PDA

View Full Version : FEG Announces Partnership with PUJI Captital, Declares War With UFC



blackadder
16-07-2010, 17:39
DREAM and K-1 promoter FEG today announced that they are entering a partnership with Shanghai based investment bank PUJI Capital that could be worth 20 billion yen (~US$230 million).

K-1 President Sadaharu Tanikawa stressed that FEG had not been sold and in fact they will now be setting it's sights much higher.

"This is a declaration of war against the WWE and UFC. From Asia, we will take the world", Tanikawa stated.

Tanikawa admitted that expansion to American soil would be futile at this stage and under the watchful eye of K-1 creator Kazuyoshi Ishii, they will set their sights on the rest of the world.

"Mr. Ishii is completely supporting us. We won't stand a chance in the American market so we will spread to the rest of the world."

Tanikawa stated that changes should start from 2011 and that Japanese events will continue with K-1 on Fuji TV and DREAM and K-1 MAX on TBS. PUJI will not be involved with the day to day operations regarding the actual promotions but will instead be in charge of fund raising and leading the global expansion. and have forecast that they will gather 20 billion yen (~US$230 million).

A call for a drastic change in Japanese MMA has been needed since the collapse of PRIDE, even Tanikawa admitted himself.

"When K-1 and PRIDE were competing against each other, 80% of the martial arts market was in Japan. It is now the opposite and Japan is only 20%. We were worried that Japan would be left behind if we let this continue, it is unacceptable. We needed to change our business model."

"We've let Dana White get a lead on us. Before (Shinya) Aoki beats (Gilbert) Melendez, we must win as promoters."

DREAM EP Keiichi Sasahara, FEG's Korean representative and PUJI representative Michael Chen outlined the plan for global expansion but predictably sights are set firmly on Asia initially with Europe to follow with the US market described as too developed and not lucrative.
FEG Announces Partnership with PUJI Captital, Declares War With UFC -- MMA Fighting (http://www.mmafighting.com/2010/07/16/feg-announce-partnership-with-puji-captital-and-declare-war-with/)
Banzai!!!

Justinian
16-07-2010, 18:11
Goed nieuws voor de fans lijkt me!

micha
16-07-2010, 18:12
yep dit is de grote geldschieter die FEG nodig had

Pahlavan
16-07-2010, 18:22
ik zou het geweldig vinden als er weer een sterke mma organisatie in japan ontstaat net als toen met pride! dat is niet alleen goed voor ons fans (oh wat mis ik pride nog altijd!) maar natuurlijk ook voor de vechters omdat de ufc dan een serieuze concurent erbij heeft en niet zomaar alles kan flikken.

maarja eerst maar eens zien of ze het kunnen waarmaken...

blackadder
16-07-2010, 18:29
Als het wat wordt houdt dat ook weer meer kansen in voor de vechters. Ook goed nieuws voor hen. En dan denk ik met name aan Nederlandse vechters aangezien NL toch wel goede contacten met Japan en de FEG heeft.

dirk5
16-07-2010, 18:48
Japanese MMA FTW!!!

Mule-Kick
16-07-2010, 18:50
Japanese MMA FTW!!!

x2

Hoop dat dit tot mooie dingen gaat leiden

The Bulldog
16-07-2010, 19:14
en toch ben ik een beetje gaan houden van de kooi....

maar heerlijk weer een beetje competitie....

doe japanse opzet is toch the bomb

Vinand
16-07-2010, 19:23
Ik hopp dat ze beter worden dan ufc/wwe troep. Het word weer eens tijd dat mma een sport wordt ipv show. Ik hb ook nog mijn vertrouwen in de samenwerking tussen rutz en coker.

Sadix
16-07-2010, 19:29
Japanese MMA FTW!!!


helll yeah

Djani
16-07-2010, 19:40
Dat ze azië gaan veroveren en dan met name japan, china en zuid-korea is zeker niet onrealistisch.

Petrosyan188
16-07-2010, 20:18
als ze nu gewoon in kooi gaan vechten...

universele
16-07-2010, 20:47
Goed om te horen, nu de pride regels nog terug.

The Bulldog
16-07-2010, 20:52
Goed om te horen, nu de pride regels nog terug.
hell yeah

universele
16-07-2010, 21:08
Als ik toch zie hoeveel mensen alleen hier al weg zijn van PRIDE dan zouden er over heel de wereld wel fans zijn.
Waarom zetten ze het zelfde concept niet nog een keer op?

Djani
17-07-2010, 14:44
Als ik toch zie hoeveel mensen alleen hier al weg zijn van PRIDE dan zouden er over heel de wereld wel fans zijn.
Waarom zetten ze het zelfde concept niet nog een keer op?

DREAM is het zelfde concept, alleen de regels een beetje aangepast. Maar dat is niet de reden dat DREAM minder populair is geworden dan Pride. Bob Sapp - Akebono is de best bekeken Pride wedstrijd ooit. Dat is wat het grote publiek wilde zien: freakshows. Daarnaast waren Sakuraba, Sakurai en Gomi de Japanse helden.
De freakshows werden na verloop van tijd iets normaals waardoor er minder interesse was en de Japanse helden werden oud en er kwamen nauwelijks nieuwe voor in de plaats. Daarnaast heeft de organisatie niks aan bijv. de fans in Nederland. Wij zorgen niet voor een extra omzet bij hen.
Het komt erop neer dat het format opgebruikt is en er te weinig Japanse topvechters zijn. En het merk Pride is beschadigd vanwege het yakuza-schandaal dus daar kan ook niet meer van geprofiteerd worden.

Edit: DREAM zou eigenlijk de zwaardere gewichtsklasses moeten laten vallen en zich moeten richten op Flyweight t/m welterweight. Daarnaast moet in het land zelf structureel iets veranderen om de ontwikkeling van jonge vechters te stimuleren.

mean machine
17-07-2010, 15:16
gaat niks worden ,een dood geboren kindje let maar op

Djani
17-07-2010, 15:35
gaat niks worden ,een dood geboren kindje let maar op

Leg uit:D....

Slome
17-07-2010, 17:39
http://middleeasy.com/images/stories/organizations/corporate/raw1.jpg

http://middleeasy.com/images/stories/organizations/corporate/raw2.jpg

"When K-1 and PRIDE were competing against each other, 80% of the martial arts market was in Japan. It is now the opposite and Japan is only 20%. We were worried that Japan would be left behind if we let this continue, it is unacceptable. We needed to change our business model."

"This is a declaration of war against the WWE and UFC. From Asia, we will take the world."
"We've let Dana White get a lead on us. Before (Shinya) Aoki beats (Gilbert) Melendez, we must win as promoters."

Slome
17-07-2010, 17:40
http://middleeasy.com/images/stories/organizations/corporate/rawpowermove.jpg

appelsap
17-07-2010, 18:37
Als ik het goed lees gaan onze Chinese vrienden niet hun eigen geold erin stoppen, maar investeerders zoeken......eerst zien dan geloven...

Slome
17-07-2010, 22:05
goed stuk op mmajunkie (http://mmajunkie.com/news/19960/with-cash-infusion-dream-targets-international-expansion-pay-per-view-model.mma)hierover....