
16-07-2010, 09:44
Ook al zie ik JDS als dé toekomstige HW champ...

Ik zie hem nog niet als de meest complete vechter. Dit puur vanwege het feit dat ik nog nagenoeg niks van zijn ground game gezien heb.
Hij traint met big Nog, dus het zal vast prima in orde zijn. Maar ik heb het nog niet gezien.

Harrie Nak
16-07-2010, 11:26
Dos Santos is toch echt eerder aan de beurt als je t mij vraagt dan Nelson... ik mag hmm niet.. arrogante IFL KWALDat zegt hij toch ook... after Dos Santos. ;)

Juul
16-07-2010, 11:49
Zei dit net al bij andere post. Maar tijdens een UFC-gevecht van Nelson, vertelde Joe Rogan in zijn commentaar, dat collega's beweren dat Nelson een ontzettende trainingsbeest is, die meestal als laatst aanwezige het licht van de gym uitdoet. Sommigen zijn nu eenmaal anders gebouwd. Hij schijnt een enorme gastank te hebben voor zo'n bouw. En zwarte band jiu-jitsu onder Renzo Gracie.

Toch gok ik op JDS, één van mijn fav's. Onderschatiing zou echter een kapitale vergissing kunnen zijn.

Overigens kwam Nelson tijdens beelden bij een UFC countdown bij hem thuis erg sympathiek en bescheiden over.

calmarogym
16-07-2010, 14:00
Bedankt voor je reactie Marco, komen Amir en Nelson nog eens bij jou trainen in Helmond?
En wanneer ga je weer naar de US?

Amir is een paar maanden geleden nog hier geweest en wij proberen hem nu op de november kaart in Duitsland te krijgen en daarvoor zal hij zeker weer naar Nederland komen.
Voor Roy is het nu te kort dag om naar Nederland te komen, maar we zullen zeker voor zijn volgende partijen 'even' komen sparren in Nederland.

Zodra de trainingskampen voor Amir en Mike Pyle gaan beginnen zal ik me weer richting Las Vegas begeven. Dat zal rond oktober zijn denk ik...

calmarogym
16-07-2010, 14:13
Zei dit net al bij andere post. Maar tijdens een UFC-gevecht van Nelson, vertelde Joe Rogan in zijn commentaar, dat collega's beweren dat Nelson een ontzettende trainingsbeest is, die meestal als laatst aanwezige het licht van de gym uitdoet. Sommigen zijn nu eenmaal anders gebouwd. Hij schijnt een enorme gastank te hebben voor zo'n bouw. En zwarte band jiu-jitsu onder Renzo Gracie.

Toch gok ik op JDS, één van mijn fav's. Onderschatiing zou echter een kapitale vergissing kunnen zijn.

Overigens kwam Nelson tijdens beelden bij een UFC countdown bij hem thuis erg sympathiek en bescheiden over.

Voor de laatste keer.. lol...

Roy is een erg sympathieke gozer, die heel goed weet hoe hij zichzelf moet verkopen. Er zijn maar twee typen vechters die heel veel geld verdienen te weten, The good guys and the bad guys. Alles wat daar tussenin zit kan aardig mee komen. Noem ze maar op; The good guys: Randy Couture, Forrest Griffin, Rashad Evans, Chuck Liddell, GSP, etc.
The bad guys (de mannen met een te grote mond): Tito Ortiz, Brock Lesnar, Rampage, etc.
Dit zijn allemaal wel de mannen die het meest besproken zijn en ook de vetste paychecks hebben.....

Amerikanen houden van show en een vechter met een imago (goed of slecht).... DAT VERKOOPT!!!

Over Roy. Hij traint heel hard voor zijn partijen en zijn fysiek is inderdaad geen afspiegeling van zijn verzette arbeid.
Roy is een topsporter pur sang met het uiterlijk van allerdaagse (doorsnee) Amerikaan..
Super toch!!

Marco
Team Calmaro

HARDnickCORE
17-07-2010, 16:24
Onderschat die gozer nou niet, kijk eens naar de grappling wedstrijden van hem grote namen worden door hem verslagen o.a. frank mir, het is al een poosje geleden, maar toch

tonebizz
17-07-2010, 17:12
roy nelson moet eerst uit de rij van de mc drive komen!

SjorsWilms
18-07-2010, 12:04
http://www.youtube.com/watch?v=sjOVJC8xDa0

Voor wie t gevecht niet gezien heeft tussen struve en nelson

dietrik
18-07-2010, 12:13
Roy Nelson, ik ben fan.

yuko
18-07-2010, 13:00
JDS is natuurlijk wel favoriet, maar helemaal kansloos acht ik die bolle niet

hij kan best voor een upset gaan zorgen

weks
18-07-2010, 13:39
blijf t een schande vinden voor ufc/mma
zie hem niet graag vechten
ondanks zn techniek
hoop dat jds hem goed laat zien waar hij staat tov de grotere namen

Fightfan
18-07-2010, 14:25
http://www.youtube.com/watch?v=sjOVJC8xDa0

Voor wie t gevecht niet gezien heeft tussen struve en nelson

Zo zware stoot, hij kreeg zelf ook wat low-kicks, maar er is niets op deze overwinning af te dingen.

calmarogym
18-07-2010, 16:41
blijf t een schande vinden voor ufc/mma
zie hem niet graag vechten
ondanks zn techniek
hoop dat jds hem goed laat zien waar hij staat tov de grotere namen

Waarom is het een schande voor UFC/MMA???? Leg mij dat nu eens uit!!!
Als jij met een goed en onderbouwd verhaal komt mag je dit roepen, anders...... Gewoon niks zeggen
En.. begin nu niet weer over zijn uiterlijk!!!

marcelt
18-07-2010, 18:53
Ik denk niet dat het alleen aan zijn bouw ligt dat hij vet is. Dat heeft gewoon met eetgewoontes en hoeveelheden te maken.
W.b. JDS denk ik dat Roy eraan gaat als hij het staande houdt . Maar als ie eenmaal bovenop je ligt ben je mooi de Sjaak.

appelsap
18-07-2010, 20:45
MMA is geen beautycontest toch, of doelde je niet op zijn uiterlijk? Zijn vechtstijl is niet heel saai. Staand is ie niet goed genoeg om saai te vechten en op de grond is ie behoorlijk flexibel voor zijn bouw.
Ik ken hem na een training in de VS niet goed genoeg om te oordelen over zijn persoonlijkheid, maar op zich is het wel iemand die in de UFC thuis hoort. Hoe goed hij echt is gaan we denk ik tegen JDS zien.Die heeft zeker een betere dekking dan Struve (no disrespect) en is ook op de grond sterk geworde, sinds hij met de Nogueira broertes traint.
JDS by Tko in ronde 2.

lopez86
18-07-2010, 23:49
blijf t een schande vinden voor ufc/mma
zie hem niet graag vechten
ondanks zn techniek
hoop dat jds hem goed laat zien waar hij staat tov de grotere namen


roy nelson moet eerst uit de rij van de mc drive komen!

wat een grote lulkoek, "schande voor mma".
die man heeft genoeg gepresteerd om trots op zichzelf te zijn en is altijd respectvol over zijn tegenstanders.
ik ben erg benieuwd waar die onzin vandaan komt, graag een reply erop maar als het om z'n uiterlijk gaat kruip dan ajb weer onder je steen, of ga wat zinnigs posten.


Ik denk niet dat het alleen aan zijn bouw ligt dat hij vet is. Dat heeft gewoon met eetgewoontes en hoeveelheden te maken.
W.b. JDS denk ik dat Roy eraan gaat als hij het staande houdt . Maar als ie eenmaal bovenop je ligt ben je mooi de Sjaak.

Eetgewoontes?
Genen is een beter woord.
Zoals al eerder vermeld, Roy heeft net zo'n schema en traint net zo hard als elke UFC vechter.

calmarogym
19-07-2010, 00:16
Ik denk niet dat het alleen aan zijn bouw ligt dat hij vet is. Dat heeft gewoon met eetgewoontes en hoeveelheden te maken.
W.b. JDS denk ik dat Roy eraan gaat als hij het staande houdt . Maar als ie eenmaal bovenop je ligt ben je mooi de Sjaak.

Ik kan je nu al vertellen dat Roy niet meteen naar de grond gaat in dit gevecht. En waarom zou hij??!!!
Hij heeft nu twee officiële partijen in de UFC en beide keren wist hij een KO te scoren. En tegen wie? Brandon Schaub was een voormalig Golden Gloves bokser en hij ging er uit in ronde 1 en dan natuurlijk tegen Nederlands trots, Stefan Struve (die toch met de beste kickboksers in de wereld heeft getraind in voorbereiding voor zijn partij tegen Roy). Ook hij ging gewoon ZWAAR neer tegen Roy in RONDE 1!!. En wat dacht je van zijn partij tegen James McSweeney tijdens TUF... Even provoceren en BOEM daar zat hij op zijn gat...!! Ook hij ging neer op een van de stoten van Roy.....De UFC heeft Roy nu zelfs twee maal beloond met de KO bonus cheque !!!!

Jongens ga me aub niet vertellen dat Roy staand niks kan (nee, hij is geen K-1 kickbokser), maar incasseren en heel, heel hard slaan kan hij als de beste!!
Hij heeft de juiste mentaliteit en zijn fysiek is absoluut geen afspiegeling van zijn kunne...

Hij komt er wel in de toekomst... let maar op!!

Marco

Slome
23-07-2010, 17:45
http://www.youtube.com/watch?v=Z41_3OSzAec&feature=player_embedded

Tony Galento
23-07-2010, 18:13
Is er al een Roy Nelson bandwagon?

Slome
23-07-2010, 18:51
Is er al een Roy Nelson bandwagon?

wel een ARN bandwagon.....

superstucie
23-07-2010, 20:45
die nelson kan nog wel eens voor een verassing gaan zorgen!

T15Boxing
24-07-2010, 00:33
Dos Santos bereid zich voor alsof dit zijn grootste partij ooit is. Nelson denkt al aan een title shot. Santos gaat die burgers door zijn keel proppen.

Petrosyan188
24-07-2010, 02:04
marco hoewel ik het je echt gun ben ik toch voor Cigano, blijft me favo HW MMA vechter

WAR DOS SANTOS!!

calmarogym
24-07-2010, 02:11
marco hoewel ik het je echt gun ben ik toch voor Cigano, blijft me favo HW MMA vechter

WAR DOS SANTOS!!

Ik ben blij dat je het me gunt.. We zullen zien. Het wordt een zeer interessante partij voor beide.

Petrosyan188
24-07-2010, 02:16
zowiezo belangrijkste uit hun beide carrieres tot nu toe want winnaar krijgt naar alle waarschijnlijkheid een title shot neem ik aan