PDA

View Full Version : Semmy Schilt over o.a. UFC



Slome
21-07-2010, 01:22
K-1 legend, Semmy Schilt says he wouldn’t rule out a move back to the UFC

Four-time K-1 World Grand Prix champion, Semmy Schilt has been speaking about the possibility of him moving back into the mixed martial arts arena, explaining he wouldn’t rule out resigning with the UFC at some point.

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/articlefiles/6075-wSemmy-Schilt.jpg

Speaking via MMAFighting.com (http://www.mmafighting.com/2010/07/20/semmy-schilt-focused-on-k-1-wouldnt-rule-out-ufc-return/), Schilt said:

“The last time I fought was on the fourth of April, and now I am waiting on my next fight, in the Final 16 this year. I don’t have many injuries so its not necessary to preserve myself, but now I am training without pressure, and that feels good.”

“I think the American fans are a lot like the Dutch fans. There is room for K-1 in America, as kickboxing is very different than boxing or MMA. America needs to have heroes, the same as Japan and every other country — the people like to see a countryman fight.”
“I consider myself a fighter, and the rules decide what kind of fight it will be. There is a chance I will fight again in the UFC. There is always a chance. My impression of UFC 93 was good, the style is changed a bit, with a lot more stand-up fighting.”

“At the moment I am not training with Alistair. I think it is a strange year for him. He wanted to fight Fedor Emelianenko for such a long time that I think he cannot focus so much (on MMA after Fabricio Werdum beat Fedor), so I think he will go for the K-1 World Grand Prix title this year.”
“It’s my goal to become Grand Prix champion again, that this will be a record is nice. I’ll fight as long as my body stays strong and my mind is right.”

Schilt has a respectable 26-14-1 record in his MMA career and is currently on a three fight winning streak. The fighter has faced some of the top names in the sport over the years including Josh Barnett, Antonio Rodrigo Nogueira and Fedor Emelianenko.

dirk5
21-07-2010, 10:08
Ik zou het niet erg vinden in ieder geval, er word gewoon te weinig gevochten binnen de k-1

Kemal
21-07-2010, 10:15
Zal wel weer leuk zijn..

el bastardo
21-07-2010, 11:06
Ik zeg... DOEN (Maurice de Hond style)

YoMarK
21-07-2010, 11:50
Sem is de beste vechter op K-1 rules. Ook in MMA de beste striker op HW.
Maar......niemand met hem gaat striken. Probleem is dat Sem geen takedown defence heeft, en moeilijk weer naar z'n voeten komt. Z'n defence op de grond is wel in orde, maar je wint geen partijen als je 3 ronden lang op je rug ligt.

Ik zou dus zeggen, lekker K-1 blijven doen, OF vanaf nu 5 dagen in de week worsteltraining op een of andere manier.

TOON
21-07-2010, 12:14
Sem is de beste vechter op K-1 rules. Ook in MMA de beste striker op HW.
Maar......niemand met hem gaat striken. Probleem is dat Sem geen takedown defence heeft, en moeilijk weer naar z'n voeten komt. Z'n defence op de grond is wel in orde, maar je wint geen partijen als je 3 ronden lang op je rug ligt.

Ik zou dus zeggen, lekker K-1 blijven doen, OF vanaf nu 5 dagen in de week worsteltraining op een of andere manier.

klopt.....maar aangezien hij niet vaak kan vechten in de K1 zou ik best wel wat MMA-partijen willen zien zo ff tussendoor....

Nusaniwe
21-07-2010, 14:58
Hoe zwaar weegt hij normaal? Denk niet dat hij 265 pond kan halen dus Strikeforce en UFC zal waarschijnlijk niet lukken. Ook zal UFC hem niet aannemen terwijl hij nog een contract heeft met K-1. Alleen Japan blijft dan nog een optie denk ik.

YoMarK
21-07-2010, 15:24
Sem weegt een kilo of 130 normaal, dat is 10 kilo te veel. Met 5 kilo afvallen, en een beetje weight cutten voor de weigh-in is ie er al. Dat moet wel lukken lijkt me.
Maar inderdaad, als de UFC hem wil, dan zal hij K-1 moeten laten vallen.
Belangrijkste bezwaar blijft voor mij z'n takedown defence.

amilster
21-07-2010, 16:11
Ik zou het hem best willen zien proberen hoor met een iets betere takedown defence zie ik hem een heel eind komen!

redjuh
21-07-2010, 16:31
in dream kan ie veel meer geld verdienen

steftheboxer
21-07-2010, 17:38
hij verdient gewoon te weinig met K1 en ik snap dit wel. Ik zou het persoonlijk erg tof vinden om schilt in de UFC te zien

MMAFAN-1122
21-07-2010, 17:48
Ben benieuwd..

kooivechter
21-07-2010, 18:28
hij verdient gewoon te weinig met K1 en ik snap dit wel. Ik zou het persoonlijk erg tof vinden om schilt in de UFC te zien

dat denk ik niet. hij verdient genoeg bij de k1 en heeft genoeg verdiend. Denk dat hij het sowieso niet meer hoeft te doen voor het geld, alleen voor de sportieve uitdaging. Hoewel ik sem een groot sportman vindt, denk ik dat hij op zijn leeftijd niet meer met de huidige top kan mee draaien met het mma. Niet zo zeer door zijn leeftijd, alleen hij zal niet de worstelskills en het grondgevecht op dat niveau kunnen aanleren, ook al zou hij dat elke dag gaan doen. daarnaast zit denk ik zijn lengte daarbij ook teveel in de weg. maar goed ik weet wel dat sem geen uitgading uit de weg gaat. Maar ik denk dat hij gewoon voor de k1 gaat de komende 2/3 jaar. Daar valt voor hem genoeg geld te verdien, en de kans is zeer groot dat hij het voor de 5e keer gaat winnen, helemaal met de afwezigheid van Hari. En sem zal er alles opzetten om het record van 5 keer k1 kampioen te worden.