PDA

View Full Version : Wrestling vs. Judo



Slome
17-07-2010, 16:25
Wrestling vs. Judo ft. Frank Trigg

http://www.youtube.com/watch?v=9UwxDGGcEIc&feature=player_embedded

Tony
17-07-2010, 17:32
niet echt eerlijk... worstelaars hebben geen submission kennis in huis. :p

Slome
17-07-2010, 17:37
que?! :P

PinPoint
17-07-2010, 20:21
Hij begint er zelf aan toch...

maartenjackie
17-07-2010, 20:48
Leuk filmje, dat is DE trigg? Die heeft veel geleerd in de jaren erna dan.

HUNTER
17-07-2010, 20:57
BOIIIIING

1-0 voor judo

judo rules!!!

Tony
18-07-2010, 00:14
Leuk filmje, dat is DE trigg? Die heeft veel geleerd in de jaren erna dan.

Huh, was dat trigg? Ik dacht dat Trigg alleen de commentator was ofzo.

Jeru
18-07-2010, 10:51
Het grappige is dat Frank nu ook 2e graads zwarte band judo is. Deze partij was van 1995 en wanneer is Frank met judo begonnen? juist 1995 hahaha.

bron: Frank Trigg wiki ;)

Henry
18-07-2010, 11:37
Niet om het een of ander maar in Azerbaijan, Rusland, Oezbekistan etc sterke worstellanden geldt altijd:

Als je niet kan worstelen, niet sterk explosief en technisch genoeg ga je judoen of rugbyen

Hier wordt een Amerikaanse collegiate worstelaar dus niet eens vrije stijl tegen een judoka gezet.

Zet iedere top worstelaar in de wereld tegen de topjudoka in zijn gewicht met of zonder submission zullen de worstelaars winnen. Puur om het feit dat ze technischer, sterker en flexibeler zijn.
Judo komt meer overeen met grieks romeins worstelen nogal recht op.

Bij judo kan je ook altijd aan een pak trekken en erin hangen. Worstelaar moet zijn technique helemaal zuiver uitvoeren.

Met name oostbloklanden hebben op worstelkampen altijd een paar judoka s die mee willen doen om hun skilllevel te verbeteren.

Ook is worstelen attacktiever.
Bij een mislukte judo greep kan je nog zaken doen om het spelletje af te breken Zo gaan ze vaak op hun knien zitten enz.
Bij worstelen krijg je dan gewoon punten tegen..

Ik zou iedereen eens een keer willen adviseren te gaan worstelen.

Bokser, Kickbokser, Grapplers allemaal zeggen ze dat het voor hen loodzwaar is en vooral heel moeilijk..

Toch kijk ik graag naar een dikke judomatch.
Jammer dat je weinig doublelegged, single legged been aanvallen ziet enz.
Hier een idee van worstelen in slomo
Russische Nationals
Russians In Slo Flo | 2009 Russian Nationals on Flowrestling (http://www.flowrestling.org/videos/coverage/view_video/235160/196440-russians-in-slo-flo)
2008 Russian Nationals Highlights | April 16 on Flowrestling (http://www.flowrestling.org/videos/speaker/1015-joe-williamson/67280-2008-russian-nationals-highlights)

lopez86
19-07-2010, 01:29
Niet om het een of ander maar in Azerbaijan, Rusland, Oezbekistan etc sterke worstellanden geldt altijd:

Als je niet kan worstelen, niet sterk explosief en technisch genoeg ga je judoen of rugbyen

Hier wordt een Amerikaanse collegiate worstelaar dus niet eens vrije stijl tegen een judoka gezet.

Zet iedere top worstelaar in de wereld tegen de topjudoka in zijn gewicht met of zonder submission zullen de worstelaars winnen. Puur om het feit dat ze technischer, sterker en flexibeler zijn.
Judo komt meer overeen met grieks romeins worstelen nogal recht op.

Bij judo kan je ook altijd aan een pak trekken en erin hangen. Worstelaar moet zijn technique helemaal zuiver uitvoeren.

Met name oostbloklanden hebben op worstelkampen altijd een paar judoka s die mee willen doen om hun skilllevel te verbeteren.

Ook is worstelen attacktiever.
Bij een mislukte judo greep kan je nog zaken doen om het spelletje af te breken Zo gaan ze vaak op hun knien zitten enz.
Bij worstelen krijg je dan gewoon punten tegen..

Ik zou iedereen eens een keer willen adviseren te gaan worstelen.

Bokser, Kickbokser, Grapplers allemaal zeggen ze dat het voor hen loodzwaar is en vooral heel moeilijk..

Toch kijk ik graag naar een dikke judomatch.
Jammer dat je weinig doublelegged, single legged been aanvallen ziet enz.
Hier een idee van worstelen in slomo
Russische Nationals
Russians In Slo Flo | 2009 Russian Nationals on Flowrestling (http://www.flowrestling.org/videos/coverage/view_video/235160/196440-russians-in-slo-flo)
2008 Russian Nationals Highlights | April 16 on Flowrestling (http://www.flowrestling.org/videos/speaker/1015-joe-williamson/67280-2008-russian-nationals-highlights)

Amen.
/thread

Slome
26-07-2010, 16:19
http://www.youtube.com/watch?v=AhKsGgUCaUI&feature=player_embedded

El Bambino
26-07-2010, 16:43
Dit zijn momentopnames. In de praktijk blijkt dat topworstelars de beste vechters zijn, GSP, Lesnar, King Mo!!

dirk5
26-07-2010, 16:49
mijn mening:

Worstelen in mma = vaak saai
Judo in mma = prachtig om te zien.

lopez86
26-07-2010, 16:54
http://www.youtube.com/watch?v=eriVMCIqL9g

remco pardoel
26-07-2010, 17:07
In Judo heb je veel meer variaties met worpen
Juist door het pak

Jouw persoonlijke stelling slaat helemaal nergens op Henry.
In het Oostblok trainen mensen worstelen / Sambp / Judo op een club.

Je zal altijd de discussie hebben welke sport de beste heeft
Beheers je beide sporten dan ben je wel heel erg oppermachtig

Wel heel veel momentopnames vindt je niet El Bambino ;)

Slome
26-07-2010, 17:19
http://www.youtube.com/watch?v=eriVMCIqL9g

maar ook heeft hij partijen gewonnen hoor..... slaat kant nog wal

Briant
26-07-2010, 17:28
Niet om het een of ander maar in Azerbaijan, Rusland, Oezbekistan etc sterke worstellanden geldt altijd:

Als je niet kan worstelen, niet sterk explosief en technisch genoeg ga je judoen of rugbyen

Hier wordt een Amerikaanse collegiate worstelaar dus niet eens vrije stijl tegen een judoka gezet.

Zet iedere top worstelaar in de wereld tegen de topjudoka in zijn gewicht met of zonder submission zullen de worstelaars winnen. Puur om het feit dat ze technischer, sterker en flexibeler zijn.
Judo komt meer overeen met grieks romeins worstelen nogal recht op.

Bij judo kan je ook altijd aan een pak trekken en erin hangen. Worstelaar moet zijn technique helemaal zuiver uitvoeren.

Met name oostbloklanden hebben op worstelkampen altijd een paar judoka s die mee willen doen om hun skilllevel te verbeteren.

Ook is worstelen attacktiever.
Bij een mislukte judo greep kan je nog zaken doen om het spelletje af te breken Zo gaan ze vaak op hun knien zitten enz.
Bij worstelen krijg je dan gewoon punten tegen..

Ik zou iedereen eens een keer willen adviseren te gaan worstelen.

Bokser, Kickbokser, Grapplers allemaal zeggen ze dat het voor hen loodzwaar is en vooral heel moeilijk..

Toch kijk ik graag naar een dikke judomatch.
Jammer dat je weinig doublelegged, single legged been aanvallen ziet enz.
Hier een idee van worstelen in slomo
Russische Nationals
Russians In Slo Flo | 2009 Russian Nationals on Flowrestling (http://www.flowrestling.org/videos/coverage/view_video/235160/196440-russians-in-slo-flo)
2008 Russian Nationals Highlights | April 16 on Flowrestling (http://www.flowrestling.org/videos/speaker/1015-joe-williamson/67280-2008-russian-nationals-highlights)

Ik maak hieruit op dat jij nog nooit met een pak getraind hebt. Het pak werkt niet alleen voor je maar ook tegen je. Je hebt net zo zuivere techniek voor judo als voor worstelen nodig.

Als een paralelle vergelijking maken zeg jij eigenlijk dat Voetbal beter dan Tennis is omdat je bij tennis een racket gebruikt en dat maakt het makkelijker om de bal harder weg te projecteren. Slaat natuurlijk nergens op, zowel worstelen als Judo hebben hun plek in de martial arts en niet een is beter dan de ander, ze vullen allebei een andere niche (met enige overlap).

Slome
26-07-2010, 17:50
ik herinner me een aantal pride partijen waardoor de vechter met de GI wint, terwijl die ander toch echt de betere vechter is.....

bijvoorbeeld: Yoshida vs Tamura

http://bcmoney-mobiletv.com/view/6/pride-fc-yoshida-.vs.-tamura/

lopez86
26-07-2010, 18:00
Ik maak hieruit op dat jij nog nooit met een pak getraind hebt. Het pak werkt niet alleen voor je maar ook tegen je. Je hebt net zo zuivere techniek voor judo als voor worstelen nodig.

Als een paralelle vergelijking maken zeg jij eigenlijk dat Voetbal beter dan Tennis is omdat je bij tennis een racket gebruikt en dat maakt het makkelijker om de bal harder weg te projecteren. Slaat natuurlijk nergens op, zowel worstelen als Judo hebben hun plek in de martial arts en niet een is beter dan de ander, ze vullen allebei een andere niche (met enige overlap).

Ik train met beide.
Dat je voor Judo een net zo'n zuivere techniek nodig hebt is waar maar het is wel gewoon een feit dat iemand met pak veel makkelijker te pakken is dan zonder.
Ik maak tijdens judoles regelmatig mee dat grotere jongens simpelweg hun arm uitsteken, dat pak vastgrijpen en gaan smijten.
Dat is met worstelen gewoon niet mogelijk.
De stap van worstelen naar mma is kleiner omdat je geen pak hebt, ook zijn worstelaars fysiek veel sterker.
Gewoon door het feit dat grip krijgen op iemand zonder pak veel moeilijker is dan met, laat staan het creëeren van onbalans.
Je moet vaak 2x zo hard werken.
Ik zeg niet dat 1 van de 2 beter is, het spelletje blijft hetzelfde.
Maar voor MMA vind ik worstelen wel degelijk een betere basis.

Budokan
26-07-2010, 18:09
Dit zijn momentopnames. In de praktijk blijkt dat topworstelars de beste vechters zijn, GSP, Lesnar, King Mo!!

eh, als je vindt dat GSP, Lesnar en King Mo de beste vechters zijn waarom heb je dan een foto van Fedor (meervoudig russisch judokampioen en deelnemer EK) in je berichtje staan? Er zijn in verhouding veel minder judoka's actief binnen MMA. Zeker in de UFC wat een nogal wordt beheerst door amerikanen die nu eenmaal meer van het worstelen zijn. Die enkele judoka's die al overstappen naar MMA doen het meestal behoorlijk goed en zijn vooral erg vermakelijk om naar te kijken. (Yoshida, Parisian, Akiyama, Sokoudjou, Lombard enz) Heel wat anders dan GSP en Couture die aan lay and pray doen. Maar je hebt gelijk, er is nog geen judoka UFC kampioen geworden. Wellicht Fedor nog eens.

Durfal
26-07-2010, 18:34
Laat dan eerst maar weer eens het ouderwetse echte judo zien zonder de nu zo bekende krachttoeren en vooral het trekken aan het pak.
Sprak jaren geleden een judo leraar waarbij het trekken aan het pak en overige krachttoeren uit den boze waren
Daar werd "gewoon" judo geleerd zuiver op techniek gebruik makend van de kracht van je tegenstander zonder dat duwen en trekken aan elkaars Gi,en dat is echt mooi om naar te kijken maar goed dat is mijn mening daar hoeven de krachtmensen het weer niet mee eens te zijn............

Osu

dirk5
26-07-2010, 18:59
eh, als je vindt dat GSP, Lesnar en King Mo de beste vechters zijn waarom heb je dan een foto van Fedor (meervoudig russisch judokampioen en deelnemer EK) in je berichtje staan? Er zijn in verhouding veel minder judoka's actief binnen MMA. Zeker in de UFC wat een nogal wordt beheerst door amerikanen die nu eenmaal meer van het worstelen zijn. Die enkele judoka's die al overstappen naar MMA doen het meestal behoorlijk goed en zijn vooral erg vermakelijk om naar te kijken. (Yoshida, Parisian, Akiyama, Sokoudjou, Lombard enz) Heel wat anders dan GSP en Couture die aan lay and pray doen. Maar je hebt gelijk, er is nog geen judoka UFC kampioen geworden. Wellicht Fedor nog eens.

of Aoki ;)

Briant
26-07-2010, 19:16
Ik train met beide.
Dat je voor Judo een net zo'n zuivere techniek nodig hebt is waar maar het is wel gewoon een feit dat iemand met pak veel makkelijker te pakken is dan zonder.
Ik maak tijdens judoles regelmatig mee dat grotere jongens simpelweg hun arm uitsteken, dat pak vastgrijpen en gaan smijten.
Dat is met worstelen gewoon niet mogelijk.
De stap van worstelen naar mma is kleiner omdat je geen pak hebt, ook zijn worstelaars fysiek veel sterker.
Gewoon door het feit dat grip krijgen op iemand zonder pak veel moeilijker is dan met, laat staan het creëeren van onbalans.
Je moet vaak 2x zo hard werken.
Ik zeg niet dat 1 van de 2 beter is, het spelletje blijft hetzelfde.
Maar voor MMA vind ik worstelen wel degelijk een betere basis.

Dat het beter is voor MMA daar ben ik het mee eens, je traint immers zonder pak en dat is MMA ook. Al mis je wel de Submissions die Judo wel heeft.

Mijn reactie was op het statement van Henry die beweert dat je voor judo minder techniek nodig hebt dan voor worstelen, wat slaat als een tang op een varken.

Mario Witteman
27-07-2010, 00:16
Mmm, heerlijk zo een discussie. Ga meedoen..
Beide sporten hebben zo ze voor en nadelen..
Single 'n Double legs vanuit worstelen zijn uberhandige takedowns.. Behalve als je op een knie loopt..(Newton vs. Silva dacht ik)
Heup en schouder worpen zijn harden worpen.. Alleen geef je wel je rug weg.. (Karo vs. veel)

Er is telkens een stijl(techniek) dominant voor een periode.. High kick van Cro-cop.. Stand-up van chuck.. Ground-game van Saku.. Headstomps van chute-box.. Dirtybox van Randy.. BJJ van Gracies.. Telkens wordt er gezegd kickboks is de best.. boxing is de beste.. catchwrestling rules. bjj rules.. vies boxen is de beste..

Persoonlijk denk ik dat een goed bedachte gameplan het beste is..

El Bambino
27-07-2010, 11:16
eh, als je vindt dat GSP, Lesnar en King Mo de beste vechters zijn waarom heb je dan een foto van Fedor (meervoudig russisch judokampioen en deelnemer EK) in je berichtje staan? Er zijn in verhouding veel minder judoka's actief binnen MMA. Zeker in de UFC wat een nogal wordt beheerst door amerikanen die nu eenmaal meer van het worstelen zijn. Die enkele judoka's die al overstappen naar MMA doen het meestal behoorlijk goed en zijn vooral erg vermakelijk om naar te kijken. (Yoshida, Parisian, Akiyama, Sokoudjou, Lombard enz) Heel wat anders dan GSP en Couture die aan lay and pray doen. Maar je hebt gelijk, er is nog geen judoka UFC kampioen geworden. Wellicht Fedor nog eens.

Ik zeg niet dat ik het mmoi vind, ik constanteer alleen de feiten!
Worsterlaars zijn de saaiste vechters om te zien, GSP vind ik verschrikkelijk om naar te kijken. Toch is het geen toeval dat de topworstelaars de beste zijn in MMA. Worstelen is zeer efficient, al ben je de beste kickboxer of kung fu vechter, op je rug kan je niks doen !

Briant
27-07-2010, 17:30
Ik zeg niet dat ik het mmoi vind, ik constanteer alleen de feiten!
Worsterlaars zijn de saaiste vechters om te zien, GSP vind ik verschrikkelijk om naar te kijken. Toch is het geen toeval dat de topworstelaars de beste zijn in MMA. Worstelen is zeer efficient, al ben je de beste kickboxer of kung fu vechter, op je rug kan je niks doen !

Je kijkt stijl tegen stijl in MMA. Er werd boven beweerd dat Judo minder technisch en goed was dan Worstelen. MMA is niet de graadmeter voor stijl vs stijl conflicten omdat de vechters in MMA tegenwoordig van alles mee trainen. Daarbij ligt het ook aan de beoefenaar hoe iemand zijn achtergrond vertaalt naar MMA. Tot niet al te lang terug dachten we dat Karate onmogelijk binnen MMA om te zetten was, toen kwam Machida en later Kikuno.
Er zijn zoveel factoren om te kijken naar wat succesvol is binnen MMA dat je echt niet meer zo eenduidig kan zeggen ja dat komt door zijn stijl van vechten. Zelfs Chuck Lidell heeft een paarse band Jiu Jitsu....