PDA

View Full Version : Gerald Mamadeus



Tim.H
16-07-2010, 13:44
Ik trainde vroeger vanaf mijn twaalfde bij Matuari in Amsterdam Oost (muiderpoort station). De lessen kregen we van Chris Tullis en ene Danny en afentoe verzorgde Gerald Mamadeus de lessen voor de jonkies. Ik weet nog dat ik hem altijd groot op posters van gala's zag staan en dat hij genoeg belts mee terug nam. Toen de tijd dacht ik echt dat hij een van de beste van de wereld was. Nu is mijn vraag was hij dat ook echt.
Op mixfight hoor je begrijpelijk vaak de namen van Ramon Dekkers en Rob Kaman maar what about Gerald Mamadeus?????? Ik zag op de portal zijn naam voorbij komen en in het artikel van Hammerkick vecht hij voor de wereld titel. Dus hoe goed was Gerald en waarom wordt hij nooit echt genoemd bij de grote kick/thaiboksers van Nederland.

Gr Tim

Hendy
16-07-2010, 14:56
Was absoluut een goede knokker!

Naar mijn idee is hij al een tijdje gestopt en idd hij had zeker een aantal titels.. ook heeft hij tegenover Dekkers gestaan!

Heb die partij volgens mij nog op VHS liggen ;)

Tim.H
16-07-2010, 15:50
Ok vet, wist niet dat hij tegen Ramon heeft gestaan.
Maar hoe wordt hij gezien op dit forum. Was hij een echte wereldtopper en hoort hij in het rijtje grote grondleggers van het kickboksen van de jaren 80, 90. Misschien dat Hammerkick nog een mooi artikel heeft of wat kan vertellen over deze topper.

Richelieu
16-07-2010, 16:25
Ok vet, wist niet dat hij tegen Ramon heeft gestaan.
Maar hoe wordt hij gezien op dit forum. Was hij een echte wereldtopper en hoort hij in het rijtje grote grondleggers van het kickboksen van de jaren 80, 90. Misschien dat Hammerkick nog een mooi artikel heeft of wat kan vertellen over deze topper.

vs Dekkers

http://www.fightingmaster.com/legends/dekkers/best_fights/mamadeus/mamadeus.jpg

Fr3ddy
16-07-2010, 16:38
Topvechter, oorspronkelijk een echte 'kickbokser' toen die scheiding er nog was..

Tegen grote namen gestaan overal in de wereld. De laatste keer dat ik hem live aan het werk zag was volgens mij tegen Fikri Tijarti in 2001.

Mooie techniek kan me nog een knock down d.m.v. een spinning backfist herinneren tegen Abdelkader Tarzati.

Tim.H
16-07-2010, 17:09
Ik kan me inderdaad nog herinneren dat hij een partij vocht tegen Fikri Tijarti. Op dit gala op te hypen was er een boekje met informtie over de vechters en wat Fr3ddy hierboven al zegt werd hij geroemd voor zijn succesvolle overstap van kickboksen naar thaiboksen als ik het goed heb is hij in beide disciplines wereldkampioen geweest.

everlast
16-07-2010, 17:12
Ik heb hem ook wel eens zien vechten.leuke vechter

Hammerkick
16-07-2010, 17:23
Ok vet, wist niet dat hij tegen Ramon heeft gestaan.
Maar hoe wordt hij gezien op dit forum. Was hij een echte wereldtopper en hoort hij in het rijtje grote grondleggers van het kickboksen van de jaren 80, 90. Misschien dat Hammerkick nog een mooi artikel heeft of wat kan vertellen over deze topper.

Mamadeus was wereldklasse op full contact regels, daar was hij echt super in. Zijn beentechnieken waren fenomenaal. Op kickboks regels ging hij eigenlijk veel later vechten.

http://www.youtube.com/watch?v=eo7cVA_Dm20

Hammerkick
16-07-2010, 17:30
Was absoluut een goede knokker!
Naar mijn idee is hij al een tijdje gestopt en idd hij had zeker een aantal titels.. ook heeft hij tegenover Dekkers gestaan!
Heb die partij volgens mij nog op VHS liggen ;)

http://www.youtube.com/watch?v=O1wOoq0vyZI

http://www.youtube.com/watch?v=I_RjxsYlVlY

Hendy
16-07-2010, 18:03
Bedankt Dirk!

Sadix
16-07-2010, 18:34
net ook gekeken. Hij liet eerlijk waar ramon alle hoeken van de ring zien, maar zoals er weinig mensen tegen lowkicks van ramon kunnen, kon hij het helaas ook niet.

die lowkicks waren serieus echt honkbal knuppels met full force op je been. dodelijk gewoon.

ulysse
16-07-2010, 19:01
net ook gekeken. Hij liet eerlijk waar ramon alle hoeken van de ring zien, maar zoals er weinig mensen tegen lowkicks van ramon kunnen, kon hij het helaas ook niet.

die lowkicks waren serieus echt honkbal knuppels met full force op je been. dodelijk gewoon.

Was een hele mooie partij! Volgens mij was dit ook de come back van Gerald na een knie operatie.
Gerald heeft ook nog een schitterende partij geknokt tegen Sackmonkol in de Apollohal, was ook een hele mooi partij!

Ik heb daar zelf ook een hele tijd getraint, Danny gaf daar inderdaad ook les.
Velen kennen Danny wel, hij werkt al heel wat jaren als (topverkoper) bij Aiki Budo in Amsterdam.

Tim.H
16-07-2010, 19:45
Velen kennen Danny wel, hij werkt al heel wat jaren als (topverkoper) bij Aiki Budo in Amsterdam.[/QUOTE]

hahah dat wist ik niet maar de korting op spullen die je kreeg is nu wel te verklaren:)